Jump to content

Czarna Góra


Administrator
 Share

Recommended Posts

Noo... kiedyś coś próbowali ale z marnym skutkiem, a dzisiaj się postarali :)

 

No to wygrałem los na loterii, skoro jutro przypadkiem będę, miałem być jako kierowca - obserwator dzieciaka, ale biorę narty i cały sprzęt rejestrujący ;)

 

To taki biały kruk, jak otwarta trasa JAN na Kopie ;)

 

Na Dzikowcu jutro nic nie wypali z naszych zawodów, to może CG?


Link to comment
Share on other sites

No to wygrałem los na loterii, skoro jutro przypadkiem będę, miałem być jako kierowca - obserwator dzieciaka, ale biorę narty i cały sprzęt rejestrujący ;)

 

To taki biały kruk, jak otwarta trasa JAN na Kopie ;)

 

Na Dzikowcu jutro nic nie wypali z naszych zawodów, to może CG?

 

Arky,

Ja bardzo chętnie, jutro jestem od rana. Mogę kogoś po drodze zabrać.


Link to comment
Share on other sites

Arky,

Ja bardzo chętnie, jutro jestem od rana. Mogę kogoś po drodze zabrać.

 

No czołem,

 

byłem dziś i  bardzo dobrze się bawiłem. Choc trasa A od góry nie była robiona od wczoraj, przyjemność wątpliwa i ryzykowna jeśli chodzi o sprzęt. Reszta tras zaś super (dojechałem do D i wystarczyło). Jak dla mnie to w okolicy obecnie są najlepsze warunki i to staje się chyba regułą. W ub. roku niesamowicie się wybawiliśmy w Szklarskiej na przełomie marca i kwietnia.

 

PS. Dzięki Kamil (Krykam), za świetne lekcje dla Przemka, junior już w Stroniu padł i do 18. się nie podnosił.. ;) A na kanapie czuje się już jak u "siebie" ;)

Załączone miniatury

  • FILE0079.JPG
  • DSC04362.JPG
  • DSC04410.JPG
  • DSC04420.JPG

Link to comment
Share on other sites

I d...., traska A już zamknięta. Oczywiście musiałem nią zjechać, ale nie polecam, wystająca trawa i kamyki gdzieniegdzie, również przetarcia na dole przy wyjeździe z lasu. No, ale zaliczona w tym sezonie  :)

A dzisiaj na CG: pogoda - temp. około 0 st. C, w górnej części mgła i lekki wiaterek. Trasy rano ładnie przygotowane, twardo, równo, z czasem w dolnych częściach zaczęło się robić miękko. Ludzi mało, do 5 min. stania w kolejce do wyciągu, a często z biegu. Otwarte trasy przy talerzyku (tylko naturalny opad) i lepiej zrobione jak trasa A w dolnej części (z naśnieżaniem). 

Może alpejskiej pogody nie było, ale i tak się wyjeździłem, szczególnie przy talerzyku (od rana gdzieś do 11.30 zero ludzi i jazda na okrętkę), polecam.


Link to comment
Share on other sites

sobota - do wczesnych godzin popołudniowych sztruks. Pogoda dobra, momentami trochę słońca. Ratrakowanie górnego odcinka A to raczej jakiś przejaw PR ośrodka.
niedziela - b. szybko kasza (temp. wyższa, sporo chmur). E, i F w miarę mimo grudek lodu (był tam w ogóle ratrak?)
D - sporo kamieni, A (dolny odcinek) - sporo kamieni w końcówce, przetarcia
Mało ludzi, ze dwa tygodnie spokojnie pociągną (szczególnie jeśli mieć w pamięci ilość śniegu w ferie).
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Na swojej stronie piszą, że otwarcie Luxtorpedy planowane jest na II połowę grudnia. Z naśnieżaniem ruszają od jutra, a przeglądając prognozę pogody wygląda na to że natura chce im przyjść z pomocą. Mam zarezerwowany pobyt w okresie 3 Króli, więc nie ma innej opcji - wszystko ma działać :).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Nigdzie nie podają kiedy skończą budowę nowej kolei, obiło mi się o uszy, że nie szybciej niż w połowie stycznia (trzeba jeszcze przeprowadzić próby bezpieczeństwa i odbiory - to nie takie chop) - a jeśli tak będzie rzeczywiście to kich na całego, co do nartostrady A - nigdzie nie widzę informacji o budowie haka dla ratraka, bez tego nikt normalny tam ratrakiem nie wjedzie i co z tego, że będzie naśnieżane, chyba że trasa do freestylu :). Kolejna istotna sprawa, podniecanie się szybkością wjazdu - ok, ale jest też druga strona medalu - byłem tam nie raz jak było pełno ludzi i był tłok na nartostradach (że nowe nartostrady - to kłamstwo, bo nartostrada A była od dawna tyle, że nie ratrakowana, a na to się dalej nie zanosi w dalszym ciągu.) Istnieje więc niebezpieczeństwo, że wiedzie na górę banda ludzi i się tam pozabijają w tłoku - to jest trochę tak jak z drogami w Polsce, samochodów przybywa, dróg niekoniecznie i kończy się to w szczycie jednym wielkim korkiem. Co do naśnieżania- nowy staw to postęp, ale tam w rejonie ogólnie jest mało wody - czy to wystarczy, żeby napędzić baterię armat...??? Przy poprzednim stawie wypstrykali migusiem całą wodę i nowa sobie ciurkała tylko do stawu. To takie małe refleksje po przeglądnięciu bełkotu marketingowego na stronie ośrodka - wszystko kolorowe, ale ciągle zalatuje brakiem mądrego podejścia do sprawy - i potem znowu w kasie usłyszę, przecież wiadomo jak jest jak się nie podoba to nie kupować karnetu - no i niby racja, ale to chyba nie nie o to w tym wszystkim chodzi. A tak na marginesie to dziwię się wszystkim co przepłacają w tych "apartamentach" - dla mnie to jakieś koszmarne betonowe osiedle z PRL-u z  ciasnymi i stromymi podjazdami...

trasa A nie byla ratrakowana bo nie było tam czego ratrakować, jej gorana część nie była po prostu do tej pory nasniezana ,teraz będzie  dodatkowo poszerzona i pomiesci znacznie wiecej narciarzy niż  trasa B, wiec az tak bardzo o wzrost zatloczenia bym sie nie obawiał, a tak na marginesie, trasa A to jedna z lepszych tras zjazdowych w calych Sudetach(polskich i czeskich) a B, o ile sie nie myle bedzie teraz najdluzsza oswietlona trasa ,wody tez nie powinno zabraknac ,ktos to przeciez liczył,(jezeli sie inwestuje takie kwoty to nie robi sie prowizorki) . .Osrodek po modernizacji nie bedzie niczym ustepowal czeskim osrodkom, tylko sie cieszyc nie rozumiem wiec malkontentow . 

Link to comment
Share on other sites

hmmm, trasa A - z uwagi na swój charakter - raczej nie odciąży B

a jeśli pod nową kanapą będzie to samo co pod 4-ką (II), to pozostaną wizyty wyłącznie w środku tygodnia

Mój sprawdzony sposób to zaczynać jazdę z chwilą otwarcia ośrodka, do 11:00 jest względnie luźno, później można się przenieść na trasy C i D, a w czasie największego oblężenia zrobić sobie przerwę na obiad :). Trasa A jeżeli tylko będzie otwarta, bardzo cieszy. Na kilka wizyt w CzG nie udało mi się jeszcze trafić by była czynna. Liczę, że będzie tam w miarę luźno, a szybka kanapa pozwoli rozładować kolejki na dole.

Link to comment
Share on other sites

Ale nadal pozostaje sprawa ratrakowania górnego odcinak trasy A.

Zgromadzona woda wystarczy na jedno, słownie jedno naśnieżenie. Więc jak będzie temperatura, to da się utrzymać trasę i dośnieżać, ale jak śnieg zejdzie, to na następne naśnieżenie po prostu zabraknie wody.

Link to comment
Share on other sites

Cześć

A co to znaczy: jedno naśnieżanie??

Woda do naśnieżania będzie uzupełniana na bieżąco jak znam życie.

Trasa A będzie naśnieżana a jeżeli jest śnieżenie to musi być ratrakowanie - znacie przykład snieżenia bez ratrakowania - proszę podać.

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

hmmm, trasa A - z uwagi na swój charakter - raczej nie odciąży B

a jeśli pod nową kanapą będzie to samo co pod 4-ką (II), to pozostaną wizyty wyłącznie w środku tygodnia

a jaki to jest niby  charakter? ,   pamietaj ,ze bedzie poszerzona ,wyprofilowana,nasniezana i ratrakowana  a to znaczy ,ze kazdy nawet srednio jezdzacy sobie na tak przygotowanej ,rownej trasie poradzi. wiec Bez Przesady !,zreszta zawsze mozna pojechac w Alpy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...