Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Wujot2

    Komunikacja po wrocławsku

    Normalka na wielu kierunkach z Wro. Wyjeżdżające z Głównego zatrzymują się na licznych przystankach a przyjeżdżające najczęściej tylko na Leśnicy, Muchoborze, Nadodrzu. Pewnie jakiś racjonalny powód jest. Edycja . Tak odpowiedziało AI Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia Głównego zatrzymują się na przystankach w mieście, ponieważ muszą zjechać z torów głównych w celu wykonania manewrów, podczas gdy pociągi przyjeżdżające zazwyczaj nie zatrzymują się na nich, ponieważ pociągi przyjeżdżające na stację kończą trasę na torach głównych i nie muszą manewrować, aby dojechać do stacji końcowej. Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia Głównego: Pociągi wyruszające ze stacji muszą zjechać z torów głównych, aby rozpocząć swoją trasę. W praktyce oznacza to konieczność zatrzymania się na kilku przystankach w obrębie miasta, aby wykonać manewry i rozpocząć podróż. Pociągi przyjeżdżające na Wrocław Główny: Pociągi dojeżdżające do stacji kończą swoją trasę na torach głównych i nie muszą wykonywać manewrów w celu dotarcia do stacji końcowej.
  3. Musze przyznac ze rozmowy z Wami natchnely i kolezanka dzis ponownie byla w skifanaticu... Ona ma podbicie niskie (nawet ultra niskie), bardzo waska stope ale specyficzne uksztaltowanie polaczenia piety z lydka - nie ma tego zwezenia ktore jest standardowo na wysokosci achillesa i ma w symie dosc szeroka lydke tam gdzie standardowo ona jeszcze waska jest. W wiekszosci butow byl problem aby stopa nie latala a w achillesie/lydce bylo wygodnie. W zwiazku z watpliwosciami klientki zgloszonymi telefonicznie skifanatic zaprosil ja dzis ponownie do sklepu. Sam wlasciel sprawie sie przyjrzal, ponownie pomierzyl stope i rozne buty i... finalnie dal jej te same buty ale o rozmiar mniejsze (czyli zgodne z dlugoscia stopy) bo akurat te dwa rozmiary mialy taki sam profil lydki. Za blad w doborze przeprosili, ale teraz gdy ona swiadomiej sluchala to w koncu zrozumialam czym pierwszy dobor buta byl spowodowany. A butow nie wygrzal i to z pelym przekonaniem. Kolezanka poweidziala ze ja przekonal masa argumentow a buty sa wygodne wiec nie bylo takiej potrzeby.
  4. też o tym myślałem, pojechał bym trochę z nostalgii bo przed wielu laty spędziłem tam fantastyczny letni urlop, spaliśmy na dziko pod namiotem z dziewczyną, chodzili pogórych, kąpali się w potokach i jeziorach ale na nartach jeszcze tam nie zjeżdżałem, minusem jest daleki i skomplikowany dojazd od północy
  5. Dzisiaj
  6. Jeśli ma wysokie podbicie ale wąską stopę, to właśnie dłuższy but daje szansę na w miarę dobre dopasowanie. Ma wtedy dobrą szerokość i nie będzie jej cisnęło z góry. Współczesne dopasowanie pozwala na punktowe poszerzenia buta - można zrobić miejsce na palucha, kostki haluksowe. Nawet lekko wydłużyć termicznie (nie mówiąc o frezowaniu). Nie ma zbyt dobrych pomysłów na zmniejszanie. Robi się tu wkładki a nawet kliny (to do botka). Ale uważa się to za ostateczność. W wspomnianym wcześniej powiększaniu punktowym jednak nie ingeruje się w wysokość podbicia buta - myślę, że z powodu obecnych tam klamer. Być może u koleżanki wystąpiła kombinacja cech opisanych przez mnie na początku i sklep (ten najlepszy na świecie) dobrał optymalnie. Wydaje się, że trochę luzu na palcach przy dobrym trzymaniu całości nie powinno przeszkadzać. Postawiłbym też, może ryzykowną tezę, że w bucie wysokim najbardziej powinno pasować w kolejności: - podbicie - szerokość - długość
  7. Generalnie z ciekawości pytałem, Piter to autorytet, sam rozważałem żeby z nim pojeździć. No ale interesowała mnie kwestia doboru ośrodka. Widocznie lista pełna to zostałem zlany 😁
  8. bubol.T

    Komunikacja po wrocławsku

    Aż z ciekawości sprawdziłem, Uber z Wrocławia całe 23 zeta, odjazd za 6 minut. Przy dwóch osobach to się nawet nie opłaca czekać na pociąg
  9. Widocznie nie jesteś wystarczająco stary, no i nie dojebałeś się do niczego, to po co odpowiadać. Jak byś napisał, że chujowy ośrodek to od razu by była burza
  10. Chodziło mi o to, że skoro buty mają oznaczenie LV, czyli są dla stóp o niskim podbiciu, to na logikę nie powinno być problemu z długością wkładki buta adekwatną do wymiaru stopy (jeśli dziewczyna miałaby wysokie podbicie czyli buty HV, to dla mnie większy sens dobrania buta z luzem przy palcach), więc symbol LV nie tłumaczy tego, że dobrano 1 rozm. za duże buty. Ale tu nie ma co gdybać, trzeba sprawdzić jeszcze raz wymiary stóp i po prostu poprosić o wytłumaczenie tego doboru sprzedawcę w sklepie.
  11. Aaaa, to już wszystko rozumiem. Dzięki Jan 🙂
  12. a to jest bardzo ładny krajobrazowy ośrodek
  13. Widzę że autor aktywny w innych tematach a staremu forumowiczowi nie chce się odpowiedzieć. Szkoda 🙂
  14. No nie wiem dlaczego akurat uczepiłeś się @Mitek przecież On zawsze pisał na forach prawdę. O tym że przez 20 sezonów używał jednych butów też pisał. Wszystko zależy od intensywności użytkowania i pielęgnacji sprzętu chociaż moim zdaniem po 10 latach but należy wymienić. Jeśli ktoś jeździ po kilka dni w sezonie to buty i te 20 sezonów przeżyją poza tym jest różnica czy jeździsz cały dzień w Livigno, Ischgl, 3V czy tylko 2 godziny w Parchatce, Rąblowie albo Małym Rachowcu
  15. Pierwszych dwóch w cytowanym wątku- creme de la creme starego Ski Forum.
  16. Byłem 28 x w Livinio. To jest najlepszy ON na świecie. I są tacy co mi nie wierzą! 😁 U Kahnemanna w klasyfikacji błędów poznawczych znajdziesz i ten przypadek.
  17. star

    Materiały szkoleniowe

    Kiedyś cię znajdę a tymczasem zacne gremium archiwalne
  18. To jest skandal, na kilkanaście pociągów w ciągu doby kursujących ze Strzelina do Wrocławia, aż trzy nie zatrzymują się na stacji Iwiny i nie są to pociągi jadące bezpośrednio po sobie. No prawdziwe wykluczenie transportowe.
  19. Wczoraj
  20. Nie mogę znaleźć tematu humor ale taka sytuacja: Koleżanka chce się dostać pociągiem ze Strzelina na Jagodno (stacja Iwiny). Jeśli ktoś nie wie, to ta stacja jest po drodze ze Strzelina do Wrocka Głównego. W pasujących godzinach kolej proponuje nastepujące rozwiązanie: Pojechać pociągiem osobowym ze Strzelina do Wrocka Głownego następnie takim samym pociągiem osobowym, ale w odwrotnym kierunku dojechać na Iwiny. Tak, dobrze czytacie. Pociąg zatrzymuje się w iwinach na kierunku poworotnym ale jadąc do Wrocka już nie.
  21. Zgadza się HV duża objętość, LV mała. Natomiast wąska stopa nie wyklucza wysokiego podbicia.
  22. A co mam pisać. Jak piszę prawdę to nikt nie wierzy. Wolą wierzyć w swoje przeświadczenie - trudno. Pozdro
  23. Bareja lepiej by nie wymyślił. 🙂 Brawo!
  24. Dzieki. W koncu jakis trop 🙂 jak pisalam - sklepowi ufam, a teraz jest cien pomyslu czemu ta skorupa dluzsza. W mojej nieznajmosci modeli butow zakladalam, ze sa na rozne podbicia robione i da sie dobrac i dlugosc i wysokosc podbicia ale moze moja naiwnosc mnie zgubila. Albo fakt ze na moje stopy daje sie buty wybrac w standardowej dlugosc wkladki
  25. Cześć Z punktu widzenia "nie amatora" takie wygrzanie ma sens minimalny lub pomijalny a jeżeli zakupiony but jest rozmiarowo za duży - żaden. Układ stopa but to układ dynamiczny i prawidłowo można go obrobić - w sensie ideału dopasowania - dopiero po objeżdżeniu. Inaczej się nie da i inne działania nie mają specjalnie sensu ale jak ktoś przyjmuje takie rozwiązania to OK. Kacperion np. wymagał dwóch modyfikacji specjalistycznych a i tak cierpiał z tydzień. Natomiast obecnie - po trzech sezonach but jest nadal w stanie idealnym w sensie trzymania. Ale to sztywne buty. Natomiast buty mniej sztywne z obszernym kapciem są na tyle miękkie i na tyle szybko kapeć się ubija, że nie ma to sensu. Pozdrowienia
  26. Kupowałem buty narciarskie dwa razy w życiu zawsze w tym samym sklepie i jest to najlepszy sklep na świecie.
  27. ale chyba można do roku czasu wszystko poprawić jeśli piszą na stronie sklepu : cyt: Kupując u nas buty i wykonując indywidualną parę wkładek narciarskich, przez rok od zakupu wszystkie modyfikacje skorupy i buta wewnętrznego w cenie. Zapraszam! Michał Małecki
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...