Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Adamo
- Dzisiaj
-
Nie, mam tu dużą i dosyć zróżnicowaną ekipę. Obecnie głównie jeździmy w trzy osoby.
-
Beton już od tygodnia, na górze pozor na kamene.
-
Dobry deň
-
Stary chłop a na oślich łączkach jeździ 😜😂😂 Jak warunki? Początek marca tam planuję 🙂 Pozdro
-
Dzięki za dodatkowe informacje, postaram się w tym sezonie zrobić wstęp do jazdy na krawędziach i poćwiczyć (pewnie coś będzie na YT). Nie wiem czy radzę sobie swobodnie, nie wywalam się ale czasem mnie narta powiezie. Na zmrożonym śniegu potrafię przeżyć ale z gracją nie ma to nic wspólnego 😜 Rossignol Hero Elite MT ale czy samo czy z dodatkowymi literkami, bo widziałem wersje CA i Ti i pewnie są jakieś inne, które nie wiem czym się różnią. Najgorzej że jak się czyta w internecie to wszystkie te narty reklamują tak jakby były dla profesjonalistów. Żona jeździła na krótkich ostatnio i uparła się na max 145cm.
-
Turracher Hohe. Jeżeli pozwolisz to swoje wrażenia opiszę w wątku @Chertan
-
Cześć Ale nie 145cm. to narta dla dzieci. Pozdrowienia Cześć Dzięki za zrozumienie. Rozpatruje to przede wszystkim jako osoba, która spędziła na stoku ponad 25 lat szkoląc innych. Z tego względu wiem czym się kończy jazda cięta realizowana przez osoby, które słabo opanowały technikę zmiany śladu i wyjście ze śladu ciętego. Najczęstszą kontuzją przy niekontrolowanym zazębieniu się narty na krawędzi jest chwilowe rozjechanie się nart prowadzące do ruchu skrętnego w stawie kolanowy i zerwania czy naderwania więzadła/więzadeł krzyżowych. To jest typ kontuzji, którego (gdy nie towarzyszą mu inne urazy) jest czasami absolutnie bezbolesny i specjalnie nieodczuwalny a prowadzi do niestabilności w kolanie i dalszych kontuzji. A jest to tym bardziej niebezpieczne gdy odbywa się na małej prędkości gdy osoba nie potrafi szybko odciążyć narty na której ją powiozło. I nie trzeba jechać nawet 40 na godzinę - 20 wystarczy ale są typy śniegów (ubitych i pięknie wyglądających), że stojąc na obu nartach obciążonych nie zrobisz nic, jak nie masz aparatu technicznego i pewnych odruchów. Słusznie więc piszesz, że szukasz narty niezbyt zaawansowanej (mało sztywnej) bo taką łatwiej operować siłowo - bo jeżeli operujesz technicznie to nie ma narta za trudnych. Polecana przez kolegę narta to bardzo dobry wybór dla osób średniozaawansowanych czyli takich, które swobodnie sobie radzą w każdych warunkach na przygotowanej trasie. Jednocześnie Rossi Hero Elite MT (kolega poleca ST) ale Mt będzie chyba bardziej uniwersalny jest już nartą porządną, na której każdy może pojeździć. Pozdro
-
Ano fantastisch doberek 🥳 widok na L2A Sarenne 🥳palce lizac 🤣miód malina 😉
-
Sprawdź „Twoje załączniki „ wchodzi ok 2500 zdjęć
-
Skręty ślizgowe idą mi dobrze, śmig w miarę mi wychodzi na równym 😉 Dziękuję za rzeczowe wyjaśnienie ale rozpatrujesz to zbyt profesjonalnie. Niestety bardzo mało czasu spędzam na stoku i głównie skupiam się na radości z jazdy i widoków, gdzieś pomiędzy wplatam próbowanie nowych rzeczy i ćwiczenie ale mi wystarczy że będę robił łuk na krawędzi nart nawet jeśli z profesjonalnym carvingiem będzie miało to mało wspólnego 😉 A co do nart to pytam bo nie chcę przypadkiem kupić nart dla ekspertów, z którymi będę musiał walczyć.
-
Cześć W kwestii zasadniczej... Carving czyli techniki cięte jest z założenia jazdą szybką. Stąd we wszelkich programach nauczania są na końcu i poprzedzają jazdę sportową. Na końcu - czyli założeniem ich szkolenia jest wcześniejsze, co najmniej dobre, opanowanie techniki skrętów prowadzonych ślizgowo, odciążenia dociążenia i jazdy śmigiem, czy też krótkim skrętem, ze szczególnym uwzględnieniem świadomości Różnicy w jeździe pomiędzy śladem ciętym a ślizgowym oraz bardzo dobrej umiejętności zmiany śladu i wyjścia ze śladu ciętego. Z tego też względu jazda cięta w sensie turystycznym może być realizowana dość rzadko. Jazda skrętem ciętym wyklucza brak super techniki. Pozdro
-
Herbi: Chcemy dojść do poziomu turystycznej jazdy carvingiem ze średnią prędkością, jednak nie mamy parcia na super technikę i lekcje z instruktorem, bardziej YouTube i praktyka na stoku. 😉 Co do nart to chciałbym żeby ułatwiały naukę. Ładny wygląd mile widziany ale nie najważniejszy. Żona natomiast brzydkich nie założy ani żadnych pstrokatych czy czarnych 😜 Buty żona ma nowe z zeszłego roku dobierała dla początkujących, moje dobierałem w sklepie dawno temu, są sztywne, dobrze trzymają. Mam lekką nadwagę, zazwyczaj oscyluje 82-90 kg w zależności od okresu w życiu. Czyli te które wkleiłem nie są jakieś na wyrost dla mnie? Niestety koszty wypożyczenia są wysokie, od roku jeździmy z pracy na narty w Alpy i za wypożyczenie na sam ten wyjazd płaciliśmy ponad 500zł, więc trzeba kupić, zwróci się szybko.
-
Dzień dobry
-
Andrzej4 obserwuje zawartość → Dany de Vino
-
Nie, tylko zdjęcia wrzucałam
-
Cześć Może, no ja to tak oceniam. Wiesz u nich chodzi mi o niuanse techniczne w jeździe, których ja nie widzę a oni je wyłapują bardzo często. Co do tego czy ktoś szybciej czy wolniej to chyba jest to nie do oszacowania. Jak różnica idzie w sekundę czy więcej to widać (oczywiście mówimy o czystych przejazdach a nie błędach ewidentnych). Ale jak to jest na dziesiąte to tego już nie widać - przynajmniej ja nie jestem w stanie tego dostrzec i oni chyba też - bo linia może być dobra, jazda czysta ale ktoś jedzie nieco szerzej (np. po 5-10 cm) na pewnym odcinku i już wystarczy. Co do NTN to ja jestem uprzedzony - zdaje sobie sprawę z tego, że może to być nieuprawnione. Tomek (miałem okazję go poznać osobiście i pogadać na jakimś seminarium dotyczącym bezpieczeństwa i kontuzji w narciarstwie) bardzo często swoją wiedzę sprzedaje w sposób zbyt zgodny z ideą sprzedaży produktów a trochę niezgodny z czystą praktyką i realiami. Po prostu nikt mi nie wmówi, że milimetrowe różnice są wyczuwalne dla przeciętnego narciarza. Pozdro serdeczne
-
Kurde to ja słucham czegoś innego bo w życiu nie słyszałem żeby sprzedawali jakieś smaczki, ciekawostki 🙂 a irytuje mnie że kompletnie nie widzą czy ktoś jedzie szybko i dlaczego. Zawsze na odwrót i to mnie też bardzo dziwi dlaczego tego nie widzą. O NTN masz niesprawiedliwą opinię a korzystam z ich usług bo zapisywałem tam dzieciaki.
-
Które narty wybrać: BLIZZAR Firebird RC CA lub WCR / Fischer RC4 The Curve Ti / Atomic Redster SC
Jan odpowiedział mdud44 → na temat → Dobór NART
nic nie kupuj -
Cześć! Podstawowe pytania. Chcecie się rozwijać i jeździć lepiej czy niewielki progres wam wystarczy? Chcesz mieć dobre narty do nauki czy po prostu nowy ładny sprzęt? Ja bym zaczął od sprawdzenia butów czy są na 100% odpowiednie, bo to butami panujesz nad nartami. Jesteś słusznie zbudowany i jak nauczysz się lepiej jeździć, to przedstawione przez Ciebie narty szybko przestaną wystarczać. Tanie i dobre: https://m.olx.pl/d/oferta/narty-rossignol-elite-hero-st-ti-r13-167-cm-super-stan-przygotowane-CID767-ID18AVkE.html
-
Trzeba mieć jaja. I nie być dupą.
