Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
To najniebezpieczniejsza trasa w Jasnej !!
-
Cześć Ca to pewnie jakiś Carbon a Ti to pewnie jakiś Titanal. Z Twojej perspektywy nie ma specjalnego znaczenia - kupuj tańszą choć z Ti będzie konstrukcyjnie sztywniejsza i lepsza. A może żona jest niska i lekka - 150cm i 40kg - to wtedy może mieć jakiś sens - inaczej bezsens. Jak chcesz to Ci podam na priv telefon i niech dzwoni dlaczego. Pozdro
-
Normalne zjawisko fizjologiczne. Często we mgle. Brakuje punktów odniesienia by pomóc błędnikowi w zachowaniu równowagi. Częste są wtedy zawroty głowy a nawet nudności. Wytłumaczyła mi to siostra, która zawodowo zajmuje się m.in. badaniem zaburzeń równowagi. Taka specjalność laryngologa. O tm, że wzrok istotnie pomaga w zachowaniu równowagi łatwo przekonać się stając na jednej nodze. Z otwartymi i zamkniętymi oczami.
-
Widzę hurtowy wysyp „dzień dobrów”… dobrze, że święta za tydzień…
-
Zjazd do bazy i basta na dziś 🎿
- Dzisiaj
-
Adamo obserwuje zawartość → Dobór nart (180 cm i 72 kg)
-
1. M 2. Wiek - 39 3. Waga - 72 4. Wzrost - 180 5. Jak długo jeździsz na nartach ? - od okolo 7 lat, dotychczas w Polsce, w tym roku wybieram sie w Alpy 6. Ja się oceniasz wg skali Forum ? 5/6 7. Jakie masz buty ? ( FLEX ) - jakies Head z flex 80, kupione uzywane z nartami poniżej i to była przepaść w porównaniu do sprzętu z wypożyczalni 8. Jakie masz teraz narty / na jakich już jeździłeś ? Rossignol A150 163 cm kupilem uzywane, z opisu wynika ze dobre dla początkujących i faktycznie bardzo dobrze mi sie na nich jeździło, w ubiegłym roku testowałem Head ambition 160 cm (takie dostałem w wypożyczalni bo chcialem cos lepszego) ale było gorzej na nich, niestabilnie przy większych prędkościach 9. Jaki preferujesz promień skrętu, szybkość jazdy ? - średnie 10. Jakie lubisz trasy, w jakim kraju ? ( niebieskie, czerwone, czarne, sztruks, muldy, jazda pozatrasowa ) - niebieskie i czerwone dotychczas w Polsce w Tyliczu, w tym roku wybieram sie do Austrii. 11. Jak lubisz jeździć, lub jak chciałbyś jeździć ? ( turystycznie, sportowo ) - rekreacyjnie ale czasami też troche szybciej 12. Jak z Twoją kondycją, ile dni w sezonie spędzasz na stoku ? 6 dni, kondycja ok, przed wyjazdem biegam i ćwiczę intensywniej około 2 miesiące, 13. Możliwości finansowe - do 1000 - 1500 zł używana, cos świeżego, jak trzeba troche dołożyć to dołożę Prośba o polecenie jakiegoś modelu bo czytam i czytam ogłoszenia i już zgłupiałem. Nie mam pojęcia co wybrać aby było rozwojowe. Czy np Narty Fischer Progressor F18 167 cm byłyby ok czy jednak zbyt zaawansowane dla mnie lub za długie? Znalazłem ofertę niedaleko
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Adamo
-
Nie, mam tu dużą i dosyć zróżnicowaną ekipę. Obecnie głównie jeździmy w trzy osoby.
-
Beton już od tygodnia, na górze pozor na kamene.
-
Dobry deň
-
Stary chłop a na oślich łączkach jeździ 😜😂😂 Jak warunki? Początek marca tam planuję 🙂 Pozdro
-
Dzięki za dodatkowe informacje, postaram się w tym sezonie zrobić wstęp do jazdy na krawędziach i poćwiczyć (pewnie coś będzie na YT). Nie wiem czy radzę sobie swobodnie, nie wywalam się ale czasem mnie narta powiezie. Na zmrożonym śniegu potrafię przeżyć ale z gracją nie ma to nic wspólnego 😜 Rossignol Hero Elite MT ale czy samo czy z dodatkowymi literkami, bo widziałem wersje CA i Ti i pewnie są jakieś inne, które nie wiem czym się różnią. Najgorzej że jak się czyta w internecie to wszystkie te narty reklamują tak jakby były dla profesjonalistów. Żona jeździła na krótkich ostatnio i uparła się na max 145cm.
-
Turracher Hohe. Jeżeli pozwolisz to swoje wrażenia opiszę w wątku @Chertan
-
Cześć Ale nie 145cm. to narta dla dzieci. Pozdrowienia Cześć Dzięki za zrozumienie. Rozpatruje to przede wszystkim jako osoba, która spędziła na stoku ponad 25 lat szkoląc innych. Z tego względu wiem czym się kończy jazda cięta realizowana przez osoby, które słabo opanowały technikę zmiany śladu i wyjście ze śladu ciętego. Najczęstszą kontuzją przy niekontrolowanym zazębieniu się narty na krawędzi jest chwilowe rozjechanie się nart prowadzące do ruchu skrętnego w stawie kolanowy i zerwania czy naderwania więzadła/więzadeł krzyżowych. To jest typ kontuzji, którego (gdy nie towarzyszą mu inne urazy) jest czasami absolutnie bezbolesny i specjalnie nieodczuwalny a prowadzi do niestabilności w kolanie i dalszych kontuzji. A jest to tym bardziej niebezpieczne gdy odbywa się na małej prędkości gdy osoba nie potrafi szybko odciążyć narty na której ją powiozło. I nie trzeba jechać nawet 40 na godzinę - 20 wystarczy ale są typy śniegów (ubitych i pięknie wyglądających), że stojąc na obu nartach obciążonych nie zrobisz nic, jak nie masz aparatu technicznego i pewnych odruchów. Słusznie więc piszesz, że szukasz narty niezbyt zaawansowanej (mało sztywnej) bo taką łatwiej operować siłowo - bo jeżeli operujesz technicznie to nie ma narta za trudnych. Polecana przez kolegę narta to bardzo dobry wybór dla osób średniozaawansowanych czyli takich, które swobodnie sobie radzą w każdych warunkach na przygotowanej trasie. Jednocześnie Rossi Hero Elite MT (kolega poleca ST) ale Mt będzie chyba bardziej uniwersalny jest już nartą porządną, na której każdy może pojeździć. Pozdro
-
Ano fantastisch doberek 🥳 widok na L2A Sarenne 🥳palce lizac 🤣miód malina 😉
-
Sprawdź „Twoje załączniki „ wchodzi ok 2500 zdjęć
-
Skręty ślizgowe idą mi dobrze, śmig w miarę mi wychodzi na równym 😉 Dziękuję za rzeczowe wyjaśnienie ale rozpatrujesz to zbyt profesjonalnie. Niestety bardzo mało czasu spędzam na stoku i głównie skupiam się na radości z jazdy i widoków, gdzieś pomiędzy wplatam próbowanie nowych rzeczy i ćwiczenie ale mi wystarczy że będę robił łuk na krawędzi nart nawet jeśli z profesjonalnym carvingiem będzie miało to mało wspólnego 😉 A co do nart to pytam bo nie chcę przypadkiem kupić nart dla ekspertów, z którymi będę musiał walczyć.
-
Cześć W kwestii zasadniczej... Carving czyli techniki cięte jest z założenia jazdą szybką. Stąd we wszelkich programach nauczania są na końcu i poprzedzają jazdę sportową. Na końcu - czyli założeniem ich szkolenia jest wcześniejsze, co najmniej dobre, opanowanie techniki skrętów prowadzonych ślizgowo, odciążenia dociążenia i jazdy śmigiem, czy też krótkim skrętem, ze szczególnym uwzględnieniem świadomości Różnicy w jeździe pomiędzy śladem ciętym a ślizgowym oraz bardzo dobrej umiejętności zmiany śladu i wyjścia ze śladu ciętego. Z tego też względu jazda cięta w sensie turystycznym może być realizowana dość rzadko. Jazda skrętem ciętym wyklucza brak super techniki. Pozdro
-
Herbi: Chcemy dojść do poziomu turystycznej jazdy carvingiem ze średnią prędkością, jednak nie mamy parcia na super technikę i lekcje z instruktorem, bardziej YouTube i praktyka na stoku. 😉 Co do nart to chciałbym żeby ułatwiały naukę. Ładny wygląd mile widziany ale nie najważniejszy. Żona natomiast brzydkich nie założy ani żadnych pstrokatych czy czarnych 😜 Buty żona ma nowe z zeszłego roku dobierała dla początkujących, moje dobierałem w sklepie dawno temu, są sztywne, dobrze trzymają. Mam lekką nadwagę, zazwyczaj oscyluje 82-90 kg w zależności od okresu w życiu. Czyli te które wkleiłem nie są jakieś na wyrost dla mnie? Niestety koszty wypożyczenia są wysokie, od roku jeździmy z pracy na narty w Alpy i za wypożyczenie na sam ten wyjazd płaciliśmy ponad 500zł, więc trzeba kupić, zwróci się szybko.
-
Dzień dobry
-
Andrzej4 obserwuje zawartość → Dany de Vino
-
Nie, tylko zdjęcia wrzucałam
