Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Mitek

    Krajoznawczo po okolicy....

    Cześć Jar Raduni to jest naprawdę hardkorowy odcinek przy wysokiej wodzie. Miałem jeszcze to szczęście, że kilkanaście lat temu udało się go popłynąć (obecnie całkowity zakaz pływania). Wspaniałe miejsce a kajakarsko naprawdę trudny (przy wyższej wodzie) albo nieprawdopodobnie uciążliwy (przy niskiej) odcinek. Pozdro
  3. Dzisiaj
  4. Mitek

    Trochę humoru

    Życie i o tym piszę. Osoba z filmu nie powinna mieć prawa prowadzić samochodu po prostu.
  5. Mitek

    Materiały szkoleniowe

    Trzeba czytać ze zrozumieniem. Pisałem w temacie innym chwile potem jak kolega zadał to pytanie, że pojęcie płaska narta a wspomniane przez Adama "zjawisko płaskiej narty" to dwie różne rzeczy. Czasami buduje się pojęcia obrazowe aby coś wytłumaczyć.
  6. a_senior

    Krajoznawczo po okolicy....

    Kilka zdjęć z malowniczego objazdu rowerowego Jeziora Straszyńskiego niedaleko Gdańska. I rzeki Raduni. Nisamowita, miejscami dzika, prawie górska rzeka. 12 km od Gdańska. 🙂 6-letni wnuk dawał radę. Dziadek też. 🙂
  7. Victor

    Trochę humoru

    Nigdy nie miałem takiej sytuacji i obym nigdy nie miał ale pełna zgoda jeżeli kierowca się pomylił bo „coś” i jedzie dalej z premedytacją pod prąd to powinien stracić uprawnienia na zawsze . Ale też wiem, bo jeżdżę od lat przez Polskę od lat 90 ( ostatnio mniej ) że oznakowanie w Polsce jest katastrofą i sam miałem dziwne sytuacje,że znaki wskazywały skręt w prawo a po chwili koniec drogi i jestem w lesie ( budowa s7 wysokość Nidzicy jeszcze parę lat temu) … ale patrz tu to też jest życie 🤷‍♂️ https://youtube.com/shorts/Bnyb_sJyJmY?si=MxxOZTJ796prJVo0
  8. @PSmok - krótkie coś nakręciłem. Sam byłem tam i telefon w bagażniku, stacjonarnie, bez zoom ale coś widać. Cieszy mnie że pojawia się powoli balans boczny, fajna siła odśrodkowa. Co mi się nie podoba to wciąż lekko za szerokie ustawienie i A frame. No i praca kijkami. Tylko nie umiem opisać co mi nie pasuje. Generalnie jestem zadowolony. 🤣 Gorąco było ale kilka km zrobione, kardio żeby zupełnie nie zdziadzieć i jest git. Pozdrawiam
  9. Jan

    Materiały szkoleniowe

    nareszcie zaczynacie kapować że wymyślanie nowych pojęć typu "zjawisko płaskiej narty" robi jedynie zamieszanie
  10. brachol

    Krajoznawczo po okolicy....

    Cześć W Poznaniu (miasto dość duże jak na polskie warunki, ale jednak, nie za bardzo turystyczne) opłaty w strefie w centrum 8-20, od pon-sob, pierwsza godzina 7.00 zł, druga 7.40 trzecia 7.90 i potem każda następna 7.00 zł. W Krakowie tanio... Od września mają wzrosnąć opłaty... pozdro
  11. Mitek

    Materiały szkoleniowe

    Bzdura nie w sensie narciarskim nawet tylko czysto logicznym. Płaska narta to narta leżąca płasko na śniegu. Połóż sobie na śniegu nieobciążoną nartę i spróbuj ją przesunąć w bok.
  12. Wczoraj
  13. Zacznij jeździć na "płaskich nartach" ześlizgiem. Ulży całemu forum 🤣
  14. Jan

    Materiały szkoleniowe

    PROFESORZE jak pisze @Marcos73 to wszystko jasne bo "płaska narta" to nic innego jak umożliwienie wprowadzenia nart w ześlizg.
  15. jurek_h

    Krajoznawczo po okolicy....

    Na pewno? Cena w strefie "A" czyli centrum Krakowa to 6 zł/h Opłata obowiązuje od godziny 10-20 czyli maksymalnie 10 godzin. Nie więcej jak 60 zł . Jednocześnie jak postawimy samochód o np. 8 rano i odjedziemy o 23 to także zapłacimy 60 zł. To oczywiście nie jest tanio ale to w zasadzie tyle samo. Wydaje mi się, że porównanie centrum turystycznego miasta z klepiskiem z krowami nad morzem chyba nie jest uprawnione. W szczerym polu to bezkosztowy zysk dla właściciela klepiska a dużych turystycznych miastach to niestety konieczność. Wiem, wiem, różnica siły nabywczej i takie tam inne 😉
  16. Wszystko się zgadza. Czego UCZNIU nie rozumiesz? Płasko nartę można prowadzić po śniegu TYLKO jak porusza się wzdłuż długości. Ruch w poprzek powoduje wywrotkę. Aby się nie przewrócić stosujemy płytsze lub głębsze krawędziowanie. To wiedza poniżej narciarskiego przedszkola.
  17. Jan

    Materiały szkoleniowe

    też to sugerowałem ale GURU napisał że nie
  18. Cze "Płaska narta", "gra" czy też "czucie" krawędzi to chyba określenie tych samych umiejętności, ale płaska narta ma zdecydowanie wydźwięk negatywny, czyli traktowana jest jako błąd. Aczkolwiek błędem chyba jest brak umiejętności przechodzenia z płaskiej narty na krawędzie "na żądanie". Wprowadzanie nart w ześlizg jest nieodzownym elementem jazdy na nartach i występuje często i robi się to z premedytacją. W technice klasycznej bez tej umiejętności to raczej jazda będzie niemożliwa, bo "płaska narta" to nic innego jak umożliwienie wprowadzenia nart w ześlizg. W jeździe ciętej choćby stivoting to przykład wprowadzania nart w ześlizg z premedytacją przez narciarza. Może to określenie jest trochę mylące, bo każdy myśli, że płaska narta, to narty które jadą stricte na płasko na śniegu, a moim zdaniem to narty postawione pod zbyt małym kątem na krawędzi w danym momencie, gdzie występuje niepożądany efekt uślizgu, czyli zakrawędziowanie jest zbyt małe. O ile w "czepnych", bardziej miękkich śniegach to jest nieco maskowane, bo jednak narty trzymają krawędzie, to przy śniegach mieszanych wiele osób ma problem z przejazdem np przez płyty lodowe, gdzie wcześniej było ok, a na twardym zmrożonym śniegu już efekt "płaskiej narty" się uwidacznia. Dochodzi do tego wszystko co pisałeś, strach, usztywnienie - a tu trzeba jeszcze mocniej na przekór wszystko zrobić - przede wszystkim zwiększyć kąt zakrawędziowania nart, a z reguły w mechanizmie obronnym organizmu robimy wszystko mimowolnie wprost przeciwnie. Ja tak to widzę. pozdro
  19. jurek_h

    Trochę humoru

    Gdybym był na miejscu kierowcy tego samochodu z oczywiście wielkimi naklejkami Red Bull pojechał bym tyłem wzdłuż bariery najpierw przez zielone między barierą i słupkiem do końca asfaltu pobocza. Później nie powinno być problemem dynamiczne włączenie się do ruchu i skręt w prawo. ŻARTUJĘ.W końcu to właściwy dział forum. p.s. do następnego zjazdu miał 6,5 km czyli ok 4 minuty jazdy.
  20. Mitek

    Trochę humoru

    Cześć Wiesz... wiadomo, że jedni są lepsi a drudzy są gorsi ale...samochód to bardzo niebezpieczne narzędzie czego w żaden sposób nie trzeba tłumaczyć. Podobnie jak na nartach ciężko będzie później wytłumaczyć ofierze albo rodzinie w żałobie, że się rzadko jeździło czy się czegoś nie przewidziało... Tak jak za rażące intencjonalne przekroczenie przepisów tak i za rażącą nieudolność prawo jazdy powinny być zabierane dożywotnio. Popatrz na przykład ile jest ostatnio przypadków jazdy pod prąd... Tu nie ma tłumaczenia - to jest kryminał: Pozdro
  21. Victor

    Trochę humoru

    Otóż to 💪 Pamietam swój egzamin w lbn plac manewrowy to był pryszcz jeszcze stara szkoła jazdy po łuku czyli obrót głowy przez prawe ramię 😂 ale na mieście zrobiłem babola takiego,że egzaminator mógł oblać i kazać wracać a jednak wiedział,że mam pojęcie ( zamiast w prawo łatwiejsze skręciłem w lewo dużo trudniejsze na skrzyżowaniu, kolejny egzamin C w Ostrołęce podobny klimat z podporządkowanej skręt w lewo niby nie ustąpiłem tym z prawej ale szybko się złamałem na dwa i ogień-mruknął coś pod nosem i jechałem dalej ale wjeżdżając na plac wjechałem kołem na krawężnik - tu definitywnie powinien mnie oblać bo niby takie są zasady a jednak zdałem ) jeden jak i drugi powiedzieli coś podobnego,mianowicie nieważne jak jeździsz- ważne że potrafisz przewidzieć i reagować a to klucz do jazdy bez szkody dla siebie i innych . Nie każdy ma smykałkę do nart,dwóch kółek czy auta ale to nie znaczy,że nie mogą korzystać z tego co świat im dziś oferuje-trzeba ich po prostu widzieć i przewidzieć co mogą zrobić .
  22. PaVic

    Krajoznawczo po okolicy....

    Aż strach jechać do tej Polski 😉
  23. @.Beata. w grudniu planowałem wyjazd od 13 tak jak Marek. Pomyślę, może zmienimy plany i uda się pojeździć w Livigno? pozdro
  24. kordiankw

    Sezon 2025/2026

    Ten link na dole jest do Eurosport, nie trzeba mieć konta na FB. Niestety poprzedzony jest kilkoma reklamami.
  25. Victor

    Sezon 2025/2026

    Nie mam fb więc nie mogę tego otworzyć ale znalazłem coś takiego 😂 dla chcącego nic trudnego 😉 https://youtube.com/shorts/-N6N6TPGkUI?si=T-J3Ue5YRrQFenml
  26. kordiankw

    Trochę humoru

    Dzień Dobry, A nie popełniającym błędów, więcej empatii i miłego dnia 🚴🏻‍♂️⛷️
  27. Mitek

    Trochę humoru

    I tu się zgadzam w 100%. Myślenie o innych i za innych to podstawowa cecha dobrego kierowcy, nie tylko kierowcy zresztą. To o rowerach to też całkowita prawda - cóż, są rowerzyści i korzystający z roweru, podobnie z samochodami. Ale niestety to nie jest zbyt częste a problem zaczyna się na parkingu gdzie większość parkuje myśląc wyłącznie o sobie przez pryzmat swojego braku umiejętności. Brak wyczucia odległości to jedna z podstawowych wad, którą powinno się szkolić. Pozdro
  28. Ostatni tydzień
  29. Spiochu

    Trochę humoru

    Panowie, najbardziej niebezpieczni kierowcy to nie Ci co mają niskie umiejętności, ani Ci co jeżdżą świetnie ale za szybko. To nie Ci bogaci w sportowych furach, ani Ci biedni w starym gruzie z niesprawnym zawieszeniem. Najgroźniejsi są Ci, którzy na drodze chcą coś udowodnić. Nieważne czy to jak szybko potrafią jechać, czy to że są najbardziej przepisowi. Kluczem do uniknięcia wielu wypadków jest NIE pokazywać innym, że jesteśmy lepsi, Odpuścić gdy jest mało miejsca, nie bawić się w szeryfa, jak ktoś obok złamie przepisy. Jechać płynnie, nie zaskakiwać manewrami, ustąpić gdy jest miejsce, zachować większą odległość, czy to na autostradzie, czy na parkingu. Generalnie starać się ułatwić przejazd innym, dając im jak największy margines na błędy, niezależnie jak słabo, jak szybko, albo jak niezgodnie z przepisami jadą. I tutaj szacunek dla większości rowerzystów na Krakowskiej we Wrocku. Potrafią jechąć nierównym chodnikiem, omijać drzewa i dziury a nawet narażać się na mandat, ale nie utrudniają ruchu na zatłoczonej drodze. Za to typowy pedalarz będzie jechał środkiem pasa a za nim korek na pół kilometra i co chwila ktoś próbujacy wyprzedzić na styk. Przecież to on ma racje, przecież przepisy mu pozawalają, a żli kierowcy nie potrafią się dostosować.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...