Jump to content

Rolki dla dziecka.


FerraEnzo
 Share

Recommended Posts

Siema, 

 

Chciałem chrześnicy (12 lat) kupić rolki. Kompletnie się na tym nie znam. Podpowiecie na co zwrócić uwagę i jakiego sprzętu szukać? W jakich widełkach cenowych się poruszać by kupić coś lepszego, a niekoniecznie wypasionego (pierwsze rolki, nie wiem czy się spodoba, czy rzuci w kąt). 

 

Z góry dzięki za pomoc. 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Siema, 

 

Chciałem chrześnicy (12 lat) kupić rolki. Kompletnie się na tym nie znam. Podpowiecie na co zwrócić uwagę i jakiego sprzętu szukać? W jakich widełkach cenowych się poruszać by kupić coś lepszego, a niekoniecznie wypasionego (pierwsze rolki, nie wiem czy się spodoba, czy rzuci w kąt). 

 

Z góry dzięki za pomoc. 

Rolki regulowane z Decathlonu mam prawie nieużywane. Oddam za cenę przesyłki lub jak sobie jakoś odbierzesz.

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Siema,

Chciałem chrześnicy (12 lat) kupić rolki. Kompletnie się na tym nie znam. Podpowiecie na co zwrócić uwagę i jakiego sprzętu szukać? W jakich widełkach cenowych się poruszać by kupić coś lepszego, a niekoniecznie wypasionego (pierwsze rolki, nie wiem czy się spodoba, czy rzuci w kąt).

Z góry dzięki za pomoc.

Wez ja do sklepu sportowego/rolkowego tam przymierzy, pojezdzi. Nie idz na latwizne.
Link to comment
Share on other sites

Siema, 

 

Chciałem chrześnicy (12 lat) kupić rolki. Kompletnie się na tym nie znam. Podpowiecie na co zwrócić uwagę i jakiego sprzętu szukać? W jakich widełkach cenowych się poruszać by kupić coś lepszego, a niekoniecznie wypasionego (pierwsze rolki, nie wiem czy się spodoba, czy rzuci w kąt). 

 

Z góry dzięki za pomoc. 

Kup jakieś z regulowaną szyną, wbrew pozorom to bardzo dobre udogodnienie dla początkujących chociaż spotykane w nieco wyższych modelach, chodzi o możliwość przesunięcia szyny do wewnątrz względem buta, to bardzo ułatwia i zapobiega nadmiernemu koślawieniu nóg u początkujących dzieci.

Nie kombinujesz, po prostu na obu śrubach przesuwasz na max do wewnątrz.

 

 

Tutaj masz dobry sklep

 

https://www.zicoracing.com/

 

Ps

Dopasowanie do stopy ma być takie samo jak w bucie narciarskim albo nawet lepsze

Link to comment
Share on other sites

Siema, 

 

Chciałem chrześnicy (12 lat) kupić rolki. Kompletnie się na tym nie znam. Podpowiecie na co zwrócić uwagę i jakiego sprzętu szukać? W jakich widełkach cenowych się poruszać by kupić coś lepszego, a niekoniecznie wypasionego (pierwsze rolki, nie wiem czy się spodoba, czy rzuci w kąt). 

 

Z góry dzięki za pomoc. 

Moje dzieciaki jeżdżą na takich. Są bardzo zadowolone. Kosztowały coś około 300 zł za parę, są spokojnie na 2-3 sezony przy rosnącej stopie.

 

 https://www.skitenis...roblade-g-.html

Link to comment
Share on other sites

Dzięki panowie. 

 

@wort @moruniek - te rollerblade wyglądają naprawdę spoko no i są różowe :D Nie wiedziałem, że rolki występują z regulacją rozmiaru (w pewnym zakresie). 

@Mitek - serdeczne dzięki za propozycję, ale wolałbym nowe. Prezent, ładnie zapakowany, z metkami. Wiesz jak jest... 

@fredowski - widuję się z nią (Oliwia) rzadko. Teraz wybywam na urlop, będzie okazja się spotkać i chciałbym zrobić niespodziankę. 

 

Patrzeć na parametry techniczne czy na tym etapie nie ma to znaczenia? Mam na myśli średnicę i twardość kółek, płozę, zapięcie itd.

Link to comment
Share on other sites

Istotne jest dopasowanie i sztywność buta. Reszta parametrów mniej ważna. Przyzwoite rolki to 500-1000zł.

 

Na tych sztywniejszych (skorupa) jeździ się łatwiej i lepiej. W bardzo miękkichmarketówkach, stopa lata jak p...

 

Nie zapomnij o ochraniaczach:

 

https://www.zicoraci...-GEAR-2020/2513

 

 

Może lepiej jakiś voucher do dobrego sklepu rolkowego?

Link to comment
Share on other sites

He,he wyobraź sobie takie pytanie odnośnie sprzętu narciarskiego, co byś odpowiedział?

 

 

Uważam,że w nartach, precyzja sprzętu jest mniej ważna. Szczególnie na początku. Przy jeździe ześlizgowej, praktycznie bez różnicy, na czym się jedzie.

Link to comment
Share on other sites

Uważam,że w nartach, precyzja sprzętu jest mniej ważna. Szczególnie na początku. Przy jeździe ześlizgowej, praktycznie bez różnicy, na czym się jedzie.

Gdybym miał nauczać  12 latka wziąłbym raczej używaną juniorską krótszą gigantkę czy dłuższą slalomkę i dobrze dopasował buty.

Gdybym miał kupić prezent na odczep.... kupiłbym ładne różowe narty z pianki pachnące nowością tudzież podobne buty, ważne żeby były nowe.

Link to comment
Share on other sites

Gdybym miał nauczać  12 latka wziąłbym raczej używaną juniorską krótszą gigantkę czy dłuższą slalomkę i dobrze dopasował buty.

Gdybym miał kupić prezent na odczep.... kupiłbym ładne różowe narty z pianki pachnące nowością tudzież podobne buty, ważne żeby były nowe.

Ehh myślałem że będzie prosto. 

 

Te rollerblade morunka myślę, że będą ok na początek. Zadzwonię lub napiszę do zicoracing i jeszcze się doradzę. 

 

Dzięki za odzew. 

 

BTW. Rozumiem teraz, jaki mętlik mają ludzie szukający nart/butów...:D 

Link to comment
Share on other sites

Ehh myślałem że będzie prosto. 

 

Te rollerblade morunka myślę, że będą ok na początek. Zadzwonię lub napiszę do zicoracing i jeszcze się doradzę. 

 

Dzięki za odzew. 

 

BTW. Rozumiem teraz, jaki mętlik mają ludzie szukający nart/butów... :D

Jakbyś nie napisał, że chcesz "coś lepszego" to bym się nie odezwał, kupiłbyś "różowe" jak  robi 99% będących w takiej

sytuacji i miałbyś święty spokój :)

Link to comment
Share on other sites

Jakbyś nie napisał, że chcesz "coś lepszego" to bym się nie odezwał, kupiłbyś "różowe" jak  robi 99% będących w takiej

sytuacji i miałbyś święty spokój :)

hehe, całe życie pod górkę. 

 

Przez coś lepszego miałem na myśli "nie chiński badziew", a te rollerbaldy na takie nie wyglądają. 500-1000zł + ochraniacze to za dużo (na tym etapie). 

Link to comment
Share on other sites

hehe, całe życie pod górkę. 

 

Przez coś lepszego miałem na myśli "nie chiński badziew", a te rollerbaldy na takie nie wyglądają. 500-1000zł + ochraniacze to za dużo (na tym etapie). 

 

Ale to jest właśnie "chiński badziew" ukryty w znanej marce, na początek proponował bym coś takiego, jak dobrze poszukasz

możesz znaleźć w innym sklepie w cenie porównywalnej z tymi "rollerbledami"

 

 Seby  chyba nawet we Francji robione, chociaż niekoniecznie musi obecnie coś znaczyć.

https://www.zicoraci...nior-Blue-/2592

 

 

Ps

Różowe chyba też są :lol: , części zamienne do tego sprzętu również znajdziesz bez problemu

 

Ps1

Teraz dopiero zauważyłem,że te Seby do których dałem linka, nazywają obecnie się jakoś inaczej

Widzę, że nazwa zależy od modelu :lol:, te "FRskates" mają lepszą szynę(frezowana i regulowana i chyba łożyska lepsze) to je tylko różni od nieco tańszych" Seb" (szyna tłoczona ), o! nawet teraz widzę że niżej też są Seby z frezowaną szyna

ale się tego obecnie namnożyło :D

 

https://www.zicoraci...dla-dzieci/16/2

 

A poniżej masz fulwypas

https://www.zicoraci...ior-rozowe/2449

Link to comment
Share on other sites

Ale to jest właśnie "chiński badziew" ukryty w znanej marce, na początek proponował bym coś takiego, jak dobrze poszukasz

możesz znaleźć w innym sklepie w cenie porównywalnej z tymi "rollerbledami"

 

 Seby  chyba nawet we Francji robione, chociaż niekoniecznie musi obecnie coś znaczyć.

https://www.zicoraci...nior-Blue-/2592

 

 

Ps

Różowe chyba też są :lol: , części zamienne do tego sprzętu również znajdziesz bez problemu

 

Ps1

Teraz dopiero zauważyłem,że te Seby do których dałem linka, nazywają obecnie się jakoś inaczej

Widzę, że nazwa zależy od modelu :lol:, te "FRskates" mają lepszą szynę(frezowana i regulowana i chyba łożyska lepsze) to je tylko różni od nieco tańszych" Seb" (szyna tłoczona ), o! nawet teraz widzę że niżej też są Seby z frezowaną szyna

ale się tego obecnie namnożyło :D

 

https://www.zicoraci...dla-dzieci/16/2

 

A poniżej masz fulwypas

https://www.zicoraci...ior-rozowe/2449

Dzięki, będę szukał ale 400 to max dla mnie. Na droższe przyjdzie pora jak połknie bakcyla. ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki, będę szukał ale 400 to max dla mnie. Na droższe przyjdzie pora jak połknie bakcyla. ;)

Oczywiście kup jakie uważasz. :)

 

 

 

Taka ogólna uwaga, może komuś pomoże. W rolkach jest tak, że im gorsze predyspozycje tym lepszych rolek potrzeba.

Każde dziecko postawione na rolki będzie koślawić nogi, te o większym napięciu mięśniowym mniej, te "mniej zdolne"

-bardziej. I tutaj właśnie potrzebne jest wsparcie w postaci sztywnych dobrze dopasowanych rolek z regulowaną szyną owa regulacja brzmi

tajemniczo ale to bardzo proste.

Doświadczony ustawi pod siebie, początkującemu dziecku wystarczy przesunąć na max do wewnątrz, to są  tylko dwie imbusowe

śruby łączące szynę z butem. Wystarczy poluzować i przesunąć w prowadnicy, takie ustawienie też jest bardziej przydatne

gdy ćwiczymy pod narty :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki, będę szukał ale 400 to max dla mnie. Na droższe przyjdzie pora jak połknie bakcyla.

 

 

Jaki komplet narciarski do 400 zł byś polecił?

To z grubsza ta sama sytuacja.

Może kup coś innego?

 

Albo jeszcze lepiej, zamiast prezentu, zabierz ją gdzieś. Jakieś wypasione wesołe miasteczko, aquapark, albo coś w tym stylu.

Link to comment
Share on other sites

Siema,

Chciałem chrześnicy (12 lat) kupić rolki. Kompletnie się na tym nie znam. Podpowiecie na co zwrócić uwagę i jakiego sprzętu szukać? W jakich widełkach cenowych się poruszać by kupić coś lepszego, a niekoniecznie wypasionego (pierwsze rolki, nie wiem czy się spodoba, czy rzuci w kąt).

Z góry dzięki za pomoc.

Ferra, jako pierwsze myślę, że te rollerblad-y są ok. Dla bardziej zaawansowanej dziewczynki bym już nie polecał choć to też kwestia stylu jazdy. Do spokojnej w trakcie nauki w zupełności jej wystarczą. Ja z córką 10 lat jeździmy na Seba fr i bardzo sobie chwalimy ale to ciężka, sztywna skorupa na konkretną jazdę. Ty idź zdecydowanie w stronę regulowanych, podobnych do tych podlinkowanych.Fajne są obecnie w decathlonie ale nie regulowane-Powerslide Phuzion Radon.
Link to comment
Share on other sites

 Ja z córką 10 lat jeździmy na Seba fr i bardzo sobie chwalimy ale to ciężka, sztywna skorupa na konkretną jazdę. Ty idź zdecydowanie w stronę regulowanych, podobnych do tych podlinkowanych.Fajne są obecnie w decathlonie ale nie regulowane-Powerslide Phuzion Radon.

Czy Twoja  córka próbowała wcześniej tych rolek i nie radziła sobie z nimi (tzn.Seba fr jr. ) czy są to tylko teoretyczne rozważania?

Ja miałem poligon doświadczalny z moimi trzema już dorosłymi synami i uczyłem się na błędach, tak że moja młoda córka zaczęła już od Seba fr jr. i wiem, że dając synom rolki, które proponujesz było błędem. Chrześnica Ferry ma 12 lat to już nawet nie dziecko w kategoriach sportowych to "młodziczka" i zapewniam, że byłoby  lepiej niż na tym czymś co tylko z wyglądu

przypomina rolki

 

Sztywność poprzeczna jest tylko zawsze atutem(zapobiega koślawieniu co w połączeniu z fizjologiczną koślawością nóg u dzieci może nawet uchronić od niepożądanych skutków jazdy na rolkach) jeśli chodzi o łatwość na zginanie w stawie skokowym  to można to regulować siłą zapięcia górnej

klamry, lub jak zrobiłem niżej taki "alpejski patent", akurat górne klamry w tych rolkach są do kitu i dobrze jest je czymś zastąpić. Juniorski booster, kiedyś założyłem  awaryjnie po uszkodzeniu klamry, okazało się, że działa lepiej niż

oryginalne zapięcie  i tak już zostało.

 

DSC03474.JPG

Link to comment
Share on other sites

. W przeciwieństwie do fr które pewnikiem będą za małe.

Może zakres regulacji nie jest taki duży jak w rozsuwanych ale w FR jr też mają regulacje wkładkami w zakresie 3 rozmiarów,

coś czuję, że Ty piszesz o dorosłych FR a ja o juniorskich, moja obecnie też ma seniorskie ale zaczynała w juniorskich.

W zasadzie w dorosłych rozmiar można zmieniać wymieniając but wewnętrzny bo na jeden rozmiar skorupy przypadają

3 rozmiary buta wewnętrznego, oczywiście najlepiej jest gdy wpasujemy się w możliwie najmniejszą skorupę.

 

 

poniżej jest dość dokładny opis.

https://bladeville.p...qhoCfYIQAvD_BwE


Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, piszę o seniorskich. Mała ma dość dużą stopę i najmniejsze z luzem spasowały. Jeśli są fr juniorskie to mamy konsensus bo to świetna konstrukcja i jeśli wujek jeszcze nie kupił to powinien poważnie przemyśleć kandydaturę Seba Fr jr.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...