Skocz do zawartości

Ku przestrodze


Chrońmy Rysie

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, a_senior napisał:

Dla jednych to debilny przepis, dla drugich mądre posunięcie. Anyway, w Krakowie nie widzę kierowców jeżdżących nielegalnie buspasem, bo czasem jedzie się legalnie, choćby przed skretem w prawo. Nie widać policji kontrolującej, ale może te Krakusy są takie prawomyślne, w końcu mamy zakorzeniony dobry austriacki dryl, a może to właśnie strach przed hipotetycznym mandatem.

Cześć

Dryl Andrzeju to jest niemiecki. Austriacy to raczej tchórzliwi naśladowcy a nie porządni twórcy. Nie konfabuluj.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mitek napisał:

Cześć

No to jest akurat bzdura Tomku. W Warszawie bus pasy funkcjonują znakomicie a ich nadużywanie określiłbym jako incydentalne - może  1-1,5% jedzie buspasem- reszta stoi. Jeżeli natomiast korek jest sztywny a jest możliwość ucieczki bus pasy w sposób naturalny są drogą rozładowania korka. Powiem szczerze, że aż sam się dziwię tej dyscyplinie wśród kierowców. Dlatego nie wiem skąd ten argument wziąłeś. Gdyby było tak jak piszesz to buspasy by praktycznie nie funkcjonowały a tak nie jest. Piszę w Warszawie więc może u Ciebie jest odwrotnie.

Pozdro

W Warszawie można jeszcze próbować uzasadnić ich stworzenie, jako że miasto posiada szerokie, wielopasmowe ulice. Jak masz 4 pasy w jedną stronę, to można się w ostateczności zgodzić na wyłączenie jednego. Natomiast w innych miastach, w których ewidentnie brakuje infrastruktury, tego typu pomysły są skandalicznym przykładem lekceważenia kierowców --> patrz Poznań Jaśkowiaka. Oprócz tego istnieją absurdalne rozwiązania w postaci przykładowo zjazdu z ulicy Niestachowskiej w św. Wawrzyńca: na zdjęciu w poniższym linku. Otóż, są tam 4 pasy, dwa lewe do jazdy na prosto, prawy do skrętu w prawo, natomiast drugi od prawej - do skrętu w prawo dla samochodów, a do jazdy na wprost dla autobusów. Sensu tego rozwiązania komentować nie warto, ten drugi pas jest zawsze zajęty samochodami skręcającymi w prawo:

https://www.google.com/maps/place/Rodziewiczówny+10,+60-545+Poznań/@52.420258,16.8939838,3a,75y,227.76h,82.38t/data=!3m7!1e1!3m5!1sqLYgQu1paRoi0Ps5Aa3BmA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D7.6215016371491515%26panoid%3DqLYgQu1paRoi0Ps5Aa3BmA%26yaw%3D227.75999328958787!7i16384!8i8192!4m15!1m8!3m7!1s0x470444d2ece10ab7:0xa4ea31980334bfd1!2zUG96bmHFhA!3b1!8m2!3d52.4056786!4d16.9312766!16zL20vMDV4bnY!3m5!1s0x470444bbd657a8cd:0xd23f4c5ee264d34f!8m2!3d52.4195151!4d16.8951488!16s%2Fg%2F11j15l50hj?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTIwOC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, a_senior napisał:

Dla jednych to debilny przepis, dla drugich mądre posunięcie. Anyway, w Krakowie nie widzę kierowców jeżdżących nielegalnie buspasem, bo czasem jedzie się legalnie, choćby przed skretem w prawo. Nie widać policji kontrolującej, ale może te Krakusy są takie prawomyślne, w końcu mamy zakorzeniony dobry austriacki dryl, a może to właśnie strach przed hipotetycznym mandatem.

Sensowność buspasów można policzyć. Gdy jest tyle autobusów że jest to opłacalne, same tworzą buspas. W innym przypadku to marnowanie infrastruktury. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tomkly napisał:

W Warszawie można jeszcze próbować uzasadnić ich stworzenie, jako że miasto posiada szerokie, wielopasmowe ulice. Jak masz 4 pasy w jedną stronę, to można się w ostateczności zgodzić na wyłączenie jednego. Natomiast w innych miastach, w których ewidentnie brakuje infrastruktury, tego typu pomysły są skandalicznym przykładem lekceważenia kierowców --> patrz Poznań Jaśkowiaka. Oprócz tego istnieją absurdalne rozwiązania w postaci przykładowo zjazdu z ulicy Niestachowskiej w św. Wawrzyńca: na zdjęciu w poniższym linku. Otóż, są tam 4 pasy, dwa lewe do jazdy na prosto, prawy do skrętu w prawo, natomiast drugi od prawej - do skrętu w prawo dla samochodów, a do jazdy na wprost dla autobusów. Sensu tego rozwiązania komentować nie warto, ten drugi pas jest zawsze zajęty samochodami skręcającymi w prawo:

https://www.google.com/maps/place/Rodziewiczówny+10,+60-545+Poznań/@52.420258,16.8939838,3a,75y,227.76h,82.38t/data=!3m7!1e1!3m5!1sqLYgQu1paRoi0Ps5Aa3BmA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D7.6215016371491515%26panoid%3DqLYgQu1paRoi0Ps5Aa3BmA%26yaw%3D227.75999328958787!7i16384!8i8192!4m15!1m8!3m7!1s0x470444d2ece10ab7:0xa4ea31980334bfd1!2zUG96bmHFhA!3b1!8m2!3d52.4056786!4d16.9312766!16zL20vMDV4bnY!3m5!1s0x470444bbd657a8cd:0xd23f4c5ee264d34f!8m2!3d52.4195151!4d16.8951488!16s%2Fg%2F11j15l50hj?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTIwOC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Cześć

Podaj przykład gdzie w Warszawie są cztery pasy w jedną stronę - nawet jeden Cię uratuje.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu rozmawiałem na różne tematy z córcią Niną.

To dorosła studentka ASP w Krakowie.

Sugerowałem, że nie lubię słowa "lewak" bo jest obraźliwe.

Ona na to:  no co ty.

Ja jestem lewaczką i się tym szczycę. Oni nie mogą mnie obrazić 🙂

Jestem dumny z mojej córki na bardzo wielu płaszczyznach.

 

 

p.s. jest niezłą narciarą.

 

p.s. 2 lubię prowokację.

Jest o czym gadać 🙂

 

 

Edytowane przez jurek_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, a_senior napisał:

Może i naśladowcy, ale porządek w Krakowie był.

Cześć

No to był czy jest? A Ty żyłeś za czasów Austrowęgier, że z taką pewnością o tym mówisz, bo dla mnie to raczej były czasy solidnej wolnoamerykanki gdzie aparat państwowy nie panował nad niczym, choć mówił, że panuje nad wszystkim. Ale ja tych czasów nie pamiętam?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jurek_h napisał:

Jakiś czas temu rozmawiałem na różne tematy z córcią Niną.

To dorosła studentka ASP w Krakowie.

Sugerowałem, że nie lubię słowa "lewak" bo jest obraźliwe.

Ona na to:  no co ty.

Ja jestem lewaczką i się tym szczycę. Oni nie mogą mnie obrazić 🙂

Jestem dumny z mojej córki na bardzo wielu płaszczyznach.

 

 

p.s. jest niezłą narciarą.

 

p.s. 2 lubię prowokację.

Jest o czym gadać 🙂

 

 

Powineneś jej zmienić imię na Julka. 

Edytowane przez Spiochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Mitek napisał:

No to był czy jest? A Ty żyłeś za czasów Austrowęgier, że z taką pewnością o tym mówisz, bo dla mnie to raczej były czasy solidnej wolnoamerykanki gdzie aparat państwowy nie panował nad niczym, choć mówił, że panuje nad wszystkim. Ale ja tych czasów nie pamiętam?

Był i jest. Oczywiście, że nie żyłem, ale rozmawiałem z żyjącymi w czasach Staruszki Austrii. No i trochę poczytałem i pozwiedzałem różnych wystaw. A mój wujek miał nawet prawo jazdy wydane za Cesarstwa. O żadnej wolnoamerykance nie było mowy. Miasto naprawde nieźle wtedy funkcjonowało. I do dziś nieźle funkcjonuje. W każdym razie ja nie narzekam.

Edit. To jeszcze coś dopiszę o moim wujku, który miał austriackie prawo jazdy. Przed II wojna światową miał małą firmę transportową z kilkoma bagażówkami. Po wojnie komuna zabrała mu prawie wszystkie, zostawiając jedną, którą dalej używał i z której żył. Taksówka miała numer 1! To on odwoził nas, dzieci, często tą bagażówką na wakacje. Lata mijały, wujek jeździł pewnie i ostrożnie, nie miał żadnego wypadku. Ale z wiekiem stawał sie coraz bardziej głuchy. Pewnego dnia milicja zatrzymała go przypadkowo do kontroli i sprawa się rypła. Po pierwsze kazali mu pokazać prawo jazdy. No to podał, właśnie to austriackie, bo innego nie miał. A po drugie okazało się, że jest głuchy. I tak się skończyła jego kariera taksówkarza. 🙂

Edytowane przez a_senior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2025 o 15:39, PaVic napisał:

To ja napiszę o złodziejskiej metodzie ostatnich lat na autobanach niemieckich bo mnie normalnie aż trząsa na samą myśl 🤬

Co wyjazd gdzieś przez DE łapie sie na ten ich nr z fotografem .
Mianowicie;trzy/dwa/cztery pasy bez różnicy ale zawsze piękna ścieżka oj prosta że można dać po garach i dość długa ze końca nie widać ale górny telebim wskazuje ograniczenie do 120 😂więc się zwalnia do tych 120 i nagle fotograf robi fotę bo gdzieś ale gdzie 🧐był znak ograniczenia do 100 a za fotografem ponownie jest 120 🤬

Wlasnie przeszedł kolejny z DE po korekcie błędu aparatu było 109 na 100 i 20€ do zapłaty 😂 

Super. Ale nie narzekaj. Polska Dyrekcja Dezorganizacji Ruchu na Drogach Krajowych i Autostradach wymyśliła, że na  2 jezdniówce z Żor do Ustronia w 5 lub 6 miejscach trzeba namalowac pasy. Jeżdże tam 4 x w tygodniu a zwykle cześciej i przez ostatni rok na żadnym z tych przejść nie zauważylem ani jednego pieszego. Uczuliłem rownież znajomych i mają takie same obserwacje. Przy pasach są oczywiście znaki ograniczenia prędkości do 70 (to nic nowego, na odcinku Zory Ustroń jest ich >180szt) ale i do 50 - skomasowane na max 100m przed pasami. Czy trzeba lepszej pułapki do pozbycia prawa jazdy a przynajmniej sporego mandatu? No tak.... mogło być do 30...

Przy okazji- pozdrowienia z Ustrońskiej perełki modernizmu... i intensywnej fizykoterapii... 🙂🙂

20251208_141721.thumb.jpg.e05cadcb098850f6cdde9768c231a294.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tomkly napisał:

A ja nie wiem jak się te Wasze ulice nazywają. Znam dwie - Aleje Jerozolimskie oraz Marszałkowska. 😀

Cześć

No żadna z nich na odcinku dłuższym niż 200 metrów nie ma 4 pasów - są zjazdówki i wjazdówki jedynie, między wiaduktami. Jedyną ulicą, która na dłuższym odcinku ma 4 pasy jest chyba Puławska i Modlińska ale tutaj mamy pasy do ruchu lokalnego, buspas i dwa normalne. Nie wciskajcie Panowie kitu proszę.

Buspasy znakomicie pracują na zakorkowanych arteriach i nawet w trakcie przeciągających się robót, które są uciążliwe działają naprawdę dobrze dając fajną przepustowość komunikacji jednocześnie nie blokując ruchu. Warszawa jest miastem tylu inwestycji w ostatnich latach, że sam nie wiem jak goście są w stanie zaprojektować rozwiązania awaryjne aby ruch w ogóle się odbywał. I tu szacun dla władz miasta bo są to inwestycje na dziesiątki lat związane z remontami i wymianami kluczowych elementów infrastruktury podziemnej oraz kluczowymi miejscami dla ruchu mieszkańców.

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mitek napisał:

Cześć

No żadna z nich na odcinku dłuższym niż 200 metrów nie ma 4 pasów - są zjazdówki i wjazdówki jedynie, między wiaduktami. Jedyną ulicą, która na dłuższym odcinku ma 4 pasy jest chyba Puławska i Modlińska ale tutaj mamy pasy do ruchu lokalnego, buspas i dwa normalne. Nie wciskajcie Panowie kitu proszę.

Buspasy znakomicie pracują na zakorkowanych arteriach i nawet w trakcie przeciągających się robót, które są uciążliwe działają naprawdę dobrze dając fajną przepustowość komunikacji jednocześnie nie blokując ruchu. Warszawa jest miastem tylu inwestycji w ostatnich latach, że sam nie wiem jak goście są w stanie zaprojektować rozwiązania awaryjne aby ruch w ogóle się odbywał. I tu szacun dla władz miasta bo są to inwestycje na dziesiątki lat związane z remontami i wymianami kluczowych elementów infrastruktury podziemnej oraz kluczowymi miejscami dla ruchu mieszkańców.

Pozdro

 

Mam nadzieję, że nie masz na myśli przykładowo tej inwestycji: 

https://zdm.waw.pl/aktualnosci/zegnamy-tunel-pod-ul-marszalkowska/

Nie podejmuję się cytować to co mówią o tym moi warszawscy kumple ze środowiska brydżowego, pomimo że jest po godzinie 22. 😏

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...