a_senior Napisano 21 godzin temu Udostępnij Napisano 21 godzin temu 5 godzin temu, tomkly napisał: 1. Nadęci, zadufani w sobie mieszkańcy, uważający się za epicentrum świata i kolebkę kultury. W praktyce reprezentanci zaściankowej mentalności, zbliżonej nieco do Podkarpacia. 2. Miasto, w którym nie da się normalnie funkcjonować, ze względu na działalność poprzedniego prezydenta, który postawił sobie za punkt honoru maksymalne utrudnienia ruchu w nim: a) absurdalnie wielkie strefy płatnego parkowania; b) zwężanie wszelkich możliwych uliczek po to aby utrudniać kierowcom życie; c) podział miasta na jakieś sztuczne strefy, nie znajdujące jakiegokolwiek uzasadnienia; d) tworzenie rozmaitych pułapek, uliczek jednokierunkowych i innych cudów inżynierii. 3. Patologiczna zabudowa wszystkiego co się da blockhousami, nie zapewniająca korytarzy powietrznych, w efekcie czego nad miastem unosi się gorący smog, którego przyczyn upatruje się nie tam gdzie trzeba czyli w samochodach, a nie w patodeweloperce czy szerzej patozabudowie. 4. Brud, smród i ubóstwo. Jak na miasto - kolebkę europejskiej kultury bardzo słabo. Tylko z niewieloma uwagami sie zgadzam. Nadmierna, często na granicy patologii, zabudowa. Fakt, choć to sprawa bardzo złożona. Właściwie tylko z tym. Smogu wiele nie ma, bo piece polikwidowane. Trochę go produkują krakowskie obwarzanki, czyli przyległe gminy, gdzie zakaz palenia w piecach nie obowiązuje. Kraków leży w niecce co nie pomaga. A i tak jest lepiej niż np. w mojej górskiej wiosce Szczawie w zimie, gdzie ludzie palą w piecach bóg wie czym. 🙂 Utrudnienia dla kierowców, fakt. I bardzo dobrze. Chodzi o jak największe ogranicznie ruchu samochodowego w mieście. Wiadomo, im więcej ułatwień dla kierowców tym wiecej jeździ samochodów, tym więcej korków, ruchu i smrodu. Pomimo tych trudności i tak wciaż jeździ za dużo samochodów. Niektórzy muszą, ale niektórzy to jak dla mnie są masochistami. Problem dotyczy wszystkich dużych miast i ciągnie się od wielu lat. Nie ma dobrych rozwiązań, które satysfakcjonowałyby wszystkich. Te które się wciela w Krakowie, czyli utrudnienia dla kierowców w samym Krakowie, ale budowa parkingów Park&Ride na obrzeżu i poprawa komunikacji zbiorowej, tudzież infrastruktury rowerowej, wydają się słuszne. A jacy są mieszkańcy Krakowa nie mnie oceniać. Ja spotykam się na ogół z osobami sympatycznymi i życzliwymi. Zadufania nie widzę, przecież nie jesteśmy stolicą. 🙂 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano 11 godzin temu Udostępnij Napisano 11 godzin temu (edytowane) 10 godzin temu, a_senior napisał: Tylko z niewieloma uwagami sie zgadzam. Nadmierna, często na granicy patologii, zabudowa. Fakt, choć to sprawa bardzo złożona. Właściwie tylko z tym. Smogu wiele nie ma, bo piece polikwidowane. Trochę go produkują krakowskie obwarzanki, czyli przyległe gminy, gdzie zakaz palenia w piecach nie obowiązuje. Kraków leży w niecce co nie pomaga. A i tak jest lepiej niż np. w mojej górskiej wiosce Szczawie w zimie, gdzie ludzie palą w piecach bóg wie czym. 🙂 Utrudnienia dla kierowców, fakt. I bardzo dobrze. Chodzi o jak największe ogranicznie ruchu samochodowego w mieście. Wiadomo, im więcej ułatwień dla kierowców tym wiecej jeździ samochodów, tym więcej korków, ruchu i smrodu. Pomimo tych trudności i tak wciaż jeździ za dużo samochodów. Niektórzy muszą, ale niektórzy to jak dla mnie są masochistami. Problem dotyczy wszystkich dużych miast i ciągnie się od wielu lat. Nie ma dobrych rozwiązań, które satysfakcjonowałyby wszystkich. Te które się wciela w Krakowie, czyli utrudnienia dla kierowców w samym Krakowie, ale budowa parkingów Park&Ride na obrzeżu i poprawa komunikacji zbiorowej, tudzież infrastruktury rowerowej, wydają się słuszne. A jacy są mieszkańcy Krakowa nie mnie oceniać. Ja spotykam się na ogół z osobami sympatycznymi i życzliwymi. Zadufania nie widzę, przecież nie jesteśmy stolicą. 🙂 Kolejne elementy tej układanki: Raz już zakwestionowana SCT została ponownie przegłosowana z zbliżonym kształcie, z wyłączeniem marginalnych terenów. O co chodzi? Oczywiście o kasę, gdyż można za horrendalne pieniądze wykupić sobie do niej wjazd. No ale jak się z publicznych pieniędzy wykonywało takie oto "arcydzieła" i w efekcie zadłużyło miasto na blisko 8 mld zł to trzeba szukać kogo by tu jeszcze wydoić. Oczywiście, parkingi dla krakowskich urzędników są osobne i darmowe. Tak skorumpowanego i zepsutego środowiska jak krakowski samorząd ze świecą można szukać w całej Europie: https://www.onet.pl/informacje/krakowdlawas/krakowskie-lawki-za-milion-gnija-urzednicy-tlumacza-niepokojacy-zielony-nalot/31483np,0666d3f1 https://ztp.krakow.pl/sct/sct-w-krakowie Jak chodzi o tę strefę to sprawa przed WSA odbędzie się 14 stycznia 2026 r. Zobaczymy czy to co zrobiono poprzez działania pozorowane w postaci wycięcia nieistotnych kawałków miasta z niej wystarczy dla uznania legalności. Dla mnie działalność radnych i miasta to jeden wielki skandal. Edytowane 11 godzin temu przez tomkly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 11 godzin temu Udostępnij Napisano 11 godzin temu 12 minut temu, tomkly napisał: Kolejne elementy tej układanki: Raz już zakwestionowana SCT została ponownie przegłosowana z zbliżonym kształcie, z wyłączeniem marginalnych terenów. O co chodzi? Oczywiście o kasę, gdyż można za horrendalne pieniądze wykupić sobie do niej wjazd. No ale jak się z publicznych pieniędzy wykonywało takie oto "arcydzieła" i w efekcie zadłużyło miasto na blisko 8 mld zł to trzeba szukać kogo by tu jeszcze wydoić. Oczywiście, parkingi dla krakowskich urzędników są osobne i darmowe. Tak skorumpowanego i zepsutego środowiska jak krakowski samorząd ze świecą można szukać w całej Europie: https://www.onet.pl/informacje/krakowdlawas/krakowskie-lawki-za-milion-gnija-urzednicy-tlumacza-niepokojacy-zielony-nalot/31483np,0666d3f1 https://ztp.krakow.pl/sct/sct-w-krakowie Jak chodzi o tę strefę to sprawa przed WSA odbędzie się 14 stycznia 2026 r. Zobaczymy czy to co zrobiono poprzez działania pozorowane w postaci wycięcia nieistotnych kawałków miasta z niej wystarczy dla uznania legalności. Dla mnie działalność radnych i miasta to jeden wielki skandal. Tomek a Ty jesteś z Krakowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano 11 godzin temu Udostępnij Napisano 11 godzin temu (edytowane) 4 minuty temu, Mitek napisał: Tomek a Ty jesteś z Krakowa? Nie, natomiast mam jedną z firm w Chrzanowie i niestety często ktoś z zarządu musi do tego grajdołka jechać. Modlę się, aby Chrzanów wrócił na Śląsk, wszystko tylko nie Małopolska. Edytowane 11 godzin temu przez tomkly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lubeckim Napisano 11 godzin temu Udostępnij Napisano 11 godzin temu 9 minutes ago, tomkly said: O co chodzi? Oczywiście o kasę, gdyż można za horrendalne pieniądze wykupić sobie do niej wjazd. No ale jak się z publicznych pieniędzy wykonywało takie oto "arcydzieła" i w efekcie zadłużyło miasto na blisko 8 mld zł to trzeba szukać kogo by tu jeszcze wydoić. Oczywiście, parkingi dla krakowskich urzędników są osobne i darmowe. Tak skorumpowanego i zepsutego środowiska jak krakowski samorząd ze świecą można szukać w całej Europie: I jak tu nie być "prawakiem" i jak tu nie trzymać takiej "wesołej gromadki" na krótkim sznurku? Jak tu nie narzekać na ten kraj i na klasę rządzącą? Czasy głaskania po główce IMHO się skończyły. Teraz powinien nadejść czas na wyciąganie surowych konsekwencji i stawiania przed sądem winnych. Rzecz w tym, że ktoś na Majchrowskiego i teraz na Miszalskiego głosował. To trochę taki Syndrom Sztokholmski. Widzieć, że prezydent posyła miejskie finanse na dno, ale dalej go wybierać. Jak by popatrzeć na to z czysto budżetowego punktu widzenia, to SCT ma dużo sensu. Można łatwym kosztem podratować ziejącą długiem miejską kasę, będąc jednocześnie fancy-eko. A co do Bielska - Białej i MPZP 🙂 https://bielsko.biala.pl/aktualnosci/49879/prokurator-zawiesza-bielskich-urzednikow-hipoteka-przymusowa-na-ich-nieruchomosciach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomkly Napisano 10 godzin temu Udostępnij Napisano 10 godzin temu (edytowane) 6 minut temu, lubeckim napisał: I jak tu nie być "prawakiem" i jak tu nie trzymać takiej "wesołej gromadki" na krótkim sznurku? Jak tu nie narzekać na ten kraj i na klasę rządzącą? Czasy głaskania po główce IMHO się skończyły. Teraz powinien nadejść czas na wyciąganie surowych konsekwencji i stawiania przed sądem winnych. Rzecz w tym, że ktoś na Majchrowskiego i teraz na Miszalskiego głosował. To trochę taki Syndrom Sztokholmski. Widzieć, że prezydent posyła miejskie finanse na dno, ale dalej go wybierać. Jak by popatrzeć na to z czysto budżetowego punktu widzenia, to SCT ma dużo sensu. Można łatwym kosztem podratować ziejącą długiem miejską kasę, będąc jednocześnie fancy-eko. A co do Bielska - Białej i MPZP 🙂 https://bielsko.biala.pl/aktualnosci/49879/prokurator-zawiesza-bielskich-urzednikow-hipoteka-przymusowa-na-ich-nieruchomosciach Tylko że to zmienić, to trzeba rozwalić cały skorumpowany system i zbudować go od nowa. I to nie w sposób populistyczny ale przemyślany i zaplanowany. Osobiście szans na to nie widzę, kasta zainteresowanych utrzymaniem tego stanu rzeczy pasożytów ze wszystkich koterii politycznych jest zbyt rozbudowana. Oni się utrzymują jak nowotwór zżerający zdrową tkankę organizmu. Edytowane 10 godzin temu przez tomkly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 10 godzin temu Udostępnij Napisano 10 godzin temu (edytowane) Cześć Ale to już jest problem pewnego wyeksploatowania się demokracji w obecnej formie. Powrót do wzoru ateńskiego by się przydał. Odcięcie wszelkiego nieuprawnionego socjalu to pierwszy niezbędny ruch. Pozdro Edytowane 10 godzin temu przez Mitek 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 10 godzin temu Udostępnij Napisano 10 godzin temu 11 godzin temu, a_senior napisał: Tylko z niewieloma uwagami sie zgadzam. Nadmierna, często na granicy patologii, zabudowa. Fakt, choć to sprawa bardzo złożona. Właściwie tylko z tym. Smogu wiele nie ma, bo piece polikwidowane. Trochę go produkują krakowskie obwarzanki, czyli przyległe gminy, gdzie zakaz palenia w piecach nie obowiązuje. Kraków leży w niecce co nie pomaga. A i tak jest lepiej niż np. w mojej górskiej wiosce Szczawie w zimie, gdzie ludzie palą w piecach bóg wie czym. 🙂 Utrudnienia dla kierowców, fakt. I bardzo dobrze. Chodzi o jak największe ogranicznie ruchu samochodowego w mieście. Wiadomo, im więcej ułatwień dla kierowców tym wiecej jeździ samochodów, tym więcej korków, ruchu i smrodu. Pomimo tych trudności i tak wciaż jeździ za dużo samochodów. Niektórzy muszą, ale niektórzy to jak dla mnie są masochistami. Problem dotyczy wszystkich dużych miast i ciągnie się od wielu lat. Nie ma dobrych rozwiązań, które satysfakcjonowałyby wszystkich. Te które się wciela w Krakowie, czyli utrudnienia dla kierowców w samym Krakowie, ale budowa parkingów Park&Ride na obrzeżu i poprawa komunikacji zbiorowej, tudzież infrastruktury rowerowej, wydają się słuszne. A jacy są mieszkańcy Krakowa nie mnie oceniać. Ja spotykam się na ogół z osobami sympatycznymi i życzliwymi. Zadufania nie widzę, przecież nie jesteśmy stolicą. 🙂 He he niezłe! 🙂 POzdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a_senior Napisano 10 godzin temu Udostępnij Napisano 10 godzin temu 57 minut temu, tomkly napisał: Oczywiście, parkingi dla krakowskich urzędników są osobne i darmowe. Prawda i mnie to też denerwuje. SCT nie oceniam. Ale patrząc globalnie na cel, czyli ogranicznienia ruchu samochodowego w mieście - popieram. Ławki na pl. Biskupim i Axentowicza pachną skandalem i daleko idącą korupcją i chętnie widziałbym stosowne i logiczne wyjaśnienie. Budżet miasta puchnie, co mi sie też nie podoba i zobaczymy czym się to skończy. Niestety, takich radnych sami sobie wybraliśmy. Może inni byliby jeszcze gorsi. 🙂 Przyjezdnym samochodziarzom jest ciężko, ale mieszkańcom jeszcze gorzej. Nie ma jak jeździc bo korki, nie ma gdzie parkować, bo miejsc brakuje. No chyba że ma się własny garaż albo, tak jak my, prawie nie używa samochodu. Cóż, żyjemy w niedoskonałym pod wieloma względami świecie z bardzo ekspansywnym, wadliwym, egoistycznym, popełniającym błędy gatunkiem zwanym człowiekiem. Gdzie nie spojrzeć tam jest źle. Ale i dobrze o czym napisałem w poprzednich postach. Jakie proporcje tego zła i dobra widzimy i czujemy na codzień zależy w dużym stopniu od nas samych. Ja należę do tych, dla których kufel napełniony do połowy jest w połowie pełny a nie w połowie pusty. 🙂 (*) To z filmu "Dzień Świataka" 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lubeckim Napisano 9 godzin temu Udostępnij Napisano 9 godzin temu 51 minutes ago, tomkly said: Tylko że to zmienić, to trzeba rozwalić cały skorumpowany system i zbudować go od nowa. I to nie w sposób populistyczny ale przemyślany i zaplanowany. Osobiście szans na to nie widzę, kasta zainteresowanych utrzymaniem tego stanu rzeczy pasożytów ze wszystkich koterii politycznych jest zbyt rozbudowana. Oni się utrzymują jak nowotwór zżerający zdrową tkankę organizmu. Ta sytuacja mi trochę robi zwarcie. Bo z jednej strony, OK mieszkańcy Krakowa sami sobie tak wybierali. Majchrowski wygrywał demokratycznie przeprowadzone wybory, dlatego w czym problem? Sami sobie tak chcieli, to mają. To, że mieszkańcy są hm.... No powiedzmy naiwni i mają syndrom lajkonika to drugie. I tu granica pomiędzy tym lokalnym nacjonalizmem i decydowaniem na miejscu, płynnie rozmywa się z zamordystycznym narzucaniem innym czegoś w imię wyższych celów. Tak samo jak płynna granica jest pomiędzy wprowadzonym siłą zakazem eksploatacji pieców, co było bardzo dobrym posunięciem, a kocopołami, które przyszywa się do SCT winiąc ruch samochodowy za samo zło. Nie ma tu dobrego wyjścia, ale na pewno już dawno temu to całe koryto powinno zostać przez kogoś z zewnątrz przewrócone. To trochę tak jak z Big-Corbo. Wewnętrzne badania Mety pokazują szkodliwy wpływ social media na młodzież, ale nikomu nie dzieje się krzywda. Tu podatki na "modną ideologię" Krakowianie dali się omotać, że to co robi UM jest zgodne z obecnymi lewicowymi trendami (chodzi mi o ograniczanie ruchu w mieście) a w międzyczasie kto miał zarobić ten zarobił. Przez lata głupi ludzie swoimi głosami doprowadzili, że budżet miasta wygląda jak wygląda i zadłużenie osiągnęło absurdalny wręcz poziom. W ogóle fakt, że za imbę z organizacją ZIO w Krakowie nikt nie poszedł siedzieć do więzienia, to moim zdaniem skandal. No i teraz tak: albo to zaakceptować jako zła strona demokracji, albo wkroczyć tam z zamordyzmem i trzymać ludzi na krótkiej smyczy. SCT zlikwidować a Majchrowskiego i Ska poddać śledztwu, aby ujawnić dokładną siatkę połączeń biznesowo-towarzysko-korupcyjnych i kto za co odpowiada... Obawiam się, że takich czasów nikt z nas nie dożyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lubeckim Napisano 9 godzin temu Udostępnij Napisano 9 godzin temu 8 minutes ago, a_senior said: Przyjezdnym samochodziarzom jest ciężko, ale mieszkańcom jeszcze gorzej. Nie ma jak jeździc bo korki, nie ma gdzie parkować, bo miejsc brakuje. No chyba że ma się własny garaż albo, tak jak my, prawie nie używa samochodu. Zgadzam się, bo rzadko ale zdarza mi się być w KRK samochodem. Tylko, że wprowadzenie płatnej SCT nic tu nie zmieni. Zmienić by mogło np. metro ale teraz pewnie nie ma z czego go wybudować. A koszta, ze względu na jurajską specyfikę pewnie były by duuuużo większe niż w Warszawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 9 godzin temu Udostępnij Napisano 9 godzin temu 11 minut temu, a_senior napisał: Prawda i mnie to też denerwuje. SCT nie oceniam. Ale patrząc globalnie na cel, czyli ogranicznienia ruchu samochodowego w mieście - popieram. Ławki na pl. Biskupim i Axentowicza pachną skandalem i daleko idącą korupcją i chętnie widziałbym stosowne i logiczne wyjaśnienie. Budżet miasta puchnie, co mi sie też nie podoba i zobaczymy czym się to skończy. Niestety, takich radnych sami sobie wybraliśmy. Może inni byliby jeszcze gorsi. 🙂 Przyjezdnym samochodziarzom jest ciężko, ale mieszkańcom jeszcze gorzej. Nie ma jak jeździc bo korki, nie ma gdzie parkować, bo miejsc brakuje. No chyba że ma się własny garaż albo, tak jak my, prawie nie używa samochodu. Cóż, żyjemy w niedoskonałym pod wieloma względami świecie z bardzo ekspansywnym, wadliwym, egoistycznym, popełniającym błędy gatunkiem zwanym człowiekiem. Gdzie nie spojrzeć tam jest źle. Ale i dobrze o czym napisałem w poprzednich postach. Jakie proporcje tego zła i dobra widzimy i czujemy na codzień zależy w dużym stopniu od nas samych. Ja należę do tych, dla których kufel napełniony do połowy jest w połowie pełny a nie w połowie pusty. 🙂 (*) To z filmu "Dzień Świataka" Cześć Hm... Ja tam w Krakowie nigdy nie miałem żadnych problemów tak z parkowaniem jak i z jazdą jako taką. Nigdy też specjalnie w korkach nie stałem nie znając specjalnie miasta a tylko lekko wspomagając się Googlami. Oczywiście wspomagając a nie jeżdżąc ściśle według wskazań bo te są bzdurne niestety w dużych polskich miastach. Pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 9 godzin temu Udostępnij Napisano 9 godzin temu 13 minut temu, lubeckim napisał: Zgadzam się, bo rzadko ale zdarza mi się być w KRK samochodem. Tylko, że wprowadzenie płatnej SCT nic tu nie zmieni. Zmienić by mogło np. metro ale teraz pewnie nie ma z czego go wybudować. A koszta, ze względu na jurajską specyfikę pewnie były by duuuużo większe niż w Warszawie. Bzdura wynikająca z zerowej wiedzy. Problemy geologiczne w realizacji metra w Krakowie wynikają z bardzo podobnych przyczyn jak w Warszawie - położenie w dolinie rzecznej - duża ilość utworów luźnych o nieznanych lub trudnym do zbadania zawodnieniu - położenie na styku trzech formacji geologicznych, niejednorodna budowa, nieciągłości oraz tektonika Gdyby Kraków leżał na wapieniu skalistym co sugerujesz to budowa byłaby prosta jak drut. Pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lubeckim Napisano 9 godzin temu Udostępnij Napisano 9 godzin temu 8 minutes ago, Mitek said: Gdyby Kraków leżał na wapieniu skalistym co sugerujesz to budowa byłaby prosta jak drut Kto wie, co by "puściło" gdyby zaczęli kopać pod Krakowem, zwłaszcza pod zachodnią częścią miasta. Zakrzówek w zasadzie jest prawie w centrum miasta, Tyniec niewiele dalej na zachód. A jaskiń jest tam tyle ile tutaj: https://mapajury.pl/?brid=CrVdQqXxK0EEpV8bRRzl8w Pytanie ile pustek skalnych jest tak naprawdę na zachód od rynku. Wiadomo, że pod miastem nikt tak naprawdę nie eksploruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 9 godzin temu Udostępnij Napisano 9 godzin temu 2 minuty temu, lubeckim napisał: Kto wie, co by "puściło" gdyby zaczęli kopać pod Krakowem, zwłaszcza pod zachodnią częścią miasta. Zakrzówek w zasadzie jest prawie w centrum miasta, Tyniec niewiele dalej na zachód. A jaskiń jest tam tyle ile tutaj: https://mapajury.pl/?brid=CrVdQqXxK0EEpV8bRRzl8w Pytanie ile pustek skalnych jest tak naprawdę na zachód od rynku. Wiadomo, że pod miastem nikt tak naprawdę nie eksploruje. Człowieku ogarnij się. W Olkuszu to są szkody górnicze po kopalniach Zn-Pb. Co chcesz eksplorować w Krakowie - podziemia Sukiennic. Kraków leży na obszarze Zapadliska Przedkarpackiego wypełnionego osadami miocenu. Jurajskie zręby w postaci skał Weź sobie podręcznik do geologii do szkoły i poczytaj. Aha sorry - bez autorytetów. Pozdro Tak to jest jak się bazuje na własnym widzimisię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lubeckim Napisano 9 godzin temu Udostępnij Napisano 9 godzin temu (edytowane) 29 minutes ago, Mitek said: W Olkuszu to są szkody górnicze po kopalniach Zn-Pb. Również, ale nie tylko. Są tam również po prostu pustki krasowe, na które trafiano zresztą gdzieś na budowie zachodniej obwodnicy KRK. Tu jednak nie chodzi o samą skałe, tylko jak zwykle niedoszacowanie i złe założeni projektowe. Bo to, że w Olkuszu prowadzono wydobycie rud cynku i ołowiu było jasne do dawna. W Krakowie też pewnie ktoś by sobie założył "happy path", że jakoś to będzie i nie ma się co martwić. 100 milionów PLN w te-wewte różnicy pewnie nikomu nie zrobi. 29 minutes ago, Mitek said: Aha sorry - bez autorytetów. No na pewno bez twojego autorytetu, którym zdecydowanie nie jesteś 🙃 Niepraktykujący geologu 🙃 EDIT:: Tak mnie jeszcze naszło a propos autorytetów. Patrząc @Mitek na to z innej strony, to powinieneś docenić, że skoro odrzucam autorytety, to moim autorytetem nie jest również Mentzen, Stanowski, Braun itp itd. 🙃 🙃 I nie piszę to całkowicie poważnie, chodź oczywiście nie bez dozy uszczypliwości w Twoją stronę 🙂 W związku z powyższym publiczne oskarżenie mnie o faszyzm jest tym bardziej bezpodstawne. Edytowane 8 godzin temu przez lubeckim 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 8 godzin temu Udostępnij Napisano 8 godzin temu (edytowane) Ty piszesz najpierw o skale w później zmieniasz temat bo widzisz, że napisałeś bzdury. O geologii, nawet jako niepraktykujący chętnie popiszę bo nawet dziecko ma na te tematy wiedzę realniejszą niż ty - nie jest obarczone głupotą własnych przemyśleń. Zacząłeś od Krakowa ale jak się okazało, że kulą w płot - no to Olkusz. I znowu głupoty. Proszę o info na temat tych krasowych pustek pod Olkuszem - konkret ze źródłem naukowym. Ty za to jesteś praktykujący wszystko ale bardzo dobrze, że zahaczyłeś o geologię bo teraz widać jasno jaką wartość mają twoje wypociny. Zero wiedzy tylko domysły. Typowe skakanie po tematach - wiem wszystko ale nic nie wiem. Tak się składa, że tematyka jaskiniowa też nie jest mi obca więc zweryfikujemy też realną widzę speleo a i o wspinaniu chętnie porozmawiamy. No i paralotniarza specjalistę się znajdzie... Edytowane 8 godzin temu przez Mitek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lubeckim Napisano 8 godzin temu Udostępnij Napisano 8 godzin temu (edytowane) 33 minutes ago, Mitek said: nie jest obarczone głupotą własnych przemyśleń. Widzisz, ja mam przynajmniej jakieś swoje zdanie, którego się nie wstydzę, nawet jak jestem publicznie wyzywany od faszystów 😆 33 minutes ago, Mitek said: konkret ze źródłem naukowym Bazuje na tym co publikuje np GDKiA: https://inzynieria.com/geoinzynieria/wiadomosci/95956,woda-wyplukala-grunt-pod-stara-czworka-konieczne-odwierty-i-pompowania https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/malopolskazachodnia/gigantyczne-pustki-krasowe-pod-trasa-olkuska-koszty-rosna-a-co-z-terminem-zakonczenia-remontu/ Hydrogeolog Tomasz Wójcik - ktoś temu chłopu dał tytuł zawodowy, czyli wie o tym więcej niż Ja i więcej niż ty. Jeżeli mówią tam wyraźnie o pustkach krasowych, dodając do tego kontekst wypłukiwania skał przez wodę, to mają chyba na tyle dobrych geologów, żeby odróżnić szkody górnicze od pustek krasowych. Oczywiście, część z tego pewnie jest spowodowana zaburzeniem wód gruntowych przez górnictwo, które istnieje tu setki lat. Nie mam jednak czasu spędzać godzin w bibliotece, żeby kopać się z kimś takim jak Ty. To by było dawanie ci za dużej atencji, o którą być może tak zabiegasz 😄 Obróciłeś też cały kontekst tak, żebyś miał jak we mnie przywalić 🤣. Nie chodzi tu w ogóle o samą geologię, tylko o skrajną niegospodarność, niedoszacowane budżety i inne zarządcze "ups" które np. teraz powodują, że ta przebudowa w Olkuszu idzie tak, jak idzie. O podwodnicy Bolesławia już nie wspomnę, bo to ogólnopolski mem. 33 minutes ago, Mitek said: Tak się składa, że tematyka jaskiniowa też nie jest mi obca więc zweryfikujemy też realną widzę speleo a i o wspinaniu chętnie porozmawiamy. No i paralotniarza specjalistę się znajdzie... Jak chcesz możemy tą twoją tematykę jaskiniową zweryfikować w praktyce, tylko nie wiem, czy by się nie okazało, że np. nie umiesz korzystać z rolki simple i przepinać się przez punkty 🙂 Głupio by było jak by się weryfikacja skończyła akcją ratunkową GOPRu 😞 Tu masz moją, w miarę kompletną książkę lotów za rok 2025: https://www.xcontest.org/2025/world/en/pilots/detail:lubeckim Tylko nie wiem, czy nawet będziesz wiedział na co patrzysz 😄 W ogóle to przypomina mi się ten jeden, jedyny raz kiedy spotkaliśmy się na żywo. Nie nazwał bym tego podziwem, ale byłeś żywo zainteresowany tym co robię i chyba tak trochę Ci to zaimponowało. Tak samo jak do tej pory wrzucałem tu różne relację i zdjęcia. Cóż poszło nie tak? Hm.... okazało się, że kompletnie nie zgadzamy się jeżeli chodzi o przymus kaskowy, potem coś było o ABSie i innych systemach ADAS. Na końcu ocenianie ludzi po postach na forach i awantura o geologię. Dziwne to, śmieszne i interesujące zarazem 😆 Tak niewiele trzeba od zainteresowania do publicznego gnojenia i szukania haków we wszystkim i wszędzie 🙂 Takie typowo polskie piekiełko 🙂 PS I nie na temat. Ja to trochę podziwiam Jacka Ciszaka, że tak chętnie prowadzi tego Vloga i wrzuca filmy ze swojej jazdy. To musi być dopiero prowokacja 😉 Edytowane 8 godzin temu przez lubeckim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lubeckim Napisano 7 godzin temu Udostępnij Napisano 7 godzin temu Ja odpuszczam tą dyskusję. Mitek jest jaki jest i nie bez powodu Jacek Ciszak wywalił go ze SkiOnline. Szkoda zaśmiecać ten temat dyskusją, z której oprócz skakania sobie do gardeł nic nie wynika i tylko spamuje forum w iście trolingowym stylu 😞 Innych czytelników wycieczki personalne raczej nie interesują. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a_senior Napisano 7 godzin temu Udostępnij Napisano 7 godzin temu 2 godziny temu, lubeckim napisał: Zgadzam się, bo rzadko ale zdarza mi się być w KRK samochodem. Tylko, że wprowadzenie płatnej SCT nic tu nie zmieni. Zmienić by mogło np. metro ale teraz pewnie nie ma z czego go wybudować. A koszta, ze względu na jurajską specyfikę pewnie były by duuuużo większe niż w Warszawie. Chyba zmieni. Np. moja znajoma z Dobczyc (30 km od Krakowa) przestanie, jak mówi, jeździć codziennie do Krakowa do pracy, bo jej się nie będzie opłacało. Jej diesel ciut nie spełnia wymaganej normy. I takich będzie więcej. To całe krakowskie SCT i tak się ma nijak do restrykcji wjazdowych niektórych zachodnich miast. O metrze się mówi i coś robi. Dla mnie osobiście bez znaczenia. Nie zdążę go zobaczyć. 🙂 A dzieci i wnuki juz nie krakowskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a_senior Napisano 7 godzin temu Udostępnij Napisano 7 godzin temu 2 godziny temu, Mitek napisał: Hm... Ja tam w Krakowie nigdy nie miałem żadnych problemów tak z parkowaniem jak i z jazdą jako taką. Nigdy też specjalnie w korkach nie stałem nie znając specjalnie miasta a tylko lekko wspomagając się Googlami. Wiele zależy od dnia i pory. W piątek wieczorem wracałem ze wsi. Trasa, którą robię normalnie w 1.5h trwała 3h, w tym w samym Krakowie (10 km do domu) ok. 1h. Najważniejsze, że na rynku stoi juz choinka czy drzewko jak kto woli. 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurek_h Napisano 7 godzin temu Udostępnij Napisano 7 godzin temu (edytowane) 32 minuty temu, a_senior napisał: Chyba zmieni. Np. moja znajoma z Dobczyc (30 km od Krakowa) przestanie, jak mówi, jeździć codziennie do Krakowa do pracy, bo jej się nie będzie opłacało. Jej diesel ciut nie spełnia wymaganej normy. I takich będzie więcej. Przepraszam ale dla mnie SCT to niekonstytucyjna segregacja ludzi w zależności od zamożności . Czy miejsce pracy Twojej koleżanki przestanie być potrzebne? Myślę, że nie a zamiast niej wiedzie do SCT, pozbawiony, poza modą jakiegogkolwiek sensu wielki SUV. Cóż to za zabawne urzeczywistnienie ekologi i równości społecznej. Edytowane 7 godzin temu przez jurek_h 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 6 godzin temu Udostępnij Napisano 6 godzin temu 16 godzin temu, tomkly napisał: Jestem w stanie ocenić i nawet mam do tego jako obywatel i podatnik pełne prawo. Mam również wyrazić to prawo przy okazji najbliższych wyborów samorządowych, niestety wyłącznie na moim obszarze wyborczym. P.S. Rozumiem, że preferujesz patorowerzystów oraz patopieszych o poglądach zbliżonych do swoich? Pamiętaj o tym, że większość ludzi jeździ samochodami nie dlatego, że lubi, a dlatego, że taka jest życiowa konieczność. Wszystko co piszesz to jest Twoja prostacka intuicja. Która tutaj jest błędna. Masz jakieś badania że większość jeździ samochodem bo musi? Ja mogę postawić tezę że jeźdżą bo tak jest im wygodniej i komfortowo. Każdy mieszkaniec dużego Miasta powinien sam projektować sobie swoje życie, aby mieć alternatywny do samochodu sposób dotarcia do pracy i do usług. Jak ktoś opiera się tylko na prywatnym aucie, to jest po prostu durny. Oczywiście to nie dotyczy dostaw, które muszą być realizowane. Jak się chcesz czegoś nauczyć w dziedzinie transportu w dużym mieście, to zacznij szukać profesjonalnej wiedzy a nie sensacyjek o SCT. Zaraz Ci coś podeślę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 6 godzin temu Udostępnij Napisano 6 godzin temu Wiedza o transporcie w dużym mieście, cz.1. Istnieje kilka przyczyn, dla których samo poszerzanie dróg prowadzących do centrum dużego miasta zwykle nie działa, a czasem wręcz pogarsza sytuację. Najważniejsze są cztery: 1. Zjawisko „popytu indukowanego” To udowodniony efekt: jeśli zwiększasz przepustowość drogi, pojawia się więcej kierowców. Dlaczego? ludzie, którzy wcześniej jeździli o innych godzinach, wracają do jazdy w szczycie, osoby dotąd korzystające z komunikacji zbiorowej „przesiadają się” z powrotem do auta, włącza się ruch z dalszych dzielnic lub miejscowości, niektórzy zaczynają jeździć częściej, bo „jest szybciej”. Efekt końcowy: po 1–3 latach korek jest taki sam, tylko większy, bo zajmuje więcej pasów. 2. W centrach miast nie da się zwiększać przepustowości w nieskończoność W gęstej, zabytkowej, zabudowanej tkance miejskiej: brakuje miejsca na kolejne pasy, poszerzenie drogi wymagałoby wyburzeń, zwiększa się hałas i zanieczyszczenie, zwiększa się niebezpieczeństwo dla pieszych i rowerzystów. Inaczej mówiąc: większa droga generuje ruch, którego centrum i tak nie może „przetrawić”. 3. Poszerzanie dróg pogarsza transport publiczny Szerokie arterie: utrudniają organizację sprawnej komunikacji miejskiej, wydłużają dojścia do przystanków, zwiększają dystans do przejść dla pieszych, często zabierają miejsce pod torowiska lub buspasy. W rezultacie więcej osób wybiera samochód, korek rośnie, a cały system się zapętla. 4. Poszerzanie dróg sprowadza więcej aut do miejsca, które ma ograniczoną pojemność W centrum ograniczeniem nie jest „droga dojazdowa”, ale: liczba miejsc parkingowych, pojemność skrzyżowań, przestrzeń między budynkami, normy hałasu i smogu. To tak, jakby próbować lepiej funkcjonować w mieszkaniu, stawiając większe drzwi wejściowe – ale nie powiększając samego mieszkania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 6 godzin temu Udostępnij Napisano 6 godzin temu 53 minuty temu, jurek_h napisał: Przepraszam ale dla mnie SCT to niekonstytucyjna segregacja ludzi w zależności od zamożności . Czy miejsce pracy Twojej koleżanki przestanie być potrzebne? Myślę, że nie a zamiast niej wiedzie do SCT, pozbawiony, poza modą jakiegogkolwiek sensu wielki SUV. Cóż to za zabawne urzeczywistnienie ekologi i równości społecznej. Dzisiaj jechałem obok takiego TIRa, co wypuścił ogromny czarny dym prosto na mnie. Ale mam już odruch zamykania wlotu. Walić wszystkie stare auta i diesle, których kierowcom nie chce się serwisować swoich aut. Bo się spieszą ciągle i nie maja czasu. Nie życzę sobie żeby te stare graty Audi80 truły mnie i do widzenia, na złom. Nie każdy kupi suva, bo go nie będzie stać na opony. Może kupić mniejsze auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.