Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Najniebezpieczniejszy jest niebieski zygzak po południowej stronie! Przeorany na zakrętach że można wpaść po pachy 🤣
-
To najniebezpieczniejsza trasa w Jasnej !!
-
Cześć Ca to pewnie jakiś Carbon a Ti to pewnie jakiś Titanal. Z Twojej perspektywy nie ma specjalnego znaczenia - kupuj tańszą choć z Ti będzie konstrukcyjnie sztywniejsza i lepsza. A może żona jest niska i lekka - 150cm i 40kg - to wtedy może mieć jakiś sens - inaczej bezsens. Jak chcesz to Ci podam na priv telefon i niech dzwoni dlaczego. Pozdro
-
Normalne zjawisko fizjologiczne. Często we mgle. Brakuje punktów odniesienia by pomóc błędnikowi w zachowaniu równowagi. Częste są wtedy zawroty głowy a nawet nudności. Wytłumaczyła mi to siostra, która zawodowo zajmuje się m.in. badaniem zaburzeń równowagi. Taka specjalność laryngologa. O tm, że wzrok istotnie pomaga w zachowaniu równowagi łatwo przekonać się stając na jednej nodze. Z otwartymi i zamkniętymi oczami.
-
Widzę hurtowy wysyp „dzień dobrów”… dobrze, że święta za tydzień…
-
Zjazd do bazy i basta na dziś 🎿
- Dzisiaj
-
Adamo obserwuje zawartość → Dobór nart (180 cm i 72 kg)
-
1. M 2. Wiek - 39 3. Waga - 72 4. Wzrost - 180 5. Jak długo jeździsz na nartach ? - od okolo 7 lat, dotychczas w Polsce, w tym roku wybieram sie w Alpy 6. Ja się oceniasz wg skali Forum ? 5/6 7. Jakie masz buty ? ( FLEX ) - jakies Head z flex 80, kupione uzywane z nartami poniżej i to była przepaść w porównaniu do sprzętu z wypożyczalni 8. Jakie masz teraz narty / na jakich już jeździłeś ? Rossignol A150 163 cm kupilem uzywane, z opisu wynika ze dobre dla początkujących i faktycznie bardzo dobrze mi sie na nich jeździło, w ubiegłym roku testowałem Head ambition 160 cm (takie dostałem w wypożyczalni bo chcialem cos lepszego) ale było gorzej na nich, niestabilnie przy większych prędkościach 9. Jaki preferujesz promień skrętu, szybkość jazdy ? - średnie 10. Jakie lubisz trasy, w jakim kraju ? ( niebieskie, czerwone, czarne, sztruks, muldy, jazda pozatrasowa ) - niebieskie i czerwone dotychczas w Polsce w Tyliczu, w tym roku wybieram sie do Austrii. 11. Jak lubisz jeździć, lub jak chciałbyś jeździć ? ( turystycznie, sportowo ) - rekreacyjnie ale czasami też troche szybciej 12. Jak z Twoją kondycją, ile dni w sezonie spędzasz na stoku ? 6 dni, kondycja ok, przed wyjazdem biegam i ćwiczę intensywniej około 2 miesiące, 13. Możliwości finansowe - do 1000 - 1500 zł używana, cos świeżego, jak trzeba troche dołożyć to dołożę Prośba o polecenie jakiegoś modelu bo czytam i czytam ogłoszenia i już zgłupiałem. Nie mam pojęcia co wybrać aby było rozwojowe. Czy np - Narty Fischer Progressor F18 167 cm lub -https://www.olx.pl/d/oferta/narty-atomic-redster-sc-m10-gripwalk-2025-CID767-ID189RM6.html byłyby ok czy jednak zbyt zaawansowane dla mnie lub za długie? Znalazłem takie oferty niedaleko
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Adamo
-
Nie, mam tu dużą i dosyć zróżnicowaną ekipę. Obecnie głównie jeździmy w trzy osoby.
-
Beton już od tygodnia, na górze pozor na kamene.
-
Dobry deň
-
Stary chłop a na oślich łączkach jeździ 😜😂😂 Jak warunki? Początek marca tam planuję 🙂 Pozdro
-
Dzięki za dodatkowe informacje, postaram się w tym sezonie zrobić wstęp do jazdy na krawędziach i poćwiczyć (pewnie coś będzie na YT). Nie wiem czy radzę sobie swobodnie, nie wywalam się ale czasem mnie narta powiezie. Na zmrożonym śniegu potrafię przeżyć ale z gracją nie ma to nic wspólnego 😜 Rossignol Hero Elite MT ale czy samo czy z dodatkowymi literkami, bo widziałem wersje CA i Ti i pewnie są jakieś inne, które nie wiem czym się różnią. Najgorzej że jak się czyta w internecie to wszystkie te narty reklamują tak jakby były dla profesjonalistów. Żona jeździła na krótkich ostatnio i uparła się na max 145cm.
-
Turracher Hohe. Jeżeli pozwolisz to swoje wrażenia opiszę w wątku @Chertan
-
Cześć Ale nie 145cm. to narta dla dzieci. Pozdrowienia Cześć Dzięki za zrozumienie. Rozpatruje to przede wszystkim jako osoba, która spędziła na stoku ponad 25 lat szkoląc innych. Z tego względu wiem czym się kończy jazda cięta realizowana przez osoby, które słabo opanowały technikę zmiany śladu i wyjście ze śladu ciętego. Najczęstszą kontuzją przy niekontrolowanym zazębieniu się narty na krawędzi jest chwilowe rozjechanie się nart prowadzące do ruchu skrętnego w stawie kolanowy i zerwania czy naderwania więzadła/więzadeł krzyżowych. To jest typ kontuzji, którego (gdy nie towarzyszą mu inne urazy) jest czasami absolutnie bezbolesny i specjalnie nieodczuwalny a prowadzi do niestabilności w kolanie i dalszych kontuzji. A jest to tym bardziej niebezpieczne gdy odbywa się na małej prędkości gdy osoba nie potrafi szybko odciążyć narty na której ją powiozło. I nie trzeba jechać nawet 40 na godzinę - 20 wystarczy ale są typy śniegów (ubitych i pięknie wyglądających), że stojąc na obu nartach obciążonych nie zrobisz nic, jak nie masz aparatu technicznego i pewnych odruchów. Słusznie więc piszesz, że szukasz narty niezbyt zaawansowanej (mało sztywnej) bo taką łatwiej operować siłowo - bo jeżeli operujesz technicznie to nie ma narta za trudnych. Polecana przez kolegę narta to bardzo dobry wybór dla osób średniozaawansowanych czyli takich, które swobodnie sobie radzą w każdych warunkach na przygotowanej trasie. Jednocześnie Rossi Hero Elite MT (kolega poleca ST) ale Mt będzie chyba bardziej uniwersalny jest już nartą porządną, na której każdy może pojeździć. Pozdro
-
Ano fantastisch doberek 🥳 widok na L2A Sarenne 🥳palce lizac 🤣miód malina 😉
-
Sprawdź „Twoje załączniki „ wchodzi ok 2500 zdjęć
-
Skręty ślizgowe idą mi dobrze, śmig w miarę mi wychodzi na równym 😉 Dziękuję za rzeczowe wyjaśnienie ale rozpatrujesz to zbyt profesjonalnie. Niestety bardzo mało czasu spędzam na stoku i głównie skupiam się na radości z jazdy i widoków, gdzieś pomiędzy wplatam próbowanie nowych rzeczy i ćwiczenie ale mi wystarczy że będę robił łuk na krawędzi nart nawet jeśli z profesjonalnym carvingiem będzie miało to mało wspólnego 😉 A co do nart to pytam bo nie chcę przypadkiem kupić nart dla ekspertów, z którymi będę musiał walczyć.
-
Cześć W kwestii zasadniczej... Carving czyli techniki cięte jest z założenia jazdą szybką. Stąd we wszelkich programach nauczania są na końcu i poprzedzają jazdę sportową. Na końcu - czyli założeniem ich szkolenia jest wcześniejsze, co najmniej dobre, opanowanie techniki skrętów prowadzonych ślizgowo, odciążenia dociążenia i jazdy śmigiem, czy też krótkim skrętem, ze szczególnym uwzględnieniem świadomości Różnicy w jeździe pomiędzy śladem ciętym a ślizgowym oraz bardzo dobrej umiejętności zmiany śladu i wyjścia ze śladu ciętego. Z tego też względu jazda cięta w sensie turystycznym może być realizowana dość rzadko. Jazda skrętem ciętym wyklucza brak super techniki. Pozdro
-
Herbi: Chcemy dojść do poziomu turystycznej jazdy carvingiem ze średnią prędkością, jednak nie mamy parcia na super technikę i lekcje z instruktorem, bardziej YouTube i praktyka na stoku. 😉 Co do nart to chciałbym żeby ułatwiały naukę. Ładny wygląd mile widziany ale nie najważniejszy. Żona natomiast brzydkich nie założy ani żadnych pstrokatych czy czarnych 😜 Buty żona ma nowe z zeszłego roku dobierała dla początkujących, moje dobierałem w sklepie dawno temu, są sztywne, dobrze trzymają. Mam lekką nadwagę, zazwyczaj oscyluje 82-90 kg w zależności od okresu w życiu. Czyli te które wkleiłem nie są jakieś na wyrost dla mnie? Niestety koszty wypożyczenia są wysokie, od roku jeździmy z pracy na narty w Alpy i za wypożyczenie na sam ten wyjazd płaciliśmy ponad 500zł, więc trzeba kupić, zwróci się szybko.
-
Dzień dobry
