Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. jurek_h

    Dobór nart gigantowych

    Moim zdaniem masz jeszcze sporo do zrobienia na SL co nie stoi w sprzeczności posiadania fajnych GS. Ja całe życie jeżdżę na SL i niczego mi nie brakuje. Kupiłem juniorskie GS FIS 183/23m ( przy moim 167cm/80kg) Nie wyobrażam sobie krótszych a ( długi) promień wymuszony jest specyfiką zawodów bo na co dzień wolałbym jakiś krótszy. Będę używał je właściwie tylko na amatorskich zawodach i z rzadka w Alpach. Musisz przyłożyć solidny filtr na to co piszę bo w mojej naturze jest zdecydowanie krótki skręt 😄 jednak to nie problem aby jeździć na SL, średnim skrętem z przyzwoicie wysokimi prędkościami. Czekaj co poradzi Ci Grzegorz @Bruner79
  3. Lisu

    Dobór nart gigantowych

    Dzięki za analizę, zgadzam się i czuję podobnie- jak nabieram prędkości to jednak strach mnie blokuje (i pewnie brak techniki) przed położeniem się bardziej i zamiatam tyłami żeby wyhamować. Niemniej jednak chyba do takiej jazdy gsy będą jednak wygodniejsze? Czy zostać przy SLach i szlifować technikę?
  4. Cześć Wiesz swego czasu coś tam kręciłem. Nawet - chyba niewielu ma takie doświadczenia - kamerą VHS z ręki w czasie jazdy. Ale ja nie ma do tego serca ani chęci po prostu. Trzeba umieć szybko operować sprzętem wiedzieć co i jak itd. Trzeba trochę podporządkować jazdę kręceniu - ja tego zupełnie nie umiem i nie czuję. Pozdro
  5. Mitek

    Dobór nart gigantowych

    Cześć Niestabilność wynika ze złego dociążenia nart. Przody momentami lecą w powietrzu, ledwo skrobią śnieg. Może to oczywiście wynikać z chęci wydłużenia skrętu, więc odciążasz dzioby aby ci nie złapały tak agresywnie i lekko się uślizgnęły. Jednak... w momentach gdy starasz się lekko zapanować nad prędkością nie zacieśniasz skrętu tylko wrzucasz w ześlizg czyli raczej nie panujesz nad sterowaniem. Stąd moim zdaniem odczucie niestabilności. W takich warunkach na krawędzi to przy 60km/h SL powinien iść jeszcze jak żyleta. Ale pomysł kupna dłuższej narty nie jest zły oczywiście. Piszę tylko dlatego żebyś wziął to pod uwagę w jeździe bo jak wsiądziesz na długą to Cię powiezie a tak łatwo tam z zejściem z krawędzi nie będzie. Pozdro
  6. Po Tobie bym się takiego wpisu nie spodziewał...🙂
  7. Lisu

    Dobór nart gigantowych

    Rozumiem i przyjmuję, na pewno niedostatki techniki są, powiedzcie w takim razie co Waszym zdaniem (ale ze stajni Heada) byście mi proponowali- konkretne modele 🙂
  8. kordiankw

    Ku przestrodze

    A co jeżeli jazdę lewym pasem przepisał mu lekarz 😜
  9. Cześć Rybelek jeździć umie ale ciężko jej było tam przekładać narty na tych gomułach wymieszanych z kamieniami bo to Master 170cm - narta przez niektórych nawet uznawana za męską. 🙂 Nie zmienia to faktu, że to był naprawdę fajny kawałek jazdy. Może jestem nieco nienormlany ale jazda w takich warunkach sprawie mi bardzo dużo frajdy bo... trzeba się orientować a czasie rzeczywistym, ze tak powiem. Pozdro
  10. Cześć Biorąc pod uwagę, że jak zobaczyliśmy ten kawałek z wyciągu i uznaliśmy, że raczej nie da się tam zjechać aby nie zniszczyć kompletnie nart to jestem dumny a takiej oceny. Zresztą pięknie to ja nigdy nie jeździłem - tu masz rację. Ja nie piszę o braku wiedzy co do oceny jazdy tylko o braku jakiejkolwiek oceny warunków - pisałeś o tym wcześniej a post to potwierdza. Pozdro
  11. Jan

    Dobór nart gigantowych

    Komórki to narty zawodnicze i raczej jednak nie posiadasz wystarczających umiejętności. Na filmiku widać problemy z odchyleniem i nierównoległym prowadzeniem nart.
  12. jurek_h

    Dobór nart gigantowych

    Chciałem napisać podobnie. Z jednej strony 180 w górę to minimum a z drugiej ( na razie) promień nie ma dla Ciebie znaczenia. Zamieszczony film pokazuje, że nie trzymasz nawet w sytuacjach proszących się o to, nart na krawędzi więc R nie ma większego znaczenia. Przestrzegam jednak przed promieniami powyżej ok.20m Jak "wsiądziesz" na czystą krawędź zaczną się problemy. To nie są narty do lekkiej jazdy po każdych trasach. Także posłuchaj @Bruner79
  13. Dzisiaj
  14. Jan

    Sezon 2025/2026

    talerzykiem też trzeba się przejechać
  15. Gabrik

    Dobór nart gigantowych

    @tomkly się czepiasz, przepiękny i bardzo męski kolor.
  16. Lisu

    Dobór nart gigantowych

    Jestem laikiem jeśli chodzi o te nazwy modelowe. e-GS Pro to już komórki, czy dopiero te z dopiskiem FIS?
  17. Bruner79

    Dobór nart gigantowych

    Wydaje mi się, że nie musisz iść w komórki. Spokojnie wystarcza 1 sklep Gs lub master.
  18. Lisu

    Dobór nart gigantowych

    Tak to teraz wygląda jeśli chodzi o model e-GS pro 177 cm 106 - 68 - 90. 22.0 n/a 183 cm 104 - 68 - 89 25.4 n/a 189 cm 104 - 68 - 89 27.0 n/a Myślałem w takim razie o tych 183/25.4- jak myślicie? Chcę zostać przy Headach, nie chcę innych firm
  19. Andrzej, drugi przemknął Lexi, tak wynika z kontekstu postów. Pani jako trzecia (nie znam), ale trzeba przyznać...No ale ja jak @Adam ..DUCH, mam słabość do kobiecej jazdy na nartach.
  20. Czy dobrze odczytałem kolejność zjeżdżających: Mitek, Mikoski, Rybelek?
  21. a_senior

    Ku przestrodze

    W Krakowie prawie zawsze jest szybszy. Nawet wyjazd z Krakowa, który zajmuje czasem ok. 1h samochodem, jest dużo szybszy busem. Właśnie zaraz jadę na swoją wieś busem. 🙂 Jadę busem a nie samochodem m.in. z tego powodu.
  22. tomkly

    Dobór nart gigantowych

    Jak chcesz 180 cm i dłuższe to weź sobie takie z mniejszym aniżeli w przypadku Heada promieniem czyli przykładowo Stockli WRT Laser GS jakie ma Mikoski. Genialne jak chodzi o komfort i łatwość prowadzenia. Obecny model w długości 182 cm, wcześniejsze 180 cm. Jak chodzi o Heada to dłuższa e-Rebel GS na 181 cm ma promień 25 metrów i jest to już dość poważna narta. Możesz spróbować, aczkolwiek na początku łatwo nie będzie. Problem polega na tym, co napisałem w poprzednim poście, a mianowicie narta, którą można określić mianem master u Heada (e-Speed Pro) nie jest tak dobra jak ich serie komórkowe, a przede wszystkim mastery innych, wymienionych przeze mnie marek. Nie żeby jej coś specjalnie dolegało, ale dla mnie te narty są zwyczajnie nijakie, podobnie jak najnowsze e-Race.
  23. Porównuje jazdę trzech doświadczonych narciarzy z długim stażem i w tym zestawieniu Twoja jazda wygląda blado i tyle .
  24. grimson

    Ku przestrodze

    Janusze celowo wloką się lewym, bo mają włączone kamerki. potem taki głąb wrzuca materiał na YT, z pełnym oburzenia komentarzem, że właśnie wyprzedził mnie prawym pasem PIRAT DROGOWY, który stworzył zagrożenie dla zdrowia i życia całej populacji na ziemi. oczywiście w trakcie sesji nagrania Janusz ma dużo możliwości, żeby zjechać na prawy pas i zwolnić lewy, ale co tam: ja jadę lewym, prawy jest dla oszołomów. potem taki Janusz w komentarzach na YT udowadnia, że nie miał jak zjechać na prawy, bo jechał z prędkością X, na prawym pasie miał tylko 200m wolnego miejsca, co jest sprzeczne z Kodeksem Drogowym, bo trzeba zachować bezpieczny odstęp w odległości Y. wejdź sobie na kanał YT Stop Cham, tam jest takich przypadków na pęczki.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...