lubeckim Posted January 25 Share Posted January 25 Nie wiem ile osób ma jeszcze tak stare narty. Jeździ się na nich super, chodź ponoć ongiś był to jeden z bardziej topowych modeli do jazdy sportowej SL. Do pewnego roku wiązania miały w nich wadę fabryczną. Jak mi to dzisiaj zdiagnozowano zaczyna się od tego co widać na filmie, a kończy się wypięciem się narty w losowym momencie. Film nagrałem dla kolegi, który to oglądał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlodzio Posted January 25 Share Posted January 25 Zakładam że rozstaw obu wiązań jest identyczny w poziomie i w pionie czyli tak samo dopasowany do buta. Wygląda jakby piętka wiązania nie zamykała się do końca czyli nie tak jak powinna. Czy przyczyną tego braku domknięcia jest skistoper który się nie składa do końca ?. Czy też skistoper jest sprawny a mimo to piętka wiązania się nie domyka ?. Jeżeli skistoper jest Ok ale zablokowana jest piętka wiązania to całkowicie zwolniłbym jej wewnętrzną sprężynę, wtedy sprawdziłbym czy zakres ruchu jest prawidłowy. Jeżeli okaże się prawidłowy to dokręcałbym sprężynę i sprawdzał, np. co 1 DIN, czy prawidłowo działa. Jeżeli mimo rozkręcenia nie zacznie działać prawidłowo to masz pewność wewnętrznego uszkodzenia. Obecnie zwiększając siłę DIN napinasz bardziej sprężynę wiązania ale jeżeli coś jest niedomknięte to w każdej chwili może się to coś otworzyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted January 25 Share Posted January 25 to wiązanie jest przymocowane do płyty czy zintegrowane ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Friski Posted January 26 Share Posted January 26 Było o tym głośno. Dystrybutor Atomica wymienił mi za darmo, może jeszcze poczuwają się do odpowiedzialności... Ale to było wieeele lat temu, zanim Atomic z żółtego zrobił się czerwony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam ..DUCH Posted January 29 Share Posted January 29 (edited) Na tą szynę pasują późniejsze modele wiązań. Wrócę do szopy i poszukam jak ja zastosowałem model Edited January 29 by Adam ..DUCH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted January 29 Share Posted January 29 W pierwszej kolejności wyreguluj docisk, jest to parametr dużo ważniejszy w kwestii bezpieczeństwa niż ustawienie siły DIN na wiązaniu, w tej wadliwej z tego co widzę jest większy, być może zbyt duży, jeśli było tak jeżdżone mogło dojść do uszkodzenia. W tak starym sprzęcie jeśli coś nie gra, w szczególności z wiązaniami, trudno trzeba kupić inne, tzn. takie które przynajmniej "na oko" są sprawne a najlepiej oddać do sprawdzenia w serwisie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lubeckim Posted January 30 Author Share Posted January 30 On 1/29/2025 at 10:10 AM, Adam ..DUCH said: Na tą szynę pasują późniejsze modele wiązań. Wrócę do szopy i poszukam jak ja zastosowałem model Nie musisz szukać. Od kolegi z GOPRu już dostałem 🙂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lubeckim Posted February 10 Author Share Posted February 10 @Adam ..DUCH no to niestety będe musiał prosić, żebyś poszedł do tej szopy 😞 @Jan oczywiście wyszło na to, że g___o mam pojęcie o tym ale wiązanie jest mocowane do płyty. Oczywiście rozstaw otworów nie pasuje, no chyba, że znalazła by się inna płyta. Przód nie pasuje,tył już nie. 😞 Rozstaw otworów jest nieco za szeroki. Dosłownie kilka mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam ..DUCH Posted February 10 Share Posted February 10 Ja wiedziałem że G masz pojęcie ale czekałem aż sam do tego dojdziesz. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam ..DUCH Posted February 10 Share Posted February 10 Na spoko. Jutro wizyta w szopie. Natomiast na zasadzie użyczenia SL9 na środę lub czwartek są na miejscu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lubeckim Posted February 10 Author Share Posted February 10 (edited) 2 hours ago, Adam ..DUCH said: Ja wiedziałem że G masz pojęcie ale czekałem aż sam do tego dojdziesz. No cóż... Nie dość, że mam go____e pojęcie, to jeszcze szczęście jak zwykle. Jak odkładałem te narty, to przez przypadek przewróciły mi się na bok i ciepnęły o podłogę. A, że to jest sprzęt do tak ostrej i twardej jazdy, to klupnięcie było tak silne, że sąsiadce piętro niżej odpadł karnisz od sufitu w pokoju. Tak było - nie kłamię (jakkolwiek absurdalne się to wydaje). Właśnie wróciłem od niej do siebie po usunięciu tej awarii. Dobrze mieć udarową wkrętarkę z dużym zestawem wierteł i zapas kołków i wkrętów na kilogramy. Na nartach może się nie znam ale jednak coś tam w budowlankę potrafię 😄 Przynajmniej na tyle, żeby wywiercić w betonowym stropie i osadzić nowy kołek 😆 PS. Sąsiadka jest emerytką. To taka uwaga do sekistów gawędziarzy, co im się głupie skojarzenia teraz włączyły. PSS Społem. Kumpel z GOPRu ma te same narty, zresztą pokazywałem mu dokładne fotki, stąd nie myślałem, że jego wiązania nie będą tutaj pasowały. Zresztą też nie chciałem Cię @Adam ..DUCH za bardzo fatygować skoro już miałem obiecane te. No cóż. Dobrze mieć zapas nart na podorędziu 😉 Edited February 10 by lubeckim 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lubeckim Posted February 10 Author Share Posted February 10 1 hour ago, Adam ..DUCH said: Natomiast na zasadzie użyczenia SL9 na środę lub czwartek są na miejscu Jak byś kiedyś jednak zmienił zdanie, to numer na komórkę do mnie masz 😉 Niezwłocznie podjadę z gotówką za te narty pod same drzwi 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam ..DUCH Posted February 11 Share Posted February 11 @lubeckim wizyta w szopie?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam ..DUCH Posted February 11 Share Posted February 11 @lubeckim zanim zacznę to napiszę ..."dobry zwyczaj? nie pożyczaj". Narty były kupione oj.oj. wiele lat temu jako nowe i były nowe. Niby kolega poprosił a ja mu dałem....w dwa sezony na maszynowym ostrzeniu z krawędzi zrobił wiór.....idiota skończony - zapatrzony w "potęgę" serwisowania zdewastował narty. Ale to nie koniec traumy tych desek. Po ich odzyskaniu (a też musiałem się prosić) w trakcie stawiana tyczek pod zawody uszkodziłem przednie wiązanie.....ratunkiem stał się Pan Julian z Zwardonia Myto. Tak że Panie 1 do 1 na twoje deski pasują Centrix 310 i pokrewne. Mogę Ci dać te co mam ale nie jestem za nie pewne. Muszę narty umyć bo tam jakieś koleżanki kuny były, na serwis oddać i przejechać. Ale i tu pewna niespodzianka....w czeluściach mojej niewątpliwie ekskluzywnej hacjendy gdzieś spoczywają stare wiązania gdzie tyły są dobre. Ale to temat na wiosnę. na ten moment masz u mnie sl9. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lubeckim Posted February 11 Author Share Posted February 11 16 minutes ago, Adam ..DUCH said: Centrix 310 A nie raczej Xentrix? Bo wyszukiwarka na to pierwsze słowo nie zwraca nic sensownego, ale to drugie już pokazuje konkretne wiązanie. Ogólnie to jutro przed przyjazdem na tyczki podjadę do Wojtka Klonowskiego (KLONSKI ale pewnie kojarzysz). On ma cały magazyn różnego szpeju narciarskiego, pewnie coś znajdzie pod te moje Atomici. Jeżeli Twoje też nie są pewne to sam wiesz. Nie chcę nadużywać gościnności, a z drugiej to jest dość krytyczne pod kątem bezpieczeństwa. Trochę głupio by było jak by mi but wyjechał z narty bez ostrzeżenia. A propos, nie sądziłem że na stronie TVN24 będą takie archiwalia: https://tvn24.pl/biznes/najnowsze/uwaga-na-niebezpieczne-wiazania-narciarskie-ra80066-ls4496413 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lubeckim Posted February 11 Author Share Posted February 11 I tak w ogóle to polecam taką dokumentację techniczną Atomic i ogólnie ich cały Alpine Tech Manual. W tym wydaniu na drugiej stronie jest opis jak identyfikować pozbawione wad wiązania. https://issuu.com/salomonnz/docs/atomic_tm_alp_wtr2019_300dpi_lo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star Posted February 11 Share Posted February 11 Godzinę temu, lubeckim napisał: A nie raczej Xentrix? Bo wyszukiwarka na to pierwsze słowo nie zwraca nic sensownego, ale to drugie już pokazuje konkretne wiązanie. Ogólnie to jutro przed przyjazdem na tyczki podjadę do Wojtka Klonowskiego (KLONSKI ale pewnie kojarzysz). On ma cały magazyn różnego szpeju narciarskiego, pewnie coś znajdzie pod te moje Atomici. Jeżeli Twoje też nie są pewne to sam wiesz. Nie chcę nadużywać gościnności, a z drugiej to jest dość krytyczne pod kątem bezpieczeństwa. Trochę głupio by było jak by mi but wyjechał z narty bez ostrzeżenia. A propos, nie sądziłem że na stronie TVN24 będą takie archiwalia: https://tvn24.pl/biznes/najnowsze/uwaga-na-niebezpieczne-wiazania-narciarskie-ra80066-ls4496413 A tu zwyczajnie niezwyczajnie rozwalone dynafity... nie moje... na stoku spotkałem gościa... ja w atk od niedawna Godzinę temu, lubeckim napisał: A nie raczej Xentrix? Bo wyszukiwarka na to pierwsze słowo nie zwraca nic sensownego, ale to drugie już pokazuje konkretne wiązanie. Ogólnie to jutro przed przyjazdem na tyczki podjadę do Wojtka Klonowskiego (KLONSKI ale pewnie kojarzysz). On ma cały magazyn różnego szpeju narciarskiego, pewnie coś znajdzie pod te moje Atomici. Jeżeli Twoje też nie są pewne to sam wiesz. Nie chcę nadużywać gościnności, a z drugiej to jest dość krytyczne pod kątem bezpieczeństwa. Trochę głupio by było jak by mi but wyjechał z narty bez ostrzeżenia. A propos, nie sądziłem że na stronie TVN24 będą takie archiwalia: https://tvn24.pl/biznes/najnowsze/uwaga-na-niebezpieczne-wiazania-narciarskie-ra80066-ls4496413 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Posted February 11 Share Posted February 11 Godzinę temu, lubeckim napisał: Ogólnie to jutro przed przyjazdem na tyczki podjadę do Wojtka To napisz koniecznie wrażenia z tych tyczek i czy w Twoim przypadku na tym poziomie jazdy była potrzeba kupna ochraniaczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star Posted February 11 Share Posted February 11 2 minuty temu, Edwin napisał: To napisz koniecznie wrażenia z tych tyczek i czy w Twoim przypadku na tym poziomie jazdy była potrzeba kupna ochraniaczy. Zależy jakie te tyczki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Posted February 11 Share Posted February 11 3 minuty temu, star napisał: Zależy jakie te tyczki? No chyba nie do pomidorów. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star Posted February 11 Share Posted February 11 (edited) 14 minut temu, Edwin napisał: No chyba nie do pomidorów. Kolanowki? gs można na okrągło, sl jak jest rynna ciężko bez ochraniaczy i w poprzek rynny znaczy szerzej tylko o to chodzi, co ty jesteś ogrodnik? Edit. To tak z mojego skromnego doświadczenia, sl w ochraniaczach nigdy nie jeździłem:-( a różne okazje się zdarzały - może z 10x więc mało, ale chłop tyczce nie przepuści, jak stoją zawsze próbuje... Edited February 11 by star Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Posted February 11 Share Posted February 11 4 minuty temu, star napisał: Kolanowki? gs można na okrągło, sl jak jest rynna ciężko bez ochraniaczy i w poprzek rynny znaczy szerzej tylko o to chodzi, co ty jesteś ogrodnik? Realista ogrodnik😄 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star Posted February 11 Share Posted February 11 (edited) 1 minutę temu, Edwin napisał: Realista ogrodnik😄 Sugerujesz Lubeckiemu aby poczekał do wiosny? PS dopisałem edit w poprzednim poście. Edited February 11 by star Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Posted February 11 Share Posted February 11 2 minuty temu, star napisał: Sugerujesz Lubeckiemu aby poczekał do wiosny? PS dopisałem edit w poprzednim poście. Zawsze i jak najbardziej warto,jak tylko jest możliwość i jeździć, tylko żeby wykorzystywać przy tym ochraniacze w skrętach,to już inna bajka jeśli chodzi o początki. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Posted February 12 Share Posted February 12 @lubeckimi jak tam, żyjesz po tych tyczkach?🤔 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.