Skocz do zawartości

Jakie narty wybrać?


buchu300

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Stoję przed wyborem swoich pierwszych własnych nart. Wcześniej jeździłem tylko na wypożyczonym sprzęcie i dopiero z czasem zauważyłem, że narta narcie nie równa. 😁

 

1. K/M: M
2. Wiek: 21
3. Waga: 87 kg
4. Wzrost: 187 cm.
5. Jak długo jeździsz na nartach? Od 3 lat, ale pierwszy i drugi rok to były tylko tygodniowe wyjazdy raz do roku. W tym roku złapałem mocniejszego bagcyla i tak na prawdę jeżdżę co weekend, stąd też pomysł, że to czas, żeby zainwestować w swoje narty, a nie ciągle wypożyczać.
6. Jak się oceniasz wg skali Forum? korzystałem z tej skali: 

 

Oceniam się na 6, nie jeżdżę jeszcze typowo carvingowo, ale uczę się i coraz mniej się boję wejść na krawędź. Zjeżdżam w dół stoku mając pełną kontrolę nad nartami.

7. Jakie masz buty? Fischer Cruzar X 9.0 2020

8. Jakie masz teraz narty / na jakich już jeździłeś? Nart z pierwszych dwóch lat nie potrafię przytoczyć, ale w tym sezonie były to kolejno:

-Volkl RTM 7.4 (118/74/103) o długości 163cm, jeździło mi się na nich dobrze, bardzo łatwo inicjowałem zakręt, czułem się pewnie i wiedziałem na co mogę sobie pozwolić, lecz nie były aż tak stabilne, jak te, które spróbowałem później


-Nordica TransFire 75 CA (127/75/105) o długości 168cm, bardzo toporne, ciężko mi było w nich zainicjować skręt, stabilne przy większych prędkościach, ale nie sprawiały mi w ogóle frajdy

-Head Supershape i.Magnum 2018 (131/72/110) o długości 163cm, wspaniała narta, której na początku się bałem, bo wyczytałem na internecie, że to narta dla mocno zaawansowanych narciarzy, okazało się jednak, że prowadziła się świetnie, była niesamowicie stabilna przy większych prędkościach, do tego mocno skrętna, no czułem, że to jest narta, którą bym chciał. 

-Atomic Redster Edge SL o długości 157cm, narta, której też się bałem, pożyczyłem ją od taty mojej dziewczyny, który na nartach jeździ bardzo dobrze, niesamowicie skrętna i precyzyjna, jednak przy jeździe na nawet delikatnym puszku totalnie nie potrafię nad nimi zapanować i zazwyczaj kończy się to wywrotką, jeździłem na nich dwa dni, zakręty sprawiają frajdę, ale jednak czuję, że potrzebuję czegoś bardziej uniwersalnego
9. Jaki preferujesz promień skrętu, szybkość jazdy? Uwielbiam krótkie skręty i szybką jazdę. Dodatkowo jak jest możliwość, lubię zjechać z trasy, lub wjechać na jakąś hopkę.
10. Jakie lubisz trasy, w jakim kraju? Moim ulubionym stokiem jest Magura Ski, wąski, kręty i stromy stok, na którym mogę się wybawić. Warunki nie zawsze są idealne, ale i tak zawsze wracam stamtąd z uśmiechem. Dobrze czułem się też na trasach FIS w Białce (chyba FIS, tak mi mówili =D)
11. Jak lubisz jeździć, lub jak chciałbyś jeździć? (turystycznie, sportowo)? Sportowo, ale nie w sposób, że chciałbym startować w zawodach. Po prostu chcę się dobrze bawić. 
12. Jak z Twoją kondycją, ile dni w sezonie spędzasz na stoku? Ile się da. Stok mam blisko i tak na prawdę czasami jestem trzy/cztery razy na tydzień.
13. Możliwości finansowe: Do około 1 300 zł, oczywiście sprzęt używany. Mam możliwość szukania sprzętu również w Niemczech, a tam czasami ceny są fajne. Supershape Magnum 2020 ostatnio widziałem za niecałe 200 euro.

 

Supershape i.Magnum to narta w której się osobiście zakochałem, ale nie ukrywam, że z czasem chciałbym spróbować pojeździć trochę poza stokiem i boję się węższej talii. Widziałem, że są też inne wersje Supershape, jest jeszcze Rally i Titan, ale niestety nie mam jak ich dostać, żeby wytestować..

 

Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam =D Filip

Edytowane przez buchu300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, buchu300 napisał:

Oceniam się na 6, nie jeżdżę jeszcze typowo carvingowo, ale uczę się i coraz mniej się boję wejść na krawędź. Zjeżdżam w dół stoku mając pełną kontrolę nad nartami.

 

-Head Supershape i.Magnum 2018 (131/72/110) o długości 163cm, wspaniała narta, której na początku się bałem, bo wyczytałem na internecie, że to narta dla mocno zaawansowanych narciarzy, okazało się jednak, że prowadziła się świetnie, była niesamowicie stabilna przy większych prędkościach, do tego mocno skrętna, no czułem, że to jest narta, którą bym chciał. 

-Atomic Redster Edge SL o długości 157cm, narta, której też się bałem, pożyczyłem ją od taty mojej dziewczyny, który na nartach jeździ bardzo dobrze, niesamowicie skrętna i precyzyjna, jednak przy jeździe na nawet delikatnym puszku totalnie nie potrafię nad nimi zapanować i zazwyczaj kończy się to wywrotką, jeździłem na nich dwa dni, zakręty sprawiają frajdę, ale jednak czuję, że potrzebuję czegoś bardziej uniwersalnego

Praktycznie sam sobie odpowiedziałeś.

Najpierw testowałeś za krótkie, średnie narty szerokie pod butem, i nie podobało Ci się. One są fajne na rozjechany stok, na luźniejszy śnieg, ale jak lubisz skręty i szybko, to się to trochę wyklucza.

Potem wypróbowałeś nartę dla siebie (Head), która nadal była za krótka, ale to przynajmniej nie SLka. Twarda, drewniana. weź 170 (bardziej kręci) lub 177 (bardziej uniwersalna i lubi prędkość) i będzie dobra.

Na sam koniec zdecydowanie za krótka SLka dość wąska pod butem - nie sprawdziła się (nie mogła)

Inne modele Head-a mają już szerzej pod butem...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kubis napisał:

Praktycznie sam sobie odpowiedziałeś.

Najpierw testowałeś za krótkie, średnie narty szerokie pod butem, i nie podobało Ci się. One są fajne na rozjechany stok, na luźniejszy śnieg, ale jak lubisz skręty i szybko, to się to trochę wyklucza.

Potem wypróbowałeś nartę dla siebie (Head), która nadal była za krótka, ale to przynajmniej nie SLka. Twarda, drewniana. weź 170 (bardziej kręci) lub 177 (bardziej uniwersalna i lubi prędkość) i będzie dobra.

Na sam koniec zdecydowanie za krótka SLka dość wąska pod butem - nie sprawdziła się (nie mogła)

Inne modele Head-a mają już szerzej pod butem...

Dziękuję za szybką odpowiedź! Co do długości tej narty.. Trochę się boję brać 170cm. Przez te Nordici, które niby są tylko 5cm dłuższe, a jednak sprawiały wrażenie dużo bardziej topornych od RTM. Może to kwestia taliowania tamtej narty? Może przez te kilka mm w talii było tak ciężko inicjować skręt?

Ogólnie 163cm zawsze wydawało mi się trochę za krótkie jak na mój wzrost i wagę, ale jednak bardzo dobrze mi się jeździło na tej długości.

 

A czy znasz może jakieś inne podobne narty do Magnumów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Magnum była ok to bierz, jak Kuba napisał dłuższą odpowiednio. Taką 170 cm jeździ moja córka 173 cm wzrostu i 65 kg wagi i przejściowo syn 180 cm wzrostu ale chudy jak patyk. Żadnemu nie sprawia trudności. Więc wzrostowo i wagowo  Kręcą jak trzeba. Jeżeli potrzebujesz stabilności to 177 cm. Długości się nie bój, raczej będziesz musiał technikę podszkolić, bo nie możesz mieć ostatecznie trudności z wprowadzeniem jej w skręt.

Narty podobne do Magnum będą jeździć podobnie, wyraźnej różnicy nie odczujesz.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 187, 75kg i twarde RC4 WC RC 180cm (gigantki) i nie uważam, żeby to była za długa narta, spokojnie dałbym radę nawet 10cm dłuższym na odpowiednim stoku. Ty na 177 z 87kg dasz spokojnie rady. A chyba nie boisz się prędkości od średnich w górę, więc to 177 by super dla ciebie pracowało.

Edytowane przez Kubis
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narty magnum 177 zmuszą Cię choć troche do odciazenia przed skretem i ogolnie poprawniejszej jazdy. Na razie jeździsz obracając narty stopami siłowo, dlatego co lepsze (sztywniejsze) narty sprawiają Ci trudnośc, bo są odporne na takie pomysly a raczej delikatne magnum pasują. Pojezdzij kilka godzin z instruktorem lub kims dobrze jezdzacym. Koniecznie. 177.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mig napisał:

Narty magnum 177 zmuszą Cię choć troche do odciazenia przed skretem i ogolnie poprawniejszej jazdy. Na razie jeździsz obracając narty stopami siłowo, dlatego co lepsze (sztywniejsze) narty sprawiają Ci trudnośc, bo są odporne na takie pomysly a raczej delikatne magnum pasują. Pojezdzij kilka godzin z instruktorem lub kims dobrze jezdzacym. Koniecznie. 177.

Nie nazwałbym RTMów i TransFire sztywniejszymi od Magnumów, bardziej myślę że, wraz z kolejnymi wyjazdami kolega zmieniał narty na coraz twardsze i węższe pod butem (pomijam wypadek z SLką), ale też rozwijał umiejętności. I tak wypadło, że najlepiej umiał, jak dostał najlepszą z wymienionych nart na nogi.

Jeździłem raz na magnumach chyba 170 (pożyczone) i trzymają stok bardzo dobrze. Nie nazwałbym ich delikatnymi 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również jeździłem i pozwolę sobie mieć zdanie odrębne.. 😀

Być może to wynika z moich gabarytów, i przyzwyczajenia do nart dających pomimo to wygode, pewnosc i zaufanie..... magnum zdecydowanie do takich nie należą. Już ciekawsze są speed.

Ale to moje zdanie. Dla kolegi  będą ok. 

Edytowane przez mig
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mig napisał:

Również jeździłem i pozwolę sobie mieć zdanie odrębne.. 😀

Być może to wynika z moich gabarytów, i przyzwyczajenia do nart dających pomimo to wygode, pewnosc i zaufanie..... magnum zdecydowanie do takich nie należą. Już ciekawsze są speed.

Ale to moje zdanie. Dla kolegi  będą ok. 

No ale speedy mają krótsze rockery i węziej pod butem więc siłą rzeczy są bardziej "żwawe" i przewidywalne, tylko że rozważamy nartę troszkę bardziej uniwersalną 😉

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, buchu300 napisał:


4. Wzrost: 187 cm.

9. Jaki preferujesz promień skrętu, szybkość jazdy? Uwielbiam krótkie skręty i szybką jazdę. Dodatkowo jak jest możliwość, lubię zjechać z trasy, lub wjechać na jakąś hopkę.

- długość narty: brać nartę w okolicy wzrostu, lub niewiele krótszą

- krótkie skręty i szybka jazda: to się nawzajem wyklucza

 

Edytowane przez grimson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, grimson napisał:

- długość narty: brać nartę w okolicy wzrostu, lub niewiele krótszą

- krótkie skręty i szybka jazda: to się nawzajem wyklucza

- nie ma tras FIS w Białce

1. to też zależy do charakteru narty, ale przy tej narcie 177

2. jak dla kogo

3. polecam lekturę: https://www.fis-ski.com/DB/alpine-skiing/homologations.html?place=Bialka+Tatrzanska&disciplinecode=&nationcode=POL&gendercode=&homid=1021&homologationtype=DET&sectorcode=AL&homologationlevel=&homologationcategory=&valid=1

Trasy 1 i 2 mają homologację slalomową FIS do 2026 roku. Warto najpierw sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Kubis napisał:

1. to też zależy do charakteru narty, ale przy tej narcie 177

2. jak dla kogo

3. polecam lekturę: https://www.fis-ski.com/DB/alpine-skiing/homologations.html?place=Bialka+Tatrzanska&disciplinecode=&nationcode=POL&gendercode=&homid=1021&homologationtype=DET&sectorcode=AL&homologationlevel=&homologationcategory=&valid=1

Trasy 1 i 2 mają homologację slalomową FIS do 2026 roku. Warto najpierw sprawdzić.

pkt 3 usunąłem 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Kubis napisał:

No ale speedy mają krótsze rockery i węziej pod butem więc siłą rzeczy są bardziej "żwawe" i przewidywalne, tylko że rozważamy nartę troszkę bardziej uniwersalną 😉

Mysle, ze uniwersalny powinien byc narciarz. Poszukiwanie uniwersalnej narty przypomina poszukiwanie  sw. Graala czy wczorajszego dnia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Mitek napisał:

Cześć

A jeździłeś kiedyś na narcie DH?

Pozdro

To ciekawe zagadnienie, bo przyglądaliśmy się takim ostatnio na zawodach juniorskich w San Pellegrino i wrażenie było ciekawe. Długie i grube potwory z minimalną talią i długością opisaną >210 cm. Czy da się na nich jechać "klasycznie"? Czy budowa to mocno utrudnia. Tak z pozycji prostego amatora? Bo jak zawodnicy zjeżdżali do startu to nie było w tym gracji klasycznej jazdy, raczej próbowali się doślizgac. Pewnie też kwestia przygotowania narty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Chertan napisał:

To ciekawe zagadnienie, bo przyglądaliśmy się takim ostatnio na zawodach juniorskich w San Pellegrino i wrażenie było ciekawe. Długie i grube potwory z minimalną talią i długością opisaną >210 cm. Czy da się na nich jechać "klasycznie"? Czy budowa to mocno utrudnia. Tak z pozycji prostego amatora? Bo jak zawodnicy zjeżdżali do startu to nie było w tym gracji klasycznej jazdy, raczej próbowali się doślizgac. Pewnie też kwestia przygotowania narty. 

Cześć

Nie miałem takich odczuć. Jazda wolna była po prostu normalna. choć nieco toporna ale ja normalnie jeździłem na nartach 205, 208 więc 215 nie robiło różnicy. Na narcie SG, jeździłem nawet stosunkowo niedawno i wierz mi nie ma różnicy czy jedzie na GS 35m czy na SG 40m. Można by jechać na dwóch różnych i byś się nie zorientował, natomiast na zamkniętej trasie jest konkret i strach w oczach.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Mitek napisał:

Cześć

Nie miałem takich odczuć. Jazda wolna była po prostu normalna. choć nieco toporna ale ja normalnie jeździłem na nartach 205, 208 więc 215 nie robiło różnicy. Na narcie SG, jeździłem nawet stosunkowo niedawno i wierz mi nie ma różnicy czy jedzie na GS 35m czy na SG 40m. Można by jechać na dwóch różnych i byś się nie zorientował, natomiast na zamkniętej trasie jest konkret i strach w oczach.

Pozdro

Mitek i jego 5-metrowe narty z czasów młodości 😁

 

screen-shot-2020-03-15-at-5.21.43-pm.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...