Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Przecież to żart był, też oglądałem przecież. Ja nie odniosłem wrażenia żeby jechała na pół gwizdka. Włoić wszystkim tyle świadczy tylko o bardzo wysokiej dyspozycji. Ta lekkość jazdy jest zwykle mylna. Pojechała perfekcyjnie oba przejazdy. pozdro
  3. mlesik

    PS 2025/2026

    Mógłyś kur#% rozwinąć myśl na czym niby oglądam…??? Coś ci się chyba pomyliło…
  4. Tak to powinno działać. Ale nie działa. Karetka przyjeżdża po godzinie, a w tym czasie ukryte urazy (załóżmy) zabijają ofiarę. Na SOR-ze jak straci przytomność to jednak nim się zajmą (sam widziałem). Czyli i jedno i drugie rozwiązanie nieoczywiste. Pomijając fakt, że chyba znów bezpieczniej byłoby wezwać policję, bo później trudno może być ustalić prawdziwy przebieg wypadku (załóżmy, że "znajdzie się" świadek, który wskaże winę kierowcy). A pobyt powyżej 7 dni w szpitalu automatycznie kwalifikuje wypadek jako przestępstwo drogowe (potencjalnie). I dochodzenie wchodzi z automatu. Wynik może być różny - różne "cuda" w tzw wymiarze sprawiedliwości się zdarzają. I to częściej niż byśmy sądzili. A później ewentualne roszczenia cywilne. Mega trudna sytuacja.
  5. Wczoraj
  6. Ir3k

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Moim zdaniem w punkt. Oczywiście, o ile dywagacje dotyczące słuszności ilości szkoleń, kolejnych stopni, zdobywania umiejętności są słuszne, tak gdybyśmy mieli powiedzmy dwu-etapowe szkolenia, po których uzyskujemy stopień Instruktora, nijak miałoby się to do umiejętności ludzi jeżdżących od dziecka po Alpach i ich poziomu wyszkolenia. Jeżeli wg regulacji mamy prezentować podobny poziom no to drogi są dwie, albo wzorem ich jeździmy od dziecka, wybierając na pewnym etapie drogę szkolenia innych albo przechodzimy naprawdę długoletni kurs. W tej profesji nie ma drogi na skróty, jest za dużo zmiennych, za dużo ryzyka włącznie z narażeniem na utratę zdrowia. Pomijając wiedzę o samej jeździe, metodykę nauczania, zróżnicowany poziom kursantów, różnorodność stoków, wiedzę o sprzęcie, jego doborze i na pewno jeszcze kilku niuansach, o którym nie wspominam, nie da się nauczyć tego na kilku kursach. Odnajdywanie się i skuteczna reakcja w nagłych sytuacjach powinna być dla instruktora odruchem bezwarunkowym. Narty to nie tenis (swoją drogą również trudny technicznie), piłka, czy skok w dal. Występuję tutaj szereg ryzyk, na które instruktor powinien reagować natychmiastowo jeżeli zachodzi taka potrzeba.
  7. Ir3k

    Materiały szkoleniowe

    Kiedyś styl Reillego bardzo mi się podobał, dalej chłop wg mnie jeździ świetnie pokazowo. Widać na jego stronce certyfikacje na poziomie PSIA Level 3 między innymi, a ukierunkowany jest na jazdę demo/pokazową, taki kierunek sobie obrał. Dodając niski wzrost, idealną separację i świetnie wypracowaną technikę, wygląda to tak jak wygląda, moim zdaniem bardzo solidnie. Świetnie prezentuję krótki skręt, nazwijmy to śmigiem carvingowym przy bliskim ustawieniu stóp. Na innych filmach też super jedzie średni i krótki skręt oczywiście już stojąc szerzej. To, że jeździ po idealnie równym i nachylonym stoku, no cóż kto by nie chciał. Niech dalej nagrywa bo robi to świetnie. Poniżej przykład chłopaków jeżdżących w zupełnie innych warunkach, myślę, że po tak płaskim stole jak Reilly, po kilku dniach wspólnej jazdy złapaliby podobny flow, jak nie szybciej 😉 Teraz pytanie, kto ma lepszy styl?
  8. Andrzej dzięki, dla mnie to typowa Japońska (bez urazy) napierdalanka. Na filmie as na wylizanym stoku napierdala przerzucając narty ze skrętu w skręt. Dla oglądających, sorry leszczy to miód na serce, yes! Its easy! Ale pojawia się gość w tle, pewnie też niezły narciarz i …. Kompletnie nie nadąża. Widać że to speed na maksa. Rally to świetny narciarz i tak pojedzie po wylizanym stoku. Pytanie brzmi: kto jeszcze? Co sprzedaje? Moim zdaniem marzenia. To oszukiwanie ludzi. Z Wedeln to nie ma nic wspólnego. pozdro
  9. Cze Oglądałem oba przejazdy, no kosmici są wśród nas😀. @mlesik zacznij oglądać na eurosporcie nie na republice. Pojechała to co miała pojechać, a taka przewaga na tak krótkiej i równej dla praktycznie wszystkich startujących zawodniczek trasie to kosmos. Nie wiem czy widziałeś drugi, stary to jakiś nowy chyba indywidualny styl, zbijanie tyczek jak w równoległym + mocne odepchnięcia kijami, + pompowanie w każdym skręcie na płaskim. Królowa płaskiego, ale ściankę pojechała perfect. Lara Croft druga, zasłużenie. pozdro
  10. Znalazłem fajny filmik R. Mcglashana w temacie. Modern Wedeln GS ski. Czyli nowoczesny śmig. 🙂 W jednym z komentarzy ktoś wspomina, że przecież wedeln (czyli powiedzmy nasz stary śmig) był wykonywany na płaskich, niekrawędziowanych nartach. Na co Reilly odpowiedział: i dlatego to jest "nowoczesny" śmig i dodał smiley. 🙂
  11. A to było na hali??? pozdro
  12. Paweł, śmig jak wspomniał Andrzej to nasze swoiste określenie, a że urodziłeś się narciarsko z 5 lat temu i to na obczyźnie, to miałeś prawo nie wiedzieć😀. To co wrzucił Gabrik, i wywody Węgra, tak naprawdę to nie wiem do kogo były skierowane. No chyba że ktoś się wypierdolił na nartach przed 93 i był w śpiączce do zeszłego sezonu. Andrzej, MiG, Maras ( a tu doskonały przykład, może nie w śpiączce ale na Florydzie to słabo z narciarstwem), Janek i wielu innych wychowanych na ołówkach jeździ obecnie na krótkich nartach bardzo nowocześnie. Nawet Mitek się w Zwardoniu bujnął na swoich krzywych Snickersach😀. Takich osób na stokach poruszających się stricte klasykiem, to że świecą szukać. Fakt, mimo iż jest ich niezauważalna ilość, to jest ich i tak w chuj więcej w stosunku do osób, które tak potrafią pojechać. Wracając do stopniowania I, mam podobne zdanie do Twojego, nie ważne skąd papier, każdy z nich ma potwierdzać wysokie kompetencje osoby który je posiada. I tak IZ z polskimi papierami o międzynarodowej certyfikacji ma być guru dla wszystkich zwykłych I z włoskich czy szwajcarskich stoków. To tak jakby profesor z Polski był gorszy od magistra z Włoch. Ale ktoś musi nad tym trzymać pieczę i być gwarantem za tą osobę. Słyszy się głosy, że to tylko nauka etc. Moim zdaniem w przypadku Instruktora to musi być osoba doskonale jeżdżąca o niepodważalnej reputacji ze strony kursantów. Trener to inna sprawa, tutaj zwykle uczniowie przerastają mistrza. On ma inne zadania, a i pomoc z jego strony ma inny charakter. pozdro Widzimy się w Zwardoniu, może w końcu się napiję Krasnala, bo przy tych żłopkach jak Maras i Adaś to nie da rady😀.
  13. Mitek

    Materiały szkoleniowe

    Czyli ty widzisz różnicę pomiędzy śmigiem a krótkim skrętem jak rozumiem?
  14. Jan

    PS 2025/2026

    wtopa na całej linii, tych 2 w mojej kategorii wiekowej nie dojechało do hali i zrobili 1 klasyfikację transgender, wystartowało w sumie 30 osób, wnusia miała 5 a ja 15 czas
  15. Byłem cztery razy na szkoleniu u wspomnianego przez Ciebie Tadeusza, spędziłem ponad 20 dni ćwicząc od podstaw czyli od zera i ani razu nie słyszałem żebyśmy uczyli się jazdy czy jechali wspomnianym śmigiem bo za każdym razem była mowa o krótkim skręcie 🤷‍♂️ dlatego podpisuję się obiema rekami pod tym co napisał wyżej Andrzej zresztą rok temu pisał o tym również PSmok aczkolwiek nie odbieram wielu ich „reliktu przeszłości” to był ich czas . Pytałem o niego na hali holenderskich instruktorów i nikt nie ma pojęcia za to wszyscy wskazali na pełny wachlarz krótkiego czyli korte bochten ! Na filmie zamieszczonym przez Ciebie również mowa o krótkim… E24 czy E9 lub W124 to kwintesencja motoryzacji ale niestety dziś już jako 🤷‍♂️„relikt przeszłości” choć nadal używany przez wielu i podobnie jest ze wspomnianym śmigiem. Kropka. Oczywistym jest,że wszystko pojedziesz na każdej narcie a ogranicza nas tylko technika-jej brak i objeżdżenie lub nasza głowa czy wspomniana fantazja . pozdro
  16. Edwin

    PS 2025/2026

    Udało się dotrzeć do mety.😀 Jakiś filmik? Pozdro
  17. Paweł, już piszę do Tadeo, aby swoje filmy usunął z YT bo podśmierduje starym piernikiem, ma conajmniej 3 zatytułowane „Śmig”. Ale co On tam wie😉. Z Twojego wpisu wynika, że zakładając swoje G9 nie ma możliwości jazdy innej niż średnim skrętem, bo do krótkiego się nie nadają, a przecież jako nowoczesny narciarz nie będziesz się uwsteczniał korzystając z reliktu przeszłości. A już myślałem że bardziej Cię w jeździe na dzień dzisiejszy fantazja niż sprzęt ogranicza. Zonk??? Suma sumarum, śmig jest możliwy na każdych nartach, a krótki skręt do tego dedykowanych. Dla mnie to wystarczająca różnica. pozdro
  18. Jan

    Materiały szkoleniowe

    nie przejmuj się i idź dalej Twoją drogą i nie słuchaj internetowych teoretyków
  19. Nasza wizyta na Stubaiu!!!
  20. Marcos73

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Już mi pewnie wisisz kasę, nawet o tym nie wiesz😀. pozdro
  21. Cześć Byłem świadkiem trzech wypadków przez ostatnie 8-10 lat. Wszystkie były identyczne w sensie przyczyny - rowerzysta wjechał na jezdnie na czerwonym. I tutaj jak wynika z opisu Andrzeja przyczyna identyczna. Szkoda kierowcy bo taka sytuacja to z pewnością trauma. Pozdro
  22. Lexi

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Jeszcze przyjdziesz po procent od utargu… znam Cię 😏
  23. Marcos73

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Tyś to jednak jest biznesmen, co sprzeda gówno za dobre piniądze😉. A moje odleżyny na Twojej sofie coś warte? pozdro
  24. Lexi

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Wpadnij do mnie Tomek to dam Ci posiedzieć na tej samej kanapie na której kiedyś siedziała żona Marasa......ale wiesz jak jest - to nie są tanie rzeczy.. ;D
  25. Dlatego bardziej niż ludzi kocham psy. Pies się nie zastanawia, że może zginąć, tylko skacze za swoim właścicielem w ogień. Gdzieś około 25 sekundy.
  26. Masz podobne parametry do moich - 192 cm, 90 kg, 53 lata. Ta narta to bardzo dobry wybór, aczkolwiek jak masz aspiracje do jazdy instruktorskiej to trzeba brać model e-SL FIS. Paradoksalnie, może go kupić z programu dla klubów taniej aniżeli e-SL PRO. Dla mnie różnice są niebagatelne, szczególnie przy jeździe na tyczkach. Jeżdżę na kolejnych edycjach tego modelu Head od grudnia 2014 roku, lepszych nart slalomowych nie znam. Jest taka płyta grupy 4 Non Blondes - "Bigger, Better, Faster, More" czyli wszystko na temat porównania tych nart.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...