Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Cze Ja oczywiście dla drobnych facetów a także dla kobiet dobrze jeżdżących polecam buty zawodnicze juniorskie. Flex 80-100 - z tych seryjnych do jazdy. Sportowa konstrukcja no i flex inny niż popularnych amatorskich. Są węższe niż dla dorosłych i nieco niższe. Mają zasadniczy + - to bardzo dobre buty, najlepsze w swojej klasie, są zwykle 2x tańsze od odpowiedników seniorskich. No ale nie maja grip walk z reguły, ale pasują do wszystkich wiązań. Przy sztywniejszych butach polecam sklep z bootfiterem, pomoże dobrać model i rozmiar buta. Jednak źle dobrane buty, potrafią zepsuć wyjazd. Stare bym zabrał początkowo w razie czego. Bo w domu, to nie na stoku. Dopasowany but + wkładka (niekoniecznie - ja używam) = komfort jazdy. Im wyższy flex + sportowa charakterystyka + mocne dopasowanie - tym dłużej ta adaptacja może trwać. Są moim zdaniem 2 drogi. Dla osób które jeżdżą bardzo dużo - przetrzymać chwilowy dyskomfort - dość szybko się dopasuje - zwykle perfect jest po ok 20 dniach jazdy, czyli dla niektórych to 1/3 sezonu. Dla tych co rzadziej - bottfiter - bo metoda nr 1 zajmie 3 sezony. pozdro
  3. Dzięki za odpowiedź. Całe życie myślałem, że waga jest jednym z czynników doboru odpowiedniego poziomu flexa. Dawniej sprzęt dobierał trener i to, co wybrał, było po części święte. Nigdy nie miałem większej rozmowy dotyczącej zagadnień technicznych w doborze sprzętu, sam musiałem się do edukować. Często obserwuję narciarzy na różnym poziomie zaawansowania i zwracam uwagę, jaki mają sprzęt. Dostrzegam zależność, że duże i wyrośnięte osoby mają wysokie wartości flexu, mimo że umiejętności o tym nie świadczą. Stąd moje rozumowanie: 1.Flex ma związek z wagą, choć oczywiście nie jest to jedyny czynnik. But narciarski działa jak sprężyna i trzeba go ugiąć, żeby dobrze dociążyć przód narty i mieć kontrolę nad skrętem. Jeśli ktoś waży więcej, miękki but może się pod nim zapadać i dawać wrażenie pływania, a lżejszy narciarz, który założy bardzo twardy but, nie jest w stanie go ugiąć i kończy jadąc na piętach. Do tego dochodzi styl jazdy, siła nóg, technika i warunki, więc nie da się dobrać flexu tylko według jednej zasady. Mówienie, że waga nie ma żadnego znaczenia, jest więc trudne do zrozumienia. W praktyce najlepiej sprawdza się po prostu dobranie buta do całego zestawu czynników, a waga jest jednym z tych, które realnie czuć w jeździe. 2.Chcę też doprecyzować swoją wcześniejszą wypowiedź choć pewnie moja własna ,,bańka" bo chyba mało kto takiego sprzętu używa. Sportowe buty cywilne mam do codziennej jazdy, sportowa linia flex 140, szerokość 96 mm. Są uniwersalne i kilka dni z rzędu mogę na nich intensywnie jeździć po 6-8 godzin, w moim przypadku bez bootfittingu, jedynie canting ustawiony tak, żeby było wygodnie. Niczego im nie brakuje, ale w warunkach lodowych przy dużych prędkościach, żeby mieć pełną satysfakcję, precyzję i kontrolę, lepsze są zawodnicze WCR 1 z flexem 160-170 i węższe 93 mm. Odczuwam różnicę i pewnie na nich czuję się bardziej „zabetonowany” w krytycznych momentach, a jednocześnie pozwalają bez ograniczeń na jazdę stivotem, podczas gdy w 140 lekko czuć, że na GS narta nie daje takiej kontroli. Jednak te buty są super, aby pojeździć 2 godziny po stromym, zlodzonym stoku na lekkiej granicy możliwości. Do jazdy po zwykłych trasach, lekko rozjechanych, jest to według mnie przerost formy nad treścią i nie nadają się na cały dzień w niestabilnych warunkach, choć komuś mogą pasować. Przez ostatnie kilka lat, jeżdżąc na własnych zasadach, bez trenerów, wiele rzeczy próbowałem, wiem, co dla mnie jest najważniejsze i dzielę się przemyśleniami. Może nie zawsze fachowo i mądrze, ale jest to rozwijające, gdy można podzielić się doświadczeniem i ktoś zawsze może mnie poprawić. W kontekście tego tematu gdzie autorka takich butów nie ma bardziej chodziło o rozróżnienie butów sporotwych trochę szerszych od tych ,,zawodniczych" wąskich gdzie startują chyba od takiego flexu +100. 3.Jeśli chodzi o podział na buty damskie i męskie, faktycznie są buty projektowane, aby uwzględnić różnice anatomiczne i stworzyć odpowiedni produkt dla Pań. Natomiast sztywniejsze buty są unisex i nie dyskutuję z tym, chyba nie pisałem, że jest inaczej. 4.Zgadzam się, że lepiej mieć średnio twardy flex i perfekcyjnie dopasowaną skorupę niż twardy but, który źle trzyma stopę. Najlepiej jednak mieć i jedno i drugie, jeśli jest potrzeba. 5.Chodzi mi o komin buta, czyli część obejmującą łydkę. „Nie dognie buta” oznacza, że nie da się go poprawnie ugiąć do przodu, but jest zbyt twardy albo źle dopasowany, więc nie można pochylić kolan i przenieść ciężaru na przód, co utrudnia kontrolę nad nartą. 6.Tak, flex jest z tym bezpośrednio związany. Jak masz jakieś uwagi i sugestię gdzie moja interpetacja jest błedna to prosze o krytykę 🙂
  4. Bo już myślałem, że tak na poważnie. Tu raczej wybór jeszcze 2, czy raczej 3 klamrowe. A wiesz dobrze, że to być może tylko na ten sezon będzie. pozdro
  5. Generalnie amatorzy mało zwracają uwagę na szerokość i wysokość podbicia. Głównie długość istnieje w powszechnej percepcji.
  6. grimson

    Czarna Góra

    niepotrzebnie, od tego jest mechanizacya i ratrak na stoku:
  7. grimson

    Czarna Góra

    nie, skitury to nie moja bajka. ale kuszą.
  8. Chertan

    Volkl racetiger sc 165

    No co Ty, przecież każdy Polak się zna na wszystkim. Grunt że kasa oddana.
  9. Dzisiaj
  10. Bacek

    Sezon 2025/2026

    Ktoś ma kryształową kulę? Zieleniec wystartuje do 5-7/12?
  11. Jan

    Sezon 2025/2026

    Mam 160 do Willingen i Winterbwrg ale to taka Białka i Zieleniec a w Alpach najbliżej 600 km Oberstdorf
  12. AdrianW

    Sezon 2025/2026

    Dzięki i również Wam wszystkim życzę udanego szusowania😉 Luty raczej odpuścimy, ale marzec lub kwiecień nie mówimy nie. Zobaczymy jakie będą nastroje po najbliższych wyjazdach. Janie, a Ty ile masz drogi do najbliższego sensownego ośrodka narciarskiego?
  13. jednym słowem małaś za duże buty, ja akurat wiem dokładnie ile poszczególne buty miały przebiegu i doszedłem do wniosku że droższe i twardsze wytrzymają dłużej
  14. Jan

    Sezon 2025/2026

    to jeszcze na luty, marzec i kwiecień trzeba coś zaplanować 😎 dużo radości życzę
  15. I bardzo dobrze zrobiłaś, szkiełko i oko to jedno, a znaki trzeba do serca brać i je odczytywać. Teraz idź/jedź tam gdzie pracują ludzie z pasją i wiedzą, a będzie Ci dane się cieszyć dalej jazdą, w doskonale dopasowanych butach.
  16. Cześć, albo masz bardzo dużo siły, albo buty jakieś kapciowate i duuuużo za szerokie, bo w życiu by mi się nie udało spiąć butów narciarskich tak żeby coś się odkształciło w skorupie (a mam z flexem 95).
  17. 🤣 no nie wiem tam nie ma licznika😉. Co roku jest jeden wyjazd tygodniowy w Alpy, czasem jakiś weekend jeszcze wpadnie i podczas sezonu jeżdżę u siebie w zależnosci od warunków czasem raz w tygodniu, czasem raz na 2/3. Nie ma reguły jeden sezon fajny śniegowo jeden śniegu brak:/ Po butach widać, że dojechana. But wewnetrzny się pruje, już sztywne nie są. Poodksztalcana trochę skorupa przy palcach (pewnie dlatego, że za mocno spinane). No i ostatniego dnia jeżdżenia w zeszłym sezonie jakaś śrubka się poluzowala i jedno zapięcie klamry odpadło. Uznałam to za znak😂
  18. AdrianW

    Sezon 2025/2026

    10-17 stycznia. Udało się przełożyć wyjazd tydzień wcześniej 🙂
  19. AdrianW

    Sezon 2025/2026

    Ee no to bajka🙂 Dzięki, pogoda to połowa sukcesu 😎 jeszcze zdrówka pożycz i będzie pełnia hehe 🙂 Pozdrawiam
  20. Jan

    Sezon 2025/2026

    a kiedy jedziecie do Saalbach ?
  21. Jan

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    Jak L3V to najlepiej sobie 2 tygodnie zaplanuj
  22. Marcos73

    Zwardoń-Ski

    To oczywista oczywistość. Powiem więcej, wczoraj zerwałem znaczek z klapy 4-matic, teraz mam napęd jak na prawdziwego kierowcę przystało - na koło zapasowe, bo już na całą oś - tylko mięczaki tak jeżdżą. Jeszcze muszę zapas ogarnąć na necie - bo nie mam i samochód stoi. pozdro
  23. Gabrik

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    @JanW przyszłym sezonie ponieważ już sobie obiecaliśmy Francję jeśli nic negatywnego się nie wydarzy, chciałbym spróbować czegoś takiego. Tylko nie wiem czy czarna przez muldy, czy przez nachylenienie.
  24. brachol

    Zwardoń-Ski

    A jak wiadomo w PL jest najwięcej prawdziwych super kierowców na km kwadratowy pozdro
  25. Gabrik

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    Taka lekka dygresja przy okazji wpisu @tomkly. W marcu tego roku mój starszy o dwa lata znajomy (nigdy nie miałem jeszcze okazji widzieć jak jeździ na nartach) miał wywrotkę na czarnej trasie gdzieś w Szwajcarii (były odsypy). Śmigłowiec, połamane żebra, przebite płuco, operacja...szramę widziałem, od łopatki, aż po bok na wysokości nerek. No ogólnie było blisko największej tragedii. Nie zamierzam kozaczyć, a tym bardziej wsadzać na minę kogokolwiek w imię "Ty nie dasz rady?", lub jakiejkolwiek formy "damy radę, jakoś będzie".
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...