Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
W Warszawie, Niemcy mocno się przyczynili do powstania nowych możliwości aranżacji przestrzeni...
-
a są jakieś konkretne plany budowy metra we Wrocławiu ?
- Dzisiaj
-
Co masz na myśli,mogłbyś rozwinąć - przestrzenie mocno zamknięte dla samochodów ?
-
Mariusz cały świat ma problemy z osobistą komunikacją samochodową. Można to rozwiązywać jak np. Holandia (czyli przestrzenie mocno zamknięte dla samochodów, komunikacja rowerowa i zbiorowa), innym kierunkiem jest idea miasta 15 minutowego (a nawet mówi się o parominutowym). Powiększenie przestrzeni transportowej, o czym mówisz skutkuje dalszym rozrostem osiedli i miast oraz powiększaniem średnich odległości transportowych. Co z kolei zaowocuje przyrostem ilości pojazdów. To droga donikąd. Im trudniej jest znaleźć miejsce parkingowe tym większa szansa, że w rodzinie nie kupi się trzeciego auta tylko poszuka innych rozwiązań. Samochody są zbyt tanie w stosunku do kosztów infrastrukturalnych czy środowiskowych.
-
Ok, są ulice szerokie. Ale to nie jest tak duży zapas jak w Warszawie. Ale chodzi mi o takie ulice jak Nowowiejska, Szczytnicka, jest wiele przykładów. To są ulice zbiorcze, których przebudowa sprawia problemy. Nie ma przestrzeni na wszystkie niezbędne funkcje. Albo uliczki na Biskupinie pomiędzy niemieckim blokami. Nie ma przestrzeni na parkingi obecnie. Jest pas jezdni, są chodniki wąskie i koniec. Parkowanie jest na chodnikach.
-
Mariusz - układ staromiejski sięga średniowiecznego miasta. Albo go wyburzasz albo akceptujesz tę historyczną tkankę. Przyjrzyj się za to ul. Grabiszyńskiej, Legnickiej itd i zobaczysz, że miejsca tam nie brakuje. Być może, na wzór Monachium powinniśmy w części centralnej zejść pod ziemię.
-
Cześć He he niezłe... Pozdro
-
No nie jest tak wspaniale po tych Niemcach. Moim zdaniem strasznie słabo zaprojektowali drogi w mieście Wrocław. Mało perspektywicznie. Teraz to się odbija że chodniki są wąskie, nie ma gdzie poprowadzić drogi rowerowej. W Warszawie np. przestrzenie drogowe są o wiele szersze, chodniki mają ogromne szerokości. Jest z czego zabierać na inne cele.
-
Oczywiście, Wrocław i dolnośląskie korzystają z przebogatej infrastruktury zostawionej przez Niemców. Na przykład teraz chcemy odtworzyć 4 nitkę kolejową, wyjazdową na zachód (trzecią otwarto kilkanaście lat temu) - zlikwidowaną po wojnie. Nawet gdy wszystko jest zniszczone, to pozostały nasypy i wydzielone pod to grunty. Na części z nich buduje się ddr (co często jest racjonalne w dobie rozwiniętej komunikacji samochodowej). O tym jak bardzo poprzedni gospodarze byli zapobiegliwi daje pojęcie przestudiowanie Messtischblatt-ów - rewelacyjnych map niemieckich (1:25000), które obejmują m.in. cały DŚ. Człowiek ze zdumieniem widzi, że praktycznie 100% naszej przestrzeni obecnej jest identyczna jak wtedy. Dopiero, stosunkowo nowa budowa dróg szybkiego ruchu wprowadziła nową, istotną infrastrukturę. Reszta to podniesienie standardu tego co było. Oczywiście nie mówię tu o (pato)deweloperce - często pokazuje ona zresztą jak bardzo nie potrafimy myśleć perspektywicznie. Do rangi wyczynu podnosimy oddanie jakiejś nowej stacji typu wspomniane Iwiny, Oława Zachodnia, Muchobór Wielki. A zlikwidowaliśmy dosłownie dziesiątki innych.
-
Cześć Dokładnie. Ja bym powiedział, że te tereny - szeroko pojęty Dolny Śląsk - był zagospodarowany kompletnie i wzorowo. Zostało to zniszczone w trakcie działań wojennych w niewielkim stopniu ale za to później bratnia armia niszczyła wszystko jak tajfun a później ambitni rodacy ze wschodu znający jedynie cep i grabie dokonywali reszty. Wielokrotnie podziwiałem kompletną infrastrukturę hydrotechniczną Doliny Bobru czy chociażby wyposażone w zasilane prądem instalacje wodne i techniczne w położonych gdzieś w górach gospodarstwach. My nawet dzisiaj nie dogoniliśmy tego poziomu uporządkowania i przemyślenia całości inwestycji, który tam został zrealizowany przez niemiecką kulturę techniczną. Pozdro
-
W okolicach Wrocławia to już nawet za komuny była autostrada
-
to nie sraj, a szacunek do Gabrika akurat mam i on o tym dobrze wie, do Ciebie tracę jego resztki po takich właśnie wpisach, przypomnę ci, że nie jesteś już adminem a forum ci zamknęli
-
Cześć infrastruktura była, trzeba było pewnie coś wyremontować i można jeździć. Oczywiście decyzja musiała zapaść, ale było łatwiej niż w mazowieckim gdzie torów jest dużo mniej. Tak czy inaczej w dobrą stronę idą. pozdro
-
brakiem szacunku jest sranie do fajnego narciarskiego wątku @Gabrika..
-
Cześć. Z wapnieniem(entezopatia) i narzekaniem to akurat ja się w 100% utożsamiam.... 🫣😆😆😆 Pozdrowienia
-
Jarek z 3miasta?
- Wczoraj
-
To po cześć i pozdro wstawiamy jakieś znaki przestankowe czy też nie? A jeśli nie to czemu z wielkiej nagle potem? Czy to zwykły brak szacunku czy niewiedza, bo się pogubiłem.
-
Czytam i nie rozumiem. Prościej? . "Does" to trzecia osoba liczby pojedynczej w czasie teraźniejszym (on, ona, ono).
-
Polski jest ujowy to teraz próbuję innych języków: Toi hoc tieng Viet vi muon di den Ha Noi. (bez translatora, brakuje oznaczeń tonów)
-
no i już się dzieje
-
Jestem z rocznikow nowej matury. Za ortografie i interpunkcje mozna bylo zdobyc maksymalnie 2 pkt a caly egzamin mial 70 pkt. Tak se nafet nie wim o cym ty do mie rozmawjacie 😉
-
Albo pomylić gramatykę z ortografią.
-
ja też mam nadzieję że podzielisz się relacją
-
zawsze możesz popełnić jakiś błąd gramatyczny to będzie ruch na forum
-
Cześć Oczywiście ale widzę, że - podobnie jak Ty - staram się nie popełniać. Szacun więc dla Ciebie i dla innych dbających. A są tacy co mają to w dupie z założenia Pozdro