Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
- 
	myślisz że w wiślańskiej stolarni można ręcznie podkleić lepsze narty niż w firmach dysponujących laboratoriami badawczymi i konsultacją czołowych zawodników i trenerów?
- Dzisiaj
- 
	Cześć O Testach pisaliśmy wielokrotnie i to są rzeczy oczywiste - nie ma co po raz kolejny argumentować. Dla mnie, ciekawe byłoby bezpośrednie porównanie modeli sportowych, których... w kolekcji nie ma - z innymi tego typu nartami z firm nazwijmy to uznanych. Z tego co pisze Jurek mogłoby być nieźle bo to determinuje już sama technologia. Wydaje się, że firma nastawiona jest - jak na razie - na robienie nart na zamówienie inaczej na dechy pozatrasowe. Pozdro
- 
	  Chrzanów - Narciarski Raj "Skała" u RzetelskiegoMitek odpowiedział SkiForum → na temat → Pozostałe regiony Cześć Ja też nie neguje niczego - goście naprawdę wtedy się spisali. Konkurencyjne firmy o wąskim rynku zadziałały naprawdę super. Ale przyznasz, że z perspektywy czasu jest to chyba nawet śmieszne. A pamiętasz o ile przyrosła ilość zawodników w tamtym okresie - w sensie zrzeszonych z papierami, bo taki był warunek w pewnym momencie? Co do Chrzanowa to ja mam z domu 228km a na takie Krajno 188km. Wydaje się niedużo ale to jednak 20% a biorąc pod uwagę ostatni odcinek dojazdu to chyba nawet więcej czasowo. A na Parchatkę 138km spod domu. Biorąc pod uwagę, że to wszystko górki na 10 skrętów to jednak odległość robi różnicę. No ale trzeba odwiedzić. Ale z drugiej strony o czym ja piszę jak ja w tym roku nie siedziałem w kajaku nawet - pierwszy taki rok od 1996 - tragedia po prostu. Trzymaj się
- 
	ciekawe kto z użytkowników forum albo ktoś z grona jego znajomych posiada takie narty ?
- 
	niezły jajcarski temat się zrobił a założycielowi chodziło o coś zupełnie innego
- Wczoraj
- 
	Jeszcze słowo na temat wątku przewodniego czyli nart Forszt. Na ostatnich testach NTN "miałem dwóch swoich wysłanników" 🙂 Poważnie to było tam moich dwóch kolegów z których o jednym wiem ( znamy się 40 lat) , że jeździ znakomicie i wiele razem "przejeździliśmy" . Lubię jego styl a skuteczność jazdy broni się sama. Doskonale rozumiemy się w ocenie właściwości nart. Według niego na teście były dwie wybitne narty. Atomic Redster X9 RS Revoshock S oraz Forszty (Jeszcze coś tam jeszcze przebąkną o którychś Kastlach) Testy to testy. Przedsięwzięcie zdecydowanie komercyjne a nie misyjne. Dla mnie (testy) nie mają znaczenia dopóki nie wiem kto mi dechy opisuje. Musze znać człowieka i się z nim rozumieć. Dopiero wtedy wzbudza to moją ciekawość. Branżowi redaktorzy mogą pisać co chcą. Nie robi to na mnie wrażenia . Jednak rozumiem istotę i sens działania prasy. W grupie nart które mnie interesują nie potrzebuję porady i rekomendacji. Każda komóreczka jest super i jeszcze na żadnej się nie zawiodłem 😄 Te wszystkie All coś tam kompletnie mnie nie interesują. Chyba jeszcze jestem za młody na oszukiwanie niedostatków techniki słabymi nartami 😄 Bardzo proszę o dystans do mojej "wypowiedzi" ze względu na jej lekko żartobliwy charakter.
- 
	Tak, dlatego teraz kończę ten wątek. 🙂 Jak będzie okazja, to pokibicuję i dołożę swoje. Hahaha 😂
- 
	A jednak. „Magia nart” podaje że pierwowzorem pierwszych nart Barabasza były łyże syberyjskie. Kto był w Muzeum Barabasza? Napiszcie coś o ty miejscu.
- 
	Wybrałem się z żoną na wyjazd turystyczny do UK. Wypożyczyliśmy na lotnisku VW Golf V w automacie. Wtedy to była nówka sztuka, z przebiegiem jakieś 40 mil. Pierwsze wrażenie po ruszeniu do przodu - panika, bo jadę pod prąd. Szybko się przestawiłem na ruch lewostronny, tylko nie czułem w ogóle, gdzie jest prawa krawędź samochodu. Musiałem się pytać co jakiś czas żony, ile mam jeszcze miejsca z prawej. Zrobiłem wtedy w sumie 800km jednego dnia, z London Luton do Faldingworth, gdzie była baza Dywizjonu 300, i z powrotem do Londynu, zwiedzając po drodze inne zacne miejsca.
- 
	Może być tak że zesłaniec syberyjski widział narty skandynawskie. I takie informacje przekazał do Barabasza. Jedno drugiemu nie przeczy.
- 
	  Chrzanów - Narciarski Raj "Skała" u Rzetelskiegomlodzio odpowiedział SkiForum → na temat → Pozostałe regiony Wpisuje się w to co napisałem b.ogólnie. Działał jako ośrodek narciarski (treningi itp.) , na krześle siedzieli obok siebie ci którzy razem przyjechali, karczma wydawała posiłki bez konsumpcji ale na zewnątrz w ikarusie urządzono stoliki z informacją że "tylko dla rodziny i znajomych właściciela" , ... . Właściciel miał też niemałe wpływy w lokalnych władzach bo albo poseł PSL albo wpływowy radny w wojewódzki.
- 
	  Chrzanów - Narciarski Raj "Skała" u RzetelskiegoMitek odpowiedział SkiForum → na temat → Pozostałe regiony Cześć Z tym Covidem to było troszkę inaczej. Tam (tzn właściciele małych stoków ze świętokrzyskiego, Lubelszczyzny itd.) powstała grupa inicjatywna właścicieli stoków, którzy zaangażowali prawników aby opracować plan na działanie zgodne z prawem w covidowych ograniczeniach. Stąd szkolenia sportowe , jazda na tyczkach i inne tego typu pomysły. To naprawdę była niezła szkoła przetrwania ten Covid. A mający głowę na karku wyszli z tego z solidnymi zasobami... 😉 Pozdro
- 
	Ja jeździłem z kierownicą z lewej strony, jak wyprzedzałem na drodze dwukierunkowej, to kolega na miejscu pasażera dawał sygnał kiedy droga wolna 😀.
- 
	Wiesz taki Cypr, jest dobry na początek, bo mentalność zbliżona do greckiej, raczej nikt piany z ust nie toczy. Poza tym samochody z wypożyczalni maja czerwone rejestracje i miejscowi traktują je z ograniczonym zaufaniem.
- 
	  Chrzanów - Narciarski Raj "Skała" u Rzetelskiegomlodzio odpowiedział SkiForum → na temat → Pozostałe regiony Nie oszukuje, tam faktycznie jest szeroko, z tym że im niżej tym węziej. W sobotę i niedzielę wiadomo że zwykle gęsto, w tygodniu rozsądna ilość ludzi. Jeździmy tam tylko w środku tygodnia na 1 dzień, mimo że jest najbardziej oddalony ze wszystkich w regionie a na nartach ruchu zaledwie kilka godzin. Po modernizacjach ośrodek oferuje najlepszy w regionie mariaż nachylenie/długość zjazdu. Doceniam właściciela że w czasie kowidu znalazł skuteczną metodę na zapobieżenie zamknięcia ośrodka mimo że każdego dnia dwoje urzędników non stop obserwowało co tam się dzieje. Ośrodek tzw. rodzinny, nie reklamuję a jedynie informuję.
- 
	170 cm ma 14,8 metra a kolejne 5 cm daje metr więcej aż do 16,8 metra przy 180 cm. One faktycznie jadą bardziej jak gigantki, to znaczy bardzo szybko i nie mają tendencji do zacieśniania łuków, jak większość krótkich race carverów. Czy to dobrze czy źle, trudno powiedzieć. Dla niektórych są nieco kołkowate, gdyż nie wkręcają tak mocno jak by powinny z racji niewielkiego promienia. Z drugiej strony nie urywają kolan i jeżdżą szybciej. Jak testowałem model ubiegłoroczny miałem wrażenie pewnego niedokręcania łuku i tendencje do jego nadmiernego prostowania, ale może to była kwestia warunków albo mojego przejścia prosto z e-SL FIS. Mnie te narty nie ujęły charakterem, ale nie dlatego że są słabe, tylko dlatego, że nie pasują mi do temperamentu jazdy. One szybko reagują, fajnie inicjują skręt, ale pojawia się jakiś problem z wykończeniem, wyprowadzeniem do następnego łuku, tak jakby nie miały wystarczającego dociążenia, dobicia czy w konsekwencji odbicia, które daje odpowiednią rotację. Mnie się kojarzą ze starszymi wypustami Fischera, przy czym są jednak lepsze. Odnośnie Fischera CT to mnie nie pasuje, bo jest taki topornie kołkowaty. Atomic X9 RS jest ciężki, mało skrętny, toporny jak płozy od wozu konnego. Z tego co wymieniłeś mnie się najlepiej jeździ na Rossignolu, a w drugiej kolejności na Salomon GS-PRO. Z tego czego nie wymieniłeś to dobrze wiesz, bo nieraz o tym rozmawialiśmy 2023/24, potwornie brzydkie, szare, koszmarnie drogie z napisem WRT-Pro. 😀
- 
	Cześć Też mi się to wydawało paranoiczne ale jak już wsiadłem to nawet jazda po Londynie była bezproblemowa. Najtrudniej było z biegami. Pozdro
- 
	Dynastar
- 
	Fakt. Erace nijaka narta - w kolorku niebieskim. Teraz jeszcze limitke zrobili do kompletu w kolorku róż. Pamiętam że promień 15 a to jeździło jak Gs sklep. Dziwna nijaka narta. Natomiast z hybryd doborowe towarzystwo jest tylko jedno. Fisz ct, atom x9rs/salo Gs pro no i master rossi m17. Co do fisza - nie wiem jak z tym noize, ale chyba przesztywnili te dechę. Może uda się teraz w Solden przejechać na testach. Także wydaje mi się że poprzednik - czyli ct był ciekawszy.
- 
	https://youtube.com/shorts/GJd1_SmH7BU?si=Dhww5rM4579a22VX
- 
	e-Speed Pro 170 cm?
- 
	Cześć Rzeczywiście dziwne. Na Masterze 170 cm jeździ Rybelek i sobie chwali. Ale Ona ma 165 cm i waży 58-59kg. A to jest Master a nie zubożona hybryda. A Pan Tomek... chyba się zestarzał albo opowiada pod publikę - stawiam na to drugie. Testować testować i kupować jak najwięcej - musi się rynek kręcić. 😉 Pozdro
- 
	Michał dobrze rozumiem, że wypożyczyłeś samochód? Byłem w Protaras rok temu w maju. Temperatury takie same jak piszesz. W Lipcu podobno nie da sie tam żyć. Woził nas tam Polak, młodszy ode mnie, emeryt wojskowy. Witold moze sie zastanowić 😄 Gość mówi, że sprzedał mieszkanie w Warszawie, kupił tam cos w rodzaju bliźniaka i jeszcze mu zostało sporo kasy. Osobiście sie nie odważyłem jeździć na rondzie w lewo, ale wszystko przede mną, na wczesną wiosnę, planujemy Maltę i tym razem mam zamiar spróbować. Cypr bardzo mi sie podobał, to świetny kierunek na wiosnę/jesień.
- 
	Jeśli dla Kurdziela e-Race Pro 175 cm stanowią wyzwanie to w mojej ocenie powinien nie tylko zaprzestać testowania ale prawdopodobnie w ogóle jazdy na nartach. To są tak łagodne "popierdułki", na których można zrobić dosłownie wszystko, bez jakiegokolwiek wysiłku. Dla mnie obecna edycja jest zdecydowanie zbyt lajtowa, wolałem stare żółte, bo one miały w jakimś tam stopniu sportowy charakter. Obecne edycje to bardzo wysokiej klasy narty race carver, ale bez jakichkolwiek sportowych genów i aspiracji. Fajna, szybka, niesłychanie przyjazna narta, na której można zacząć się uczyć poważnej jazdy, ale nic więcej. Wersja 170 cm jest jeszcze bardziej przyjazna w obsłudze, ale w mojej ocenie brakuje jej wystarczającej stabilności przy szybkiej jeździe. Komórka e-SL 165 cm choć 5 cm krótsza to jednak jeździ zdecydowanie bardziej pewnie, stabilnie, po prostu zwyczajnie lepiej.
- 
	Chrzanów - Narciarski Raj "Skała" u RzetelskiegoAdrianW odpowiedział SkiForum → na temat → Pozostałe regiony Dla mnie większość tras na nagraniach i zdjęciach wydaje się jakby były niebieskie. Po prostu nie widać tego nachylenia. Ale tutaj na tym zdjęciu ewidentnie widzę szerokość . Czy w tej kwestii też zdjęcie mnie oszukuje?🙂

.thumb.jpg.005e408ff087a006dab217b277a35efe.jpg) 
	 
					
						 
					
						 
					
						 
	 
	 
	