Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. KrzysiekK

    Dobór wiązań

    Cuda się zdarzaja. Pamiętam raz na czerwonym Tyliczu, na tej bocznej fajnej trasie … wypiłem herbatę i wpiąłem się. Kliklo normalnie … z rozmachem daje z łyżwy i … o małom nie wyjebawszy na jakieś koromysła. Od tego czasu wszyscy po wpięciu podskakujemy synchronicznie ..
  3. Marcos73

    Dobór wiązań

    Cze Wiem Krzysiu, ale to było dziwne, bo jechałem na wprost, może w bardzo delikatnym skręcie. Ja praktycznie tego nie poczułem, ze narta została. Ona po prostu stanęła w tej dziurze. Nie odpadła spektakularnie. No zjechałem całą górkę normalnie i się trzymała bez zarzutu. pozdro
  4. Marcos73

    Dobór wiązań

    Szymek Kupiłem za psie pieniądze z PM Sport nówki narty, ale to było po sezonie i w zestawie dostałem wiązania 10-20din. No to ustawiłem mniej więcej w połowie - może było 14, nie 15. Co miałem zrobić. Nikt przecież takich wiązań nie chce - nawet na wymianę, czy kupić. pozdro
  5. KrzysiekK

    Dobór wiązań

    Dołek był dość spory tam
  6. SzymQ

    Dobór wiązań

    Ło Panie 15 DIN to konkret jest. Pani na filmie jedzie w wiązaniach wyglądających jak LOOK PX 18. Gdybym miał przyrównać do siebie, w tej sytuacji chciałbym zgubić obie narty na początku - zanim klata dobiła kolano. Niezależnie czy miała 15 czy 18, to ja nie chcę takich nastawów 🙂
  7. Dzisiaj
  8. Mitek

    Dobór wiązań

    Cześć Prerelease?? No to nie wiem. Natomiast zgadza się, że jak dobrze stoisz to ciężko żeby wiązania nawet słabo ustawione wypięły - prędzej wypnie w muldzie na nierównym śladzie orczyka. Natomiast wypięcie narty jak jadę i wiem, że nie powinna byłoby horrorem, zwłaszcza teraz gdy jeżdżę na zasadzie, że upaść nie mogę. Pozdro
  9. Marcos73

    Dobór wiązań

    Szymek, myślałem raczej o osobach uczących się, gdzie w tych trudniejszych warunkach jeżdżą wolniej, a jak odsyp pociągnie nartę na małej prędkości ..... Twarde stoki zwykle odsypów nie mają. A z własnego doświadczenia, już pisałem. Nastawy na poziomie 15 din u mnie przy pierdolnięciu były nieodczuwalne - wiązania zadziałały wyśmienicie. Bez szkód, jedynie na honorze 😉. 2 x samoistnie mi się odpięły. Raz zjazd na nartach Żony i wywrotka - bark to mnie chyba z 1,5 roku bolał, a drugi raz - jak kupiłem używane i chyba poprzedni właściciel spuścił na zimę wiązania - nie sprawdziłem i od razu gleba (w obu przypadkach odpięły się obie narty). Zbyt wysoki DIN do warunków i jazdy - jazda przy trasie po muldkach z Chrześnicą i narta wjechała mi w pętlę zrobioną przez zasypany krzak, a ja zerkałem wówczas w górę czy Tośka jeszcze jedzie. Narta się wypięła, ale kolano dawało we znaki chyba z 3 miechy. To poczułem i to mocno. No i chyba byłeś w ZW jak mi się odpięła, na szczęście podczas jazdy na wprost. Nawet nie mam pojęcia jak to się stało i co było tego przyczyną. Może śnieg pod butem, nie wiem. Myślę, że z czasem jesteśmy sami sobie dość dobrze dopasować siłę do naszych potrzeb. pozdro
  10. SzymQ

    Dobór wiązań

    Zgadzam się z tym, że ustawienie DIN to indywidualna sprawa i też nie widzę sensu spuszczania nastawów na miękki śnieg. Samo przeciążenie (w sensie G) wiązań nie wypina. Dopóki jedziesz wyważając się na nartach (jak zaleca Mitek) to nic Ci się nie wypnie. Wiązania z elastic travel też się przesadnie chętnie nie wypinają. A jak ktoś jedzie sportowo, to sobie musi podnieść. Wystarczy mieć mięśnie i umiejętności pozwalające ustać, to co na filmie i można jechać po bandzie z nastawami. Mam natomiast wrażenie, że się demonizuje łatwość z jaką następuje prerelease. Jak pisałem: jak szybko bym nie jechał i po jakich odsypach, ostatni raz doświadczyłem tego przy wartości 6, która odpowiadała jakiejś bardzo początkującej jeździe. Uważam, że jak spytamy na forum, to każdy o tym prerelease słyszał, ale mało kto go doświadczył. Na wszelki wypadek jednak i tak 2-3 DIN w górę...
  11. i będzie kolejny cały sezon na Chopoku ? PS. fajnie Cię widzieć na forum
  12. a żleby też zaliczyłeś czy jeszcze za mało śniegu ?
  13. No cóż Jasiek? Samo życie.... Mój pierwszy dzień w tym sezonie udany, że ha! Pogoda miała być byle jaka, a tymczasem Słonko dopisało. Warunki śniegowe super, ludzi niewiele, widoczność i kontrast znakomite - nic tylko jeździć... 🙂! Jedyny minus, to niewielka ilość otwartych tras, ale to tak zwykle na początku sezonu nie tylko na Chopoku. Pojeżdżone 5h i czuję trochę kopytka. Cóż, pewnie po prostu odwykły od tego rodzaju ćwiczenia... No, nic to. Jutro tego samego, bo prognozy fajne. Pozdr4all 🙂!
  14. Jan

    Sezon 2025/2026

    to widzę że większa grupa się szykuje jak by nie było, niektórzy twierdzą że najlepsza destynacja narciarska na Ziemi
  15. Maciej S

    Sezon 2025/2026

    W tamtych okolicznościach przyrody pewnie będzie Wam szkoda sił na tany. Z Trzech dolin polecam odwiedzić tę czwartą: Orelle. W Courchevel masz lotnisko ( tylko dla orłów) i Rosjan bardzo dobrze zaopatrzonych. To olbrzymi teren można się nieco pogubić a wycieczki wymagają sporo czasu.
  16. Adam ..DUCH

    Dobór wiązań

    Maćku znasz moją argumentację na nie więc powtarzać się nie będę
  17. Marcos73

    Sezon 2025/2026

    Nie, jeszcze nie. Ale jedziemy ekipą męską. Trochę jazdy i trochę tany tany będzie 😉 pozdro
  18. Maciej S

    Sezon 2025/2026

    Byłeś już tam? Ja po zeszłorocznym pobycie czuje potrzebę powrotu. Musze wytrzymać jazdę autobusem. Już jest dobrze ze śniegiem: https://www.bergfex.pl/val-thorens/webcams/
  19. Marcos73

    Sezon 2025/2026

    Jak będziesz do 10.01.2026 to się spotkamy 🙂 pozdro
  20. Marcos73

    Dobór wiązań

    Szymek, choćby na przykładzie powyższym. Ustawienie wiązań to mocno indywidualna sprawa, jednak mocno powiązana z wagą, skorupa buta, umiejętnościami a także z podłożem po którym się jeździ. Jeśli ktoś ma obawy, a jak wiemy psyche mocno wpływa na jazdę, to niech ustawi wiązania książkowo. Ale przecież nie jest to trudne i w zależności od podłoża można je w prosty sposób regulować. Na każdym stoku znajdziemy śrubokręt krzyżakowy. I tak, na twardych warto podciągnąć nieco, bo jednak wywrotka na wskutek zgubienia narty będzie bardziej dotkliwa i niebezpieczna, a zwykle na twardych i równych podłożach jeździ się nieco szybciej niż zwykle. Oglądając zawody, np w zjeździe można zobaczyć jak zawodnik traci nartę w skręcie. Oczywiście to inny level, ale też mają inne wiązania. Tam nastawy są kosmiczne, a i tak może puścić. Czasami te uderzenia w jeździe na twardych, zmrożonych i nierównych podłożach może doprowadzić do takiej sytuacji. W miękkich śniegach, można nieco odpuścić, bo zwykle się jeździ wolniej, a upadek nie jest tak groźny, bardziej groźne jest nie wypięcie się narty, co się może zdarzyć przy wywrotce przy małej prędkości. Ja osobiście tego nie robię, ale nie widzę przeciwskazań. Jeśli komuś to uspokoi głowę, to czemu nie. pozdro
  21. Maciej S

    Sezon 2025/2026

    Nie jako narciarz 🙂 Ja nie szkolę komercyjnie. A towarzysko tylko czasami.
  22. może ktoś zbanować tego trolla ? @SkiForum proszę
  23. Witam! Planuję regularnie sprowadzać towary z Chin i zastanawiam się nad wyborem rodzaju transportu. Znalazłem ofertę Meest China i chciałbym poznać Wasze opinie: https://meest-china.pl/uslugi/transport-i-logistyka/ Moje rozważania: Transport lotniczy – szybki (7-14 dni), ale droższy. Idealny, gdy liczy się czas. Transport morski – tańszy, ale wolniejszy (do 50 dni do portu). Lepszy dla większych zamówień, gdzie cena jest priorytetem. Transport drogowy – nowość! Podobno szybszy niż morski i tańszy niż lotniczy. Pytania do Was: Którą opcję transportu polecacie dla początkującego importera? Czy 50 dni transportu morskiego to akceptowalny czas dla biznesu? Ktoś korzystał z transportu drogowego z Chin? Jak to działa? Czy brak minimum logistycznego to naprawdę duża zaleta w praktyce? Firma oferuje również odprawę celną i dostawę do magazynu w Polsce. Zastanawiam się, czy warto korzystać z pełnego pakietu, czy samemu organizować część transportu? Czekam na Wasze rady!
  24. Jan

    Sezon 2025/2026

    Jako Instruktor ?
  25. Maciej S

    Sezon 2025/2026

    Od 6.12.2025 przez tydzień będę w 3Dolinach. Val Thorens.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...