DYNAMICskiPolska Napisano wczoraj o 19:08 Udostępnij Napisano wczoraj o 19:08 Witam, chciałem zapoczątkować temat wpływu płyt ich konstrukcji na zachowanie się nart na trasie, pomimo że już był omawiany temat na innym forum ale myślę że warto o tym rozmawiać. Czy warto inwestować w płyty sportowe wykonane z stopów metali czy jest to odczuwalna różnica, czy poprawia trakcję narty na GS , SL itd.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruner79 Napisano wczoraj o 21:16 Udostępnij Napisano wczoraj o 21:16 A czy renomowane firmy np w pucharze świata stosują aluminiowe płyty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DYNAMICskiPolska Napisano wczoraj o 21:21 Autor Udostępnij Napisano wczoraj o 21:21 3 minuty temu, Bruner79 napisał: A czy renomowane firmy np w pucharze świata stosują aluminiowe płyty? Tak stosują , np. płyta w CROC a teraz VAN DEER. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruner79 Napisano wczoraj o 21:43 Udostępnij Napisano wczoraj o 21:43 (edytowane) Ale Croc to teraz Augment i nie ma ich w PŚ, a tak przeglądam neta i widzę że np Verdu z Van Deer jeździ na fabrycznej płycie, chyba że się mylę? Edytowane wczoraj o 21:45 przez Bruner79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DYNAMICskiPolska Napisano wczoraj o 22:10 Autor Udostępnij Napisano wczoraj o 22:10 Przecież wszystkie te narty są robione w jednej fabryce to raz, dwa Atomic i reszta też stosują płyty ze stopu aluminium wg potrzeb w PŚ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DYNAMICskiPolska Napisano 13 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 13 godzin temu Tu jest przykład takiej płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurek_h Napisano 3 godziny temu Udostępnij Napisano 3 godziny temu (edytowane) Z punktu widzenia amatora a nawet niezłego zawodnika takie płyty nie są warte zainteresowania. Jak nie chce wam się szukać ceny to podpowiem. To od 350-800 USD. Za średnio górną granicę kupuje się zajebiste komórki razem z fabryczną płytą 🙂 i wiązaniami 🙂 Producenci którzy rozumieją działanie płyt aluminiowych i ich zastosowanie dedykują je jedynie do światowej czołówki i jedynie do konkurencji szybkościowych czyli super gigant (SG) i DH. W nartach SL, innych allmountian czy amatorskich GS mogą tylko czynić szkodę nadmiernie przesztywniając narty spowalniając inicjowanie skrętu. W narcie SL pogorszenie jej własności z powodu płyty alu jest pewne. Ilu z Was jeździ na nartach SG lub DH ? 😄 Shifrin ( patrz zdjęcia poniżej) i inni zawodnicy PŚ jeżdżą na fabrycznych płytach a ja mam katować jakimś aluminiowym złomem? Jeśli ktoś twierdzi, że aluminiowa płyta jest lepsza to niech najpierw przekona Mikaelę. No dobra, uwierzyliśmy w marketing? Jaki marketing? Kto twierdzi, że to dobre dla każdego i do każdych nart? Nie znalazłem takich informacji. Dodatkowo narciarskie doświadczenie i inżynierski nos podpowiada mi coś innego. Niech tam............kupiliśmy. Co dostajemy w zamian? O 50 % cięższe narty, gorzej inicjujące skręt. Nie da się znaleźć w sieci wagi ale licząc szacunkowo wymiary i ciężar właściwy aluminium wychodzi ok. 1 kg/sztukę lub odrobinę mniej. Tymczasem para komórkowych nart SL waży w górnych granicach ok 4kg. Dodatkowo trzeba wyrzucić zamontowaną płytę i wywiercić nowe otwory. Co zrobić jak któryś otwór montażowy od płyty alu pokryje się, lub będzie niebezpiecznie blisko od oryginalnych? W przypadku sprzedaży nart i chęci powrotu do oryginalnej płyty mogą pozostać przed i za nią dodatkowe dziury. (płyty alu są zwykle dłuższe od fabrycznych) Same problemy i ujemna korzyść. p.s. polecam przeczytać reklamowy opis ze strony Markera. Marker Aluminum Pro Plate 2026 MARKER To chyba jedyna płyta wykonana tak, że warta jest swojej ceny ( jeśli ścigasz się w SG lub DH) Przednia część z logo wykonana w technologii wtrysku ciśnieniowego, co oznacza, że producent zainwestował w formę przynajmniej 50-90K PLN ( ceny z Polski) Pozostałe dwie części, wysokiej jakości profil wyciskany ciśnieniowo. Kolejna gruba kasa aby taki profil otrzymać. Pod profilem stosowna podkładka ułatwiająca poślizg pomiędzy płytą a nartą. Możliwe, że przeszacowali popyt bo: MARKER ALU PRO PLATE- Skicenter - Shop of Ski na rynku łatwiej kupić takie płyty używane od zawiedzionych amatorów niż nowe 🙂 Marker aluminum Pro Plates | SidelineSwap | Buy and Sell on SidelineSwap Jak ktoś chce niech kupuje. Moim zdaniem: Aluminiowa płyta pod wiązania to DLA NAS czytających tu posty to : STRZELANIE Z ARMATY DO MUCHY. Edytowane 2 godziny temu przez jurek_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu Cześć Płyta... jest nieodłącznym elementem dobrej narty. Miałem okazję jeździć parę razy na tym samym modelu narty czy też bardzo zbliżonym z płytą i bez i bez płyty... niestety. Nie potrafię ocenić przydatności płyt o określonej konstrukcji dla sportu ale wydaje mi się, że - tu zgadzając się z Jurkiem - dla amatorów konstrukcja płyty będzie miała marginalne znaczenie. Skoro znakomita większość nie wie jakie narty ma kupić - co oczywiście jest bzdurą, bo jakby umieli jeździć to by wiedzieli - to zapytać o płytę...? Oczywiście czym innym jest realna przydatność jakiegoś rozwiązania a czym innym umiejętne wmówienie ludziom, że jak chcą pokazać, ze się na czymś znają to muszą zrobić, kupić, zastosować... coś tam. Myślę, że przydatność takich rozwiązań może być realnie rozpatrywana jedynie w sporcie, co chyba zresztą zaznaczyłeś w pytaniu. Zdanie Jurka jest tutaj znaczące bo ma doświadczenie konstrukcyjne i narciarskie oraz oba razem i ciężko drugiego takiego znaleźć. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurek_h Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu (edytowane) 8 minut temu, Mitek napisał: Cześć Płyta... jest nieodłącznym elementem dobrej narty. 99,9% wartości płyty to podniesienie wysokości stania nad śniegiem. To zwiększa siłę zakrawędziowania. Gdyby zastosować wyższe płyty niż dopuszcza FIS to siła nacisku, i wartość płyt rośnie. To z jakich są materiałów nie definiuje pozytywnie ich jakości. `Bywa, że przeciwnie. Edytowane 1 godzinę temu przez jurek_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 1 godzinę temu Udostępnij Napisano 1 godzinę temu (edytowane) Cześć Jasne - to element pierwszy i sprzężony z nim drugi czyli tłumienie, dla mnie nawet jest odwrotnie, bo jeżdżę raczej płasko. Pozdro Edytowane 1 godzinę temu przez Mitek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.