Skocz do zawartości

Kask + Szybka


Estka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

Od ubiegłego sezonu przymierzam się do zakupu kasku z goglami, czekam już na wyprzedaże, ale...

 

 

 

To się nie wyzbywaj starych okularów. Okazuje się że te aktualnie modne duże oprawki mają większą tendencje do niemieszczenia się pod przyłbicą.

 

 

a było to nowe, wspaniałe uczucie. Z zasady, gdy się nosi okulary, to po co gogle? Przecież oczy mamy osłonięte od deszczu i wiatru.

 

..

 

Myślę że google dają większą ochronę, bezpieczeństwo. Trzymają się stabilniej na twarzy, mają miękka wyściółkę i w razie czego jest mniejsza szansa że coś ci w oko wlezie. Okulary się mogą łatwiej zgnieść, połamać czy też ugnieść twarz ze szczególnym wskazaniem nosa.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbujesz być złośliwy czy dowcipny ?
Przecież te szybki są wymienne.
Przeczytaj ze zrozumieniem poprzednie posty - szczególnie post @luśka. Zrozumiesz, dlaczego czasem ludzie jeżdżą w samych okularach. A na sniegu - szczególnie w ostrym słońcu trzeba jakoś sie przed słońcem bronić.
Może napisz jak sobie radzisz z okularami progresywnymi na sniegu, a jak nie masz zamiaru nic wnieść do dyskusji to po co te głupkowate uszczypliwosci ?

To nie uszczypliwisc. Draze temat bo mam ten sam problem. W dodatku wystarczy troche zimnego wiatru a oczy mi lzawia. Jak lzawia to okulary i gogle paruja i zaczyna sie bal. Jeździłem juz w samych okularach, najróżniejszych gogkach w okularach rowerowych z wkładka optyczna i innych wynalazkach... problem wszędzie ten sam. Pozostał jeszcze kask z szyba.
Z progresywnymi nie radzę sobie. Raz założyłem i więcej nie chce. Myślę że na nartach nie da się w tym jeździć. (Progresywne czyli ze zmienna ogniskowa? ). Jeździłem sporo w lekkich fotochromach i powyżej 2000m w pochmurne dni czernialy na max. Wymienialem wtedy na bezbarwne okulary. 'Biała ciemność' w ciemnych fotochromach to już nadmiar wrażeń. ...
Jeśli foto nie ciemnieja pod szybka w kasku to jestem skłonny to wypróbować, ale ponoć ta szybka nie jest szczelna i wieje pod nią. ...a jak wieje itd...
Gdzie wozisz wymienna szybke? To dość spory przedmiot...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jeśli foto nie ciemnieja pod szybka w kasku to jestem skłonny to wypróbować, 

 

 

Tym razem ja nie rozumiem, po co?

Po co łączyć nieciemniejace fotochromy z szybką czy googlami. Chyba że ma się tylko fotochromy.

 

I uwaga! Wymyślono już fotochromy do auta. Ale to za jakąś specjalną cenę.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem ja nie rozumiem, po co?
Po co łączyć nieciemniejace fotochromy z szybką czy googlami. Chyba że ma się tylko fotochromy.

I uwaga! Wymyślono już fotochromy do auta. Ale to za jakąś specjalną cenę.

Odpowiedziałaś w trzecim zdaniu. Wygodnie mieć jedne na każdą okazje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do okularników, nie możecie jeździć w soczewkach + normalne gogle ? Są teraz na rynku soczewki jednodniowe, sportowe itp.

 

Soczewek do mojej wady wzroku nie produkują, jeżdżę w ekwiwalentnych ale to nie to samo. W okularach widzę zdecydowanie lepiej wiec gdybym miała możliwość bezpiecznej jazdy w nieparujących okularach pod googlami to bym jeździła w brylach.

 

Po co kupować soczewki jednodniowe skoro jedną parą kwartalnych opędzę cały sezon narciarski? Jedno opakowanie 6 szt. i mała butelka płynu starcza na 3 sezony.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do okularników, nie możecie jeździć w soczewkach + normalne gogle ? Są teraz na rynku soczewki jednodniowe, sportowe itp.

Ja jeżdżę w soczewkach, ale mam problem wtedy z czytaniem np. mapki. Okulary noszę progresywne. Ale faktycznie wolę wygodę soczewek kontaktowych na nartach, mimo trudności w czytaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę w soczewkach, ale mam problem wtedy z czytaniem np. mapki. Okulary noszę progresywne. Ale faktycznie wolę wygodę soczewek kontaktowych na nartach, mimo trudności w czytaniu.

Zawsze możesz spróbować kontakty progresywne. Mam od jakiegoś czasu i sprawdzają się bardzo dobrze. Wcześniej w zwykłych miałem już spory problem z bliskim widzeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do okularników, nie możecie jeździć w soczewkach + normalne gogle ? Są teraz na rynku soczewki jednodniowe, sportowe itp.

 

Oczywiście, soczewki byłyby najlepsze, to właściwie jedyne dobre rozwiązanie, także na basen, na morze, rower itd ale:

 

1) nie wszyscy tolerują soczewki, ja już próbowałem kilka i jakoś nie mogę ... po kilku godzinach przekrwione oczy - nawet, gdy zakłada okulista,

2) soczewki sa stałoogniskowe - tzn dobre, jeżeli ktoś potrzebuje kotekty do dali lub bliży np: ma po prostu starczowzroczność. Sprawa się komplikuje, gdy na przykład do bliży ma się 4 dioptrie a do dali dwie. Wtedy można jeżdzic w soczewkach do dali a do bliży wozić w kieszeni dodatkowo okulary - niby działa ale: wyciągac okulary, zdejmowac gogle po to, żeby sprawdzić która godzina lub zerknąć na mape ? Kłopotliwe. Sa podobno soczewki zmiennnoogniskowe ale nie wiem jak działają bo patrz punkt 1) : D

 

Tym razem ja nie rozumiem, po co?

Po co łączyć nieciemniejace fotochromy z szybką czy googlami. Chyba że ma się tylko fotochromy.

 

Teoretycznie po to, żeby nie było za ciemno : D Co prawda w górach - nawet przy pochmurnej pogodzie światła jest na tyle dużo, że oko akomoduje się z łatwością ale mimo wszystko ciemne fotochromy pod ciemną szybką pod koniec dnia gdy już się ściemnia potencjalnie mogą być przyczyną dyskomfortu : ) Można zmieniac szybkę w pochmurne dni ale jeżeli ma sie szybke z filtrem UV (a nie wiem czy są bez filtra) to w pochmurne dni nie odchylasz szybki lub jak na moment odchylisz w celu odparowania okularów zasłaniasz je dłonią a w słoneczne nie zasłaniasz i fotochromy ciemnieją.

Można tez jeździć bez fotochromów ale wtedy w ostrym słońcu jesteś skazana na gogle lub szybkę zintegrowaną z kaskiem - ze wszystkimi konsekwencjami zaparowania - nawet gdy nie śnieży: /

Takie to patenty okularników ; DDDD

Tak naprawdę fotochromy są najbardziej denerwujące, gdy ze słonecznego, śnieżnego stoku wchodzisz w półmrok schroniska czy knajpki.

 

 

Z progresywnymi nie radzę sobie. Raz założyłem i więcej nie chce. Myślę że na nartach nie da się w tym jeździć. (Progresywne czyli ze zmienna ogniskowa? ). 

 

Większość ludzi potrzebuje kilku-kilkunastu dni, zeby przyzwyczaić błędnik do okularów zmiennoogniskowych (progresywnych). Potem już jest zupełnie normalnie. Nie ma żadnej różnicy między normalnym funkcjonowaniem- np. jazdą samochodem a jazdą na nartch. 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Większość ludzi potrzebuje kilku-kilkunastu dni, zeby przyzwyczaić błędnik do okularów zmiennoogniskowych (progresywnych). Potem już jest zupełnie normalnie. Nie ma żadnej różnicy między normalnym funkcjonowaniem- np. jazdą samochodem a jazdą na nartch.

Na nartach może być ten sam problem co na schodach... kto próbował to wie jaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej do progresywnych trzeba przyzwyczaić oko. Jednym wystarczy 2-3 dni, inni potrzebują tygodnia. Ale jak już oko załapie to jest ok. Innym sposobem jaki polecają optometryści to na jedno oko soczewka progresywna a ma drugie zwykła. Też się sprawdza. Ewentualnie soczewki Cooper vision. Chyba tylko oni robią progresywne w dwóch rodzajach gdzie w centrum soczewki możesz mieć bliż lub dal. Wtedy na jedno oko wiodące soczewka z bliżą w centrum a na drugie z salą w centrum. I to chyba optymalne rozwiązanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,też jestem okularnikiem.....Od niedawna. Wcześniej wada wzroku była na tyle mało istotna że nie zawracałem sobie głowy okularami korekcyjnymi do jeżdżenia na nartach,czy do codziennej egzystencji.:typu spacery,oglądanie TV(jak jeszcze coś oglądałem :)) .Okulary -0,5 używałem tylko do jazdy samochodem.Ale lata lecą i wzrok trochę się pogorszył.Do tej pory przerobiłem kilkanaście modeli różnych gogli,lepszych lub gorszych,ale i tak wolałem jeździć w okularach przeciwsłonecznych.Miałem też kask z szybką Uvex Hlmt 300 visor,ale nie spełnił oczekiwań.Tutaj możecie sobie o nim poczytać: https://www.skionlin...#comment-187858

Soczewki kontaktowe mi nie podeszły,a jeździć i dobrze widzieć jakoś trzeba .No i dla siebie znalazłem rozwiązanie,niestety nie tanie.Okazało się że Oakley produkuje sportowe okulary korekcyjne z powłoką Prizm; http://pl.oakley.com.../category/m0201

I to był super zakup:http://pl.oakley.com...ryCode=m0201014

main_OO9188-04_flak-2_matte-grey-smoke-prizm-road_001_66660_png_hero.jpg

Jestem mega zadowolony,sprawdziły się w lesie na wycieczkach rowerowych,do jazdy samochodem,a przede wszystkim na stoku w każdych warunkach,zarówno pełne słońce,jak i mgła...super wszystko wyraźnie widać,kontrast rewelacyjny.Polecam w ciemno każdemu okularnikowi.

 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest strzelić z pistoletu do tarczy bo wszystko się rozjeżdża.

 

Może masz źle dobrane : ( I to nie siłę ale geometrię. Mi chyba skopali progresy, nie odebrałem, przyjechał jakiś specjalista z Hoyi, pomierzył mnie i dobral poprawne. Przedtem też sie rozjeżdżało i żeby było ciekawiej - dal sie rozjeżżała a do bliźy było OK. Absolutnie nie ma problemów na strzelnicy.

Chociaż na strzelnicy progresy chyba nie są najlepszym pomysłem. Ja używam zwykłych do czytania - tanie, staloogniskowe, najtańsze oprawki i bez superpowłok i fotochromów.

Przy strzelaniach tarczowych i tak patrzysz na przyrządy, tarcza jest daleką rozmazaną plamą. Mi to działa.

Co innego karabin - paralaksa mi znacznie utrudnia.

 

 

Cześć,też jestem okularnikiem.....Od niedawna. Wcześniej wada wzroku była na tyle mało istotna że nie zawracałem sobie głowy okularami korekcyjnymi do jeżdżenia na nartach,czy do codziennej egzystencji.:typu spacery,oglądanie TV(jak jeszcze coś oglądałem  :)) .Okulary -0,5 używałem tylko do jazdy samochodem.Ale lata lecą i wzrok trochę się pogorszył.Do tej pory przerobiłem kilkanaście modeli różnych gogli,lepszych lub gorszych,ale i tak wolałem jeździć w okularach przeciwsłonecznych.Miałem też kask z szybką Uvex Hlmt 300 visor,ale nie spełnił oczekiwań.Tutaj możecie sobie o nim poczytać: https://www.skionlin...#comment-187858

Soczewki kontaktowe mi nie podeszły,a jeździć i dobrze widzieć jakoś trzeba .No i dla siebie znalazłem rozwiązanie,niestety nie tanie.Okazało się że Oakley produkuje sportowe okulary korekcyjne z powłoką Prizm; http://pl.oakley.com.../category/m0201

I to był super zakup:http://pl.oakley.com...ryCode=m0201014

attachicon.gif main_OO9188-04_flak-2_matte-grey-smoke-prizm-road_001_66660_png_hero.jpg

Jestem mega zadowolony,sprawdziły się w lesie na wycieczkach rowerowych,do jazdy samochodem,a przede wszystkim na stoku w każdych warunkach,zarówno pełne słońce,jak i mgła...super wszystko wyraźnie widać,kontrast rewelacyjny.Polecam w ciemno każdemu okularnikowi.

 

 

 

No tak, ale to stałoogniskowe i nie rozwiązuja problemu podwiewania.

Czym one właściwie się różnią od zwykłych, dużych okularów fotochromatycznych z dobrymi powłokami ?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są korekcyjne,w moim przypadku -0,7.Problemu podwiewania niestety nie rozwiązują,a gogli ze szkłami korekcyjnymi jeszcze nie spotkałem.

 

Tak, ale stała ogniskowa - 0.7 jak piszesz.  Przymierzałem się do Oakleyów ale zmiennoogniskowych nie oferowali.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, soczewki byłyby najlepsze, to właściwie jedyne dobre rozwiązanie, także na basen, 

 

 

Zapomnij. Soczewkę umoczoną w wodzie basenowej uważa się za skażoną i należy ją wyrzucić zaraz po wyjściu z wody.

 

 

 

Tak naprawdę fotochromy są najbardziej denerwujące, gdy ze słonecznego, śnieżnego stoku wchodzisz w półmrok schroniska czy knajpki.

 

 

Podobno to kwestia ceny soczewek.

 

 

 Nie ma żadnej różnicy między normalnym funkcjonowaniem- np. jazdą samochodem a jazdą na nartach. 

 

Ja tam jednak dostrzegam sporą jeśli chodzi o pracę wzroku.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij. Soczewkę umoczoną w wodzie basenowej uważa się za skażoną i należy ją wyrzucić zaraz po wyjściu z wody.

 

????

Trzeba wyrzucic i założyć nową - to chyba oczywiste. To nie okulary - okularów nie wyrzucamy po użyciu  : ) Ale w soczewkach w basenie przynajmniej widac zegary ... i inne ciekawe widoki przed nami : ) 

 

 

Podobno to kwestia ceny soczewek.

Ja tam jednak dostrzegam sporą jeśli chodzi o pracę wzroku.

 

Tzn ? 

Oczywiście zgoda -  jazda na nartach jest znacznie mniej wymagająca dla wzroku niż jazda autem - w samochodzie olbrzymie znaczenie ma widzenie kątem oka (np. nieoświetlony pieszy na poboczu) ale i na nartach widzenie jest ważne. Choc przy 2 dipotriach na nartach można jeździć w samych goglach bez okularów - w aucie to samobójstwo.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

???? Trzeba wyrzucic i założyć nową. To nie okulary : ) Ale w basenie przynajmniej widac zegary : ) 

 

 

 

Tzn ? 

 

- No niby nie okulary ale tez pieniądz, zwłaszcza jeśli pływa się często. Przy dużej wadzie wzroku można kupić okularki korekcyjne ale te pewnie jak każde okularki szybko trącą warstwę anti fog i przestają być fajne. Trudno, ślepy musi bulić :(. Ja pływam  z wielkim zegarkiem na nadgarstku.

 

- Nie wiem co to EV ale wiem ze proponowano mi kiedyś fotochromy różnych "szybkości" i różnice w cenie były znaczne.

 

- W aucie siedzisz na tronie, nie poruszasz praktycznie głową , jeżeli już to raczej powoli i w małym zakresie , patrzysz sobie spokojnie przed maskę. Na nartach sytuacja jest dość dynamiczna, przemieszczasz się i podryguje całe ciało, musisz szybko reagować i śledzić sytuację w różnych punktach. Ja wiem ze najlepiej się jeździ patrząc daleko przed siebie ale zwykle warunki nakazują mieć oczy dookoła głowy.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...