myszawwa Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 Zastanawiam się nad zmianą nart na twardsze??? 1. K/M - k 2. Wiek - 47 3. Waga - 84kg 4. Wzrost - 170 cm 5. Jak długo jeździsz na nartach ? - od 2007 r 13 wyjazdów tygodniowych ( parę wyjazdów z wykorzystaniem instruktora ) 6. Ja się oceniasz wg skali Forum ? -7 7. Jakie masz buty ? ( FLEX ) - Salomon Divine Rs 10, flex chyba 80 lub 100 8. Jakie masz teraz narty / na jakich już jeździłeś ? Fischer Fire FX 8, dł 155cm. Znajomi stwierdzają i ja też ze stanowczo mam za słabe narty głownie chodzi o ich twardość, po mimo ostrzenia na oblodzonych trasach nie trzymają - zbyt miękkie. 9. Jaki preferujesz promień skrętu, szybkość jazdy ? - mały promień skrętu, szybkie i skretne 10. Jakie lubisz trasy, w jakim kraju ?Sztruks -niebieskie, ogólnie przygotowane stoki, jazda głownie w Austrii i Włochy, niestety czesto w wyjazdach grudniowych i marcowych po godz 12 jest śnieg już dość mokry z muldami 11. Jak lubisz jeździć, lub jak chciałbyś jeździć ? turystycznie ale poprawiać swoja technikę jazdy 12. Jak z Twoją kondycją, ile dni w sezonie spędzasz na stoku ? - Kondycja dobra, treningi mtb itp., wyjazdy na narty 2-3 razy w roku na jeden tydzień 13. Możliwości finansowe - myślę o zakupie nart używanych marki Fischer Zastanawiałam się nad jakimiś nartkami które są następcami Fischerów Fire lub nartami Fischer Super Race SC Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 Cześć.....6. Ja się oceniasz wg skali Forum ? -710. Jakie lubisz trasy, w jakim kraju ?Sztruks -niebieskie, ogólnie przygotowane stoki......DziękujęJak mamy doradzać?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jag24 Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 Jeśli chcesz się doczekać uczciwych odpowiedzi na swoje pytanie musisz zrozumieć kilka rzeczy;po 2 latach czytania forum doszłam do tych wniosków,więc proszę -bez urazy. 1-oceń swoje umiejętności wg skali Śpiocha-jest gdzieś na tym forum.Realnie wypada mi,że plasujesz się gdzieś miedzy 3 a 5-choć te tylko niebieskie trasy są zastanawiające-może nawet mniej? 2-Jazda sportowa to jazda na czas na tyczkach o charakterze treningu sportowego-masz z tym coś wspólnego? (zazwyczaj to tylko instruktorzy narciarscy,kandydaci na instruktorów,zawodnicy,byli zawodnicy i prawie zawodnicy) 3-narta nawet najlepsza nie dociska się sama-robi to narciarz 4-wydaje się,że do Twoich parametrów (wzrost/waga) narta jest przede wszystkim zbyt krótka 5-wybór narty to przywilej dobrych narciarzy,którzy wiedzą co chcą od narty i jak z niej to wycisnąć.Przeciętny i kiepski może sobie kupić co bądź-i tak nic mu nie pomoże.Aha-narciarki (co za seksizm!) mogą sobie kupić po prostu ładne...(trochę sarkastycznie,ale nie mogłam sobie odmówić) A tak już zupełnie poważnie: Allround (o SL,GS,allmountain,freeride i innych wynalazkach zapomnij),damskie lub nie,160-165 cm,dla średniozaawansowanych,nowe (bo jak poznasz,że używane są w dobrym stanie?),mogą być z poprzednich sezonów-wtedy są tańsze.I jeszcze najlepiej z drewnianym rdzeniem.Każda firma produkująca narty ma takie.Wybór należy do Ciebie. Jeszcze małe uzupełnienie-kiepski narciarz i przeciętny to ktoś,kto spędza na stoku 1-2 wyjazdy tygodniowe w sezonie i nie ma szans,żeby zbliżył się do poziomu kandydata na instruktora (podobno 100 godzin na stoku w sezonie przez kilkanaście lat to wymagane minimum). Użytkownik jag24 edytował ten post 25 wrzesień 2012 - 22:46 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro323 Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 CześćJak mamy doradzać?PozdrawiamBo zazwyczaj kto pyta ma juz upatrzona narte ktora chce kupic a tutaj szuka tylko potwierdzenia swego wyboru W tym przypadku też na to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 te tylko niebieskie trasy są zastanawiające-może nawet mniej?To jeśli ktoś lubi niebieskie to znaczy, że od razu jest cieniasem? Na niektórych niebieskich trasach Np. w Les2Alpes można całkiem ładnie pocisnąć nawet na GS-ach. Osobiście lubię właśnie mocniejsze niebieskie i czerwone trasy, na czarnych sobie nie radzę. Użytkownik Spiochu edytował ten post 25 wrzesień 2012 - 22:23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 5-wybór narty to przywilej dobrych narciarzy,którzy wiedzą co chcą od narty i jak z niej to wycisnąć.Przeciętny i kiepski może sobie kupić co bądź-i tak nic mu nie pomoże.Aha-narciarki (co za seksizm!) mogą sobie kupić po prostu ładne...(trochę sarkastycznie,ale nie mogłam sobie odmówić)Dobre, ładne podsumowanie ducha tego forum.Mario Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jag24 Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 Śpiochu-takie mocniejsze niebieskie i czerwone jeżdżone na GS a niebieski sztruks z problemami na popołudniowych "muldach" to chyba różnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 jag24 Śpiochu-takie mocniejsze niebieskie i czerwone jeżdżone na GS a niebieski sztruks z problemami na popołudniowych "muldach" to chyba różnica? W pełni podpisałbym się pod poniższym zdaniem:10. Jakie lubisz trasy, w jakim kraju ? Sztruks -niebieskie, ogólnie przygotowane stoki, jazda głownie w Austrii i Włochy, niestety czesto w wyjazdach grudniowych i marcowych po godz 12 jest śnieg już dość mokry z muldamiDodałbym jedynie czerwone. Sztruks to dla mnie podstawa dobrej jazdy (na mniej stromych trasach ew. może być lód). Popołudniowe muldy i ciapa wkurzają mnie niesamowicie. W takich warunkach jeździ się kijowo. Ale co do ogólnego przesłania to wiem o co wam chodzi, przyczepiam się głupot bo nie mogę na razie na narty jechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jag24 Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 Ok Śpiochu Ty wiesz o co chodzi,ale dla mniej zorientowanych tłumaczenie:przeciętny narciarz na niebieskich jedzie jak tako,a Śpiochu pędzi z prędkością światła i jak są popołudniowe muldy to traci ułamki sekund co strasznie go wkurza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 Śpiochu pędzi z prędkością światłaOj tam, oj tam, stówki raczej nie przekraczam A lata świetlne to mnie dzielą od poziomu przeciętnych zawodników.rzeciętny narciarz na niebieskich jedzie jak takoZapomniałem dodać że na niebieskich szybko się męczę, ciężko się jedzie cały czas w pozycji zjazdowej. Użytkownik Spiochu edytował ten post 25 wrzesień 2012 - 23:22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 25 Września 2012 Udostępnij Napisano 25 Września 2012 Popołudniowe muldy i ciapa wkurzają mnie niesamowicie. W takich warunkach jeździ się kijowo.Spróbuj tak: wyobraź sobie że te kopczyki (bo to są chyba te 'muldy') to takie szersze tyczki slalomu i od razu pojedzie Ci sie łatwiej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
myszawwa Napisano 26 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2012 Jeśli chcesz się doczekać uczciwych odpowiedzi na swoje pytanie musisz zrozumieć kilka rzeczy;po 2 latach czytania forum doszłam do tych wniosków,więc proszę -bez urazy.1-oceń swoje umiejętności wg skali Śpiocha-jest gdzieś na tym forum.Realnie wypada mi,że plasujesz się gdzieś miedzy 3 a 5-choć te tylko niebieskie trasy są zastanawiające-może nawet mniej?.oceniałam się na :77. Bez problemów łączysz serie skrętów prowadząc narty równolegle i większość czarnych tras nie sprawia Ci żadnego problemu. Bardziej strome i pokryte lodem stoki sprawiają, że tracisz trochę ze swojego stylu, ale potrafisz dotrzeć na dół w jednym kawałku.-czy to o tę punktację chodzi?2-Jazda sportowa to jazda na czas na tyczkach o charakterze treningu sportowego-masz z tym coś wspólnego? (zazwyczaj to tylko instruktorzy narciarscy,kandydaci na instruktorów,zawodnicy,byli zawodnicy i prawie zawodnicy)Nie zamierzam pretendować do rangi instruktora narciarstwa, z treningiem mam dużo wspólnego tak jak wspominałam treningi mtb-starty w zawodachco do docisku , to po prostu osoby ze świata instruktorskiego stwierdziły ze za miękka narta i tyle , ja się na tym nie znam Seksizm tylko w celu podania może jakiejś propozycji nart dla kobiet co do wyjazdów tak jak wspominałam albo są to wyjazdy po tygodniu a niekiedy 2 wyjazdy po 2 tygodnie tylko wówczas w związku z tym ze zawsze jeżdżę na obozach młodzieżowych a młodzież ma być zmęczona to jest jazda non-stop a nie barek i knajpa, czyli wjazd 1 kolejką a zjazd przed zamknięciem z 1 godzinna przerwą ok. południa, myślę że to nie tak mało, ale każdy może w tym temacie mieć swoje zdanie.--- nie zamierzam być instruktorem CześćJak mamy doradzać?Pozdrawiamjeżdzę po wszystkich trasach , tym bardziej że wiele czarnych to jak czerwone albo niebieskie. Na łagodniejszych niż strome ściany idealnie się ćwiczy , więc dlatego wpisałam niebieskie.marnie mi wychodzi śmig stąd niechęć do muld i pionowych ścianW tym przypadku też na to wygląda takie modele mi podpowiedziano bo akurat ktoś jeździł na takich, natomiast ja sama chętnie bym zakupiła większe narty i dostosowane bardziej do mnie. Fischery które teraz posiadam są 1 nartami zakupionymi w 2007 r. a doradzone były przez sprzedawce w Intersporcie. Od tego czasu jeżdżę zupełnie inaczej więc może coś dobrać do umiejętności. tak jak wspominałam instruktorzy z którymi jeździłam ostatnio mówili że mam za miękkie ...W pełni podpisałbym się pod poniższym zdaniem:Dodałbym jedynie czerwone. Sztruks to dla mnie podstawa dobrej jazdy (na mniej stromych trasach ew. może być lód). Popołudniowe muldy i ciapa wkurzają mnie niesamowicie. W takich warunkach jeździ się kijowo. Ale co do ogólnego przesłania to wiem o co wam chodzi, przyczepiam się głupot bo nie mogę na razie na narty jechać. tak jak wspominałam jeżdżę na każdych , na czarnych też, napisałam co lubię , choć tak jak już wyżej wspomniałam wiele czarnych ma zaniżone wg mnie oznaczenie.sztruks jest wspaniały ale często trafia się z rana nie tylko na sztruks... niekiedy nawet nie ma śladów ratraka i tez wtedy się jeździkartoflisko popołudniowe na wyjazdach marcowo-kwietniowych mnie męczy ze względu na stojących wszędzie narciarzy i oczywiście mojego braku umiejętności w miarę dobrym śmigu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jag24 Napisano 26 Września 2012 Udostępnij Napisano 26 Września 2012 Według mnie też z tą skalą jest coś nie tak. Trudno jednak stworzyć właściwy opis. Dla jednego stwierdzenie "opanowałeś czarne trasy" może znaczyć że daje radę zjechać pługiem lub zsuwać się na trzęsących się nogach ale bez gleby dojedzie na dół. Dla innego będzie to jazda po czarnych trasach ciętym skrętem slalomowym z perfekcyjnym stylem i bardzo dużą prędkością. Ja bardziej skłaniam się ku tej drugiej wersji. Po za tym uważam że powinniśmy patrzeć na skalę nie tylko przez pryzmat opisu ale założyć sobie że 0 to ktoś kto nie jeździł a 10 to zawodnik pucharu świata i zastanowić się gdzie nam mniej brakuje. Niedługo zamieszczę swoją propozycje skali ale jeszcze muszę poprawić co nieco. O to moja propozycja skali. Niestety nie jest ona perfekcyjna dlatego proszę o uwagi i krytykę. Proszę również o komentarz tych osób które inaczej oceniły swoje umiejętności niż wcześniej – najlepiej razem z dwoma ocenami. 0-nie jeździłeś nigdy na nartach. 0,5 - Już próbowałeś jeździć na oślej łączce, wiesz jak upadać i podnosić się uczysz się skręcać i zatrzymywać. 1 - Umiesz skręcać i zatrzymywać się przy pomocy pługu oraz regulować prędkość i korzystać z wyciągów narciarskich. Wszystko to jednak sprawia ci trudności i nie czujesz się jeszcze pewnie. 1,5 - Zaczynasz łączyć coraz więcej skrętów, w dobrych warunkach czuje się dobrze na oślej łączce i zaczynasz jeździć na łatwych niebieskich trasach. 2 - Twoja jazda pługiem jest już płynna i czujesz się dosyć komfortowo na niebieskich trasach w dobrych warunkach, jestem w stanie zjeżdżać również w nieco gorszych warunkach jednak jest to pozbawione stylu. Robię pierwsze próby skrętów równoległych (NW). 2,5 - Opanowałeś skręt stop i kontynuujesz próby jazdy równoległej. 3 - Jeździsz równolegle w dobrych warunkach ale czasem ratujesz się pługiem Zaczynasz jeździć po łatwiejszych czerwonych trasach. 3,5 Jazda równoległa staje się bardziej płynna, zaczynasz wbijać kijek (jeśli wcześniej uczyłeś się bez). 4 – Jeździsz płynnie i na luzie stylem równoległym NW. Doskonalisz swoje umiejętności w trudnych warunkach i na czerwonych trasach. Zaczynasz jeździć szybko. Czasem próbujesz swoich sił na czarnych trasach(niekoniecznie) Stawiasz pierwsze kroki w Carvingu. 4,5 - Zaczynasz "czuć krawędź" powoli przerzucasz się na nowy styl jazdy. 5 - Opanowałeś skręt cięty na łatwiejszych trasach i w dobrych warunkach. Wciąż popełniasz błędy stylowe ale doskonalisz się. 5,5 - Korygujesz błędy stylowe i jeździsz coraz płynniej i szybciej. Potrafisz jechać skrętem ciętym nawet na niezbyt równym stoku lub w rozmiękniętym śniegu 6 - Jeździsz płynnie skrętem carvingowym , NW i śmigiem, dostosowujesz technikę do warunków. Potrafisz zjechać ze stylem z każdej trasy w dobrych warunkach, wciąż jednak popełniasz błędy a bardzo trudne warunki sprawiają ci kłopoty. Możesz wybrać się na kurs kwalifikacyjny. 6,5 - Cały czas doskonalisz swój styl i umiejętności, zwykła jazda przestaje ci wystarczać, szukasz nowych wyzwań. Fun, tyczki czy jazda poza trasą zaczynają cię interesować. Czynisz pierwsze próby lecz okazuje się to trudne i często się przewracasz. 7 – Jeździsz szybko ze stylem w każdych warunkach i po wszystkich trasach. Masz za sobą próby jazdy na tyczkach, umiesz kilka ewolucji fun lub Freestyle, potrafisz jeździć w puchu i ciężkim wiosennym śniegu choć wymaga to dużej koncentracji i czasem kończy się upadkiem. Kwalifikujesz się na kurs PI. 7,5 - Doskonalisz umiejętności wciąż poprawiając styl. Jesteś wszechstronnym narciarzem ale zaczynasz się specjalizować w którymś z wybranych kierunków. Możesz posiadać stopień PI. 8 – Większość czasu poświęcasz na doskonalenie swoich umiejętności w wybranej i dziedzinie narciarstwa ale nie zapominasz też o innych stylach. Możesz trenować w klubie być zapalonym „freeriderem” lub też kłaść się na śniegu przy każdym skręcie. Twoje ogólne umiejętności pozwalają na udział w kursie instruktorskim. 8,5 – Prawdopodobnie jesteś instruktorem narciarstwa, czujesz się świetnie w niektórych dziedzinach narciarstwa ale brakuje ci jeszcze niektórych umiejętności i doświadczenia. Jeździsz pewnie, szybko i poprawnie stylowo w każdych warunkach. Nie zawsze jednak wygląda to efektownie i wiesz że możesz jeszcze poprawić drobne błędy. 9 – Właściwie potrafisz wszystko co jest możliwe przy jeździe amatorskiej. Opanowałeś każdy styl i technikę. Świetnie czujesz się na oblodzonych trasach, potrafisz przejechać SL i GS w dobrym czasie. Muldy, kalafiory, ciężki śnieg i głęboki puch nie stanowią dla ciebie problemu. Potrafisz podstawowe ewolucje free i dasz radę zjechać wąskim i stromym żlebem. Jeśli jesteś instruktorem to można cię polecić każdemu. 9,5 - Jazda wyczynowa, Starty w prestiżowych zawodach lub inne znaczne sukcesy sportowe 10 - Stopień ten zarezerwowany jest dla nielicznych. Jeśli jesteś gwiazdą PŚ zjechałeś z Everestu lub kilkakrotnie wygrałeś X-games to na pewno będziesz wiedział o co mi chodzi. To jest właśnie skala Śpiocha.No i co nadal 7? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jag24 Napisano 26 Września 2012 Udostępnij Napisano 26 Września 2012 wyszło 2 x to samo,więc usunęłam.chciałam poprawic,żeby był to cytat,a tu klops. Użytkownik jag24 edytował ten post 26 wrzesień 2012 - 15:44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeusz T Napisano 26 Września 2012 Udostępnij Napisano 26 Września 2012 Koledzy i koleżanki się rozdyskutowali, i o radach jakie narty zapomnieli... Mysza, jeździsz przynajmniej nieźle, wymiary liczbowo masz jak facet, czyli narty męskie. Do tej pory jeździłaś na narcie o promieniu slalomowym, czyli albo: dowolna raczej pierwsza niż druga slalomka - może ale nie musi być Fischera o długości 160-165 cm. albo nowe wyzwania i: wysoki model AR lub AM. 165-170 cm. Proste jak budowa cepa...? Tadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orm Napisano 26 Września 2012 Udostępnij Napisano 26 Września 2012 Domyślma się, że narta to Rx8 i to jest (był) raczej porządny model dla dobrego narciarza, taka trochę spokojniejsza slalomka. Może są ciut za krótkie? Ja zwykle radzę aby uzyć product findera danego producenta: http://www.fischersp...warka-produktów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 26 Września 2012 Udostępnij Napisano 26 Września 2012 RX 8 w sumie były dość miękkie do tego koleżanka ma za krótkie. Wychodzi na to że powinna brać Fischery Wordcupy SC w długości 160/165cm. Może być trochę trudno na początku ale powinna dać radę.Ja zwykle radzę aby uzyć product findera danego producenta:To jest jakaś lipa. dla przykładu zaznaczyłem swój wzrost (174cm) oraz parametry expert, race, giant slalom. Podali mi rekomendowaną nartę o taliowaniu 116-71-100 R 16m i długość 170cm! Użytkownik Spiochu edytował ten post 26 wrzesień 2012 - 23:02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 ....O to moja propozycja skali.....Witam.Wybacz Jag24 ale ta skala jest „tendencyjna”.Wg niej to ja jestem 5 i 7 i jak by się uparł to jeszcze parę innych.Teraz dla czego:5 - Opanowałeś skręt cięty na łatwiejszych trasach i w dobrych warunkach. Wciąż popełniasz błędy stylowe ale doskonalisz się.Tak właśnie jest. Skręt cięty nie jest moją mocną stroną, ale:7 - Jeździsz szybko ze stylem w każdych warunkach i po wszystkich trasach. Masz za sobą próby jazdy na tyczkach, umiesz kilka ewolucji fun lub Freestyle, potrafisz jeździć w puchu i ciężkim wiosennym śniegu choć wymaga to dużej koncentracji i czasem kończy się upadkiem. Kwalifikujesz się na kurs PI.No i tak właśnie jest. Jeżdżę w każdych warunkach. Nie ma znaczenia czy to breja czy sztruks czy trasa niebieska czy czarna. Na tyczkach jeździłem 30 lat temu (SL). Ze względu na dawne próby z baletem narciarskim ewolucje Free też są. Poza trasę się nie zapuszczam, ale jak spadnie 0,5m puchu to uwielbiam jeździć w takich warunkach i nie sprawia mi to żadnych problemów i to na narcie crosscarv oraz bez zbytniej koncentracji. 30 lat temu myślałem nawet o zrobieniu uprawnień, ale życie potoczyło się inaczej. Teraz konkluzja:We wszystkich tych „skalach” wyznacznikiem jest jazda na krawędzi (carving).I z tym się nie zgadzam. Mnie osobiście jazda na krawędzi sprawia tyle samo frajdy co jazda „tradycyjna”. Jak są świetne warunki to jadę śmigiem, a za chwilę włączam mój koślawy „curwing”, potem jeszcze inaczej itd. Cieszy mnie ogólnie jazda na nartach i to nie zależnie czy miałem pod butem „ołówek” czy teraz nartę taliowaną. Zresztą przesiadka (2003) nie sprawiła mi żadnych problemów, pewnie gdybym chciał to bez problemu wrócił bym do „ołówków” nie tracąc nic z radochy.Śmieszą mnie wypowiedzi „to powinieneś jeździć w ołówkach i z kijem do obracania i jeszcze na dodatek w czapce z lisa itd.”. Ja nie miał bym z tym żadnego problemu.Dawno dawno temu jeździłem na nartach drewnianych z przykręcanymi krawędziami ze skórzanymi wiązanymi butami po zwykłych górach (bez wyznaczonych tras) i było równie wesoło i przyjemnie jak dziś, a może nawet weselej.Zastanawia mnie czy ta "pogoń" sprzętowa nie zabija ducha prawdziwego narciarstwa.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
myszawwa Napisano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2012 Według mnie też z tą skalą jest coś nie tak. Trudno jednak stworzyć właściwy opis. Dla jednego stwierdzenie "opanowałeś czarne trasy" może znaczyć że daje radę zjechać pługiem lub zsuwać się na trzęsących się nogach ale bez gleby dojedzie na dół. Dla innego będzie to jazda po czarnych trasach ciętym skrętem slalomowym z perfekcyjnym stylem i bardzo dużą prędkością. Ja bardziej skłaniam się ku tej drugiej wersji. Po za tym uważam że powinniśmy patrzeć na skalę nie tylko przez pryzmat opisu ale założyć sobie że 0 to ktoś kto nie jeździł a 10 to zawodnik pucharu świata i zastanowić się gdzie nam mniej brakuje.Niedługo zamieszczę swoją propozycje skali ale jeszcze muszę poprawić co nieco.O to moja propozycja skali. Niestety nie jest ona perfekcyjna dlatego proszę o uwagi i krytykę. Proszę również o komentarz tych osób które inaczej oceniły swoje umiejętności niż wcześniej – najlepiej razem z dwoma ocenami.5,5 - Korygujesz błędy stylowe i jeździsz coraz płynniej i szybciej. Potrafisz jechać skrętem ciętym nawet na niezbyt równym stoku lub w rozmiękniętym śnieguwg tej skali 5,5Dzięki za skalę RX 8 w sumie były dość miękkie do tego koleżanka ma za krótkie. Wychodzi na to że powinna brać Fischery Wordcupy SC w długości 160/165cm. Może być trochę trudno na początku ale powinna dać radę.!Wordcupy odpadają, to raczej chyba dla instruktorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 CześćWordcupy odpadają, to raczej chyba dla instruktorów Jezli prawdą jest to co napisałaś post wyżej to bardzo rozsądna propozycja. To narta dla dobrego narciarza po prostu. 7 czy tam 5,5 to właśnie taki narciarz. Poziom przeciętnego pomocnika instruktora. Czy WorldCup czy inna tego typi narta to już kwestia wyboru indywidualnego ale kierunek bardzo dobry.Serdecznie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 To jest jakaś lipa. dla przykładu zaznaczyłem swój wzrost (174cm) oraz parametry expert, race, giant slalom. Podali mi rekomendowaną nartę o taliowaniu 116-71-100 R 16m i długość 170cm! W takim razie są dwie możliwości: 1) W product finderze ktoś wpisał złe cyferki do tabelek 2) Tą nartę faktycznie tak się dobiera Możliwość trzecią, że producent świadomie wklepał złą rekomendacje- odrzucam a priori Pozdr Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahu Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 z tą "skalą" to trochę bałagan w interpretacjach samooceny itd.. Zamieszanie i nic więcej z doborem dech .. . Najprostszą metodą, żeby ocenić czy dechy się nadają czy nie jest zerknięcie na stan krawędzi po dłuższej jeździe - jeżeli krawędzie są mocniej "powywijane" na wysokości buta - decha za miękka. Jeżeli pięty/dzioby - za twarda. To prosta i skuteczna metoda. Oczywiście optymalnie jest jak krawędzie się równomiernie, na całej długości "podwijają". . Nie trzeba być specjalistą czy serwisantem, żeby to ocenić. pozdro jahu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 Bo każdy tworzący jakąś skalę tworzy ją na podstawie własnych doświadczeń i własnych celów. Dlatego nie ma i nie będzie skali idealnej a najlepsze są i tak dwie: 1) Początkujący- Średnio zaawansowany- Zaawansowany - Expert 2) 1-10 bez żadnych opisów Pozdr Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 Bo każdy tworzący jakąś skalę tworzy ją na podstawie własnych doświadczeń i własnych celów. Dlatego nie ma i nie będzie skali idealnej a najlepsze są i tak dwie: 1) Początkujący- Średnio zaawansowany- Zaawansowany - Expert 2) 1-10 bez żadnych opisów W tej drugiej skali to ja mam 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 W tej drugiej skali to ja mam 10 I super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.