Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Stacja pogodowa na Hali Skrzyczneńskiej we Szczyrku - Szczyrk Mountain Resort
Mitek odpowiedział lubeckim → na temat → Narciarstwo
Cześć Standardowo wyłącza się mniej więcej przy 60km/h czyli blisko wartości podanej przez kol. Mateusza ale mogą być inne uwarunkowania. Zależy od kierunku, porywistości o typach wyciągów nie mówiąc ale 20km/h to prędkość, z która wyciąg normalnie pracuje (powinien pracować wyprzęgane krzesło lub krzesło z taśmą - bo to zależy z kolei od poziomu narciarzy na górce). Pozdro -
Gosau,Dachstein West, czyli małe jest piękne
Jan odpowiedział bubol.T → na temat → Relacje z wyjazdów
fajnie się czyta że jeszcze 8 lat temu można było mieć takie noclegi za 20 euro ps. szkoda że zdjęcia pogubiły się na serwerze -
Stacja pogodowa na Hali Skrzyczneńskiej we Szczyrku - Szczyrk Mountain Resort
Friski odpowiedział lubeckim → na temat → Narciarstwo
Mam wrażenie że son wyłącza przy 20 km/h. Przy takich m/s to można zejść na wodę z jakimś fajnym nie za dużym żagielkiem 🙂 -
też się cieszę że najlepsze austriackie ośrodki jeszcze masz do odkrycia 🙂
-
Cześć Zastanawiałem się nad tym... Zawsze było tak, że charakter asekuracji stałej na drodze determinowany był przez sposób asekuracji stosowany podczas pierwszego przejścia. Oczywiście w trakcie istnienia drogi pewne stałe punkty, stanowiskowe czy ważne dobrze siedzące haki zostawały. Chodziło też o to aby nie kuć i stosować asekurację z kości czy maszynek. Gdy ja się wspinałem ilość stałych punktów na drogach łatwych była niewielka a przygotowanych punktów praktycznie nie było w ogóle. I teraz jako wspinacz aktywny czy mógłbyś przybliżyć na czym polega pomysł pełnego obijania dróg? Rozumiem obicie stanowisk i miejsc, w których standardowo bito haki no i oczywiście dróg gdzie inny rodzaj asekuracji jest niemożliwy z założenia i obite zostały przez zdobywców ale obijanie dróg gdzie można zaasekurować się inaczej nie niszcząc przy tym skały jest raczej chorym pomysłem. W jaskiniach to wygląda chyba trochę inaczej bo tam ingerencja jest znacznie większa do rozkuwania niemożliwych do przejścia zacisków i kucia korytarzy omijających trudne partie skracających drogę do miejsca ataku i ułatwiających transport sprzętu włącznie. Tu bardziej chyba to przypomina obicie szlaków - czy tak jest nadal czy jednak jest większa uważność pod katem czystości stylu? Pozdro
-
Jak ja sie cieszę, że nie jestem "wszyscy"
- Dzisiaj
-
Na południu byłem krótko bo tam nie ma za bardzo gdzie jeździć no i mamuśki opanowały tłumnie 😁. Otwarte niebieskie aż na dół. Jedna czerwona na Zadnym Derešu. Ścianka na hotelowej zamknięta. Dlaczego tylko slovaki wiedzą bo kupy śniegu na wysokość lancy. Pomiędzy kupami fajna jazda
-
Pojechała bardzo dobry 1 przejazd - 9 plac. Praktycznie bez błędu. Na stromym najlepszy międzyczas. w drugim źle wjechała na najważniejszej bramce na strome i już nie wróciła do prędkości i rytmu. Spadła na 15
-
a co się stało bo nie miałem czasu oglądać?
-
Praca 🤷
- Wczoraj
-
20 zł PRL – kolekcjonerski czy inwestycyjny potencjał?
viktorparhomelian odpowiedział EchoSphere → na temat → Sport, Zawody, Zawodnicy
Hej! Med branjem športnih novic sem naletel na članek o trenutnih trendih pri napovedih. Kliknil sem in pristal na stave danes, kar je bilo presenetljivo uporabno, saj sem hitro našel tekme, ki jih ljudje trenutno največ igrajo. Odločil sem se za eno bolj mirno kombinacijo, brez tveganj, ker sem imel precej slab teden. In ravno ta “varni” listič je padel. Ni bil velik dobitek, je bil pa dovolj, da sem si povrnil voljo. -
Rzeczywiście coś słabo tylko 1.5 sek. a tak poważnie to wczoraj słabo gs pojechała. Szkoda Maryny bo mogło być dużo lepiej.
-
Akurat się podpowiedziało, a trochę nawiązuje do ogólnych rozważań o DIN.
-
Cześć No i powoli widać koniec Michaeli Shiffrin. Nie była najlepsza w obu przejazdach - wstyd. Pozdro
-
W Ischgl zamienili dwa stare gruchoty z Hollboden, z których szczególnie ten powrotny na Idalp ma duże znaczenia dla rozładownia korków w godzinach zbliżonych do 16.
-
No prosz…. sławny jesteś. Ten banan najważniejszy.
-
Zielu i CG dziś w głównym wydaniu wiadomości TVP
-
Nie ma sensu robić zdjęć w Sölden i Ischgl wszyscy już byli wielokrotnie no chyba że jakieś nowe kolejki pobudowali i połączyli ze Sztubajem albo z Serfaus
-
W tym sezonie nie chce mi się robić zdjęć, może jutro się zmobilizuję. Wczoraj jeździliśmy w Solden a dziś w Ischgl. Jak dla mnie zdecydowanie lepsze warunki są w Ischgl, jak na tę porę roku jest całkiem sporo śniegu. Przygotowanie tras jak zwykle na bardzo wysokim poziomie. Pogoda przyzwoita, to znaczy nie pada, natomiast sporo chmur, zasłaniających słońce i powodujących słaby kontrast. Dziś jeździłem na e-SL FIS z ubiegłego sezonu - są o wiele twardsze i generalnie bardziej wymagające aniżeli narty z sezonu 2023/24.
-
Dlatego ewakuowałem się potem na Efke, bo na B zrobiło się tłoczno. Miałem dziś banana o 4 rano na twarzy, bo prognozy pokazywały mgłę na CG, a tu niebo bezchmurne, co się utrzymało w ciągu dnia. Dziś trafiłem na relację CG na FB, foto via Ski Online. Materiał kręcony przy górnej stacji Luxa, około 8 rano, godzinę przed otwarciem ON:
-
No już nie gadaj że na wprost , coś tam jednak kręciłeś 😉 ryzykownie trochę przy łączeniu z A, ale zazdroszczę inauguracji. Się delikatnie wkurzam 😉
-
W nowym Reno master jest osobny przycisk do dezaktywacji wystarczy dwa razy wcisnąć i tyle. Tylko znaki dalej czyta kamera i piszczy ale asystent jest nieaktywny.
-
lubeckim obserwuje zawartość → Stacja pogodowa na Hali Skrzyczneńskiej we Szczyrku - Szczyrk Mountain Resort
-
Niewątpliwym powodem do dumy i swego rodzaju sukcesem była realizacja zlecenia, które dostałem od Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego SA, znanego pewnie bardziej jako Szczyrk Mountain Resort https://www.szczyrkowski.pl/. Dla osób, które mnie znają nie będzie zaskoczeniem jak powiem, że oczywiście chodziło o zamontowanie stacji pogodowej 🙂 Jest to skrojona na miarę i potrzeby ośrodka stacja, zamontowana na Hali Skrzyczeńskiej, na górnej stacji kolei gondolowej z Czyrnej. Co ciekawe nie chodzi tu głównie o pomiar temperatury i wilgotności, co wydaje się najważniejsze dla działania ośrodka narciarskiego. Tu, najważniejszym pomiarem jest kierunek i siła wiatru, przede wszystkim z myślą o pracy samej gondoli. Oczywiście Leitner zabudowuje tam odpowiednie czujniki, jednak: Znajdują się one na trzech słupach, przy czym najwyższy dwa słupy przed górną stacją. Jest to wewnętrzny pomiar dostępny tylko z automatyki wyciągu. Leitner nie udostępnia dokumentacji i żadnych interfejsów umożliwiających pobór pomiaru. Żeby sprawdzić siłę wiatru trzeba pójść do sterówki, włączyć zasilanie do szaf sterowniczych i zobaczyć co pokazuje system na monitorze. Moja stacja jest oczywiście dostępna za darmo dla wszystkich w Internecie 🙂 Jeżeli więc ktoś będzie głośno narzekał dlaczego gondola nie działa, albo dlaczego gondola jedzie bardzo wolno, albo dlaczego rzuca, czy w końcu dlaczego wyciągowi muszą ręcznie przepychać gondole przez górną stację, to będzie mógł skonfrontować swoje roszczeniowe podejście z danymi pomiarowymi 😆 Halny w Beskidach ma swoje zdanie o narciarzach i lubi pokazać, że to siły natury stawiają tu kropkę nad i. https://szczyrkowski.pogoda.cc/ https://pogoda.cc/pl/stacje/szczyrkowski Jeżeli porywy wiatru dochodzą do 20m/s, to ogólnie obsługa przerywa pracę wyciągu. Niewiele wyżej jest już zabezpieczenie siedzące w automatyce Leitnera, którego nie da się w żaden sposób pominąć. Oczywiście wszystko jest tam na bieżąco rejestrowane i w razie ups. daleko szukać nie trzeba będzie 🙂 Ogólnie sama zasada działania napędu Leitner Drive jest turbo ciekawa. Na stacji napędowej tej Gondoli nie ma żadnej przekładni mechanicznej. Działa to podobnie do np. gramofonu direct-drive albo stacji dyskietek. Na osi koła napędowego znajduje się drugie koło będące wirnikiem, z bardzo dużą ilością silnych magnesów neodymowych po obwodzie. Na stojanie znajdują się uzwojenia par biegunów. Przetwornice sterują uzwojeniami w taki sposób, że wypadkowe pole magnetyczne obraca się dookoła koła i niejako ciągnie koło za sobą. Oczywiście napęd ma gigantyczny moment obrotowy, a taka konstrukcja pozwala na wyeliminowanie drogiej przekładni. Zasilanie też jest bardzo ciekawe. Leitner opracował samodzielnie swoje przetwornice, które mają budowę modułową. Jedna szafa dostarcza ponoć ok 100kW mocy i można je łączyć równolegle wedle potrzeb. Nie wiem jaka czarna magia tam jest odprawiana, że kilka szaf działa przy takich mocach równolegle, ale jest to turbo - ultra ciekawe 🤩 A bo my mieliśmy tutaj o stacji pogodowej, a nie o firmie na L 🙂 Stacja bazuje na profesjonalnym, ultradźwiękowym anemometrze Lufft Ventus-X. Bardzo drogim i najwyższym z serii tego producenta. Nie posiada żadnych części ruchomych, za to posiada magnezowo - aluminiową obudowę podgrzewaną grzałką o mocy 240W 🙂 Dzięki temu jest w stanie pracować przy bardzo silnym mrozie i w warunkach silnego oblodzenia i oszronienia. Każda sztuka tego czujnika jest indywidualnie wzorcowana w tunelu aerodynamicznym i posiada wydane na numer seryjny świadectwo kalibracji 🙂 Z innych narciarskich pomiarów, to jest tam termometr. Rezystancyjny czujnik PT1000 w dedykowanej obudowie przeciwsłonecznej i z połączeniem 4 przewodowym 🙂 //// //// //// /// /// ///// //// ////
-
Musi się dać wyłączyć. Jeśli nie przyciskiem to poprzez wejście diagnostyczne. W Mercedesie wchodzisz w opcje wszystkie ustawienia i tam się te wszystkie gówna po kolei wyłącza.
-
Jakiś chujowy ten śnieg jest, narty jakby się kleją do niego, krawędź nie puszcza, a narty nie jadą. Trzeba było w PL zrobić😉. pozdro
