Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. jurek_h

    Krajoznawczo po okolicy....

    To powinieneś teraz być w Ostrowie.
  3. Maciej S

    Krajoznawczo po okolicy....

    Skromniej: Jantar St2 WL. Zdjęcie wykonane w czasie repatriacji z Niemiec. (NRD) Za Dianę to ja mogę co najwyżej wypić.
  4. Maciej S

    Krajoznawczo po okolicy....

    Są kombinacje: moja przyczepa ma MW w papierach 900kg. Wyposażono ją w dodatki: mover, ogrzewanie, markiza, akumulator, butla z gazem i pstryk mamy 1000 kg. ( ważyłem) Na wyjazd dokładam: woda, jedzenie, meble kampingowe, rowery, pościel odzież i zabawki. Mając w zapasie 200 kg jestem spokojny, że nie przekroczę DMC. Widziałem takie przyczepy oferowane w Niemczech z DMC 1000 kg. Nic nie można do niej zapakować a sprzedający reklamuje ją, że można ciągnąć lżejszym samochodem. ( pomija fakt, że pustą) Trudno znaleźć przyczepę dobrze wyposażoną z rozsądną ładownością o wadze poniżej 1200 kg. Teraz samochód: Te ekologiczne mogą ciągnąć coś małego. Ograniczeniem są skrzynie i inne hybrydy. Civic 1,5 na automacie pociągnie 1000 kg na manualu 1500 kg ( decyduje skrzynia) . Hybryda pewnie dużo mniej. Nowa Honda CRV też słabowita. Parodia SUV-a Niezłymi i optymalnymi ciągnikami są: Volvo XC40 , Dacia Duster 1,5 dci, pewnie Skoda Superb. Toyota Rav4 ale 4*4. Niemieckie samochody są konfigurowane pod hak fabrycznie- te bez haka fabrycznego nie powinny być w niego doposażanie z powodu braku czegoś tam co nie zamontowano w fabryce. Kupując niemieckie auto bez fabrycznego haka można się naciąć. Przymiarki są na kilka, kilkanaście kilo.
  5. jurek_h

    Krajoznawczo po okolicy....

    Co za ptaszysko wozisz? Jakiś LS, ASW czy może Dianę? Chyba pamiętam. Jantar?
  6. Dam coś na ochłodę tego tematu 😜 coś na start nadchodzącego sezonu 😂 A do dobrego przygotowania sezonu proponuję kanał Vicky 😉
  7. Dzisiaj
  8. Marcos73

    Krajoznawczo po okolicy....

    Kurła, ale kombinacje. Faktycznie - Ty nie musisz się martwić o e-toll. Ja juz tak, bo zestaw przekroczy 3,5T. Japierdziu. To puzzle dla zaawansowanych. Mój jest niewiele cięższy niż Twój, ale ma 700kg ładowności 🙂 i dupa blada. Ja mam DMC 2410kg przy masie własnej 1710kg. Ale przyczepę masz fajną. Trzeba by z DMC przyczepy kombinować, lub szukać lżejszej. pozdro
  9. Musimy to Młody przerobić. @Marcos73 nie myl pozycji dostokowej z dośrodkową. Ta pierwsza to jedynie pionizacja wobec nachylenia stoku, ta druga to przeciw działanie sił bezwładności - da się ją spokojnie markować ale nie o to chodzi. Napisałem że stivoting to skrajny i kontrastowy przykład perfekcji użycia skutecznego zakrawędziowania - pominąłem (celowo) iż w trakcie owej ewolucji narciarz/zawodnik stosuje niedopuszczalne w jeździe amatorskiej techniki jak np. kontrastowa kontr rotacja....Zakładam i jestem tego niemalże pewien że każda osoba z SF z którą miałem kontakt na stoku a potrafi jeździć skrętem ciętym jest w stanie w ramach prowadzonego skrętu ciętego wymusić ześlizg w poczatkowej fazie sterowania i wrócić do skrętu ciętego pytanie? Czy potrafi to w ramach skrętu wymuszonego z zachowaniem linii???. Druga kwestia - oczywiście że w odciążeniu. Gdyby zawodnik "cisnął" w dociążeniu na krawędzi ciętego to by "spadł" z bramki. Są granice wygięcia GS-a. Zostawmy ten temat i skupmy się na tu i teraz.
  10. Cze W sumie po rozmowie z Jurkiem, to stivoting to specyficzny rodzaj ślizgu, bo tutaj główną rolę gra odciążenie, bo zakrawędziowanie jest już bardzo duże. Ale moim zdaniem podczas ślizgu zawodnik ma pozycję dośrodkową w dużym odciążeniu, w momencie skrętu zajmuje pozycję dostokową mocno pogłębioną co daje momentalne zakrawędziowanie i bardzo duże kąty, które uniemożliwiają dalszy ześlizg i jazdę w zadanym kierunku. Nasuwa się wniosek, że pozycja dośrodkowa nie daje gwarancji dobrego zakrawędziowania nart i jest dużo mniej efektywna niż pozycja od i dostokowa jeśli chodzi o kąt zakrawędziowania nart. pozdro
  11. star

    Ku przestrodze

    Gorzej jakbyś miał być za nich odpowiedzialny, w sumie prowadzisz ludzi w górach i na nartach oby dalej szczęśliwie. Grupę zuchów miała moja mama ale sprawności nie były tak ekstremalne. https://gazetawroclawska.pl/utonal-15-letni-harcerz-z-dolnego-slaska-zhr-wprowadza-zalobe-ucznia-pierwszej-klasy-liceum-ogolnoksztalcacego-zegnaja-nauczyciele/ar/c1p2-27811257 Cyt. Instruktor ZHP podkreśla, że takie zadania wykraczają poza normy współczesnego harcerstwa. - To przypomina harcerstwo sprzed 100 lat - stwierdził hm. Ryszard Polaszewski https://wiadomosci.wp.pl/15-latek-utonal-podczas-proby-to-przypomina-dawne-harcerstwo-7181770736405248a Śledczy ustalili jednak, że chłopiec nie był asekurowany z łodzi i nie zachowano w tym przypadku podstawowych zasad bezpieczeństwa. Ratownik i opiekun znajdowali się wówczas na pomoście.
  12. Było na szkołę cegłówkami nie rzucać
  13. Maciej S

    Krajoznawczo po okolicy....

    Z podnoszonym dachem to mam dwie przyczepy 🙂
  14. brachol

    Krajoznawczo po okolicy....

    Takie z podnoszonym dachem są fajne szkoda, że za wiele ich nie ma na rynku.
  15. brachol

    Krajoznawczo po okolicy....

    Marek kampingowa jednoosiowa musi być odpowiednio spakowana - wtedy jedzie się ok, jak jest źle wyważona to czuć od razu szczególnie jak holownik nie jest za ciężki. Ja kilka razy jechałem z przyczepką DMC 1200 moim Berlingo, który jest dość krótkim i wysokim samochodem i do tego masa własna 1400 kg (ale mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem do 1300 DMC) i jak nie wyważysz odpowiednio podczas załadunku to za szybko nie pojedziesz. pozdro
  16. Maciej S

    Krajoznawczo po okolicy....

    Oczywiście po opłaceniu e-toll. Moja CRV jest lżejsza i mając przyczepę o DMC =1200 kg ( MW=900 kg) mam spokój. Mam przyczepę dość dziwną, niskopodwoziową, po opuszczeniu dachu h< 2m. Amortyzacja osi, płaszczyzna czołowa 2*2m, stabilizator na zaczepie i jedzie jak po szynach. Szeroka na 2m i nie używam dodatkowych lusterek. Taki francuski wynalazek: we Francji jak coś ma mniej niż 2m to na autostradzie płacisz jak za osobowy samochód. Poza tym przy tej wysokości mieści się w garażu na zimę .
  17. Marcos73

    Krajoznawczo po okolicy....

    Maciek Koszty. Manewrowanie taka przyczepą to bajka i łatwizna. Oczywiście trochę poćwiczyć trzeba, ale wystarczy we własnym zakresie pożyczyć i pojeździć. Ta kategoria jest z myślą o takich zestawach jak Twój, jest wystarczająca i honorowana w całej Europie i nie tylko. Kosztuje w porównaniu z kursem B+E 10x mniej. Za 2 stówki masz możliwość jazdy z przyczepą i to dość sporą. Kurs to 2200 + koszty egzaminu, daje większe możliwości, ale jest czasochłonny i zdecydowanie więcej kosztuje. B+E możesz jeździć zestawem 7T (3500 + 3500). Kod 96 ma większe wymagania co do zestawu, ale jest tak skonstruowany, że samochód o masie własnej 1700kg może ciągnąc taka przyczepę jak Twoja (1200kg), a z napędem na 4koła + 50% masy własnej ciągnika czyli przyczepę o DMC blisko 2T. Zasada jest taka, że DMC przyczepy nie może być większe od 70% masy własnej ciągnika (czyli samochodu), ale wyjątkiem sa samochody z napędem na 4 które zwiększają swoja masę własną o 50%. Oczywiście DMC zestawu nie może przekraczać 4250kg. Więc ja moim GLC mogę ciągnąć Twoją przyczepę bez problemu, a V-klasą już nie. Bo V-klasa ma mase własną 2200, ale DMC 3200, więc dupa. Bo 3200+1200 = 4400 DMC - więc tylko B+E. pozdrawiam. A jak się jedzie z 1 osiówką, bo szczerze mówiąc to 2x jechałem (ale były przeładowane mocno) i dramat. 2 osiowe są dużo lepsze w ciągnięciu (np. laweta z samochodem).
  18. Jako, że sezon ogórkowy w pełni - wpadło parę rodzyneczkow 🙂 min. Mirus cor - narta allm o charakterystyce sl - przy 184/178/173 ma promień skrętu 13m. Reszta black crows - do 100mm pod butem. Idealne maszynki na różne warunki na stoku i oczywiście na wiosenne śniegi 🙂 wiązania oczywiście dostępne. Jesli ktoś ma jakieś pytania to zapraszam na pw.
  19. Osobiście stosuję strategię Martingale w połączeniu z wcześniejszym ustaleniem budżetu – ryzykowne, ale daje sporo emocji. Czasem też testuję system Labouchere, bo pozwala bardziej kontrolować straty. A jeśli ktoś szuka miejsca, gdzie można sprawdzić różne podejścia do ruletki i nie tylko, to https://stawki-pl.bet/ to świetna opcja – Stawki bet oferuje nie tylko klasyczne gry kasynowe, ale też zakłady sportowe, e-sport, poker, bingo i bonusy dla nowych graczy. Działa sprawnie na telefonie i wspiera szybkie metody płatności.
  20. Maciej S

    Krajoznawczo po okolicy....

    Wybór kod 96 vs Kat E do B jest dyskusyjny. Żeby zdać egzamin praktyczny trzeba się nauczyć manewrować przyczepą. to wymaga nieco nauki. Można to zrobić we własnym zakresie dla kodu. 96 lub na kursie na kat.E do B. Może lepiej zainwestować w kat. E??? Większe uprawnienia. Laweta itd.
  21. brachol

    Krajoznawczo po okolicy....

    W dowodzie wszystko powinno być wpisane, jakie DMC przyczepy z/bez hamulca i jaka może być max waga zestawu. Generalnie na kat B. DMC zestawu max 3500 kg, można zrobić szkolenie na kod 96 i wtedy DMC zestawu 4250 kg pozdro
  22. Jan

    Ku przestrodze

    dobrze że nie zapisałem się do harcerzy chociaż jak miałem 12 lat to jeździłem z nimi w Skałki Rzędkowickie
  23. Qrde ja wolałbym raczej mniej jak raczej więcej 😄
  24. Victor

    Krajoznawczo po okolicy....

    Pełna zgoda bo totalnie się nie interesowałem tym tematem wcześniej . Hak mam do 2.5t więc to nie problem ale szczerze to nie lubię jeździć nawet z małą przyczepką o dużej nie wspominając dlatego nigdy nie zrobiłem E ale C mam . Chyba w moim przypadku lepiej zainwestować w busa h2/h3 w długości L3 i go przerobić pod siebie . Dziś na rynku jest już masa firm które robią gotowe wkłady jeżeli ktoś nie ma czasu na zabawę w przeróbce busa na kampera . Tak czy siak temat bardzo ciekawy.
  25. star

    Ku przestrodze

    https://wiadomosci.wp.pl/nie-zyje-15-letni-harcerz-dwie-osoby-zatrzymane-7181694885923424a https://zhr.pl/wp-content/uploads/2013/12/stopnie_harcerzy.pdf
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...