Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Mitek

    Dobór wiązań

    Cześć Prerelease?? No to nie wiem.
  3. Marcos73

    Dobór wiązań

    Szymek, myślałem raczej o osobach uczących się, gdzie w tych trudniejszych warunkach jeżdżą wolniej, a jak odsyp pociągnie nartę na małej prędkości ..... Twarde stoki zwykle odsypów nie mają. A z własnego doświadczenia, już pisałem. Nastawy na poziomie 15 din u mnie przy pierdolnięciu były nieodczuwalne - wiązania zadziałały wyśmienicie. Bez szkód, jedynie na honorze 😉. 2 x samoistnie mi się odpięły. Raz zjazd na nartach Żony i wywrotka - bark to mnie chyba z 1,5 roku bolał, a drugi raz - jak kupiłem używane i chyba poprzedni właściciel spuścił na zimę wiązania - nie sprawdziłem i od razu gleba (w obu przypadkach odpięły się obie narty). Zbyt wysoki DIN do warunków i jazdy - jazda przy trasie po muldkach z Chrześnicą i narta wjechała mi w pętlę zrobioną przez zasypany krzak, a ja zerkałem wówczas w górę czy Tośka jeszcze jedzie. Narta się wypięła, ale kolano dawało we znaki chyba z 3 miechy. To poczułem i to mocno. No i chyba byłeś w ZW jak mi się odpięła, na szczęście podczas jazdy na wprost. Nawet nie mam pojęcia jak to się stało i co było tego przyczyną. Może śnieg pod butem, nie wiem. Myślę, że z czasem jesteśmy sami sobie dość dobrze dopasować siłę do naszych potrzeb. pozdro
  4. SzymQ

    Dobór wiązań

    Zgadzam się z tym, że ustawienie DIN to indywidualna sprawa i też nie widzę sensu spuszczania nastawów na miękki śnieg. Samo przeciążenie (w sensie G) wiązań nie wypina. Dopóki jedziesz wyważając się na nartach (jak zaleca Mitek) to nic Ci się nie wypnie. Wiązania z elastic travel też się przesadnie chętnie nie wypinają. A jak ktoś jedzie sportowo, to sobie musi podnieść. Wystarczy mieć mięśnie i umiejętności pozwalające ustać, to co na filmie i można jechać po bandzie z nastawami. Mam natomiast wrażenie, że się demonizuje łatwość z jaką następuje prerelease. Jak pisałem: jak szybko bym nie jechał i po jakich odsypach, ostatni raz doświadczyłem tego przy wartości 6, która odpowiadała jakiejś bardzo początkującej jeździe. Uważam, że jak spytamy na forum, to każdy o tym prerelease słyszał, ale mało kto go doświadczył. Na wszelki wypadek jednak i tak 2-3 DIN w górę...
  5. Dzisiaj
  6. i będzie kolejny cały sezon na Chopoku ? PS. fajnie Cię widzieć na forum
  7. a żleby też zaliczyłeś czy jeszcze za mało śniegu ?
  8. No cóż Jasiek? Samo życie.... Mój pierwszy dzień w tym sezonie udany, że ha! Pogoda miała być byle jaka, a tymczasem Słonko dopisało. Warunki śniegowe super, ludzi niewiele, widoczność i kontrast znakomite - nic tylko jeździć... 🙂! Jedyny minus, to niewielka ilość otwartych tras, ale to tak zwykle na początku sezonu nie tylko na Chopoku. Pojeżdżone 5h i czuję trochę kopytka. Cóż, pewnie po prostu odwykły od tego rodzaju ćwiczenia... No, nic to. Jutro tego samego, bo prognozy fajne. Pozdr4all 🙂!
  9. Jan

    Sezon 2025/2026

    to widzę że większa grupa się szykuje jak by nie było, niektórzy twierdzą że najlepsza destynacja narciarska na Ziemi
  10. Maciej S

    Sezon 2025/2026

    W tamtych okolicznościach przyrody pewnie będzie Wam szkoda sił na tany. Z Trzech dolin polecam odwiedzić tę czwartą: Orelle. W Courchevel masz lotnisko ( tylko dla orłów) i Rosjan bardzo dobrze zaopatrzonych. To olbrzymi teren można się nieco pogubić a wycieczki wymagają sporo czasu.
  11. Adam ..DUCH

    Dobór wiązań

    Maćku znasz moją argumentację na nie więc powtarzać się nie będę
  12. Marcos73

    Sezon 2025/2026

    Nie, jeszcze nie. Ale jedziemy ekipą męską. Trochę jazdy i trochę tany tany będzie 😉 pozdro
  13. Maciej S

    Sezon 2025/2026

    Byłeś już tam? Ja po zeszłorocznym pobycie czuje potrzebę powrotu. Musze wytrzymać jazdę autobusem. Już jest dobrze ze śniegiem: https://www.bergfex.pl/val-thorens/webcams/
  14. Marcos73

    Sezon 2025/2026

    Jak będziesz do 10.01.2026 to się spotkamy 🙂 pozdro
  15. Marcos73

    Dobór wiązań

    Szymek, choćby na przykładzie powyższym. Ustawienie wiązań to mocno indywidualna sprawa, jednak mocno powiązana z wagą, skorupa buta, umiejętnościami a także z podłożem po którym się jeździ. Jeśli ktoś ma obawy, a jak wiemy psyche mocno wpływa na jazdę, to niech ustawi wiązania książkowo. Ale przecież nie jest to trudne i w zależności od podłoża można je w prosty sposób regulować. Na każdym stoku znajdziemy śrubokręt krzyżakowy. I tak, na twardych warto podciągnąć nieco, bo jednak wywrotka na wskutek zgubienia narty będzie bardziej dotkliwa i niebezpieczna, a zwykle na twardych i równych podłożach jeździ się nieco szybciej niż zwykle. Oglądając zawody, np w zjeździe można zobaczyć jak zawodnik traci nartę w skręcie. Oczywiście to inny level, ale też mają inne wiązania. Tam nastawy są kosmiczne, a i tak może puścić. Czasami te uderzenia w jeździe na twardych, zmrożonych i nierównych podłożach może doprowadzić do takiej sytuacji. W miękkich śniegach, można nieco odpuścić, bo zwykle się jeździ wolniej, a upadek nie jest tak groźny, bardziej groźne jest nie wypięcie się narty, co się może zdarzyć przy wywrotce przy małej prędkości. Ja osobiście tego nie robię, ale nie widzę przeciwskazań. Jeśli komuś to uspokoi głowę, to czemu nie. pozdro
  16. Maciej S

    Sezon 2025/2026

    Nie jako narciarz 🙂 Ja nie szkolę komercyjnie. A towarzysko tylko czasami.
  17. może ktoś zbanować tego trolla ? @SkiForum proszę
  18. Witam! Planuję regularnie sprowadzać towary z Chin i zastanawiam się nad wyborem rodzaju transportu. Znalazłem ofertę Meest China i chciałbym poznać Wasze opinie: https://meest-china.pl/uslugi/transport-i-logistyka/ Moje rozważania: Transport lotniczy – szybki (7-14 dni), ale droższy. Idealny, gdy liczy się czas. Transport morski – tańszy, ale wolniejszy (do 50 dni do portu). Lepszy dla większych zamówień, gdzie cena jest priorytetem. Transport drogowy – nowość! Podobno szybszy niż morski i tańszy niż lotniczy. Pytania do Was: Którą opcję transportu polecacie dla początkującego importera? Czy 50 dni transportu morskiego to akceptowalny czas dla biznesu? Ktoś korzystał z transportu drogowego z Chin? Jak to działa? Czy brak minimum logistycznego to naprawdę duża zaleta w praktyce? Firma oferuje również odprawę celną i dostawę do magazynu w Polsce. Zastanawiam się, czy warto korzystać z pełnego pakietu, czy samemu organizować część transportu? Czekam na Wasze rady!
  19. Jan

    Sezon 2025/2026

    Jako Instruktor ?
  20. Maciej S

    Sezon 2025/2026

    Od 6.12.2025 przez tydzień będę w 3Dolinach. Val Thorens.
  21. a_senior

    Sezon 2025/2026

    Mądrze piszesz. W moim wieku jeszcze dodajemy, np. na spotkaniu iluś tam lecia matury: "spotkamy się za rok o ile... dożyjemy." 🙂 A propos jakości i wielkości ośrodków. Dla mnie wszystkie są super o ile można jako tako jeździć w nich na nartach i pogoda nie jest fatalna. Bo można mieć pecha, jak np. mój kolega, który wyjechał kilka lat temu do Zillertal i z wyjątkiem jednego dnia, resztę spędził na spacerach. Piździło i waliło śniegiem niemiłosiernie przez cały pobyt. I gdy porównam taki Ischgl do np. małego Donnersbachwald (to był mój pierwszy wyjazd alpejski z Polski w 1999 r.) to nie wiem który mi bardziej przypadł do narciarskiego gustu.
  22. Jan

    Sezon 2025/2026

    dla mnie to każdy nowy dzień na nartach jest najlepszy bo nigdy nie wiadomo czy nie będzie ostatnim
  23. bubol.T

    Sezon 2025/2026

    Dokładnie. Jeden z najlepszych, albo moze najlepiej zapamiętanych dni w życiu na nartach spędziłem na Skrzycznym. To były zdecydowanie najlepsze warunki w jakich jeździłem w Polsce. 6 stycznia rok chyba 2015 albo 2016. Pewnie gdzieś tutaj nawet jest relacja z tego wyjazdu. Pojechaliśmy z kumplami, żony zostały w domach bo było-30 stopni i pelne słońce trasy przez cały dzień idealne, ludzi niewielu. Bajka
  24. też planowałem wyjazd do Livigno na przyszłą sobotę ale ulubiony hotel w ciągu ostatnich 2 lat podniósł cenę 2 osobowego pokoju z 1050 euro na 1750
  25. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Cześć Nie mam może zbyt bogatego portfolio bo byłem w większości ośrodków włoskich wprawdzie ale w Austrii może kilkunastu, no może dwudziestu ale... wszystkie są podobne a na ich ocenę - która zawsze jest subiektywna - wpływa przede wszystkim pogoda i warunki, ze wskazaniem na pogodę. Obiektywna ocena - to bierzesz mapkę, zestawienia i oceniasz. Pozdro
  26. a_senior

    Trochę humoru

    Kraków ma specyficzne poczucie humoru.
  27. Faktycznie teraz ten apartament kosztuje jakieś grube pieniądze. Ale patrząc na ceny noclegów, obojętnie apartamentów, czy hoteli do których jeździliśmy w Polsce, to ceny w Austrii wiele nie odbiegają. A juz na południu Europy nawet w wysokim sezonie jest często taniej. Piszę oczywiscie o noclegach w porównywalnym standardzie. Dla przykładu byłem na Wielkanoc I majówkę na Rodos. Tydzien w formule All inclusive w bardzo dobrym hotelu bezpośrednio przy plaży plus przelot, był tańszy od HB w hotelu w Pieninach gdzie kiedyś jeździliśmy. Z tego powodu jeśli chodzi o narty w Polsce, korzystam tylko ze swojej kwatery. Domek jest dobrze wyposażony, czysty przytulny i ma piękny widok z okna i z tarasu, a zimą nocleg kosztuje mnie okolo 10 zł od osoby 😁 Wracając do Dachstein West, to byl akurat bajeczny wyjazd, sniegu 2 metry i słońce I szkoda, ze ten zdjęcia gdzieś przepadły. Poszperam w starym laptopie i moze je odnajdę.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...