Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Marcos73

    Zwardoń-Ski

    To oczywista oczywistość. Powiem więcej, wczoraj zerwałem znaczek z klapy 4-matic, teraz mam napęd jak na prawdziwego kierowcę przystało - na koło zapasowe, bo już na całą oś - tylko mięczaki tak jeżdżą. Jeszcze muszę zapas ogarnąć na necie - bo nie mam i samochód stoi. pozdro
  3. Gabrik

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    @JanW przyszłym sezonie ponieważ już sobie obiecaliśmy Francję jeśli nic negatywnego się nie wydarzy, chciałbym spróbować czegoś takiego. Tylko nie wiem czy czarna przez muldy, czy przez nachylenienie.
  4. brachol

    Zwardoń-Ski

    A jak wiadomo w PL jest najwięcej prawdziwych super kierowców na km kwadratowy pozdro
  5. Dzisiaj
  6. Gabrik

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    Taka lekka dygresja przy okazji wpisu @tomkly. W marcu tego roku mój starszy o dwa lata znajomy (nigdy nie miałem jeszcze okazji widzieć jak jeździ na nartach) miał wywrotkę na czarnej trasie gdzieś w Szwajcarii (były odsypy). Śmigłowiec, połamane żebra, przebite płuco, operacja...szramę widziałem, od łopatki, aż po bok na wysokości nerek. No ogólnie było blisko największej tragedii. Nie zamierzam kozaczyć, a tym bardziej wsadzać na minę kogokolwiek w imię "Ty nie dasz rady?", lub jakiejkolwiek formy "damy radę, jakoś będzie".
  7. Te są trzecie, za często nie zmieniam😃. No teraz naprawdę muszę kupić bo już 6 czy 7 lat je mam i strasznie zajechane.
  8. Gabrik

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    Tak, zerkam sobie dla bardzo ogólnego rozeznania, pamiętając, że kamerki spłaszczają mocno.
  9. Gabrik

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    Marzec (od 7), już zmodyfikowałem. Będzie Nauders, Schoeneben, Solda i być może na jeden dzień Maso Corto lub Samnaun. Osoby z dużymi obawami/strachem, a dodatkowo nieobjeżdżone, słabiej sobie radzące, z reguły nie wykorzystują całego ośrodka. Jednak i tak jak do tej pory przede wszystkim kolejki do wyciągów są mniejsze, niż w Tylicz, Zieleniec itp. Moja żona jest świetnym przykładem jaką rolę odgrywa głowa. Nasz pierwszy wyjazd, to był wjazd do Włoch od Sant Moritz. Zawsze pyta czy będziemy tamtędy jechać. Jechaliśmy VW T5, ja prowadziłem i pamiętam morze białego, takie "wow jaka zima i góry", bez żadnych negatywnych emocji. Żona natomiast twierdzi, że to była/były ogromne góry, przepaście itd. i dalej jest "to było, kurde jak tam było wysoko, ile śniegu, jak ja się bałam". A że kumpel pożyczył nam auto z uszkodzoną uszczelką pod głowicą, to kłopoty z tym związane zapewne wszystkie negatywy zwiększyły. Projekcja Jej umysłu nic się nie zmieniła, do dziś jest to coś z dozą wielkiego wrażenia, ale na podłożu strachu. Dlatego "szyję" zawsze tak wyjazd, aby miała dla siebie skrawek ośrodka bez nadmiernego stresu, ale jednocześnie mogła się przełamywać.
  10. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Większość tak, ale przez Alpy będziesz już jechał za dnia. Życzę ładnej pogody.
  11. Cześć 1. Dobór sztywności buta nie ma nic wspólnego z wagą narciarza. 2. Dobrze dobrany but sportowy to znakomite rozwiązanie do całodziennej jazdy. 3. W segmencie butów sztywniejszych dobór na zasadzie płci nie istnieje. 4. Daleko ważniejszą sprawą od sztywności jako takiej jest krój skorupy (sposób trzymania stopy i kąty tego trzymania). 5. Nie wiem co to znaczy, że ktoś "nie dognie buta". 6. Flex to tylko niezunifikowany index, który jest pewną sugestią jedynie. Pozdro
  12. star

    Czechy - Malá Úpa

    Masz bliżej na Słowację więc po co kombinować? Trzeba lokalnie.
  13. Jan

    Francja - Verbier-4 Vallées

    słusznie @SkiForum Verbier to nie Francja
  14. Wczoraj
  15. Z doborem butów to są zawsze największe przeboje. Najlepiej wybrać sie do sklepu, przymierzać i szukać takich w których jest najwygodniej. Przy większym flexie w większości przypadków dobrze jest zrobic potem bootfiting + indywidualne wkładki + znaleść kogoś kto Ci ogarnie canting. Z flexem tez nie należy przesadzać, dla amatorsko jeżdżących kobiet 110 to już jest górna granica moim zdaniem, chyba że ktos jest naprawdę ciezki. Dziewczyna ważaca 60kg jeżdżącą na świetnym carvingowym poziomie po czarnych trasach (lepiej niż 99,99% narciarek jakie widziałem na żywo) miała flex 120. Zawodniczki mają więcej, ale to już inna historia, bo to jazda po lodzie. Warto tez zwrócić uwagę na anatomię stopy, jesli nie masz waskiej stopy to warto szukać szerszych butów bo te race mogą być niewygodne na cały dzień, nawet jak w sklepie fajnie leżą i ładnie wygladaja. Sam jezdze na 96mm szerokości przy 26,5 w race butach, ale linni cywilnej. Te węższe zwykle 93mm przy 26,5 ,,zawodnicze" są genialne na 2h trening, ale nie całodzienna jazdę. Jeśli nie masz aspiracji sportowych to najlepsze beda buty z segmentu perfromance ok. 100mm szerokości dla 26,5. Co do damskich butów są modele o flexie +100. Nie ma reguły, ale z jakiegoś powodu takie buty są na rynku i moga bardziej pasowac do damskiej anatomii. Warto przymierzyć, ale bez presji. Duzo butów to unisex mimo że określają je jako męskie. Z flexem nie warto przesadzać bo tego buta nie dogniesz, gorzej sie prowadzi narta przy mniejszej prędkości. Jeśli twój obecny flex jest za mały to jesli jest to do wagi, to czuć, że brak stabilzacji, but sie przechyla, lekko się w nim ,,pływa". Jeśli but ma za niski flex do umiejętności to w czasie agresywnej jazdy, to np. czuć pogorszenie kontroli nad krawędziami nart, brak stabilizacji tylko występuje to tylko w czasie intesywniejszej jazdy. Wtedy warto zwiększać flex.
  16. Jan

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    @Gabrik jak chcesz uczyć słabszych narciarzy te oba topowe i drogie ośrodki są trochę marnowaniem kasy bo i tak ich potencjału trasowego i oboktrasowego nie wykorzystacie w jakim terminie planujesz wyjazd ?
  17. to nie wiem poco to kombinować, buty wygodne, na nartach super się jeździ to jeździj dalej i nie daj sobie robić wody w mózgu jakimś instruktorom
  18. tomkly

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    SFL jest bardzo trudnym ośrodkiem, nie polecam dla słabszych narciarzy. Powodów kilka: 1. Dużo bardzo trudnych tras, w tym czerwonych. 2. Duże odległości pomiędzy trzema miejscowościami, trzeba planować z dużym zapasem czas powrotu, na dojazdówkach często duże muldy. 3. Przygotowanie tras istotnie słabsze aniżeli w Solden oraz Ischgl, bardzo często zarówno poprzeczne jak i podłużne garby, a także spore zalodzenie.
  19. AdrianW

    Sezon 2025/2026

    Tylko że większość drogi chyba będzie w nocy pokonywana więc za dużo nie zobaczymy. Już obejrzeliśmy mnóstwo filmów na YT z Livigno i oczywiście z Saalbach. Jakieś wyobrażenie jest choć też trochę znaków zapytania się pojawiło w głowie. Ale wszystko wyjdzie w praniu 🙂 Będziemy mieli po powrocie z Saalbach porównanie czy lepiej samemu organizować wyjazd czy jednak jechać z biurem . Pomijam obecność instruktora bo to wiadomo że wartość mocno dodatnia. Finansowo już wiemy że Saalbach wyjdzie pewnie x2 na głowę w stosunku do wyjazdu do Livigno. Czyli nikt więcej z forum ?
  20. jesteście tam jeszcze ? dużo śniegu dopadało ?
  21. Dlatego, w zdaniu jest,......organizacyjnie ;)` Mnóstwo równoległych tras na jednym długim zboczu. Zieleniec zmieścił by się na szerokości jednej trasy z Gurgli. Na długość potrzeba Zieleńców kilka 😉
  22. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Cześć Ale droga jest naprawdę zajebista a samo Livigno jest wyjątkowym miejscem, tak trochę ukrytym w górach. Będzie Wam się podobało i się z pewnością najeździcie setnie. Pozdro
  23. AdrianW

    Sezon 2025/2026

    Ale jakieś słuchy-podsłuchy mnie doszły że będzie wyjazd organizowany też w okolicach marca chyba w inne rejony... Wiesz, nam to bez wielkiej różnicy gdzie bo nigdzie tak naprawdę nie byliśmy a tu bardziej szkoleniowo się nastawiamy. Chociaż trochę drogi jest i tyle czasu w autokarze będzie mi ciężko wysiedzieć. Pozdrawiam
  24. mlesik

    PS 2025/2026

    Coś mi się jak przez mgłę przypomina że Zieleniec średnio ma swoje trasy powyżej granicy lasu;)))
  25. AdrianW

    Sezon 2025/2026

    Jedziemy. Miał koleżka z córą jeszcze jechać ale zerwał więzadła w kolanie na piłce. Z tego co wiem to mają puścić autobus ze stolicy.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...