Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. I bardzo dobrze zrobiłaś, szkiełko i oko to jedno, a znaki trzeba do serca brać i je odczytywać. Teraz idź/jedź tam gdzie pracują ludzie z pasją i wiedzą, a będzie Ci dane się cieszyć dalej jazdą, w doskonale dopasowanych butach.
  3. Cześć, albo masz bardzo dużo siły, albo buty jakieś kapciowate i duuuużo za szerokie, bo w życiu by mi się nie udało spiąć butów narciarskich tak żeby coś się odkształciło w skorupie (a mam z flexem 95).
  4. 🤣 no nie wiem tam nie ma licznika😉. Co roku jest jeden wyjazd tygodniowy w Alpy, czasem jakiś weekend jeszcze wpadnie i podczas sezonu jeżdżę u siebie w zależnosci od warunków czasem raz w tygodniu, czasem raz na 2/3. Nie ma reguły jeden sezon fajny śniegowo jeden śniegu brak:/ Po butach widać, że dojechana. But wewnetrzny się pruje, już sztywne nie są. Poodksztalcana trochę skorupa przy palcach (pewnie dlatego, że za mocno spinane). No i ostatniego dnia jeżdżenia w zeszłym sezonie jakaś śrubka się poluzowala i jedno zapięcie klamry odpadło. Uznałam to za znak😂
  5. AdrianW

    Sezon 2025/2026

    10-17 stycznia. Udało się przełożyć wyjazd tydzień wcześniej 🙂
  6. Dzisiaj
  7. AdrianW

    Sezon 2025/2026

    Ee no to bajka🙂 Dzięki, pogoda to połowa sukcesu 😎 jeszcze zdrówka pożycz i będzie pełnia hehe 🙂 Pozdrawiam
  8. Jan

    Sezon 2025/2026

    a kiedy jedziecie do Saalbach ?
  9. Jan

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    Jak L3V to najlepiej sobie 2 tygodnie zaplanuj
  10. Marcos73

    Zwardoń-Ski

    To oczywista oczywistość. Powiem więcej, wczoraj zerwałem znaczek z klapy 4-matic, teraz mam napęd jak na prawdziwego kierowcę przystało - na koło zapasowe, bo już na całą oś - tylko mięczaki tak jeżdżą. Jeszcze muszę zapas ogarnąć na necie - bo nie mam i samochód stoi. pozdro
  11. Gabrik

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    @JanW przyszłym sezonie ponieważ już sobie obiecaliśmy Francję jeśli nic negatywnego się nie wydarzy, chciałbym spróbować czegoś takiego. Tylko nie wiem czy czarna przez muldy, czy przez nachylenienie.
  12. brachol

    Zwardoń-Ski

    A jak wiadomo w PL jest najwięcej prawdziwych super kierowców na km kwadratowy pozdro
  13. Gabrik

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    Taka lekka dygresja przy okazji wpisu @tomkly. W marcu tego roku mój starszy o dwa lata znajomy (nigdy nie miałem jeszcze okazji widzieć jak jeździ na nartach) miał wywrotkę na czarnej trasie gdzieś w Szwajcarii (były odsypy). Śmigłowiec, połamane żebra, przebite płuco, operacja...szramę widziałem, od łopatki, aż po bok na wysokości nerek. No ogólnie było blisko największej tragedii. Nie zamierzam kozaczyć, a tym bardziej wsadzać na minę kogokolwiek w imię "Ty nie dasz rady?", lub jakiejkolwiek formy "damy radę, jakoś będzie".
  14. Te są trzecie, za często nie zmieniam😃. No teraz naprawdę muszę kupić bo już 6 czy 7 lat je mam i strasznie zajechane.
  15. Gabrik

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    Tak, zerkam sobie dla bardzo ogólnego rozeznania, pamiętając, że kamerki spłaszczają mocno.
  16. Gabrik

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    Marzec (od 7), już zmodyfikowałem. Będzie Nauders, Schoeneben, Solda i być może na jeden dzień Maso Corto lub Samnaun. Osoby z dużymi obawami/strachem, a dodatkowo nieobjeżdżone, słabiej sobie radzące, z reguły nie wykorzystują całego ośrodka. Jednak i tak jak do tej pory przede wszystkim kolejki do wyciągów są mniejsze, niż w Tylicz, Zieleniec itp. Moja żona jest świetnym przykładem jaką rolę odgrywa głowa. Nasz pierwszy wyjazd, to był wjazd do Włoch od Sant Moritz. Zawsze pyta czy będziemy tamtędy jechać. Jechaliśmy VW T5, ja prowadziłem i pamiętam morze białego, takie "wow jaka zima i góry", bez żadnych negatywnych emocji. Żona natomiast twierdzi, że to była/były ogromne góry, przepaście itd. i dalej jest "to było, kurde jak tam było wysoko, ile śniegu, jak ja się bałam". A że kumpel pożyczył nam auto z uszkodzoną uszczelką pod głowicą, to kłopoty z tym związane zapewne wszystkie negatywy zwiększyły. Projekcja Jej umysłu nic się nie zmieniła, do dziś jest to coś z dozą wielkiego wrażenia, ale na podłożu strachu. Dlatego "szyję" zawsze tak wyjazd, aby miała dla siebie skrawek ośrodka bez nadmiernego stresu, ale jednocześnie mogła się przełamywać.
  17. Zależy też jaki to instruktor i co dobierze 😉
  18. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Większość tak, ale przez Alpy będziesz już jechał za dnia. Życzę ładnej pogody.
  19. Cześć 1. Dobór sztywności buta nie ma nic wspólnego z wagą narciarza. 2. Dobrze dobrany but sportowy to znakomite rozwiązanie do całodziennej jazdy. 3. W segmencie butów sztywniejszych dobór na zasadzie płci nie istnieje. 4. Daleko ważniejszą sprawą od sztywności jako takiej jest krój skorupy (sposób trzymania stopy i kąty tego trzymania). 5. Nie wiem co to znaczy, że ktoś "nie dognie buta". 6. Flex to tylko niezunifikowany index, który jest pewną sugestią jedynie. Pozdro
  20. star

    Czechy - Malá Úpa

    Masz bliżej na Słowację więc po co kombinować? Trzeba lokalnie.
  21. Jan

    Francja - Verbier-4 Vallées

    słusznie @SkiForum Verbier to nie Francja
  22. Wczoraj
  23. Z doborem butów to są zawsze największe przeboje. Najlepiej wybrać sie do sklepu, przymierzać i szukać takich w których jest najwygodniej. Przy większym flexie w większości przypadków dobrze jest zrobic potem bootfiting + indywidualne wkładki + znaleść kogoś kto Ci ogarnie canting. Z flexem tez nie należy przesadzać, dla amatorsko jeżdżących kobiet 110 to już jest górna granica moim zdaniem, chyba że ktos jest naprawdę ciezki. Dziewczyna ważaca 60kg jeżdżącą na świetnym carvingowym poziomie po czarnych trasach (lepiej niż 99,99% narciarek jakie widziałem na żywo) miała flex 120. Zawodniczki mają więcej, ale to już inna historia, bo to jazda po lodzie. Warto tez zwrócić uwagę na anatomię stopy, jesli nie masz waskiej stopy to warto szukać szerszych butów bo te race mogą być niewygodne na cały dzień, nawet jak w sklepie fajnie leżą i ładnie wygladaja. Sam jezdze na 96mm szerokości przy 26,5 w race butach, ale linni cywilnej. Te węższe zwykle 93mm przy 26,5 ,,zawodnicze" są genialne na 2h trening, ale nie całodzienna jazdę. Jeśli nie masz aspiracji sportowych to najlepsze beda buty z segmentu perfromance ok. 100mm szerokości dla 26,5. Co do damskich butów są modele o flexie +100. Nie ma reguły, ale z jakiegoś powodu takie buty są na rynku i moga bardziej pasowac do damskiej anatomii. Warto przymierzyć, ale bez presji. Duzo butów to unisex mimo że określają je jako męskie. Z flexem nie warto przesadzać bo tego buta nie dogniesz, gorzej sie prowadzi narta przy mniejszej prędkości. Jeśli twój obecny flex jest za mały to jesli jest to do wagi, to czuć, że brak stabilzacji, but sie przechyla, lekko się w nim ,,pływa". Jeśli but ma za niski flex do umiejętności to w czasie agresywnej jazdy, to np. czuć pogorszenie kontroli nad krawędziami nart, brak stabilizacji tylko występuje to tylko w czasie intesywniejszej jazdy. Wtedy warto zwiększać flex.
  24. Jan

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    @Gabrik jak chcesz uczyć słabszych narciarzy te oba topowe i drogie ośrodki są trochę marnowaniem kasy bo i tak ich potencjału trasowego i oboktrasowego nie wykorzystacie w jakim terminie planujesz wyjazd ?
  25. to nie wiem poco to kombinować, buty wygodne, na nartach super się jeździ to jeździj dalej i nie daj sobie robić wody w mózgu jakimś instruktorom
  26. tomkly

    Tyrol - Serfaus-Fiss-Ladis

    SFL jest bardzo trudnym ośrodkiem, nie polecam dla słabszych narciarzy. Powodów kilka: 1. Dużo bardzo trudnych tras, w tym czerwonych. 2. Duże odległości pomiędzy trzema miejscowościami, trzeba planować z dużym zapasem czas powrotu, na dojazdówkach często duże muldy. 3. Przygotowanie tras istotnie słabsze aniżeli w Solden oraz Ischgl, bardzo często zarówno poprzeczne jak i podłużne garby, a także spore zalodzenie.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...