Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Dodałbym jeszcze czynne trasy do tego karnetu za 220 zł. Stan na 28.12.2025 r.
  3. Dzisiaj
  4. Przy zjeździe po niebiesko-czerwonej trasie na Kronplatzu (którą już zjechałam wcześniej) wybiło mnie na jakimś odsypie czy innej większej nierówności, obróciło w prawą stronę i upadłam na plecy, prawa narta się nie wypięła i powykręcała mi kolano. Aż dziw, że nie „poszły” mi więzadła - byłam przekonana, że po takim upadku i skręceniu kolana mam zerwany ACL! Dopiero badania w klinice urazowej wykazały, że jest to złamanie nasady bliższej piszczeli, kwalifikujące się do operacji. Widocznie zadziałał tu inny mechanizm, powodując takie złamanie. Sprzętu do diagnostyki po tym wypadku nie oddawałam. Narty leżą w szafie; zdaniem męża nie warto sobie już nimi głowy zawracać i ryzykować i lepiej kupić nowe. Ja chyba też jestem tego zdania (choćby dla komfortu psychicznego). Dzięki Mitek za te słowa - przywracasz mi wiarę w to, że jest jeszcze dla mnie nadzieja na zostanie „sensownym” narciarzem. Faktycznie, u mnie problemem też jest psychika - analizowanie wszystkiego i strach przed prędkością. Teraz, po powrocie po tej kontuzji, będę musiała sobie wszystko na nowo ułożyć, przetrawić. Mam nadzieję, że znajdę w końcu instruktora, który podejdzie z głową i zamiast od razu pokazywać mi carving, popracuje ze mną nad poprawą sylwetki i techniki. No i może już nie będę nakładała sobie takiej presji, by szybko dogonić umiejętnościami mojego męża. Ok, a więc miałeś dobre intencje, tylko… 😉 Mój mąż też nie jest alfą i omegą. To, że jeździ bardzo dobrze, nie czyni go jeszcze znawcą we wszystkich obszarach narciarstwa, w tym w kwestii doboru sprzętu. I też nie musi być dobrym nauczycielem (choć bardzo doceniam fakt, że starał się mi tłumaczyć i pokazywać różne rzeczy). Po sklepach ze mną oczywiście jeździ ale ciężko mu cokolwiek doradzić, dlatego muszę zdać się na opinie osób, które faktycznie znają się na sprzęcie, albo bazują na własnych doświadczeniach.
  5. Przez lata próbowałem różnych kasyn online, ale często trafiałem na problemy z wypłatami czy wsparciem. Rok temu, po kolejnym rozczarowaniu, znajomy z czatu polecił mi bison casino https://bisoncasino1.pl – mówił, że to naprawdę solidne miejsce z licencją i błyskawicznymi przelewami. Spróbowałem ostrożnie i od razu poczułem różnicę: wszystko działa sprawnie, weryfikacja szybka, a wygrane lądują na koncie bez nerwów. Jeśli szukacie niezawodnego kasyna online, szczerze polecam spróbować – dla mnie to wreszcie trafiony wybór.
  6. Cześć Na stokach ogólnodostępnych ma pojęcie o jeżdżeniu na nartach jakieś 2-3 % ogółu jeżdżących. Są to właśnie stoki dla słabo i przeciętnie jeżdżących bo dobrze jeżdżąca osoba nie ma problemu ani z nartami ani jakimkolwiek stanem stoku i szuka nart, które nie wybaczają żadnych błędów - czyli dobrych. Próbowanie nart w celu ich zakupu przez osoby, które słabo jeżdżą nie ma sensu bo dobierają narty na zasadzie najgłupszych rad jakie można usłyszeć czyli - mnie się na tym modelu dobrze jeździ to biorę. A to dobrze jeździ oznacza w tym wypadku narty, które łatwo jest obrócić przez przysłowiowy zarzut dupy czyli zdecydowanie za krótkie. Jak widać Ty również na takich nartach jeździłeś - 162 czy 165 cm to dla faceta sztywna narta SL a w wypadku nart, o których pisałeś to dobór dla lekkiej dziewczyny o wzroście 165cm mniej więcej. Pozdro
  7. Cześć, jeśli obawiasz się długości, to tylko powiem, że ja jako dziewczyna 165cm wzrostu, ok. 60kg jeżdżę na nartach długości 167cm bez problemu (jestem średniozaawansowaną narciarką), dłuższe narty przy szybszej jeździe dają wiekszą stabilność, spokojnie dasz radę ale jeśli nie to znaczy że zdecydowanie musisz zwolnić i wziąć instruktora.
  8. Długość na wzrost. Tymbardziej jeśli dechy z rockerem.
  9. Hehe, stoki dla tylko dla zawodowców 😉 Myślałem, że forum to coś ktoś pomoże wszak pozycji na rynku dużo i wiele osob dużo sprawdzało i cos potrafi powiedzieć. Na tych Racetigerach chyba jeździłem. Tylko nie wiem czy SRC... 😢 Zastanawiam się nad długością bo mialem dotychczas 162, 165 cm
  10. rada jest taka : nie umiesz jeździć- szukaj instruktora a nie pytaj o narty🤑 Mam podobne parametry do Twoich i w skali forumitkowej też nie potrafię jeździć ale ostatnio bardzo dobrze mi się zjeżdża na Völkl SRC 173 cm Racetiger
  11. Zwardon karnet 270, ale za 3 osoby na 4 h, czas stania 0-4 minuty. A gdzieś tu czytałem, że korki i kolejki w Szczyrku to juz przeszłość. 😄 Zwardon zyskał jeszcze jeden ogromny atut. Otwarta trasa S1 skróciła dojazd z mojej wioski z godziny do 40 minut i myślę, że wpisałem wczoraj na stałe ten stok do moich kierunków, najprawdopodobniej kosztem Czarnego Gronia, bo jazda przez Przełęcz Kocierską z dzieckiem z chorobą lokomocyjna nie należy do przyjemności.
  12. jak napisał mitek, to są dwie sprzeczności. na narcie łatwej nie zrobisz postępu w umiejętnościach narciarskich. jak chcesz jeździć szybko, to musi to być długa narta, w okolicach wzrostu, i wąska pod butem. tylko na początek zainwestuj w instruktora. poza tym dodaj ankietę, z niej dużo więcej dowiemy się. ankieta jest dostępna w innych wątkach, z prośbą o dobór nart.
  13. Cześć Jak, to zależy od typu narty. Np: Opisane rzez Ciebie narty to amatorski sprzęt popularny całkiem OK w sensie konstrukcyjnym i dla Ciebie powinny mieć mniej więcej około 170cm a jeżeli jazda ma być szybsza to bliżej wzrostu. To typowe modele wybaczające błędy właśnie. Pozdro
  14. No tak, za dobrego nigdy sie nie uważałem choć uwazam ze sobie radzę i w stosunku do przeciętnego bywalca jeżdżę sporo. Mam pokorę i tak, to wciaz jazda amatorska. To jak dobrać narty? Chcialem od Was pomocy 🙂
  15. Cześć Czyli w rozumieniu narciarskim są to prędkości średnie a maks, który podajesz to już prędkości duże. 75km/h to jedzie zawodnik w GS na zawodach w PŚ a nie gość, który ledwo jeździ na ogólnodostępnym stoku. Tak to wygląda realnie. Jeżeli opis umiejętności jazdy zaczyna się czy nawet zawiera element prędkości jazdy to wiadomo, że ze świadomością jazdy jest słabo. Jeżeli lubisz prędkość sugeruję kurs jazdy sportowej - łatwo znaleźć trzydniówkę w sieci - i sprawdzić swoje możliwości i umiejętności w warunkach do tego stworzonych. Jazda skrętem wymuszonym to znakomity środek edukacyjny. A co do nart - na każdych nartach można jechać w miarę szybko i skutecznie w warunkach trasowej jazdy amatorskiej, ważne żeby były sensownie dobrane i przygotowane. Pozdro
  16. No tak, chodziło mi o to, że sobie radzę na stoku, jeżdżę wydaje się sporo ale nie jest to stan zaawansowany. "Szybko" to u mnie wg Garmina prędkości maksymalne oscylujące około 75 km/h Normalnie 50 - 60 można powiedziec.
  17. Cześć "Chciałbym szybszej narty ale która wybacza błędy. Nie jestem idealnym narciarzem technicznym." To zdanie jest sprzecznością z wielu powodów. 1. Najpierw uczymy się jeździć - później jeździmy szybko. 2. Do jazdy szybko służą narty porządnej konstrukcji a te z założenia są nartami dobrymi, które nie wybaczają błędów. 3. Po spełnieniu warunku z ptk1 polecamy np damskiego GSa w długości wzrost +5 cm. Pozdro
  18. Hej Prośbą o pomoc. Chcialem kupic narty - ostatnie 3 sezony pożyczałem ale ceny w górę i bym coś kupił na kilka sezonów. Jeżdżę we Włoszech, Austrii dwa razy w roku od 10 lat. Mam 40 lat, 176 cm, obecnie 88 - 90kg wagi z planem redukcji w okolice 85 kg Dziennie wychodzi po 50 km zjazdów wg Garmin. Ostatnie wypozyczenia to volkl deacon 74 i head e-rally. Chciałbym szybszej narty ale która wybacza błędy. Nie jestem idealnym narciarzem technicznym. Na narty chciałbym wydać max 2500 zł. Patrzyłem na head e-magnum. Czy to dobry wybór i jaka dlugosc polecacie. Dzieki!
  19. Jan

    Sezon 2025/2026

    rankiem za oknem
  20. Lexi

    Sezon 2025/2026

    Wczoraj Rusin jak Rusin - warun petarda, pogoda włoska.. drogi na południe zapchane w diabły, na północ puściutko - Rysiek z Bukowiny do Poznania 5 godzin jechał. I kogóż to moje śliczne oczęta.. I jeszcze chatka w której spędziliśmy fajny tydzień .. co prawda przyozdobione niezbyt subtelnie przez ChatGPT ale polecam bo miejscówka zacna.
  21. Bo to Scyrk Adaś.. w dobrym tonie się jest pokazać - jak w St.Moritz,...jak w Aspen
  22. Wczoraj
  23. Szczyrk: jedna kanapa czynna karnet 220 czas stania 1 h
  24. filok

    Szwajcaria - Zermatt

    Witam Jako że w tym sezonie a dokładnie 4 stycznie ruszamy na tydzień do Saas Ground ale zamierzamy oczywiście pośmigać również w Zermatt potrzebuję informacji z pierwszej ręki 😄 Dojazd autem do parkingu w Tasch ,tam zostawiamy busa i jedziemy pociągiem do Zermatt a stamtąd już chodzą wyciągi ? Koszty - parking za busa całodniowy w Tasch ?, cena za pociąg za osobę ze sprzętem ( czy np jest możliwość zakupienia karnetu całodniowego online z biletem na pociąg ?lub parking w Tasch ? Jakoś nie potrafiłem tego doszukać ) Karnet zakupujemy najlepiej online czy normalnie w kasie lub automacie ? co lepiej się opłaca ? Czy jest jakaś godzina ostatniego kursu pociągu do Tasch by nie zostać w Zermatt na nockę gdzieś na przystanku 😄 Jedziemy tam pierwszy raz i stąd moje pytania do Was którzy tam już byli i rozeznali sytuację na miejscu Dziękuję z góry za pomoc 😄
  25. grimson

    Czarna Góra

    Rozstawiają teraz armatki na trasie C, D startuje jutro:
  26. Wstałem dziś o 7, żeby być na otwarcie stoku. Moi towarzysze podróży jak zwykle mieli to za nic. Wybraliśmy wiec stok który otwielarali o 12 😄 a i tak ledwo zdążyliśmy Wybór nie mógł być lepszy. Ograniczona ilość ludzi, kolejek brak, słońce, lekki mróz, warunki perfekcyjne, świetne miejsce na rodzinny wypad na narty. Pojeżdżone do zachodu słońca. Na koniec skandal, dojazd do swojskich nie był nasnieżony. Trzeba było sie turlać po błocie, zwłaszcza po obżarstwie.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...