Skocz do zawartości

Mitek

Members
  • Liczba zawartości

    16 813
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    256

Ostatnia wygrana Mitek w dniu 13 Grudnia

Użytkownicy przyznają Mitek punkty reputacji!

3 obserwujących

O Mitek

  • Urodziny 29.10.1965

Ostatnie wizyty

25 185 wyświetleń profilu

Mitek's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Very Popular Rare
  • Dedicated
  • Reacting Well
  • First Post
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

7,3tys.

Reputacja

  1. Cześć No ja z Olinami miałem stycznośc bo znalem i jeździłem z Tomkiem Wińskim a on miał Oliny - właśnie te o których piszę - i chyba nawet na nich jeździłem. Lacroix - zgadzam się ale szaty miały piękne Kneissl - tak dokładnie było. Kneissl robił, nie wiem czy nie jako jednak z pierwszych firm narty na bazie tworzy Cóż to był za syf i ten okropny szklisty dźwięk jaki wydawały podczas jazdy.
  2. Cześć Olin - legendarne narty do baletu - nigdy nie miałem zawsze marzyłem. Lacroix - jedyne narty, które można było zamówić z wkomponowanym w delikatną i elegancką szatę imieniem i nazwiskiem lub jakimś innym monogramem. Kneissl - pierwsze narty, które stanowiły parę - szata obu nart się uzupełniała, naprawdę piękne narty i tu akurat Kneissl ISR miałem Bardzo fajny pomysł. Ja zawsze bardziej od nazwy, w sensie jej brzmienia czy tłumaczenia, kierowałem się liternictwem i znaczkiem!. I tu Blizzard - stary napis, właśnie ten z Blizzard Thermo Quattro. Volkl ze starym znaczkiem - tym z ostrymi zakończeniami i szata Volkl Pantera. Oj długo by pisać... Pozdro oli
  3. Mitek

    Ku przestrodze

    Czy jest jakaś oficjalna strona tego przedsięwzięcia? Proszę o kontakt. Pozdrowienia
  4. Cześć Nie będąc ogólnie ogarniętym technicznie ze swobodną jazdą na każdym stoku nie powinno się myśleć o jeździe ciętej. Nikt tak nie robi ale tak być powinno. Pozdro
  5. Cześć Chyba tak. Nie widziałem, że to inny link. Dzięki Krzychu. Pozdro
  6. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Cześć Jak masz ostre narty to umiejętności mogą być średnie, wysoki poziom to jak masz tępe. Miłej zabawy wszystkim! Pozdro
  7. Cześć Widzisz... obawa przed długością jest całkiem irracjonalna. Gdyby Jej/Wam ktoś tego nie przekazał nie miałoby miejsca. Dzieci, które są od początku uczone przez solidnych instruktorów uczą się na nartach równych wzrostowi albo nawet dłuższych i nie widzą problemu. Tu masz dziewczynkę 8 lat i troszkę, na nartach 140cm z tym, że to dość sztywna nartka na płycie, która pracuje całą długością narty. Narta Twojej żony będąc dość delikatnej konstrukcji, niech jeszcze ma rocker (żeby było łatwiej) przylega do śniegu na długości 120cm a pracuje powiedzmy 110cm. To już taniej wychodzi ślizganie na butach. Niestety, prawda jest taka, że techniczna jazda na nartach nie jest łatwa. Narty to sport przestrzeni, gdzie ma znacznie nie tylko opanowanie sprzętu ale dziesiątki innych rzeczy aby czuć się pewnie i swobodnie. To nie jest weekendowa gra w kometkę przez bramę na działce z tej prostej przyczyny, że bardzo łatwo sobie albo komuś zrobić krzywdę a takie podejście do narciarstwa próbuje nam wmówić marketing. Ale za to jak już czujesz się swobodnie i pewnie zabawa jest przednia a odczucia znakomite więc warto z tego zrobić pasję życia. To tak na marginesie. Każda narta powinna być dobrana według pewnych reguł a zależą one od wielu czynników a przede wszystkim od rodzaju narty. SL - sztywny taliowany, dobierasz krótki 160-165cm a GS już 180-190cm - ta sama osoba. A nartę amatorską gdzieś pomiędzy czyli - wzrost, wzrost -5 cm, może być wzrost -10 cm jak to narta o profilu SL. Moja żona jest dokładnie takiego samego wzrostu tylko sporo lżejsza i jeździ na zasadniczej narcie 170cm - ba taką akurat teraz lubi a SL ma 155cm. Twoja żona powinna mieć nartę mniej więcej 155cm - 160 cm jeżeli mówimy o mało sztywnych nartach popularnych. I do pracy. Pozdro Pozdro
  8. Cześć Ca to pewnie jakiś Carbon a Ti to pewnie jakiś Titanal. Z Twojej perspektywy nie ma specjalnego znaczenia - kupuj tańszą choć z Ti będzie konstrukcyjnie sztywniejsza i lepsza. A może żona jest niska i lekka - 150cm i 40kg - to wtedy może mieć jakiś sens - inaczej bezsens. Jak chcesz to Ci podam na priv telefon i niech dzwoni dlaczego. Pozdro
  9. Cześć Ale nie 145cm. to narta dla dzieci. Pozdrowienia Cześć Dzięki za zrozumienie. Rozpatruje to przede wszystkim jako osoba, która spędziła na stoku ponad 25 lat szkoląc innych. Z tego względu wiem czym się kończy jazda cięta realizowana przez osoby, które słabo opanowały technikę zmiany śladu i wyjście ze śladu ciętego. Najczęstszą kontuzją przy niekontrolowanym zazębieniu się narty na krawędzi jest chwilowe rozjechanie się nart prowadzące do ruchu skrętnego w stawie kolanowy i zerwania czy naderwania więzadła/więzadeł krzyżowych. To jest typ kontuzji, którego (gdy nie towarzyszą mu inne urazy) jest czasami absolutnie bezbolesny i specjalnie nieodczuwalny a prowadzi do niestabilności w kolanie i dalszych kontuzji. A jest to tym bardziej niebezpieczne gdy odbywa się na małej prędkości gdy osoba nie potrafi szybko odciążyć narty na której ją powiozło. I nie trzeba jechać nawet 40 na godzinę - 20 wystarczy ale są typy śniegów (ubitych i pięknie wyglądających), że stojąc na obu nartach obciążonych nie zrobisz nic, jak nie masz aparatu technicznego i pewnych odruchów. Słusznie więc piszesz, że szukasz narty niezbyt zaawansowanej (mało sztywnej) bo taką łatwiej operować siłowo - bo jeżeli operujesz technicznie to nie ma narta za trudnych. Polecana przez kolegę narta to bardzo dobry wybór dla osób średniozaawansowanych czyli takich, które swobodnie sobie radzą w każdych warunkach na przygotowanej trasie. Jednocześnie Rossi Hero Elite MT (kolega poleca ST) ale Mt będzie chyba bardziej uniwersalny jest już nartą porządną, na której każdy może pojeździć. Pozdro
  10. Cześć W kwestii zasadniczej... Carving czyli techniki cięte jest z założenia jazdą szybką. Stąd we wszelkich programach nauczania są na końcu i poprzedzają jazdę sportową. Na końcu - czyli założeniem ich szkolenia jest wcześniejsze, co najmniej dobre, opanowanie techniki skrętów prowadzonych ślizgowo, odciążenia dociążenia i jazdy śmigiem, czy też krótkim skrętem, ze szczególnym uwzględnieniem świadomości Różnicy w jeździe pomiędzy śladem ciętym a ślizgowym oraz bardzo dobrej umiejętności zmiany śladu i wyjścia ze śladu ciętego. Z tego też względu jazda cięta w sensie turystycznym może być realizowana dość rzadko. Jazda skrętem ciętym wyklucza brak super techniki. Pozdro
  11. Mitek

    PS 2025/2026

    Cześć Może, no ja to tak oceniam. Wiesz u nich chodzi mi o niuanse techniczne w jeździe, których ja nie widzę a oni je wyłapują bardzo często. Co do tego czy ktoś szybciej czy wolniej to chyba jest to nie do oszacowania. Jak różnica idzie w sekundę czy więcej to widać (oczywiście mówimy o czystych przejazdach a nie błędach ewidentnych). Ale jak to jest na dziesiąte to tego już nie widać - przynajmniej ja nie jestem w stanie tego dostrzec i oni chyba też - bo linia może być dobra, jazda czysta ale ktoś jedzie nieco szerzej (np. po 5-10 cm) na pewnym odcinku i już wystarczy. Co do NTN to ja jestem uprzedzony - zdaje sobie sprawę z tego, że może to być nieuprawnione. Tomek (miałem okazję go poznać osobiście i pogadać na jakimś seminarium dotyczącym bezpieczeństwa i kontuzji w narciarstwie) bardzo często swoją wiedzę sprzedaje w sposób zbyt zgodny z ideą sprzedaży produktów a trochę niezgodny z czystą praktyką i realiami. Po prostu nikt mi nie wmówi, że milimetrowe różnice są wyczuwalne dla przeciętnego narciarza. Pozdro serdeczne
  12. Mitek

    Ku przestrodze

    Cześć Jak dla mnie powinny zostać wprowadzone "narciarskie prawo jazdy" - rozszerzenie książeczki narciarza -i tylko po zaliczeniu szczegółowego egzaminu z elementów zachowania bezpieczeństwa biernego i czynnego oraz techniki narciarskiej można by było kupić karnet. Pozdro
  13. Mitek

    PS 2025/2026

    Cześć To mamy zupełnie inne podejście. Mnie komentator nie musi mówić co widzę bo wiedzę ale powinien znać kulisy sportu, aktualia, charakter treningu, znać zawodników itd. Fajne są smaczki zżycia PŚ, które sprzedają. ciekawostki dotyczące tras - bo po nich jeździli w reżimie sportowym. To czy ktoś jedzie szybko czy wolno to akurat widać ale różnic an setne z pewnością nie. Kurdziela przestałem lubić odkąd zaczął budować sobie swój narciarski interes i wszystko temu podporządkował. NTN i całej tej idei nigdy nie lubiłem za spaczone jednostronne podejście do techniki. Klasycznie zachłysnęli się carvingiem, POzdro
  14. Mitek

    PS 2025/2026

    Cześć Nie no stary jak komentują Szafrański i/lub Krzyżyńska to jest inny poziom. To narciarze, zawodnicy a nie bajarze, Pozdro
  15. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Cześć Moja uwaga nie była ani w promilu kierowana personalnie. Po prostu dla osób, które z pewnymi rzeczami stykają się po raz pierwszy nic nie jest takie proste i chcąc być dobrze zrozumianym trzeba bardzo pilnować klarowności wypowiedzi, wszystkich szczegółów przekazu, drobiazgów i nie raz powtarzać, i nie dwa. To normalne w procesie uczenia. Pretensje do ucznia to objaw głupoty uczącego jedynie. I zobaczysz, że nie wiadomo kiedy wszystko będzie oczywiste. Wielokrotnie tu, na forum proszę o to aby pisać jak najbardziej zrozumiale z dbałością o szczegóły bo to pomaga w zrozumieniu a jednocześnie jest objawem szacunku dla czytelnika. I fajnie, że większość ludzi to rozumie, a tym co dla zasady nie bo nie ch....w d... Pozdro serdeczne
×
×
  • Dodaj nową pozycję...