-
Liczba zawartości
16 424 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
251
Mitek's Achievements
-
Cześć Ale jaki "własny pomysł na narciarstwo". To co przytaczamy to jest właśnie - własny pomysł na narciarstwo. W narciarstwie chodzi o to aby zjechać z górki i się nie wyjebać. Jak chodzi o narciarstwo sportowe no to jeszcze dochodzi kwestia aby zrobić to szybciej od innych zgodnie z regułami. Jakie tu chcesz mieć własne pomysły? - w sensie nacji oczywiście. Już kongresy jawią się jako typowa sztuka dla sztuki. Nie lepiej, uczciwiej po prostu spotkać się z kumplami, pojeździć i zrobić imprezę? Do tego dochodzą różni nawiedzeni guru tworzący własne systemy nauki czy jazdy. Zabawne i żałosne jednocześnie. Większość pamięta Kuchlera, cóż to była za fascynacja, szkoły bezpługowe, bezześlizgowe, powinny być szkoły beznartowe - też by znalazły amatorów, zwłaszcza wśród tych mniej jeżdżących. Żeby w ogóle traktować coś takiego jak przytoczony przez Ciebie skręt jet poważnie trzeba było być niezłym kosmitą, ale żeby umieszczać to w programie i uczyć tego innych to już trzeba było być bezczelnym idiotą. Pozdro
-
He he kolejny narciarski bezsens.
-
Cześć Z mojego doświadczenia, najtrwalsze efekty daje przyzwyczajenie się do zimna. Pozdro
-
Oj... ciężko się zmieścić na takim ustawieniu dla dzieci. Dobrze, że nartka krótka.
-
Cześć Ale Ty to musisz mieć dużo wolnego czasu. Fajne znalazłeś materiały. Widać jak technika ewoluowała ale najfajniejsze jest to, że wszystkie elementy, które dzisiaj wydaja się zupełnie archaiczne w pewnych warunkach stosujemy bo są uniwersalne. Dzięki. Co do śmigu to swego czasu bawiliśmy się w stwarzanie rodzajów śmigu - coś jak ta tabelka Maćka. Chodziło o to aby zróżnicować tych śmigów jak najwięcej. Były więc śmigi płużne, oporowe, z odbicia, nożycowe i jeszcze ... wie jakie. W pewnym momencie zdałem sobie sprawę, że jest to totalny bezsens bo w praktyce w trakcie jednego przejazdu może się okazać, że zastosowałeś 10 różnych zapoczątkowań, 3 odciążenia, część kompensowałeś itd. - bo tego wymagał teren. Od początku lat 80 (tzn. odkąd pamiętam, odkąd brałem udział w kursach) program chyba dość fajnie zmierzał do uproszczenia nazewnictwa, zmniejszenia ilości ewolucji itd. ale... pojawiły się narty taliowane i skręt cięty i koledzy zaczęli jechać jak pogięci. Zamiast zaadaptować ewolucje cięte jako "gold level" zaczęto tworzyć nowe próbując zastąpić dobre lepszym. I teraz nikt nie wie o co chodzi a kolejny program już wychodzi. 🙂 Pozdro
-
Cześć No jak nie ma śniegu?? Przecież na zdjęciu jest! Pozdro
-
Śmig to - przede wszystkim - linia produktów do wykańczania powierzchni stosowanych w budownictwie. Jakie narty...??? Pozdro
-
Cześć Nie, no co Ty? To polska nazwa ale ewolucja jeżdżona wszędzie. Z pewnością nie jest to żaden polski wymysł tylko polska nazwa dla określonego typu jazdy, podobnie jak na przykład szus. Pozdro
-
OK. Ale warunki nie sprawiały wrażenia równych - tak jak u Pań. Szybko porobiły się rowy.
-
Cześć Andrzej dzięki za przypomnienie Twojego kanału. Widzę, że dyskusja dotyczy raczej nazewnictwa a nie ewolucji jako takiej. Wedeln - to była nazwa konkretnego sposobu jazdy i tak pozostało. Nikt - a przynajmniej ja tego nigdy nie słyszałem - nie ujednolicał nazwy śmig z nazwą wedeln. Dal mnie śmig to ... śmig - nazwa sposobu pokonania stoku. Jazda frontalna, blisko linii spadku stoku, rytmiczna ze skrętu w skręt. Rzeźbę fajnie pokazują z Twojego kanału dwa filmiki ilustrujące polski ówczesny kanon: śmig i śmig bazowy. Dla mnie to rozróżnienie bez sensu. Obie sekwencje są bardzo podobne ale widać jak w bazowym demonstrator sili się na dodanie końcowego przycięcia, choć w tych warunkach jest zbędne. Gdyby było stromo jechałby to naturalnie. W śmigu chodzi o jazdę wąskim torem, rytmiczną i... tyle. Nie rozumiem skąd uwagi, że śmig jest jakimś anachronizmem skoro praktycznie wszyscy narciarze w pewnych warunkach nie tyle nim jeżdżą ale po prostu inaczej się nie da. no chyba, że postawisz narty bokiem i ześlizg boczny - też sposób. Pozdro
-
Cześć He he. byłby to pierwszy medal Brazylii w zimowych IO. Pozdro
-
Cześć Obejrzałem z powtórki przejazd Braathena - na górze jechał jak Shiffrin. Idealnie mięciutko i delikatnie, narty cały czas na śniegu z niesamowitym wyczuciem każdej nierówności. Gurgl to trudny stok i chyba dość specyficzny śnieg bo wysoko - będą kolejne ciekawe zawody. Pozdro
-
Cześć Dzięki za dochodzenie. Dlaczego "niestety" - przecież to jest absolutnie oczywiste, tutaj nawet nie ma co się potwierdzać. Pozdro
-
Cześć 1. Trasa, która wczoraj trzymała znakomicie dzisiaj już po pierwszej 15 była systemem rowów i - co ciekawe - na płaskim. Dynamika i waga zawodników w porównaniu z zawodniczkami...? Nie sądzę, może pogoda... 2. Fin już w zeszłym sezonie pokazywał, że ma potencjał u siebie pojechał znakomicie. Miejmy nadzieję, że będzie częściej dojeżdżał... 3. Schwarz - jak zwykle delikatność i porządek aczkolwiek chyba pierwszy przejazd ustawił trochę wyniki. 4. Znakomita postawa Brytyjczyków. 5. Mario Matt zaskakująco wysoko. 6. My niestety do Finlandii mamy tak daleko, że nie dało rady. Pozdro
-
Cześć Andrzeju jesteś pewien? Anastasia Cigolla była w kadrze juniorskiej Włoch ale jako seniorka już nie. Jest raczej typowym przykładem osoby, która mając solidne podstawy sportowe poświęciła się pracy szkoleniowej i trenerskiej - i tu mogła wychować jakichś mistrzów. W każdym razie ten śmig jedzie typowo po męsku - coś mi tu nie pasuje stąd pytania. Pozdro
