-
Liczba zawartości
16 173 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
247
Mitek's Achievements
-
Cześć Spiochu bardzo celnie wskazał ewolucję nowych form zabudowy. Ja od siebie dodam jeszcze - spróbuj gdzieś zrealizować zgodnie z przepisami jakąkolwiek dostawę.... Pozdro
-
Cześć Z poziomu Googla tego nie widać a porównuję do stanu jaki był powiedzmy 4-5 lat temu. Wtedy były po trzy pasy w każdą stronę z czego pas zewnętrzny był z dopuszczonym parkowaniem, więc miejsc parkingowych było bardzo dużo. Chodnik był szeroki po obu stronach i oddzielony od jezdni szerokim pasem zieleni, stan zadrzewienia się nie zmienił bo ani nic nie wycinali ani nie dosadzali. Rowerami jeździło się jezdnią. Jeździliśmy tamtędy do pracy przez co najmniej pięć lat bez przerwy rowerami a czasami samochodem i nigdy nie było żadnej sytuacji kolizyjnej. Ruch wszystkich pojazdów był płynny. Obecnie: 1. Dobudowanie linii tramwajowej w ciągu Gagarina i dalej Spacerową - w sumie około 3km - który dubluje i tak istniejąca tam zawsze komunikację autobusową - a jest to linia ślepa - kończy się na ulicy Czerniakowskiej. 2. Przeniesienie ścieżek rowerowych na pas pobocza - i tu jest dramat. Obecnie ścieżka krzyżuje się wielokrotnie z chodnikiem, jest mało przezierna oraz dwukierunkowa. Absolutny dramat jest na Spacerowej. Tam jest około 1300m lekkiego podjazdu. Swego czasu w obie strony było dwa pasy oraz wydzielony pas dla podjeżdżających rowerów. Pas dla rowerów na samej górze bardzo sensownie wklinowywał się w ścieżkę rowerową na Puławskiej. Obecnie zrobiono dwukierunkową!!! ścieżkę rowerową, która na kończy się zupełnie nigdzie a aby dojechać do Puławskiej i tak trzeba zjechać na jezdnię - na jakieś 50-70 metrów w miejscu gdzie pozostawiono tylko jeden pas ruchu - gdzie jest wieczny korek do prawoskrętu, bo na górze dodano światła i pasy do przystanku tramwajowego. Jadący w dół często lecą po 40km/h - wcześniej jechali sobie jezdnią zupełnie bezkolizyjnie. Teraz ścieżka się kręci, krzyżuje z chodnikiem i poprowadzona jest przy samych wejściach z klatek jedynego bloku, który tam stoi. Do tego w jedną stronę nie zachowano dwóch pasów ruchu a wyklinowano w połowie jezdnię do jednego pasa robiąc tam wydzielone, pojedyncze miejsca parkingowe - zamiast ciągu miejsc - co pozwala zaparkować jakieś 4 razy mniej samochodów niż wcześniej. Taki to postęp. W takich miejsc jest znacznie więcej gdzie proponując nowe rozwiązanie niszczy się przejezdność praktycznie wszystkiego a pieszych naraża na kolizyjność z rowerami co chwila. Pozdro
-
Cześć Smażyłeś czy może coś innego? no to nie jest mleczaj rydz ale jak pyszny to co się przejmować. Ja jeszcze w tym roku rydza czy w ogóle żadnego jadalnego mleczaja nie widziałem nawet. Pozdro
-
Cześć A ja właśnie oglądam "W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości". Poza faktem, że to jednak bajka oraz wyjątkowo drewnianym George'm Lazenby to fajnie się ogląda sceny narciarskie z okresu gdy na nartach nie wypadało jeździć "byle jak" a bycie narciarzem nobilitowało i zobowiązywało jednocześnie. Na a tekst: Gdzie tu jest budka telefoniczna muszę się skontaktować z Londynem - zawsze mnie zabija, podobnie jak głośny pisk opon w trakcie pościgów na zaśnieżonych i zalodzonych drogach. No i Diana Rigg znana przede wszystkim z serialu "Rewolwer i Melonik". Kneissl był widoczny, pewnie za coś płacił. Pozdro
-
Cześć Wsiadasz na rower lub do samochodu i dojeżdżasz. Wszystko jest idealnie zapewnione. A jak chcesz korzystać z innego - nie własnego - transportu to: autobusy, tramwaje, metro, taksówki, ubery, bolty, rowery miejskie, hulajnogi na wynajem, WKD, koleje regionalne - nie wiem nawet czy wszystko wymieniłem. Likwidować dojazdy do budynków i kamienic - po co? Ja widzę w ciągu ostatnich powiedzmy 10 lat tendencję do pewnego utrudniania ruchu kołowego wszystkim. Rozwiązania praktyczne, przepustowe i sprawnie pracujące od lat są w procesie długotrwałych i niezwykle kosztownych inwestycji zastępowane rozwiązaniami generującymi korki, niebezpiecznymi i kosztownymi w użytkowaniu. Typowy przykład to ciąg Spacerowa-Gagarina. To takie działania jakby ktoś w imię jakiejś idei a nie rachunku ekonomicznego budował coś aby można było to nazwać rozwiązaniem ograniczającym ruch samochodowy - bo to modne. Natomiast przy okazji ogranicza się ruch rowerowy, utrudnia pieszy co czyni całość kosztownym i nieefektywnym. Przypomina to panią na i w elektryku, która robi zakupy w ekologicznym sklepie i mieszka w domu zasilanym energią ze źródeł odnawialnych ale pod piwnicą ma mały stos atomowy, żeby tą ekologiczną działalność zasilić i sama segreguje śmieci i opierdala innych, którzy tego nie robią ale odpady radioaktywne ze stosu to już jakby nie jej problem.
-
Cześć Piotrze byłem za dwa może trzy razy w tym okresie na Tuxie i zawsze było tak, że pogoda zmieniała się praktycznie w czasie doby. Jednego dnia słońce, następnego śnieżyca, kolejnego wiatr, itd. Chyba rzeczywiście to bardziej wróżenie albo jechać na pogodę. Może podłączyć się do którejś z busowych ekip - oni mają dużą wiedzę i do tego weryfikują plany on-line w zależnośći od warunków. Pozdro
-
Cześć He he niezłe... Pozdro
-
Cześć Dokładnie. Ja bym powiedział, że te tereny - szeroko pojęty Dolny Śląsk - był zagospodarowany kompletnie i wzorowo. Zostało to zniszczone w trakcie działań wojennych w niewielkim stopniu ale za to później bratnia armia niszczyła wszystko jak tajfun a później ambitni rodacy ze wschodu znający jedynie cep i grabie dokonywali reszty. Wielokrotnie podziwiałem kompletną infrastrukturę hydrotechniczną Doliny Bobru czy chociażby wyposażone w zasilane prądem instalacje wodne i techniczne w położonych gdzieś w górach gospodarstwach. My nawet dzisiaj nie dogoniliśmy tego poziomu uporządkowania i przemyślenia całości inwestycji, który tam został zrealizowany przez niemiecką kulturę techniczną. Pozdro
-
Cześć Oczywiście ale widzę, że - podobnie jak Ty - staram się nie popełniać. Szacun więc dla Ciebie i dla innych dbających. A są tacy co mają to w dupie z założenia Pozdro
-
Nie każdy. Po Tobie tego raczej nie widać. Hm... Post był adresowany do Kordiana. Coś mi chyba nie wyszło i jest bez sensu - przepraszam.
-
Cześć Pisanie wymaga uwagi i dokładności zawsze, jeżeli chcemy być dobrze zrozumiani i szanujemy czytających. To oczywiste. Też piszę na telefonie tym razem, to dość częste i nic nie zmienia. Pozdro
-
Dziękuję. "Poza"piszemy razem w tym sensie jakby co, bo nie wiadomo o co chodzi. Mnie jakoś nie szkoda ale kim ja tam jestem...
-
Cześć Co to jest osoba DOES? Poważnie pytam bo nie mam pojęcia. Pozdro
-
Skoro nie widzisz rzadnej logiki to wszystko w porządku.
-
Cześć Ja nie mam takich luksusów niestety - znaczy źle nie jest, bo mieszkam na obrzeżach i do lasu mam na rowerze dosłownie 10 minut ale nie jest to pusty las niestety. Z tego też powodu znamy tutaj każdą ścieżkę i bywa nudno, z to jest często okazja do porównań i obserwacji formy. Najbardziej Wam zazdroszczę takich prawdziwych podjazdów, bo ileż można jechać ten sam kawałek choć - nie wiem czy wiesz - ale np. na Agrykoli bardzo często widzę biegaczy czy rowerzystów, którzy walą góra dół góra po np. 10 razy - podziwiam samozaparcie ale akurat w tamtym rejonie można sensownie zgrać trzy górki, żeby nie było nudno. Ale nie ma takich podjazdów aby się ustabilizować i ciągnąć - wszystko żeby się choć trochę zmęczyć trzeba jechać praktycznie na maksa. No to idę pojeździć zaraz po Lombardii. Jeszcze co do tych pociągów to... kontroler ruchu lotniczego i kontroler ruchu kolejowego - czy to w ogóle jest porównywalne tak się zastanawiam? Sądząc po prestiżu i zarobkach to porównania nie ma. Pozdro