Skocz do zawartości

Mitek

Members
  • Liczba zawartości

    16 786
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    255

Ostatnia wygrana Mitek w dniu 7 Grudnia

Użytkownicy przyznają Mitek punkty reputacji!

3 obserwujących

O Mitek

  • Urodziny 29.10.1965

Ostatnie wizyty

25 129 wyświetleń profilu

Mitek's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Very Popular Rare
  • Dedicated
  • Reacting Well
  • First Post
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

7,3tys.

Reputacja

  1. Mitek

    PS 2025/2026

    No to ten sam etap. Mnie została jedna para ale raczej pamiątkowa nić do jeżdżenia, choć zeszłym sezonie jeździłem na nich przez tydzień w Zauchensee i ... nie nadają się do jazdy jednak. 🙂 Ale to jednak temat o PŚ - nie powinienem go kalać wspominaniem siebie. Sorry. POzdro
  2. Mitek

    PS 2025/2026

    Cześć Hm.. Rybelek ma 165cm i waży jakieś 57-58 kg i jeździ na Masterze 170cm jako codziennej narcie. nie wiem czy to nie była zbyt pochopna decyzja. Fakt, że Master ma zupełnie inną charakterystykę. Pozdro
  3. Mitek

    PS 2025/2026

    Cześć Każda narta pojedzie na krawędzi z każdą prędkością tylko... trzeba wiedzieć co to w ogóle znaczy. Tutaj bym na to nie liczył Edwinie. Gość nawet nie zdaje sobie sprawy, że taki widok na stoku dla orientujących się narciarzy wywołuje śmiech politowania. Źle się oglądało ten GS bo był w cieniu ale to przynajmniej zapewniało stałe i jednolite warunki. No i dlaczego Odermatt nie wygrał w cuglach jak zwykle...? Bo ja na przykład nie mam pojęcia. Pozdro
  4. Mitek

    PS 2025/2026

    Cześć Brensteinner - zaczął zbyt spokojnie Kristoffersen - jechał zbyt siłowo i nerwowo I mamy podium. Nie podobał mi się ten GS za bardzo ale Pan Sarchette z tym wąskim prowadzeniem i nadmierną kontrrotacją tułowia znakomity. Pozdro
  5. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Cześć Hehe no jasne, że nie chodziło o zjazd bo tam właściwie nie było trasy - przynajmniej ja nie pamiętam, żebym kiedykolwiek trafił na jakiś przygotowany kawałek ale poza śladem skutera. Ale wyszukiwanie trasy między tymi głazami a kosówką czy wiszenie na talerzyku metr nad ziemią... Jak na Kasprowym za najlepszych lat. Pozdro
  6. Mitek

    PS 2025/2026

    Cześć Kto widziała Pana Ryder Sarchette?? Dawno nie widziałem tak czystego a jednocześnie tak archaicznego stylu jazdy a jaki skuteczny. Byliśmy w szoku!! Ciekawe jak na trudnych stromych trasach to będzie pracowało? Pozdro
  7. OK. Ja już napisałem wszystko co mogłem. Więcej nie mogę bo bym oszukiwał. Wybór należy do Ciebie - albo chcesz się nauczyć jeździć na nartach albo do końca życia będziesz zjeżdżał z górki. Narta leży na ziemi - nie może być za ciężka - chyba że do noszenia ale to tylko kwestia umiejętności noszenia. Powiedzenie jest takie - dobra narta ciężka narta jest ciągle aktualne. Pozdrowienia
  8. Mitek

    PS 2025/2026

    Nieważne. Jeżeli ci na tym zależy: Cały przejazd to była perfekcyjna pozycja zjazdowa z telefonem w jednej ręce a kijami w drugiej. A nie jakaś k....a symetria czy coś.
  9. Cześć Tłumaczę jeszcze raz: Albo kupisz sobie nartę, która TERAZ jest nieco zbyt wymagająca ale zapewni Ci postęp techniczny w jeździe albo kupić taką, która jest TERAZ komfortowa i za chwilę poczujesz, że nie trzyma, jest wiotka itd. Jeżeli można jakoś naprowadzić to szukaj narty nie za bardzo taliowanej ale i nie za sztywnej - im mniejszy promień tym może być krótsza ale jednocześnie sztywniejsza (wyższy model katalogowo). Rally wydaje się nartą, którą można polecić w takiej sytuacji. Jeżeli była zbyt wymagająca to znaczy, że jesteś absolutnie początkujący i masz takie opcje: - poczekać z kupnem jeszcze sezon i się doszkolić. - kupić nie 177 cm ale 170 cm - wielkiego znaczenia realnego to nie ma ale będzie Ci psychicznie łatwiej i się solidnie szkolić - kupić inną łatwiejszą nartę i... się solidnie szkolić Wypadkowa jest prosta - uczyć się jeździć Pozdrowienia serdeczne
  10. Mitek

    PS 2025/2026

    Ja widziałem przejazdy dziewczyn i nie ma tam jazdy na wprost więcej niż opisałem!
  11. Cześć Nie, dostępna - czyli dostępna czy niedostępna czyli nie do dostania? Bo nie do końca czaję? Całkiem niezły wybór ten Head. Narty kupujemy zawsze nieco "na wyrost" w sensie naszego zaawansowania technicznego bo zakładamy postęp w nauce techniki jazdy. Z początku narta będzie sprawiała nieco trudności w operowaniu nią ale przy wzroście umiejętności, doświadczenia i objeżdżenia te trudności miną. Nigdy nie kupujemy nart bazując na testach czy próbach, chyba, że jesteśmy doskonałym narciarzem i mamy możliwość zorganizowania sobie warunków testowych do doboru narty. Pozdro
  12. Mitek

    PS 2025/2026

    Cześć To czy królowa czy nie to zweryfikuje sezon. W każdym razie jechała - podobnie jak wczoraj na zabicie - wielki szacun. No ale moja faworytka... Emma Aicher wygra za dwa lata najpóźniej PŚ - jeżeli wcześniej nie złapie kontuzji. Czekamy na Panią Puchner...
  13. Mitek

    PS 2025/2026

    No akurat na tej trasie jeździłem. Chyba na wszystkich europejskich trasach jeździłem jak się tak zastanawiam, tak jak może tam jeździć zwykły turysta czyli odcinkami - oczywiście bez Francji.
  14. OK. no to kup taką samą i tyle, tylko... tak jak pisze Brunner - najdłuższą bo to dość łatwa narta. Pozdro
  15. Mitek

    PS 2025/2026

    Obejrzyj cały przejazd choć raz, np ten na tej trasie. To jest 705 metrów w pionie i około 2600 długości. Trasa na górze jest płaska i ostatnia 1/3 jest dość stroma, może nawet mniej - normalne geologia. Oceniam, że na tej trasie jazda na wprost to jakieś 100m - pierwsze rozpędowe (no ale tu to jest łyżwa) oraz przed ostatnim skokiem i po lądowaniu. Może jest jeszcze coś pomiędzy ale to dosłownie metry bo szybko jazda i przełożenie trochę trwa. Zjazd to z pewnością najbardziej carvingowa konkurencja w narciarstwie alpejskim bo tylko tu można całą trasę pokonać na czystej krawędzi - może w niektórych SG też ale wątpię. Na trasach typu Kitz czy Wengen - które mają spory odcinek jazdy po płaskim też ten odcinek jest pokonywany, choć w pozycji zjazdowej, to cały czas w skręcie. Moim zdaniem czysta jazda na wprost gdzie lecisz rzeczywiście na ślizgach występuje niezwykle rzadko i każdy dąży raczej do jazdy na którejś krawędzi bo jazda na wprost: - po pierwsze bardzo trudna - bardzo ryzykowna - realnie występuje niezwykle rzadko Z rozmów ze zjazdowcami z naszej kadry - ale to naprawę dawne czasy - odcinki jazdy na wprost z dużą szybkością to raczej forma lotu delikatnie nad śniegiem minimalnie na wewnętrznych krawędziach Nawet na Twoim filmiku nie ma ani kawałka jazdy na wprost, ani kawałka. Obsuwanie się w lekkim ślizgu nie jest jazdą na wprost - jest jazdą ześlizgu. Takie są realia myślę. Powracając do zjazdu... dziwi mnie trochę bardzo krótki wybieg na mecie po skoku i stromej ściance, zawodniczki miały tam spore problemy... Ta trasa jest generalnie dość łatwa ale jest strasznie nierówna w paru miejscach i to chyba największe niebezpieczeństwo tutaj i wyzwanie aby utrzymać czystą linię i nie dać się rozrzucić na nierównościach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...