Skocz do zawartości

Mitek

Members
  • Liczba zawartości

    16 585
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    254

Ostatnia wygrana Mitek w dniu 28 Listopada

Użytkownicy przyznają Mitek punkty reputacji!

3 obserwujących

O Mitek

  • Urodziny 29.10.1965

Ostatnie wizyty

24 705 wyświetleń profilu

Mitek's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Very Popular Rare
  • Dedicated
  • Reacting Well
  • First Post
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

7,1tys.

Reputacja

  1. Mitek

    Ku przestrodze

    CZeść Jak mieli kaski to spoko. Pozdrowienia
  2. Mitek

    Sezon 2025/2026

    To na biegówkach.
  3. Mitek

    dobór nart

    Cześć "Agresywny carving - krótkie skręty, niskie zejścia" - tak napisał kolega. Czyli raczej narta SL w typie dawnej narty fun, czyli powiedzmy 160cm i ... koniec. Na każdym stoku pojedziesz swoje a jak będzie nierówno to lekko trzeba zmodyfikować technikę lub/i zmienić styl jazdy. W każdym razie nawet w głębokim i zsiałym śniegu da się na SL dość skutecznie jechać dzięki szerokości z przodu. Po co ma kombinować skoro lubi to co lubi? Zakładam oczywiście, że opis jest wiarygodny i kolega umie jeździć na nartach pełną gama technik, bo inaczej do nauki, Twoja rada Marek jest oczywiście OK. Pozdro
  4. Cześć Akurat to dobrze rozumiem. Ja też jak cokolwiek udostępniam to na priv - zwłaszcza fajne miejscówki czy kontakty. Pozdro
  5. Mitek

    Stoeckli laser SC dl 149cm

    Cześć Chyba 20/21 i ... szczerze mówiąc na tyle wyglądają Michale. Pozdro
  6. Mitek

    Czarna Góra

    Warunków podejścia i pierwszego zjazdu można tylko zazdrościć - jak się komuś chce to mu przyroda wynagrodzi. To właśnie jest przykład poprawnej jazdy w takich warunkach. Bokiem, czytelna linia, z daleka od ludzi, przewidując (po wyjeździe z lasu odszedł w prawo co wcześniej było zaplanowane z pewnością) wcześniej, z pełną kontrolą. Szybko to tam znowu za bardzo się nie da bo jest dość płasko. W sensie taktyki jazdy warto brać przykład. Pozdro
  7. Mitek

    Dobór wiązań

    Cześć Jurek, nie ma postępu bo nie ma ciśnienia. Zobacz jaki jest "postęp" w nartach. Ile jest modeli, wariantów i jak szybko pojawiają się nowości i nowe mody. Ale jest niesamowite ciśnienie na narty samojezdne i ludzie w to wierzą, że takie są. Wiązania to element, gdzie nie da się - na obecnym poziomie - ludziom nic wmówić. Działają - musisz oczywiście zmierzyć na specjalnej maszynie - bo inaczej nie będą działały, tak jak but musisz dobrać u bootfittera bo inaczej będzie źle dobrany. A zgadzam się z Tobą, że pole do popisu jest. Postęp zresztą jest - większość wiązań jest teraz o dużym zakresie regulacji i ma nadzwyczaj prosty system montażu - czyli zrób to sam. A jednocześnie wszystko rób przez specjalistę... pewna niekonsekwencja. Pozdro
  8. Mitek

    Dobór wiązań

    Cześć Dzięki za zrozumienie ale... wybacz Szymonie: anglicyzmów. Anglikanizm - to gdybyś mówił o panującej na Wyspach religii - pewnie Ci inteligentny komputer zmienił. Każde wiązanie da się ustawić metodą prób i błędów. Nawet Bety, które miały sprężyny losowo dobierane wypinały jak należy i kontuzji nie było - przynajmniej ja nie pamiętam. Słynne Tyrolie 150 skręcone na chama przez 4 czy 5 sezonów i nie ruszane, zawsze działały idealnie. Tym więcej problemów z wiązaniami im więcej dobudowywanej przez teoretyków teorii. Pozdro
  9. Mitek

    Dobór wiązań

    Cześć Prerelease?? No to nie wiem. Natomiast zgadza się, że jak dobrze stoisz to ciężko żeby wiązania nawet słabo ustawione wypięły - prędzej wypnie w muldzie na nierównym śladzie orczyka. Natomiast wypięcie narty jak jadę i wiem, że nie powinna byłoby horrorem, zwłaszcza teraz gdy jeżdżę na zasadzie, że upaść nie mogę. Pozdro
  10. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Cześć Nie mam może zbyt bogatego portfolio bo byłem w większości ośrodków włoskich wprawdzie ale w Austrii może kilkunastu, no może dwudziestu ale... wszystkie są podobne a na ich ocenę - która zawsze jest subiektywna - wpływa przede wszystkim pogoda i warunki, ze wskazaniem na pogodę. Obiektywna ocena - to bierzesz mapkę, zestawienia i oceniasz. Pozdro
  11. Cześć Standardowo wyłącza się mniej więcej przy 60km/h czyli blisko wartości podanej przez kol. Mateusza ale mogą być inne uwarunkowania. Zależy od kierunku, porywistości o typach wyciągów nie mówiąc ale 20km/h to prędkość, z która wyciąg normalnie pracuje (powinien pracować wyprzęgane krzesło lub krzesło z taśmą - bo to zależy z kolei od poziomu narciarzy na górce). Pozdro
  12. Cześć Zastanawiałem się nad tym... Zawsze było tak, że charakter asekuracji stałej na drodze determinowany był przez sposób asekuracji stosowany podczas pierwszego przejścia. Oczywiście w trakcie istnienia drogi pewne stałe punkty, stanowiskowe czy ważne dobrze siedzące haki zostawały. Chodziło też o to aby nie kuć i stosować asekurację z kości czy maszynek. Gdy ja się wspinałem ilość stałych punktów na drogach łatwych była niewielka a przygotowanych punktów praktycznie nie było w ogóle. I teraz jako wspinacz aktywny czy mógłbyś przybliżyć na czym polega pomysł pełnego obijania dróg? Rozumiem obicie stanowisk i miejsc, w których standardowo bito haki no i oczywiście dróg gdzie inny rodzaj asekuracji jest niemożliwy z założenia i obite zostały przez zdobywców ale obijanie dróg gdzie można zaasekurować się inaczej nie niszcząc przy tym skały jest raczej chorym pomysłem. W jaskiniach to wygląda chyba trochę inaczej bo tam ingerencja jest znacznie większa do rozkuwania niemożliwych do przejścia zacisków i kucia korytarzy omijających trudne partie skracających drogę do miejsca ataku i ułatwiających transport sprzętu włącznie. Tu bardziej chyba to przypomina obicie szlaków - czy tak jest nadal czy jednak jest większa uważność pod katem czystości stylu? Pozdro
  13. Mitek

    PS 2025/2026

    Cześć No i powoli widać koniec Michaeli Shiffrin. Nie była najlepsza w obu przejazdach - wstyd. Pozdro
  14. Mitek

    PS 2025/2026

    Cześć Jakoś mi się te zawody w Copper M. nie podobają. Tak w GS jak i w SL, który teraz leci większość zawodników się męczy. Ta wysokość tutaj może być decydująca. Jedynie zwycięzcy tak jakby złapali temat i jechali swobodnie. Teraz jedzie Moltzan, która startowała 13 i męczyła się w dziurach. Nawet Shiffrin nie wyglądała tak jak Ona może wyglądać. Pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...