-
Liczba zawartości
16 536 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
253
Ostatnia wygrana Mitek w dniu 23 Listopada
Użytkownicy przyznają Mitek punkty reputacji!
O Mitek
- Urodziny 29.10.1965
Ostatnie wizyty
24 576 wyświetleń profilu
Mitek's Achievements
-
No widzisz a ja jeżdżąc na nartach zawodowo miałem trzy ubezpieczenia a teraz jak jadę dla zabawy dwa. A kaskowy przymus to bezsens - sztuka dla sztuki, napędzanie rynku rzeczy zbędnych. Pozdro
-
No to grubo. Posłać ich na wyspy niech robią tylko drogi od E7 w górę. /szybko będzie spokój. Pozdro
-
Hmmm. ABS... ciekawe jaki odsetek kierowców umie z niego poprawnie korzystać i wie o jego wadach.
-
Cześć No to - zakładając jakąś sensowną statystykę zdarzeń powinienem mieć na koncie co najmniej parę trupów bo spędziłem setki godzin prowadząc grupy, najczęściej dzieci. Ale jakoś tak dziwnie się udało, że nigdy nie miałem żadnego wypadku. To oczywiście przypadek i fart - jasne. Wiesz, jak przejmujesz za kogoś odpowiedzialność nie ma miejsca na przypadki czy farta albo niefarta - MUSISZ mieć zawsze 100 pewności. W zeszłym roku gdzieś w rejonie Zauchensee mieliśmy jeden dzień wyjątkowo pięknej pogody. Zwróciłem uwagę ekipie, że w takie dni trzeba bardziej niż zwykle kontrolować otoczenie bo ludzie widząc piękne warunki trochę głupieją a poza tym śnieg, zwłaszcza w miejscach płaskich gdzie narciarze go dobrze ubijają a nie zeskrobują, robi się zdradliwie chwytny. Przyznam, że trochą mnie olali i się rozjechali a ja też się nie napraszałem z radami bo w sumie sami dorośli ludzie z wieloletnim narciarskim stażem - dwie kontuzje. Pozdro
-
Cześć Nie o to chodzi, że jestem czy nie jestem. Chodzi o to, że zrozumienie istoty procesów a przede wszystkim ułożenie sobie w głowie skali czasu i przestrzeni z jaką mamy do czynienia zmienia diametralnie światopogląd na - po prostu - realny. Większość ludzi nie rozumiem z jakimi odcinkami czasu mamy do czynienia. Żyjąc w bardzo ograniczonej skali nie można się na przykład wypowiadać w kwestiach dotyczących np. zmian klimatycznych czy też zużycia surowców. To również kwestie kształtowania światopoglądu i znaczenia działań ludzi i ludzkości itd. Rozumiem niestety, że statystyczny sebix nie chce tej wiedzy po jest mu wygodnie z niewiedzą. "Wiesz... na tym terenie w jurze było morze a te skały to szkielety organizmów, które w nim żyły. Wiem, ja tego nie pamiętam ale babcie opowiadała..." Pozdro
-
No i teraz to mnie wkurzyłeś. Nie będę nawet próbował przy takim Twoim podejściu udowadniać Ci, że geologię należałoby zdecydowanie rozbudować w programie szkolnym np. - znakomity pomysł - łącząc ją z wycieczkami terenowi. Ludzie nie mający świadomości czasu geologicznego są po prostu ułomni, tak samo jak nie umiejący czytać mapy. Pozdro
-
Cześć A ja zapytam...Co ma piernik do wiatraka? czyli Co ma kask wspólnego z bezpieczna jazdą i ograniczeniem wypadków czy też interwencji GOPR? Lawino we zwiększenie się ilości wypadków w ciągu ostatnich powiedzmy 15 lat raczej przeczy idei bo w kaskach od tamtej pory jeździ większość a ilość wypadków i interwencji rośnie. Problem dotyczy edukacji w każdym aspekcie narciarstwa, propagowania szkodliwych wzorców, krojenia programów szkolenia aby było łatwo i przyjemnie itd. Kask to tylko nośne hasełko dla ludu, czysty populizm, któremu nie wypada zaprzeczyć a taka jest prawa. Pozdro
-
Cześć Ja to trochę rozumiem Tomek bo... ludzie robią się - oczywiście statystycznie - jakby bardziej tępi. A może inaczej - zwracałem na to uwagę wielokrotnie - drastyczne ułatwienie dostępu powoduje napływ do przeróżnych dziedzin czy miejscu ludzi w ogóle do tego nieprzygotowanych, absolutnie przypadkowych, których poziom edukacji w danej dziedzinie ( a często i wiedza ogólna) jest niski lub żaden. Chodzi o obniżenie kosztów społecznych, o których pisze Mateusz. Ale --- zgadzam się z Tobą co do idei oczywiście, natomiast ja by, stosował ograniczenie dostępu w ogóle - jeżeli już. Pozdro
-
A co nie zgadzasz się z myślą przewodnią, którą - kto jak kto ale Ty chyba załapałeś - że sobie jaja robisz Witoldzie? Pozdro
-
he he. Niektórzy wiedzą od razu... Reszta w temacie PŚ 2025-2026
-
Cześć Fajnie masz. Nie mam kolcowanych opon, sześciopunktowych pasów i klatki bezpieczeństwa więc w góry jechać nie mogę bo tam straszna zima. A na narty to już w ogóle bo kask oddałem przyjacielowi a nie chcę być postrzegany przez młodocianych adeptów narciarstwa jak jakiś śmieć. Pozdro
-
Cześć Tak też zwróciłem uwagę na to, że jest w stawce. Ale jeszcze co do McGratha... popatrzyłem wstecz i On był piąty w SG w Beaver Creek w zeszłym sezonie a to już jest wynik świadczący o doskonalej jeździe i wielkich jajach. Zobaczymy za trzy cztery lata czy nie będzie wtedy jeździł wszystkiego z sukcesami...? Pozdro
-
Bzdury piszesz Mateuszu Drogi bo jazda na nartach jest Ci obca w sensie lat doświadczeń. Odpowiednią taktyką jazdy możesz zminimalizować niebezpieczeństwo uderzenia przez kogoś do zera. Ludzie na stoku to nie meteoryty. Są wyliczalni i przewidywalni tylko... trzeba wiedzieć i wiedzieć. Kiedyś - o.. z 15 lat temu - napisałem spory temat o taktyce bezpiecznej jazdy na stoku. Poszukaj przeczytaj pogadamy jak się spotkamy - najlepiej pojeździj ze mną dzień lub dwa. Trzymaj się serdecznie Pozdrowienia
-
Nie sądzę abyś w jakikolwiek sposób mógł mnie pouczać albo strofować. Nie ta liga koleś. Ja...jeżdżę świadomie. Ty, nie wiesz co to znaczy, nie potrafisz sobie tego wyobrazić - stąd twoje wpisy. Miałem tyle różnych zdarzeń na nartach, głupich pomysłów, wypadków i kontuzji, że naprawdę mam tyle pokory, że mogę ci z 10 % oddać - a przydać się może. Kask to tylko zabezpieczenie a jeździ się głową a nie kaskiem. Zapraszam, postaram się przekazać o co mniej więcej chodzi, choć niestety trzeba lat i wielu głupich pomysłów wcześniej żeby wiedzieć ale warto korzystać z doświadczeń tych, którzy już się poobijali aby nie robić ich błędów. Pozdro
-
Cześć Atle Lie McGrath 12 w pierwszym SG w Copper Mountain!! Wiadomość dnia. Pinheiro Braathen sam koniec stawki. Wiadomość dnia nr 2 Dwóch przyjaciół z boiska cały czas razem. Ciekawe czy to stały kierunek czy raczej próba ze względu na charakter trasy...? Stawiam na to drugie. Pozdro
