Jump to content

Dwie Doliny Muszyna-Wierchomla


SkiForum
 Share

Recommended Posts

Ale odnosimy się do relacji Mitka, a tam jednoznacznie chodzi o to, że na danym stoku zainstalowanie wyciągu o większej przepustowości, nazwanego potocznie "szybszym", spowoduje nadmierny tłok.

A te nasze wywody traktuję jako przejaw tęsknoty za śniegiem.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli coś porównujemy to założenie jest takie,że wszystkie krzesła śą zajęte, kolejka nie ma wpływu na przepustowość.

Oba wyciągi wywiozą tyle samo osób , chociarz wyprzęgany jeżdzi dwa razy szybciej. :P

Ale jak wyciąg jedzie z prędkością X i wywozi Y osób/h, to jak zwiększysz prędkość TEGO SAMEGO wyciągu to liczba wywiezionych osób/h też wzrośnie.

Oczywiście przy Twoich założeniach.

Koleje wyprzęgalne mają większy "rozstaw" między kanapami.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy, nie kombinujcie tylko obejrzyjcie jak działają wyciągi. Zainteresujcie się czasami szczegółami technicznymi , różnicami technicznymi, itd. Sprawa jest prosta to nie są cuda. B)

Potrzeba gościa takiego jak Ty który prostym (zrozumiałym dla takich ludzi jak ja) językiem nam te cuda wytłumaczy.

Tylko zacznij po kolei, od początków wyciągów tzn. od wychodzenia pieszo bo tego też nie ogarniam do końca.

Link to comment
Share on other sites

Ponieważ temat jest o Dwóch Dolinach, choć jakoś pokrętnie nazwany (Muszyna - Szczawnik (Dwie Doliny)?!), to może przyłączę się do apelu Mitka o wypowiedziach na temat... A moderatora proszę o poprawienie nazwy wątku, nazwa stacji, to: Dwie Doliny Muszyna - Wierchomla!

 

Co do wypowiedzi Kuby66, to nie ma on oczywiście racji, czego akurat nietrudno się domyślić!

 

Kuba:

1. Ta twoja "przepustowość", to prawidłowo: "zdolność przewozowa",

2. Koleje linowe, to nie wyciągi!,

2. Przyjmuje się, że zdolność przewozowa kolei (na przykładzie kolei 4-osobowych) jest następująca:

- koleje niewyprzęgane: ok. 2000 os./h

- koleje wyprzęgane: 2400 os./h.

 

mam nadzieję, że to zakończy ten bezsensowny wtręt, choć poniekąd trochę wiedzy każdemu się przyda...

Jak już zwracasz komuś uwagę to może zacznij od strony internetowej DD. 

W opisie rodzaj wyciągu; kolej krzesełkowa , orczyk.

Ale co można się spodziewać po dyletantach?

Link to comment
Share on other sites

2. Przyjmuje się, że zdolność przewozowa kolei (na przykładzie kolei 4-osobowych) jest następująca:
- koleje niewyprzęgane: ok. 2000 os./h
- koleje wyprzęgane: 2400 os./h.
 
mam nadzieję, że to zakończy ten bezsensowny wtręt, choć poniekąd trochę wiedzy każdemu się przyda...


No to jednak wymaga sprostowania...
Zdolność przewozowa to jest taka jaką sobie klient zażyczy (do max pewnych wartości)
Max dla niewyprzęganych to wcale nie jest 2000, patrz: Gąsienicowa, Mosorny Groń (2400) i wiele innych...
Odwrotnie dla wyprzęganych: to tu właśnie znaleźć 4os o przepustowości "2400" to trudniejsze zadanie...
Link to comment
Share on other sites

Jak już zwracasz komuś uwagę to może zacznij od strony internetowej DD. 

W opisie rodzaj wyciągu; kolej krzesełkowa , orczyk.

Ale co można się spodziewać po dyletantach?

A może spotkajmy się gdzieś niedaleko Twojego domu i rozstrzygnijmy kto ma rację kolego?

Zapraszam.

Prawda jest taka, że kolega Dwie Doliny jest dla mnie potwierdzonym autorytetem a Ty anonimowym mądrzącym się kolesiem i tyle.

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Cześć Radek

Szkoda, że nie było okazji pogadać. Sytuacja poznania się zresztą była wyjątkowo niekomfortowa - ja goniłem swoich, Ty brałeś udział w udzielaniu pomocy chłopcu a w takich sytuacjach jeżeli wszystko pod kontrolą (obecnośc ratownika) lepiej nie robić zbiegowiska tym bardziej, że to wąskie miejsce. Jak tam ten chłopiec wszystko OK, skończyło się na strachu?
Pozdrowienia


Link to comment
Share on other sites

Jeżeli coś porównujemy to założenie jest takie,że wszystkie krzesła śą zajęte, kolejka nie ma wpływu na przepustowość.

Oba wyciągi wywiozą tyle samo osób , chociarz wyprzęgany jeżdzi dwa razy szybciej. :P

 

Nie wiem czy o to chodzi ale np w Zielencu kanapa jedzie szybciej ale przed stacją zwalnia a drugi  wyciąg nie zwalnia ale jedzie wolniej .Tyle ,że na kanapie jest 6 miejsc a na krzesełku 4 ale chodzi mi o zasadę ,bo do porównania trzeba by takich samych.

??? 

Tylko nie bijcie  ;) pytam tylko.


Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy o to chodzi ale np w Zielencu kanapa jedzie szybciej ale przed stacją zwalnia a drugi  wyciąg nie zwalnia ale jedzie wolniej .Tyle ,że na kanapie jest 6 miejsc a na krzesełku 4 ale chodzi mi o zasadę ,bo do porównania trzeba by takich samych.
??? 
Tylko nie bijcie  ;) pytam tylko.


To nie jest żadna fizyka jądrowa... ale na przykładzie:
1) krzesło 4os, niewyprzęgane (wolne), 2400os/h (Kasprowy W. - Gąsienicowa)
2) krzesło 4os, wyprzęgane (szybkie, zwalniające w peronach), 2400os/h (Skrzyczne)

Przy teoretycznym pełnym obłożeniu i pełnej prędkości użytkowej jedno i drugie zabiera 4 narciarzy co 6 sekund ze stacji dolnej
i wypluwa co 6 sek na stacji górnej...
Link to comment
Share on other sites

To nie jest żadna fizyka jądrowa... ale na przykładzie:
1) krzesło 4os, niewyprzęgane (wolne), 2400os/h (Kasprowy W. - Gąsienicowa)
2) krzesło 4os, wyprzęgane (szybkie, zwalniające w peronach), 2400os/h (Skrzyczne)

Przy teoretycznym pełnym obłożeniu i pełnej prędkości użytkowej jedno i drugie zabiera 4 narciarzy co 6 sekund ze stacji dolnej
i wypluwa co 6 sek na stacji górnej...

 

Czyli ,że dobrze rozumiem?


Link to comment
Share on other sites

To nie jest żadna fizyka jądrowa... ale na przykładzie:
1) krzesło 4os, niewyprzęgane (wolne), 2400os/h (Kasprowy W. - Gąsienicowa)
2) krzesło 4os, wyprzęgane (szybkie, zwalniające w peronach), 2400os/h (Skrzyczne)

Przy teoretycznym pełnym obłożeniu i pełnej prędkości użytkowej jedno i drugie zabiera 4 narciarzy co 6 sekund ze stacji dolnej
i wypluwa co 6 sek na stacji górnej...

Ale jedną narciarz wyjeżdża 8 minut , a drugą 4 minuty. Cuda?


Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

http://www.wierchoml...cennik-karnetow

 

Cennik na ten sezon. Zastanawia mnie nazwa ,,karnet lokalny" ..

Pozdr

Pewnie taki karnet nie będzie obowiązywał po drugiej stronie. Czyli, jak odbiłeś się na dole w Wierchomli, to tylko Wierchomla, Polanki, Frycek. A jak odbijesz się w dole w Szczawniku to możesz korzystać ze Szczawnika I oraz II. Zresztą gdybyś chciał w ciągu tych 3 godzin przedostać się z jednej strony na drugą, to więcej czasu stracisz na wyciągach, niż podczas jazdy. Mnie tylko martwi fakt, że chyba ba stałe zrezygnowali z karnetu od 9 do 17


Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pewnie taki karnet nie będzie obowiązywał po drugiej stronie. Czyli, jak odbiłeś się na dole w Wierchomli, to tylko Wierchomla, Polanki, Frycek. A jak odbijesz się w dole w Szczawniku to możesz korzystać ze Szczawnika I oraz II. Zresztą gdybyś chciał w ciągu tych 3 godzin przedostać się z jednej strony na drugą, to więcej czasu stracisz na wyciągach, niż podczas jazdy. Mnie tylko martwi fakt, że chyba ba stałe zrezygnowali z karnetu od 9 do 17

ma ktoś jakieś namiary na kwatery, z góry xzięki


Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...