Jump to content

Volkl Deacon 7.4 + Marker FDT 10.0 - prośba o poradę


Jan_
 Share

Recommended Posts

Cześć,

jestem przed wyborem pierwszych nart i zastanawiam się nad zakupem Volkl Deacon 7.4 + Marker FDT 10.0. Ponieważ nie widzę nic na ten temat na forum, to proszę o podpowiedzi lub opinie.

Za mną jeden ubiegłoroczny sezon narciarski i łącznie na dwóch wyjazdach ok. 7 dni na stoku. Opanowałem podstawy, w miarę swobodnie zjeżdżam trasami niebieskimi, czasami udają się skręty cięte, choć wciąż nie czuje się pewnie i zdarza mi się stracić równowagę. 

Potrzebuję nart na 2-3 sezony, które pozwolą mi doskonalić umiejętności i po prostu zjeżdżać, bez jakiejś większej akrobatyki 🙂 Stąd zakładam nieprzesadzony budżet +/- 1200 zł. Preferuję własny sprzęt, niż wypożyczanie.

 

Co ktoś z Was ma te narty? Ewentualnie poleca inne modele?

Link to comment
Share on other sites

Uzupełniam dane zatem i już dziękuję za odzew.

Wiek: 35

Wzrost: 185

Waga: 84

Przygotowanie kondycyjne: przeciętne; zdecydowanie nie jestem typem sportowca, ot jeżdżę rekreacyjnie na rowerze w sezonie, czasami siłownia.

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Jan_ napisał:

Uzupełniam dane zatem i już dziękuję za odzew.

Wiek: 35

Wzrost: 185

Waga: 84

Przygotowanie kondycyjne: przeciętne; zdecydowanie nie jestem typem sportowca, ot jeżdżę rekreacyjnie na rowerze w sezonie, czasami siłownia.

Jeszcze uzupełniająco, choć nie wiem, czy ma to znaczenie: mam buty Rossignol Alltrack 90, flex 90, last 102. Kupiłem w ub. roku po zakończeniu sezonu, rekomendowane mi przez sprzedawcę w sklepie stacjonarnym.

Link to comment
Share on other sites

Cześć.

 

 

Bardzo fajnie Janie, że masz już swoje buty.
Strzelam, że pytasz o ten model "Felka" bo to Twoje jedne z pierwszych Nart z wypożyczalni na których dobrze się czułeś, rozpoczynając swoją przygodę z Narciarstwem. Oznaczenie 7.4 czy 74 to szerokość pod butem w taliowaniu tego modelu.

Zakładam, że elementy jazdy pługiem - skręcanie, hamowanie masz opanowane i odczuwasz już dużą frajdę podczas swojego szusowania a nawet zacząłeś już ćwiczyć jazdę równoległą. Na tym etapie, kupno nowych Nart nie ma większego znaczenia bo brakuje Ci jeszcze doświadczenia, objeżdżenia oraz "czucia" śniegu.
Na kolejnym wyjeździe, polecam przeznaczyć dodatkowe pieniądze na instruktora (1,2 godziny dziennie) w celu prawidłowej nauki jazdy równoległej.
W miarę możliwości, staraj się rezerwować instruktora z samego rana, mniejszy tłok na stoku to lepsze warunki do nauki i mniej straconego czasu na stanie w kolejkach.
Karnety, zawsze dostaniesz bez straty czasu w kolejkach gdy kupisz je po zakończonym dniu jazdy na dzień jutrzejszy, w wypożyczalni wieczorową porą na spokojnie można wybrać i dopasować sprzęt, rano zazwyczaj jest kocioł. 
Obecnie w dobrych wypożyczalniach jest masa porządnego sprzętu z którego warto skorzystać, zwróć uwagę na "Felki" ale ogólnie na Narty z grupy Race, 
przykładowo Voelkl Racetiger SC długość 165-170cm https://www.skionline.pl/sprzet/narty,18-19,voelkl,racetiger-sc-carbon,10798.html# oraz przykładowo Nordica Dobermann SpitFire https://www.skionline.pl/sprzet/narty,18-19,nordica,dobermann-spitfire-ti-fdt,11127.html

Po lekcjach z instruktorem, dużo jeździć i ćwiczyć, poprosić znajomych o nakręcenie jazdy w celu analizowania błędów.
Przed wyjazdem na Narty, polecam też oglądać filmy szkoleniowe, jest ich całkiem sporo na YT.

 

 

Pozdrawiam.

  • Like 1
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.11.2021 o 15:11, widzewiak_z_gor napisał:

Cześć.

 

 

Bardzo fajnie Janie, że masz już swoje buty.
Strzelam, że pytasz o ten model "Felka" bo to Twoje jedne z pierwszych Nart z wypożyczalni na których dobrze się czułeś, rozpoczynając swoją przygodę z Narciarstwem. Oznaczenie 7.4 czy 74 to szerokość pod butem w taliowaniu tego modelu.

Zakładam, że elementy jazdy pługiem - skręcanie, hamowanie masz opanowane i odczuwasz już dużą frajdę podczas swojego szusowania a nawet zacząłeś już ćwiczyć jazdę równoległą. Na tym etapie, kupno nowych Nart nie ma większego znaczenia bo brakuje Ci jeszcze doświadczenia, objeżdżenia oraz "czucia" śniegu.
Na kolejnym wyjeździe, polecam przeznaczyć dodatkowe pieniądze na instruktora (1,2 godziny dziennie) w celu prawidłowej nauki jazdy równoległej.
W miarę możliwości, staraj się rezerwować instruktora z samego rana, mniejszy tłok na stoku to lepsze warunki do nauki i mniej straconego czasu na stanie w kolejkach.
Karnety, zawsze dostaniesz bez straty czasu w kolejkach gdy kupisz je po zakończonym dniu jazdy na dzień jutrzejszy, w wypożyczalni wieczorową porą na spokojnie można wybrać i dopasować sprzęt, rano zazwyczaj jest kocioł. 
Obecnie w dobrych wypożyczalniach jest masa porządnego sprzętu z którego warto skorzystać, zwróć uwagę na "Felki" ale ogólnie na Narty z grupy Race, 
przykładowo Voelkl Racetiger SC długość 165-170cm https://www.skionline.pl/sprzet/narty,18-19,voelkl,racetiger-sc-carbon,10798.html# oraz przykładowo Nordica Dobermann SpitFire https://www.skionline.pl/sprzet/narty,18-19,nordica,dobermann-spitfire-ti-fdt,11127.html

Po lekcjach z instruktorem, dużo jeździć i ćwiczyć, poprosić znajomych o nakręcenie jazdy w celu analizowania błędów.
Przed wyjazdem na Narty, polecam też oglądać filmy szkoleniowe, jest ich całkiem sporo na YT.

 

 

Pozdrawiam.

Dzięki. Taki mam plan na najbliższy tygodniowy wyjazd narciarski, by każdego dnia 2h spędzić z instruktorem i doskonalić technikę. Od lekcji z instruktorem zresztą zacząłem przygodę. 

Chciałbym mieć jednak jakieś swoje narty, choćby z tego względu że planuję kilka wyjazdów i najzwyczajniej bardziej opłaca mi się zainwestować w sprzęt własny, niż wypożyczać. Ale też nie chciałbym kupować czegoś na jeden sezon - stąd pytanie do bardziej doświadczonych o porady 🙂

Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, Jan_ napisał:

Dzięki. Taki mam plan na najbliższy tygodniowy wyjazd narciarski, by każdego dnia 2h spędzić z instruktorem i doskonalić technikę. Od lekcji z instruktorem zresztą zacząłem przygodę. 

Chciałbym mieć jednak jakieś swoje narty, choćby z tego względu że planuję kilka wyjazdów i najzwyczajniej bardziej opłaca mi się zainwestować w sprzęt własny, niż wypożyczać. Ale też nie chciałbym kupować czegoś na jeden sezon - stąd pytanie do bardziej doświadczonych o porady 🙂

Dobrze ci polecił widzewiak, niestety te 7.4 kuszą tylko cena, rozwojowe nie będą. Bez kropki lepsze. Ale lepiej celuj w polecane przez widzewiaka.

Link to comment
Share on other sites

Celuj zatem w grupę Race - SC 165-170cm. 

W linku, Narty używane ale to jest już sprzęt na dobre 4-5 lat jak nie lepiej przy 7 dniach jazdy w sezonie. Z biegiem czasu i nabytych umiejętności, zaczniesz dostrzegać ich zalety.

 

Link: https://allegro.pl/oferta/volkl-racetiger-sc-uvo-170-cm-sezon-2020-9509933374

Pamiętaj aby Narty serwisować przed każdym wyjazdem. Podczas wyjazdu, smaruj ślizgi smarem w płynie lub wcieraj parafinę lub wybrany smar, zwykłą ściereczką.

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, widzewiak_z_gor napisał:

................

Pamiętaj aby Narty serwisować przed każdym wyjazdem. Podczas wyjazdu, smaruj ślizgi smarem w płynie lub wcieraj parafinę lub wybrany smar, zwykłą ściereczką.

 

Cześć

I to jest zdecydowanie ważniejsza sprawa niż rozkminianie czy parę cm czy mm w jedną czy w drugą stronę.

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...