Jump to content

Czarna Góra


Administrator
 Share

Recommended Posts

Dziś byłem na CG.

 

Wiatr nie wyrządził szkód na stoku.

 

Ludzi jak na ferie [i jak pamiętam z 2011r kolejki na "Babcię" sięgały 45 minut] mało, jakieś max 2 min czekania na Luxtorpedę oraz kanapy 4-osobowe.

 

Warunki śniegowe nie najgorsze,było kilka przetarć do gołego lodu. Natomiast stan łączników, szczególnie Ł1 to tragedia: kamienie, przetarcia do trawy i korzenie. Pierwsze 40m to walka o przeżycie, czytaj o ślizgi w nartach. Inne łączniki też wymuszały wolniejszą jazdę, czyli ponownie przetarcia i kamienie.

 

Poza tym OK.


Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Na CG warun dobry.

 

Śniegu sporo na stokach, lodu jakby mniej. Przetarć nie ma. Ludzi na parkingach kupa, dzisiaj widziałem kolejkę po bilety do kas na jakieś 25 metrów.

 

Za to do Luxtorpedy kolejki znikome.

 

Tylko ratraki wypuszczone o 16 na trasę "B" nie były w stanie zatrzymać degradacji stoku, już o 17 były tam spore muldy i efektowne wypadki.


Link to comment
Share on other sites

nocna od 16 do 22 z tym że tak naprawę od 16 do 17 jest przerwa techniczna bo własnie wtedy wyjeżdżają ratrakować trasę B i trasy przy kolei Efka..

 

I codziennie ratrakują? Np. w poniedziałek znaczy dziś też? Jakie warunki na tej B? Akurat spakowałem nowe narty więc trochę żal by było.

Rozważam inne opcje: Dzikowiec, Karlov i Koprivna.

Link to comment
Share on other sites

Piątek: jeden z ostatnich dni ferii lubuskich & wielkopolskich, do luxtorpedy kolejek zasadniczo brak (przedpiscy zauważyli). I tak: A po 12-13 widoczne odsłonięcia przetarć do lodu na ca. sto metrów przed przecinką. Sporo tego było. Do 16.10 ;) całość przejezdna, ciut kamieni na górze, ale sprawa pomijalna. Kamieni od przecinki ("stromszy" fragment) nie ma (w grudnia tragedia z tym była), odsypów trochę. Pierwsze 100 metrów  na A wymagało pewnej walki, ale tragedii z lodem nie było. Generalnie przez cały piątek widoczność na A na dwie długości nart (do okolic przecinki), jak to lud chmury nazywa:  "mgła była". 

B: degradacja od 12-13 widoczna, odsypy na górze, tradycyjnie od orczyka. Dało się jednak jeździć do końca. Tragedii z muldami nie było. 

C: bryłki lodu na ostatnich paruset metrach, to raczej estetyka jednak. 

D: praktycznie ok do końca, symboliczna ilość przetarć do lodu przy końcu.

Trochę  wiało, więc tempo krzesełek na Żmijowca tworzy kontrast termiczny do podróży luxtorpedą. Z tym wyciągiem i jego powalającą prędkością powinni coś wydumać, by zwiększyć i tam przepustowość

Przecinki/łączniki: pozamykane, ale dało się spokojnie przejechać (uwaga na lód, kamienie)

Orczyk: tradycyjnie nie działa, więc jak na E i F to nie powiem. 

No to chyba tyle. Aha, ten karnet całodzienny na 7 h to działa nie do 16 a przez 7 godzin. Tyle że po 16 nie za bardzo na czym tam jeździć można.  20 minut stracone  ;)

Link to comment
Share on other sites

Taka refleksja:

 

Przez lata nie przepadałem za CZG, choć już wtedy była nazywana najlepszym ośrodkiem w regionie.

Okropna powolna kanapa na szczyt, zapyziałe grzybki ze szkółkami, i w ogóle :)
Wczoraj pojechałem z dzieciakiem i gdy mały miał lekcje, sam wyskoczyłem sobie na Luxtorpedę.

 

Musze przyznać, że zmiany w CZG zrobiły na mnie pozytywne wrażenie. Oczywiście luxtopreda, ale także nowe, przestronne budynki szkoły, wypożyczalni i restauracji. Po traumie jaką przezyłem w wypożyczalni-złomiarni w podwrocławskich Machnicach, w wypożyczalni w CZG czułem się jak w Sankt Moritz :)

 

Minusem, moim zdaniem, jest niedostosowana przepustowość tras w stosunku do szerokości trasy.

Teraz, kiedy raz po raz  z kanapy wysiada 6 osób, jest naprawdę ciasno, nawet podczas nocnej jazdy, gdzie frekwencja jest niższa, było to odczuwalne.

 

Ale suma sumarum, całkiem mi się podobało.

Link to comment
Share on other sites

Też mam wrażenia na plus. 

 

Na CG byłem często i gęsto w latach 2007-2012, potem przerwa aż do Stycznia 2018.

 

Jeśli chodzi o Luxtorpedę to mam wrażenie że jej prędkość jest regulowana, rano i wieczorem przyśpieszają, a w piku zostaje lekko spowolniona. Z drugiej strony znakomita większość uderza na trasę B, a czarna A raczej jest pustawa.

Link to comment
Share on other sites

Z rana warunki świetne, jak na pierwszy raz po kolejnej rehabilitacji, był ogień.. :)

 

https://youtu.be/q1uM5izuhR0

 

https://youtu.be/3gw_KyXwstI

 

https://youtu.be/hcI3Fa7jT_c

 

https://youtu.be/Cgvd7nW1pzo

 

 

PS. 

Mario, do 10.30 kolejki małe, później .. jak to w sobotę ;) Do Lux z 10 min. czekania, na Żmiji podobnie. Chyba w weekendy dobrym rozwiązaniem jest jazda od samego rana na karnecie dwugodzinnym. Od 11 stan tras znacznie pogorszony, spore kolejki do kolei i niestety, ale trochę niebezpiecznie (goryle  bez kijów i kontroli na krechę, etc.). Ale za to pogoda dopisała :) Acha, nie było raczej kamieni, z czego CG słynie, za to spore później oblodzenie (z tego też chyba słynie). Z rana jednak super, jak wspomniałem.

Użytkownik arky edytował ten post 05 marzec 2018 - 09:03

Link to comment
Share on other sites

Bez przesady Kolego, na A owszem na górze i po 13, na B, dopiero na wypłaszczeniu przed skrętem też koło 13, C i D w ogóle. 

PS

Jak widzę wcięło cytat na amen, post odnosi się do rzekomego zlodowacenia tras na CzG Przedmówcy.

Link to comment
Share on other sites

Jak z kolejkami jest teraz w weekend ?

 

Do luxtorpedy znośnie, z kolejką na czwórką na Żmijowca nieznośnie, choć nie tragicznie, testowane w ostatnią sobotę-niedzielę. Proca nieczynna, wielce by to poprawiło sprawę ze Żmijowcem. Zaiste, coś muszą zrobić z tym Żmijowcem, wjazd po 8 minut, czekanie po 8 minut (w szczycie 11-13). 

Link to comment
Share on other sites

Bez przesady Kolego, na A owszem na górze i po 13, na B, dopiero na wypłaszczeniu przed skrętem też koło 13, C i D w ogóle. 

PS

Jak widzę wcięło cytat na amen, post odnosi się do rzekomego zlodowacenia tras na CzG Przedmówcy.

 

A w górnej części zlodzona była już wcześniej, B w środkowej części podobnie (skończyłem jazdę o 12.). C i D zgadzam się, bardzo fajne. To że przy takiej ilości ludzi wyłazi lód to nic dziwnego, żeby nie było, że to zarzut. Naprawdę mi się podobało. Co do Żmijowca pełna zgoda, szkoda, że nie wykorzystywane są trasy E i F nie wiem, czy są plany wybudowania tam naśnieżania, byłoby wskazane. Ciekawy jestem także co z projektem Biała Woda..  

Link to comment
Share on other sites

... szkoda, że nie wykorzystywane są trasy E i F nie wiem, czy są plany wybudowania tam naśnieżania, byłoby wskazane...  

Cała zaleta tras E i F to była taka, że jeździło się po naturalnym śniegu. Wolał bym żeby tak zostało.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...