Skocz do zawartości

Film z jazdą do oceny/podpowiedzi


mariusz-net

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie... filmik z jazdą. Jazda taka na filmik czyli starannie, ostrożnie  i delikatnym spięciem pośladków (trema :-) ). Prośba o konstruktywne uwagi lub propozycje ćwiczeń.

https://www.youtube....h?v=RN7kSxTjco8

 

Ps. Zaraz wrzucę też filmik z jazdą syna ... jak się zgodzi. 

Kontrrotujesz tułowie w wyniku inicjacji skrętu z biodra (pierwsze skręty klasyczny hip dump), obciążona i wysunięta wewnętrzna. Na stromym taka jazda Cię zdestabilizuje. Popracuj inicjacją skrętu (nad rotacją stóp/kolan jezeli oczywiście Twoim celem jest skręt typu NW). Godzina z dobrym instruktorem i poznasz odpowiednie wzorce ruchowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie... filmik z jazdą. Jazda taka na filmik czyli starannie, ostrożnie  i delikatnym spięciem pośladków (trema :-) ). Prośba o konstruktywne uwagi lub propozycje ćwiczeń.

https://www.youtube....h?v=RN7kSxTjco8

 

Ps. Zaraz wrzucę też filmik z jazdą syna ... jak się zgodzi. 

Cześć

Przesiądź się na nartę nietaliowaną i pojeździj. Wiele rzeczy stanie się jasne. W poniedziałek coś więcej...

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrrotujesz tułowie w wyniku inicjacji skrętu z biodra (pierwsze skręty klasyczny hip dump), obciążona i wysunięta wewnętrzna. Na stromym taka jazda Cię zdestabilizuje. Popracuj inicjacją skrętu (nad rotacją stóp/kolan jezeli oczywiście Twoim celem jest skręt typu NW). Godzina z dobrym instruktorem i poznasz odpowiednie wzorce ruchowe.

 

Dzięki! Termin "hip dump" wyjaśnił mi ten filmik: https://youtu.be/FB_wxKs363k

 

Parę przemyśleń/komentarzy:

1) Masz zupełną racje/"jak w pysk strzelił"/Bingo/Trafiony zatopiony :-) 

2) Nie da się zaprzeczyć że przez te biodra usztywniam pozycje i jak są trudniejsze warunki (muldy, nierówności, ciężki/mokry śnieg poza trasą) to jest problem (a miałem pytać o przyczynę :-) ). Zastanawiam się czy to nie wynika z obawy (nie mówię o fakcie ale odczuciu) o kondycje/siłę (zablokowana noga męczy się mniej niż pracująca "na mięśniu").

3) Paradoksalnie bardziej obciążam wewnętrzną przy wolnej jeździe - wtedy gdy brakuje odśrodkowej. 

4) Czeka mnie praca :-( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Przesiądź się na nartę nietaliowaną i pojeździj. Wiele rzeczy stanie się jasne. W poniedziałek coś więcej...

Pozdrowienia

 

A mogą być mastery albo GS sklepowe? ... tak za mną chodzą i byłby to dobry argument. Czekam też z niecierpliwością  na dalszy ciąg:-) (to nie szydera ... tak dla wyjaśnienia/uniknięcia nieporozumienia).

 

Ps. Jeszcze jedno bo czytam forum dokładnie (i też Twoje posty): nie mam parcia na krawędź i tylko krawędź ... choć nie będę udawał, taka jazda daje mi dużo przyjemności jak są ku temu warunki. Potrzebuje umieć też radzić sobie w złych (muldy, poza trasą, kupa ludzi) i jeździć "lżej" bo młodszy nie będę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...   (zablokowana noga męczy się mniej niż pracująca "na mięśniu") ...

Hmm ?, mięśnie najszybciej męczą się zablokowane w skurczu,

mięsień dostaje energię w postaci tlenu dostarczanego przez krew,

zablokowanie temu nie sprzyja - lepsza jest praca skurcz - rozkurcz.

Blokując nogę blokujesz całą sylwetkę.

Potrzebna jest praca góra - dół i przód - tył, głównie z tego wynika lewo - prawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Przesiądź się na nartę nietaliowaną i pojeździj. Wiele rzeczy stanie się jasne. W poniedziałek coś więcej...

Pozdrowienia

 

ja raczej odwrotnie - po zapoznaniu sie  zjazda na krawedzi na GS-ach, wsiadlem na "plowki" (P-30) - wtedy mozna doskonalic klrawedzie bo wejscie na nie jest trudniejsze niz w narcie taliowanej..

 

nie za bardzo rozumiem, czemu mialaby sluzyc jazda na olowkach??? - poza tym skad wziac dobre olowki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja raczej odwrotnie - po zapoznaniu sie  zjazda na krawedzi na GS-ach, wsiadlem na "plowki" (P-30) - wtedy mozna doskonalic klrawedzie bo wejscie na nie jest trudniejsze niz w narcie taliowanej..

 

nie za bardzo rozumiem, czemu mialaby sluzyc jazda na olowkach??? - poza tym skad wziac dobre olowki?

OLX - topowe niegdyś deski za grosze. Mietek ma rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"OLX" ???????  - nie chodzi o to, czy M ma racje czy nie - tylko : czemu ma to sluzyc???? - przekonasz mi, ze nowoczesnej techniki latwiej jest sie nauczyc na nartach prostych? a moze tak? ale w takim razie, prosze o argumenty

Mówimy o nauce poprawnej jazdy na nartach czy o "nowoczesnej technice". A tak na marginesie czym dla ciebie jest ta niby nowoczesna technika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nastąpił tu regres (3 lata temu wyglądało to dużo lepiej). Pierdzieli mi się (przepraszam za wyrażenie) rytm, praca wysoko-nisko, przód-tył. Dlatego w tym sezonie  plan był na katowanie tego: https://www.youtube....h?v=2_dYnemJXPU

Cześć

No to zacznij po prostu jeździć śmigiem i tyle. Ślizgać się na promieniu może każdy a żeby przejść do porządnej aktywnej jazdy trzeba opanować odciążenia, dociążenie, elementy rotacji zmiany śladu itd. No i miękkość...

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie... filmik z jazdą. Jazda taka na filmik czyli starannie, ostrożnie  i delikatnym spięciem pośladków (trema :-) ). Prośba o konstruktywne uwagi lub propozycje ćwiczeń.

https://www.youtube....h?v=RN7kSxTjco8

 

Ps. Zaraz wrzucę też filmik z jazdą syna ... jak się zgodzi. 

 

Jazda na krawędzi to szczególny sposób jazdy możliwy tylko w szczególnych warunkach, tak naprawdę na nartach się ślizgamy, inaczej wykorzystujemy ślizgi i krawędzie narty

opierając całą stopę na narcie zewnętrznej, nie ma mowy o jakimkolwiek "stawianiu"narty na krawędzi.

 

Carving to narciarska metafizyka, kilkadziesiąt lat temu powiedziano mi "unieś wewnętrzną i jedziesz" to wystarczyło............. Wprowadzenie nart mocno taliowanych

umożliwiło jazdę na wewnętrznej, której jesteś ofiarą. Albo  zaczniesz wykonywać ćwiczenia z poniższego filmiku albo już na zawsze zostaniesz na wewnętrznej

co uniemożliwi jakikolwiek rozwój.

 

https://www.youtube....h?v=aKn3zUSp5kQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda na krawędzi to szczególny sposób jazdy możliwy tylko w szczególnych warunkach, tak naprawdę na nartach się ślizgamy, inaczej wykorzystujemy ślizgi i krawędzie narty

opierając całą stopę na narcie zewnętrznej, nie ma mowy o jakimkolwiek "stawianiu"narty na krawędzi.

 

Carving to narciarska metafizyka, kilkadziesiąt lat temu powiedziano mi "unieś wewnętrzną i jedziesz" to wystarczyło............. Wprowadzenie nart mocno taliowanych

umożliwiło jazdę na wewnętrznej, której jesteś ofiarą. Albo  zaczniesz wykonywać ćwiczenia z poniższego filmiku albo już na zawsze zostaniesz na wewnętrznej

co uniemożliwi jakikolwiek rozwój.

 

https://www.youtube....h?v=aKn3zUSp5kQ

To, że na krawędzi tylko w szczególnych warunkach to ja wiem. Pisałem o tym parę postów wyżej. Na 99% jestem przekonany, że na wewnętrznej nie jeżdżę. Nawet nie umiem bo od razu tracę równowagę (jak przypadkowo zdarzy się - np za mała odśrodkowa). Co nie znaczy, że jeżdżę z wewnętrzną w powietrzu :-) To ćwiczenie z filmiku to robię bez problemu :-) Tak sobie myślę, że błędy w postawie wytknięte przez pakalolo są dobrą wskazówką + praca przód tył. Niestety teraz muszę czekać na śnieg z weryfikacją i ćwiczeniami bo urlop (6 dni na nartach) skończony :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie... filmik z jazdą. Jazda taka na filmik czyli starannie, ostrożnie  i delikatnym spięciem pośladków (trema :-) ). Prośba o konstruktywne uwagi lub propozycje ćwiczeń.

https://www.youtube....h?v=RN7kSxTjco8

 

Ps. Zaraz wrzucę też filmik z jazdą syna ... jak się zgodzi. 

Mariusz nic się nie dzieje - dosłownie nic się nie dzieje nudy ;)  ;)  :D . Gubi cię pasywność i brak dynamiki. Skręty bardzo statyczne i płytkie. Nieprawidłowe odciążenie (pozycja prawie wyprostowana z niemalże przeprostem kolan) i nieproporcjonalnie malutkie dociążenie. W fazie sterowania noga zewnętrzna nieproporcjonalnie do pochylenia wyprostowana. Sztucznie wkładane biodro w ramach pozycji dostokowej - ma być sylwetka dośrodkowa. Niepotrzebna kontrrotacja stosowana tuż po inicjacji skrętu. Zbyt mocno otwarte ręce które tak podświadomie prowadza kontrrotację. Z wnioskami dotyczacymi jazdy na wewnętrznej bym się wstrzymał - nie do końca widać. Popracuj intensywnie nad odciażeniem/dociążeniem i na tym etapie utrzymuj sylwetkę frontalnie.

PS ta sugestia z ołówkami miała ci uzmysłowić że gdyby nie taliowane narty nie był byś w stanie wykonać skrętu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He,he to jest wzorcowa jazda na wewnętrznej, dokładnie na tyłach/le wewnętrznej :)

 

 

Mariusz nic się nie dzieje - dosłownie nic się nie dzieje nudy ;)  ;)  :D . Gubi cię pasywność i brak dynamiki. Skręty bardzo statyczne i płytkie. Nieprawidłowe odciążenie (pozycja prawie wyprostowana z niemalże przeprostem kolan) i nieproporcjonalnie malutkie dociążenie. W fazie sterowania noga zewnętrzna nieproporcjonalnie do pochylenia wyprostowana. Sztucznie wkładane biodro w ramach pozycji dostokowej - ma być sylwetka dośrodkowa. Niepotrzebna kontrrotacja stosowana tuż po inicjacji skrętu. Zbyt mocno otwarte ręce które tak podświadomie prowadza kontrrotację. Z wnioskami dotyczacymi jazdy na wewnętrznej bym się wstrzymał - nie do końca widać. Popracuj intensywnie nad odciażeniem/dociążeniem i na tym etapie utrzymuj sylwetkę frontalnie.

PS ta sugestia z ołówkami miała ci uzmysłowić że gdyby nie taliowane narty nie był byś w stanie wykonać skrętu. 

 

Obejrzałem jeszcze parę razy i ... tak to wygląda... tylko nie jestem pewien czy trochę nie galopujecie z interpretacją i czy przypadkiem nie za bardzo przyaktorzyłem :-)  Miało być ciętym i jest cięty (niepotrzebne to odciążenie, kontrrotacja). Jak miał by być NW/szurany to byłby NW/szurany (też na ołówkach). Jak na jednej narcie to byłby na jednej narcie (też szurany jak trzeba). Za uwagi dzięki bo wiem nad czym pracować, a jest tego trochę: inicjacja, biodra, odciążanie i dociążanie. Jak będzie okazja (śnieg) to popracuje, nagram i wrzucę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem jeszcze parę razy i ... tak to wygląda... tylko nie jestem pewien czy trochę nie galopujecie z interpretacją i czy przypadkiem nie za bardzo przyaktorzyłem :-) Miało być ciętym i jest cięty (niepotrzebne to odciążenie, kontrrotacja). Jak miał by być NW/szurany to byłby NW/szurany (też na ołówkach). Jak na jednej narcie to byłby na jednej narcie (też szurany jak trzeba). Za uwagi dzięki bo wiem nad czym pracować, a jest tego trochę: inicjacja, biodra, odciążanie i dociążanie. Jak będzie okazja (śnieg) to popracuje, nagram i wrzucę.

Niezależnie od powodów dla których tak jechałeś moja ocena pozostaje taka sama. Mariusz ta jazda jest po lekcji????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie od powodów dla których tak jechałeś moja ocena pozostaje taka sama. Mariusz ta jazda jest po lekcji????

A ja nie mam pretensji o ocenę bo sam widzę co jest na filmiku. Wiem też czego nie ma :-) A samoocenę mam wysoką (nie dotyczy umiejętności narciarskich :-) ).

 

Nie, to nie jest po lekcji. Lekcji w życiu miałem dokładnie 3, może 4. Dlatego wasze uwagi są pomocne/cenne. Jeździliśmy sobie z synem na zmianę trasami 71 i 72 (załącznik) bo były puste i można było pojechać szybciej. W dodatku na 72 można polecieć. Chciałem namówić syna na filmik ... a najlepiej to zrobić dając przykład. Filmik nie jest wybrany wśród milionów - to był jedyny jaki nagrałem z moją jazdą, a że miałem świadomość, że ma być publiczny to... ale znów się zaczynam tłumaczyć. 

 

Off topic dodam, że fascynujący jest wpływ presji na człowieka: np. świadomość nagrywania, albo taka błahostka jak głośne liczenie przy powtarzaniu prostego ćwiczenia (np. podbijanie piłki). 

Załączone miniatury

  • trasa.PNG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że na krawędzi tylko w szczególnych warunkach to ja wiem. Pisałem o tym parę postów wyżej. Na 99% jestem przekonany, że na wewnętrznej nie jeżdżę. Nawet nie umiem bo od razu tracę równowagę (jak przypadkowo zdarzy się - np za mała odśrodkowa). Co nie znaczy, że jeżdżę z wewnętrzną w powietrzu :-) To ćwiczenie z filmiku to robię bez problemu :-) Tak sobie myślę, że błędy w postawie wytknięte przez pakalolo są dobrą wskazówką + praca przód tył. Niestety teraz muszę czekać na śnieg z weryfikacją i ćwiczeniami bo urlop (6 dni na nartach) skończony :-(

Cześć

W takim razie skoro jesteś pewien ja się wyłączam. Pozdrowienia serdeczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

W takim razie skoro jesteś pewien ja się wyłączam. Pozdrowienia serdeczne

Byłem ostatnio na szkoleniu narciarskim i podczas wieczornej wideoanalizy przejazdow jeden z uczestnikow na podstawie stopklatki stwierdził, ze ten konkretny skret zrobiłem na narcie wewnętrznej, mimo ze tak nie było. Nie zawsze da się na podstawie nagrania jednoznacznie okreslic, która narta była dociazona/dociazona bardziej, bo nie zawsze widać wygiecie nart, dymienie itd.

Tak tylko rzucam przy okazji tego tematu, bo dyskusja nad moim przejazdem trwala długo (lacznie z analiza polozenia srodka ciezkosci i innymi metafizycznymi :D rozkminamy), a rozbawilo mnie to, ze ktoś z boku wie lepiej na której narcie jechałem :D 

Jednoznacznie moglibysmy okreslic, na której narcie ktoś jeździ/na której narcie pokonal dany skret gdybyśmy mieli np. jakies czujniki w nartach/butach, które monitorowalyby nacisk.

To nic osobistego Mitek - dodaje, zebysmy nie zaczynali niepotrzebnie dyskusji, która dosyć luźno będzie zwiazana z wątkiem, w którym ktoś prosi o ocene jazdy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...