Jump to content

gogle na trudne warunki OAKLEY AMBUSH


jawor61
 Share

Recommended Posts

Cześć. Chciałbym kupić gogle, które w złych warunkach światła / mgła, głęboki cień, zadymka/ umożliwiałyby jakąś widoczność kontrastową. Polecono mi OAKLEY AMBUSH , ale są różne modele, może jakiś model innej marki? Pytanie kieruję do kolegów, którzy zauważyli różnicę w widoczności różnych modeli / różnych kolorów szkieł/. W tej chwili mam Uvex-y z kolorem bursztynowym, porównywałem z kolorem jasnożółtym i była pewna różnica na korzyść jaśniejszych. Pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nie zawsze teoretycznie jaśniejsze szkła oznaczają lepszą widoczność w słabych warunkach. W moich Dragonach mam 2 szyby - blue steel - niebieskie lustro na słoneczny dzień i rose na gorszą widoczność. Te drugie użyłem raz i od tego czasu leżą nieużywane - lustrzanki są o wiele lepsze w każdych warunkach, również w mgle czy gdy mocno pada. Naprawdę bardzo je polecam, choć z Oakleyów też na pewno będziesz zadowolony.
Link to comment
Share on other sites

przy wyborze szkieł nie ma co się sugerować marką gogli jako głównym kryterium. najpierw szybki potem marka :-) na trudne warunki, czyli mglisto, śnieżyce i ciapę ogólną proponuję szybkę pomarańczową albo żółtą. z goglami jest tak, że zanim je kupisz to musisz je przymierzyć ;-) pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

na trudne warunki, czyli mglisto, śnieżyce i ciapę ogólną proponuję szybkę pomarańczową albo żółtą. z goglami jest tak, że zanim je kupisz to musisz je przymierzyć ;-)

W rodzinie mamy kilka gogli jedne z szybą pomarańczową, jedne żółtą i trzy pary różowych. Żadne z nich nie spełniały moich oczekiwań podczas jazdy nocnej. W tym roku zakupiłem 4 pary gogli z szybą transparentną i to był strzał w dziesiątkę. Przy jeżdzie nocnej przy padającym śniegu - bajka, obawiałem się, że w słoneczny dzień trzeba będzie zmieniać gogle na ciemniejsze, ale nawet przy rażącym słońcu da się w nich jeździć.
Link to comment
Share on other sites

Tak, ale pamiętaj jak szkodliwe mogą być promienie słoneczne, zwłaszcza na dużych wysokościach.

Tu parametry gogli które zakupiłem, celowo nie podaję marki, żeby ktoś mnie nie posądził że robię jej PR. Gogle kupiłem w lutym i przyznaję że wybór był bardzo niewielki bo niektóre firmy wogóle nie mają w ofercie gogli z szybą przezroczystą, a w większości oferowano jakąś jedną ostatnią sztukę. Dodatkowo jak wspomniałem wcześniej mam również gogle z szybą w innym kolorze. W boxie dachowym sie mieszczą, więc na jazdę w pełnym słońcu zawsze mogę założyć te które w danych warunkach będą lepsze. A tu wspomniane parametry, przy czym filtr UV 400:

SYSTEM PODWÓJNYCH SZKIEŁ
KOMPATYBILNE Z KASKIEM
ANTI FOG
SZKŁA wykonane z dwóch tworzyw: szyba zewnętrzna - transparentna wykonana z poliwęglanu, szyba wewnętrzna z octanu celulozy pokryta warstwą antifog
OPRAWA TPU; wewnętrzna gąbka antyalergiczna z wentylacją.

filtr UV400

Kategoria szkieł i przepuszczalność światła:
Kat.0 - słabe światło słoneczne - 80%-100%

Użytkownik kordiankw edytował ten post 12 wrzesień 2015 - 20:54

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za uwagi. Nie będę się upierał przy konkretnej marce, ważniejszy jest komfort jazdy. Pieve jakiś kierunek zasugerował. Przeźroczyste szkła nie bardzo. Gdy warunki pozwalają / brak opadów, mniej słońca / wolę jeździć bez gogli, przy sztucznym świetle też, gogle transparentne uważam, że ograniczają tylko efekt "wiatru w oczy".
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Cześć Jawor61, na warunki o jakich piszesz najlepsze będą goglez szybkami o oznaczeniu S0 lub S1, najlepsze jakie znam to szybki produkowane przez Oakkley'a z oznaczeniem H.I Yellow badź już troszkę ciemniejsze H.I Persimmon, swoje zadanie powinny spełnić także szybki Persimmon ( bez oznaczenia H.I), są pomarańczowe ale jednak wyraźnie jaśniejsze od podobnych produkowanych przez Uvexa z oznaczeniem S1. Nie wiem czy Twoje gogle Oakleya mają system wymiany szybek, czy wogóle jest w nich możliwa wymiana szyby ale jeśli tak to rozważ możliwość zakupienia samej szyby co jednak nie jest tanim rozwiązaniem, można je zamówić na stronie Oakley'a, w firmowym sklepie Oakleya w Niemczech na stronce Oakstore.de albo zapytaj u naszego dystrybutora, sklep 1242.pl pozdrawiam, Mariusz ps. nie doczytałem że jeszcze nie masz tych Oakley'i i tylko że polecono Ci Ambusch'e, w takim razie temat szyb nie aktualny, poprostu kupiłbym gogle z właściwymi szybkami które wymieniłem wyżej ale dobrze by było żeby była możliwośc wymiany szyb, większość modeli Oakleya ale także i inne znane marki jak Smith, Dragon,Elektric,Poc mają taką możliwość...

Użytkownik paszczak72 edytował ten post 21 kwiecień 2013 - 10:01

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

W zeszłym roku kupłam Oakley, także na trudene warunki i niestety zawiodłam się, w porównanaiu z goglami które do tej pory stosowałam to te,  to aż smieszne jak szybko parowały....., tragedia..... w tym roku się ich pozbywam,  bo jak dla mnie są bezużyteczne a kosztowały nie mało :(

model:

oakley a frame digi camo green w/Hi Yellow

Link to comment
Share on other sites

Podczas ostatniej majówki w Tignes w super cenie udało mi się kupić dla siebie i rodzinki gogle fotochromy. Klasa szyb była S1-S3 oraz S2-S4. Akurat na drugi dzień było trochę opadów śniegu i widoczność ogólnie kiepska i była możliwość porównania starych i nowych gogli. Różnica była znaczna, na korzyść fotochromów - zwłaszcza jak zmieniały się warunki - niektóre rejony były we mgle, inne bez.

 

Zamiast dwóch par zaczęliśmy używać jednych i było ok.

Link to comment
Share on other sites

Podczas ostatniej majówki w Tignes w super cenie udało mi się kupić dla siebie i rodzinki gogle fotochromy. Klasa szyb była S1-S3 oraz S2-S4. Akurat na drugi dzień było trochę opadów śniegu i widoczność ogólnie kiepska i była możliwość porównania starych i nowych gogli. Różnica była znaczna, na korzyść fotochromów - zwłaszcza jak zmieniały się warunki - niektóre rejony były we mgle, inne bez.

 

Zamiast dwóch par zaczęliśmy używać jednych i było ok.

 


Możesz podesłać na priw jakiej firmy te gogle ,ciężko coś znaleźć o fotochromach.

Link to comment
Share on other sites

 

Możesz podesłać na priw jakiej firmy te gogle ,ciężko coś znaleźć o fotochromach.

 

Myślę, że nie zostanę zlinczowany jak podam nazwę publicznie (skoro Oakley i tak się pojawił). Była to firma Julbo (dość dobrze znana i często spotykana we Francji).

Wspominane gogle są na zdjęciu z avatara  (

Link to comment
Share on other sites

 

mam Uvexy z pomarańczową szybką i we mgle, czy wieczorem, spisują się średnio

 

 

Polaryzacja ma sens wtedy gdy jest jakiś udział światła spolaryzowanego czyli... w słoneczny dzień. Polepsza to kontrast wtedy gdy jest on i tak "niezły". We mgle może działać do pewnego stopnia odcięcie najbardziej rozpraszanej długości fali czyli niebieskiej (dlatego światła stopu są czerwone). Przy nie za gęstej mgle dobre będą gogle pomarańczowe a pewnie jeszcze lepsze czerwone (różowe). Jednak każda warstwa optyczna to spory spadek jasności (np polaryzacyjna 2-4 x, czerwona co najmniej tyle samo) i z tego powodu w gestej mgle transparentne szybki (ewentualnie różowe) będą najlepsze.

 

W tym wątku mam wrażenie, że część uwierzyła w cudowne właściwości kolorowej szybki. Ta szybka nie jest w stanie zrobić nic więcej jak wyciąć pewne fragmenty widma - to nie jest wzmacniacz! Czyli jak mamy jednolitą "magmę" bez koloru i z minimalnym kontrastem to nic nie zrobi. Niezależnie od tego jak dużo będziemy opowiadać o jej cudownych właściwościach.

 

Pozdro

Wiesiek

Link to comment
Share on other sites

podepnę się pod temat

 

czy używa/używał ktoś może gogle Patrol:

 

http://allegro.pl/go...4724984295.html

 

z przezroczystymi szybkami?

 

i co lepsze na trudne warunki - przezroczysta szybka, czy np polaryzująca?

 

mam Uvexy z pomarańczową szybką i we mgle, czy wieczorem, spisują się średnio

Wylacznie "clear" czyli bez ZADNEGO podkolorowania czy polaryzacji

Link to comment
Share on other sites

Ja od dość długiego czasu używam gogli z grupy race, wyłącznie z pojedynczą szybką, w googlach z podwójną mam wrażenie dużo gorszej widoczności, 

Zaletami są,możliwość wymieniania szybek(zwykle są 3 kolory), szybki można bez problemu dokupić , optymalne pole widzenia,

i jak w przypadku gogli POC występują w 3 rozmiarach,takie mam i polecam.tzn,firme POC,

raczej odradzał bym gogli z poj szybką innej marki.

 

ps. nie rozumiem dlaczego 2 szybki są lepsze niż jedna, pewnie to było związane  z parowaniem,ale skoro poj. nie paruje to po co 2?

w gogla z podwójną szybką mam wrażenie ,że obraz jest przestawiony, podcza jazdy nocnej jeśli popatrzymy na reflektor to widac 2, skutkiem podwójnego

załamania światła,a już zupełnym absurdem wydają mi się takie grubaśne gogle gdzie obraz widzimy jak peryskopie :D

 

Jedyny minus to cena ok.500zł, ale za to 3 szybki do wymiany. :)

 

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

W zeszłym roku kupłam Oakley, także na trudene warunki i niestety zawiodłam się, (...) aż smieszne jak szybko parowały
model:
oakley a frame digi camo green w/Hi Yellow

A-Frame'y 2.0 czy pierwszy model? Mam pierwszy model od 4 lat z szybką Blue Iridium i High Intensity Yellow Iridium i parowania nie stwierdziłem w jeździe temperaturach -30 do +12°C. Owszem, zdarza im się podejść parą, jak jest sakrucko zimno, chowam twarz w kurtkę i sobie na nie nachucham, ale para znika w kilka chwil po wyprostowaniu głowy. Może ktoś tam pomajstrował z warstwą zabezpieczającą przed parowaniem po wewnętrznej stronie szybki?
 

U mnie zgadza się w sumie wszystko, co napisał Wujot. H.I. Yellow jest dla mnie za jasna we mgle, a do tego za mało odcinają mi się nierówności śniegu. Zdecydowanie wolę czerwoną barwę i czasami, mimo, że Blue Iridium (czerwona w środku) jest ciemniejsza, używam właśnie jej. Szybki transparentnej jeszcze nie próbowałem, ale obawiam się o brak kontrastu, w szczególności w porównaniu z czerwonawym kolorem.

 

Mieliście już do czynienia z szybkami Prizm Oakleya? Rzekomo dobrali barwniki tak, aby wzmocnić barwy umożliwiające widzenie największej liczby szczegółów. Od ładnych paru lat używają ich z powodzeniem w okularach taktycznych, w tym roku pojawiły się też w goglach. Co o tym myślicie? Ja się z pewną dozą nieśmiałości (i zawstydzenia) przyznam, że ten „markjeting” łyknąłem jak małpa kit. :)

Link to comment
Share on other sites

A-Frame'y 2.0 czy pierwszy model? Mam pierwszy model od 4 lat z szybką Blue Iridium i High Intensity Yellow Iridium i parowania nie stwierdziłem w jeździe temperaturach -30 do +12°C. Owszem, zdarza im się podejść parą, jak jest sakrucko zimno, chowam twarz w kurtkę i sobie na nie nachucham, ale para znika w kilka chwil po wyprostowaniu głowy. Może ktoś tam pomajstrował z warstwą zabezpieczającą przed parowaniem po wewnętrznej stronie szybki?
 

U mnie zgadza się w sumie wszystko, co napisał Wujot. H.I. Yellow jest dla mnie za jasna we mgle, a do tego za mało odcinają mi się nierówności śniegu. Zdecydowanie wolę czerwoną barwę i czasami, mimo, że Blue Iridium (czerwona w środku) jest ciemniejsza, używam właśnie jej. Szybki transparentnej jeszcze nie próbowałem, ale obawiam się o brak kontrastu, w szczególności w porównaniu z czerwonawym kolorem.

 

Mieliście już do czynienia z szybkami Prizm Oakleya? Rzekomo dobrali barwniki tak, aby wzmocnić barwy umożliwiające widzenie największej liczby szczegółów. Od ładnych paru lat używają ich z powodzeniem w okularach taktycznych, w tym roku pojawiły się też w goglach. Co o tym myślicie? Ja się z pewną dozą nieśmiałości (i zawstydzenia) przyznam, że ten „markjeting” łyknąłem jak małpa kit. :)

na razie nie ma lepszej szyby na flat i mgle niz totalnie czysta/przezroczysta - KAZDA domieszka koloru zatrzymuje pewna ilo0sc swiatla...

Link to comment
Share on other sites

na razie nie ma lepszej szyby na flat i mgle niz totalnie czysta/przezroczysta - KAZDA domieszka koloru zatrzymuje pewna ilo0sc swiatla...

Ale kolorowe szkiełka mogą zwiększać kontrast - przyciemniając jedne kolory mocniej od innych, co w połączeniu z akomodacją daje subiektywne odczucie bardziej wyraźnego obrazu choć wcale nie jaśniejszego.

Link to comment
Share on other sites

Ale kolorowe szkiełka mogą zwiększać kontrast - przyciemniając jedne kolory mocniej od innych, co w połączeniu z akomodacją daje subiektywne odczucie bardziej wyraźnego obrazu choć wcale nie jaśniejszego.

 

ale rozmawiamy teraz o mgle czyli sytuacji gdy kolorów nie ma...

 

pozdro

Wiesiek

Link to comment
Share on other sites

ale rozmawiamy teraz o mgle czyli sytuacji gdy kolorów nie ma...

 

pozdro

Wiesiek

jak najbardziej są, głównie niebieski, właśnie dlatego szybki są żółte lub pomarańczowe, bo takie najbardziej przyciemniają niebieski właśnie. A nie widzisz tych kolorów  z tego samego powodu, dla którego po jeżdzeniu cały dzień w goglach różowych świat nie wydaje się przez nie różowy, a po zdjęciu wydaje się niebieskawy.

Link to comment
Share on other sites

Mam Briko i w zestawie 3 pary szkieł ciemne polaryzacyjne na lodowce i słoneczną pogodę,pomarańczowe na mgłę i słabą widoczność -wyostrzające i prawie przezroczyste lekkawo przyrózowione na jazdę nocną -sprawują się super ale tanie nie były coś ok.500zł. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...