Jacek743 Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu Hej, Jeżdżę na nartach od 30 lat, większość tego czasu spędziłem na nartach głównie slalomowych (ewentualnie oversize 14-15 m), wszystkie narciarskie wybory były nastawione na jazdę po twardych, porannych stokach alpejskich. W związku z tym pod butem było zawsze wąsko. Po latach wsiadłem na giganty (21-25 m) i okazało się, że wbrew opiniom wielu (10 lat temu) są to narty znacznie mniej męczące niż SL. Obecnie zakochany jestem w Van Deer Pro RS 183. Do tego w tym sezonie doszły Hpower 68. Na świeży stok polecam, dla mnie sprawdzają się do jazdy przez cały dzień bez większego problemu. R22 robi swoje. Trzymanie krawędzi jest niesamowite. Objeździlem trochę nart jednak zastanawiają mnie tak dobre opinie o nartach allround lub węższych allmountain. Próbowałem Stockli AR, Elan Wingman. Skusiłem się na zakup K2 Pinnacle 95 po testach. Są niezłe ale szybko nudzą. I tutaj pytanie do osób mających doświadczenie zarówno ze sportowymi nartami, jak i topowymi nartami lekko szerszymi (np. Fisher 85 GT): czy istnieją narty na których można się bawić carvingowo równie dobrze na miękkim śniegu jak na sportowych w mroźny poranek? Czytałem dobre opinie o Black Crows Mirus Cor. Pytanie czy będą trzymać dobrze krawędź w twardszych miejscach stoku? Wszystkie narty szersze niż 75 mm pod butem wydają mi się ospałe. Być może źle trafiłem ale z nart na których miałem okazję jeździć, niezależnie od warunków zawsze wybierałem te najwęższe. Lubię próbować nowych rzeczy i chciałbym znaleźć narty dające maksimum carvingowej frajdy na miękkich stokach. Byle nie były mulaste i ospałe. Mają być energiczne, krawędzie dobrze trzymać na twardym i mają nie tonąć w miększym śniegu. Pytanie, czy takie połączenie cech jest w ogóle możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruner79 Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu Każda narta szeroka będzie ospala w porównaniu do nart sportowych. Szerokie dechy są przeważnie na miękkie warunki. Mirus kręci jak sl ale na twardym nie trzyma. Za to jest teraz nowość majesty hnx ti - 85mm - kręci i trzyma na twardym. Nawet oddaje. Jakby co - kolega tym handluje więc mogę pomóc. Natomiast w kategorii dech typu Mirus cor itd - nie licz na jakąś niewiadomo jaką dynamikę. Możesz zainteresować się blizzardem anomaly, Nordica enforcer, volkl kendo. Natomiast te szersze dechy budowane jak dechy sportowe - myślę że na warunki panujące na stoku nic nie zastąpi dobrego Gs. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu 17 minut temu, Jacek743 napisał: Hej, Jeżdżę na nartach od 30 lat, większość tego czasu spędziłem na nartach głównie slalomowych (ewentualnie oversize 14-15 m), wszystkie narciarskie wybory były nastawione na jazdę po twardych, porannych stokach alpejskich. W związku z tym pod butem było zawsze wąsko. Po latach wsiadłem na giganty (21-25 m) i okazało się, że wbrew opiniom wielu (10 lat temu) są to narty znacznie mniej męczące niż SL. Obecnie zakochany jestem w Van Deer Pro RS 183. Do tego w tym sezonie doszły Hpower 68. Na świeży stok polecam, dla mnie sprawdzają się do jazdy przez cały dzień bez większego problemu. R22 robi swoje. Trzymanie krawędzi jest niesamowite. Objeździlem trochę nart jednak zastanawiają mnie tak dobre opinie o nartach allround lub węższych allmountain. Próbowałem Stockli AR, Elan Wingman. Skusiłem się na zakup K2 Pinnacle 95 po testach. Są niezłe ale szybko nudzą. I tutaj pytanie do osób mających doświadczenie zarówno ze sportowymi nartami, jak i topowymi nartami lekko szerszymi (np. Fisher 85 GT): czy istnieją narty na których można się bawić carvingowo równie dobrze na miękkim śniegu jak na sportowych w mroźny poranek? Czytałem dobre opinie o Black Crows Mirus Cor. Pytanie czy będą trzymać dobrze krawędź w twardszych miejscach stoku? Wszystkie narty szersze niż 75 mm pod butem wydają mi się ospałe. Być może źle trafiłem ale z nart na których miałem okazję jeździć, niezależnie od warunków zawsze wybierałem te najwęższe. Lubię próbować nowych rzeczy i chciałbym znaleźć narty dające maksimum carvingowej frajdy na miękkich stokach. Byle nie były mulaste i ospałe. Mają być energiczne, krawędzie dobrze trzymać na twardym i mają nie tonąć w miększym śniegu. Pytanie, czy takie połączenie cech jest w ogóle możliwe. ile dni w sezonie zjeżdżasz na nartach i w jakich rejonach? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek743 Napisano 2 godziny temu Autor Udostępnij Napisano 2 godziny temu 33 minuty temu, Bruner79 napisał: Każda narta szeroka będzie ospala w porównaniu do nart sportowych. Szerokie dechy są przeważnie na miękkie warunki. Mirus kręci jak sl ale na twardym nie trzyma. Za to jest teraz nowość majesty hnx ti - 85mm - kręci i trzyma na twardym. Nawet oddaje. Jakby co - kolega tym handluje więc mogę pomóc. Natomiast w kategorii dech typu Mirus cor itd - nie licz na jakąś niewiadomo jaką dynamikę. Możesz zainteresować się blizzardem anomaly, Nordica enforcer, volkl kendo. Natomiast te szersze dechy budowane jak dechy sportowe - myślę że na warunki panujące na stoku nic nie zastąpi dobrego Gs. Dzięki za odpowiedź! Majesty jest szansa gdzieś wypróbować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek743 Napisano 2 godziny temu Autor Udostępnij Napisano 2 godziny temu 31 minut temu, Jan napisał: ile dni w sezonie zjeżdżasz na nartach i w jakich rejonach? Ile czas i praca pozwolą 😉. 3 tygodnie Austria/Włochy + wieczorami gdzieś w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zając Napisano 1 godzinę temu Udostępnij Napisano 1 godzinę temu 19 minut temu, Jacek743 napisał: Dzięki za odpowiedź! Majesty jest szansa gdzieś wypróbować? Z FB: 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.