Skocz do zawartości

Mitek

Members
  • Liczba zawartości

    16 764
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    255

Ostatnia wygrana Mitek w dniu 7 Grudnia

Użytkownicy przyznają Mitek punkty reputacji!

3 obserwujących

O Mitek

  • Urodziny 29.10.1965

Ostatnie wizyty

25 088 wyświetleń profilu

Mitek's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Very Popular Rare
  • Dedicated
  • Reacting Well
  • First Post
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

7,3tys.

Reputacja

  1. Cześć Mamy setki, jeżeli nie tysiące już w tej chwili modeli nart. Przeciętna firma ma w ofercie rocznej ponad 300 różnych nart a kiedyś było np.6 - i to w zupełności wystarczało do obsłużenia narciarzy na każdym poziomie. To tak aby rozjaśnić minimalnie sprawę nadprodukcji rodzajów nart. Jaką konkretną nartę wybrać - to jest loteria ale czym się kierować i czego oczekiwać? Narta słabszej konstrukcji, krótsza, szersza - będzie w jeździe nieco łatwiejsza ale mnie stabilna. gorzej się będzie spisywała na lodzie, będzie miała krótszy czas życia. Czyli... na początku będzie fajnie ale gdy się rozjeździsz i opanujesz le[piej technikę jazdy będzie wymagała (wbrew pozorom) więcej siły do opanowania jej drżenia i niestabilności, natomiast łatwo ją będzie obrócić siłowo. Narta dłuższa, sztywniejsza będzie mniej manewrowa w sensie siłowego obracania i będzie wymagała lepszej techniki skrętu, świadomości odciążenia itd. Ja bym zawsze brał nartę nieco "na wyrost" zakładając postęp techniczny i nabieranie doświadczenia w jeździe oraz tzw. objeżdżenie czyli pewne pozatechniczne aspekty operowania nartami, psychika, podświadome czytanie terenu itd. W każdym razie idea jest taka aby jeździć a nie deliberować czy lepiej jest mieć 72 czy 76 pod butem bo to nie ma tak naprawdę (praktycznie) żadnego znaczenia. Pozdro
  2. Cześć Andrzej, każde narty są do każdego skrętu w sensie amatora. Profile nart są podporządkowane czystej jeździe ciętej, czyli na krawędzi. Ale na każdej z tych nart możesz pojechać dowolną techniką. Nawet na narcie DH 215cm sztywnej jak szyna pojedziesz śmigiem tylko będzie to wymagało więcej siły i uwagi. Dla osoby uczącej się, poczatkującej parametry typu promień, szerokość pod butem i co tam jeszcze mają mniejsze znaczenie. Ważniejsza jest sztywność narty bo ona w prosty sposób przekłada się na jej zdolność do siłowego przesuwania na boki co jest techniką dominującą na początku narciarskiej drogi. Narciarz amator o niedoskonałej technice nie powinien kupować nart dedykowanych typu SL czy GS o charakterze sportowym bo to narty sztywne. Pozdro
  3. Mitek

    Ku przestrodze

    Nasze geny jak na razie trwają i mają się dobrze a twoich już praktycznie nie ma, jak podobnym tobie mędrców. Czy wyginą za dwa czy trzy pokolenia - nie wiem ale mają szansę przetrwać - twoje nie - może stąd to wieczne wkurwienie. A systemu nikt nie tworzył, ewolucja jest procesem ślepym i bezkierunkowym. Po prostu lepsi przetrwają a gorsi giną i ... koniec. Jedyna sensowna i obiektywna miara wartości. I nie masz co gdybać.
  4. Mitek

    Ku przestrodze

    Cóż, to jest raczej oczywiste, że ewolucyjnie słabi. Ale spora część ma szanse - ty 3-5% może. Próbuj, ale nie rokuję.
  5. Mitek

    Ku przestrodze

    Cześć Tego tuneliku akurat mi szkoda ale ma on takie znacznie dla miasta, że nawet nie wiedziałem, że go likwidują. Powaga. Pozdro
  6. Mitek

    Ku przestrodze

    To nie jest stary kawaler. Stary kawaler sugeruje pewien wybór w tu niestety nieudacznictwo ogólne dało efekt w postaci braku możliwości sensownej reprodukcji. Nawet z kotem nie da rady. Zbyt odległe pokrewieństwo.
  7. Mitek

    Ku przestrodze

    Cześć Na szczęście nie ma szansy na dzieci Jurek, więc nie ma się co stresować. Genów niedługo nie będzie. Pozdro
  8. Mitek

    Ku przestrodze

    Cześć No żadna z nich na odcinku dłuższym niż 200 metrów nie ma 4 pasów - są zjazdówki i wjazdówki jedynie, między wiaduktami. Jedyną ulicą, która na dłuższym odcinku ma 4 pasy jest chyba Puławska i Modlińska ale tutaj mamy pasy do ruchu lokalnego, buspas i dwa normalne. Nie wciskajcie Panowie kitu proszę. Buspasy znakomicie pracują na zakorkowanych arteriach i nawet w trakcie przeciągających się robót, które są uciążliwe działają naprawdę dobrze dając fajną przepustowość komunikacji jednocześnie nie blokując ruchu. Warszawa jest miastem tylu inwestycji w ostatnich latach, że sam nie wiem jak goście są w stanie zaprojektować rozwiązania awaryjne aby ruch w ogóle się odbywał. I tu szacun dla władz miasta bo są to inwestycje na dziesiątki lat związane z remontami i wymianami kluczowych elementów infrastruktury podziemnej oraz kluczowymi miejscami dla ruchu mieszkańców. Pozdro
  9. Mitek

    Ku przestrodze

    Cześć No to był czy jest? A Ty żyłeś za czasów Austrowęgier, że z taką pewnością o tym mówisz, bo dla mnie to raczej były czasy solidnej wolnoamerykanki gdzie aparat państwowy nie panował nad niczym, choć mówił, że panuje nad wszystkim. Ale ja tych czasów nie pamiętam? Pozdro
  10. Mitek

    Ku przestrodze

    Dzięki za komplement.
  11. Mitek

    Ku przestrodze

    Cześć Podaj przykład gdzie w Warszawie są cztery pasy w jedną stronę - nawet jeden Cię uratuje. Pozdro
  12. Cześć I kolejny mistrz riposty. Z tego wynika, że dobrze coś napisałem skoro sprowokowałem tak celne puentowanie. Pozdrowienia serdeczne
  13. No to jest odpowiedź godna najwyższego szacunku. Zmieściłeś w paru słowach wszystko co się dało i więcej. Szacun Marek nieustający!
  14. Mitek

    Ku przestrodze

    Cześć Dryl Andrzeju to jest niemiecki. Austriacy to raczej tchórzliwi naśladowcy a nie porządni twórcy. Nie konfabuluj. Pozdro
  15. Mitek

    Ku przestrodze

    Zapomniałeś wspomnieć coś o lewakach - post nieudany.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...