Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
jak napisał mitek, to są dwie sprzeczności. na narcie łatwej nie zrobisz postępu w umiejętnościach narciarskich. jak chcesz jeździć szybko, to musi to być długa narta, w okolicach wzrostu, i wąska pod butem. tylko na początek zainwestuj w instruktora. poza tym dodaj ankietę, z niej dużo więcej dowiemy się. ankieta jest dostępna w innych wątkach, z prośbą o dobór nart.
-
Cześć Jak, to zależy od typu narty. Np: Opisane rzez Ciebie narty to amatorski sprzęt popularny całkiem OK w sensie konstrukcyjnym i dla Ciebie powinny mieć mniej więcej około 170cm a jeżeli jazda ma być szybsza to bliżej wzrostu. To typowe modele wybaczające błędy właśnie. Pozdro
-
No tak, za dobrego nigdy sie nie uważałem choć uwazam ze sobie radzę i w stosunku do przeciętnego bywalca jeżdżę sporo. Mam pokorę i tak, to wciaz jazda amatorska. To jak dobrać narty? Chcialem od Was pomocy 🙂
-
Cześć Czyli w rozumieniu narciarskim są to prędkości średnie a maks, który podajesz to już prędkości duże. 75km/h to jedzie zawodnik w GS na zawodach w PŚ a nie gość, który ledwo jeździ na ogólnodostępnym stoku. Tak to wygląda realnie. Jeżeli opis umiejętności jazdy zaczyna się czy nawet zawiera element prędkości jazdy to wiadomo, że ze świadomością jazdy jest słabo. Jeżeli lubisz prędkość sugeruję kurs jazdy sportowej - łatwo znaleźć trzydniówkę w sieci - i sprawdzić swoje możliwości i umiejętności w warunkach do tego stworzonych. Jazda skrętem wymuszonym to znakomity środek edukacyjny. A co do nart - na każdych nartach można jechać w miarę szybko i skutecznie w warunkach trasowej jazdy amatorskiej, ważne żeby były sensownie dobrane i przygotowane. Pozdro
-
No tak, chodziło mi o to, że sobie radzę na stoku, jeżdżę wydaje się sporo ale nie jest to stan zaawansowany. "Szybko" to u mnie wg Garmina prędkości maksymalne oscylujące około 75 km/h Normalnie 50 - 60 można powiedziec.
-
Cześć "Chciałbym szybszej narty ale która wybacza błędy. Nie jestem idealnym narciarzem technicznym." To zdanie jest sprzecznością z wielu powodów. 1. Najpierw uczymy się jeździć - później jeździmy szybko. 2. Do jazdy szybko służą narty porządnej konstrukcji a te z założenia są nartami dobrymi, które nie wybaczają błędów. 3. Po spełnieniu warunku z ptk1 polecamy np damskiego GSa w długości wzrost +5 cm. Pozdro
- Dzisiaj
-
Hej Prośbą o pomoc. Chcialem kupic narty - ostatnie 3 sezony pożyczałem ale ceny w górę i bym coś kupił na kilka sezonów. Jeżdżę we Włoszech, Austrii dwa razy w roku od 10 lat. Mam 40 lat, 176 cm, obecnie 88 - 90kg wagi z planem redukcji w okolice 85 kg Dziennie wychodzi po 50 km zjazdów wg Garmin. Ostatnie wypozyczenia to volkl deacon 74 i head e-rally. Chciałbym szybszej narty ale która wybacza błędy. Nie jestem idealnym narciarzem technicznym. Na narty chciałbym wydać max 2500 zł. Patrzyłem na head e-magnum. Czy to dobry wybór i jaka dlugosc polecacie. Dzieki!
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: rbl86
-
rankiem za oknem
-
Wczoraj Rusin jak Rusin - warun petarda, pogoda włoska.. drogi na południe zapchane w diabły, na północ puściutko - Rysiek z Bukowiny do Poznania 5 godzin jechał. I kogóż to moje śliczne oczęta.. I jeszcze chatka w której spędziliśmy fajny tydzień .. co prawda przyozdobione niezbyt subtelnie przez ChatGPT ale polecam bo miejscówka zacna.
-
Bo to Scyrk Adaś.. w dobrym tonie się jest pokazać - jak w St.Moritz,...jak w Aspen
-
Narty do całodziennej jazdy - przede wszystkim na miękkie stoki
johnwick odpowiedział Jacek743 → na temat → Dobór NART
. - Wczoraj
-
Szczyrk: jedna kanapa czynna karnet 220 czas stania 1 h
-
Witam Jako że w tym sezonie a dokładnie 4 stycznie ruszamy na tydzień do Saas Ground ale zamierzamy oczywiście pośmigać również w Zermatt potrzebuję informacji z pierwszej ręki 😄 Dojazd autem do parkingu w Tasch ,tam zostawiamy busa i jedziemy pociągiem do Zermatt a stamtąd już chodzą wyciągi ? Koszty - parking za busa całodniowy w Tasch ?, cena za pociąg za osobę ze sprzętem ( czy np jest możliwość zakupienia karnetu całodniowego online z biletem na pociąg ?lub parking w Tasch ? Jakoś nie potrafiłem tego doszukać ) Karnet zakupujemy najlepiej online czy normalnie w kasie lub automacie ? co lepiej się opłaca ? Czy jest jakaś godzina ostatniego kursu pociągu do Tasch by nie zostać w Zermatt na nockę gdzieś na przystanku 😄 Jedziemy tam pierwszy raz i stąd moje pytania do Was którzy tam już byli i rozeznali sytuację na miejscu Dziękuję z góry za pomoc 😄
-
Rozstawiają teraz armatki na trasie C, D startuje jutro:
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: mirekh_68
-
Wstałem dziś o 7, żeby być na otwarcie stoku. Moi towarzysze podróży jak zwykle mieli to za nic. Wybraliśmy wiec stok który otwielarali o 12 😄 a i tak ledwo zdążyliśmy Wybór nie mógł być lepszy. Ograniczona ilość ludzi, kolejek brak, słońce, lekki mróz, warunki perfekcyjne, świetne miejsce na rodzinny wypad na narty. Pojeżdżone do zachodu słońca. Na koniec skandal, dojazd do swojskich nie był nasnieżony. Trzeba było sie turlać po błocie, zwłaszcza po obżarstwie.
-
Cześć Dotyczy to po prostu ludzi. W naszej naturze nie leży współpraca w imię wspólnego dobra. Dopóki tego nie zrozumiemy, że jako całość jesteśmy - wszelkie działania nie mają sensu. Potrafimy działać w imię zupełnie irracjonalnych pobudek bardzo skutecznie i nie ważne czy to Chiny, Rosja, Polska czy Bangladesz. Pozdro
-
Tak o to mi chodzi - z całą resztą treści zgadzam się w 100%. W tak ogromnym medialnym tumulcie dotyczącym zjawiska ocieplenie brakuje mi najważniejszego. Brakuje umów międzynarodowych jednoczących we wspólnych wysiłkach nie tylko kraje europejskie ale wszystkie na świecie. Inaczej bardzo kosztowne działania małej garstki są niweczone przez przeważającą większość światowych trucicieli. Dotyczy to szczególnie: Chin, USA, Indii, Rosji.
-
dzisiaj koniec świątecznego obżarstwa
-
https://www.facebook.com/stories/107605868064255/UzpfSVNDOjI1MzIwMzcwNDM3NTcyMTA3/?view_single=1 jutro rusza żmija i trasa D
-
Cześć Obejrzałem jeszcze ze trzy razy przejazd Marco Schwarza i nie tylko umiejętności ale niezwykłą inteligencję i wyczucie z jakimi pojechał robią wrażenie. Pozdro
-
Cześć No, życiowy wynik Maryny. Wygrała Panna, która w tym roku jeździ znakomicie na bardzo różnych trasach. Moim zdaniem to był najtrudniejszy GS sezonu. Bardzo nierówna trasa zwłaszcza w drugim przejeździe gdzie zafundowali dziewczynom jazdę po garbach z pierwszego. Pozdro
-
Cześć No i bardzo podobne zawody - GS Pań w Semmering i SG Panów w Livigno. Dość kompaktowe trasy, szybkie i nadzwyczaj łatwo zgubić linię - w tym sensie podobne. Zastanawiałem się gdzie w LIvigno zrobią SG i jak widać nieco naciągana ta trasa jednak... Marco Schwarz wraca.... Austriaccy specjaliści zafundowali sobie "samopogrom" na tej łatwej trasie. Przedłużony prawy jest na słońcu. nie wiem czy tam da się w tej chwili nie stracić. Pozdro
-
Cześć Nie za bardzo rozumiem to pierwsze stwierdzenia bo to w jakim okresie się znajdujemy wynika z prostej analizy danych. Oczywiście skala jest ważna i ważny też jest odcinek jaki analizujemy - czyli stopień generalizacji danych - chyba o ten fakt Ci chodzi. To, że przyczyną zmian klimatu jest działalność człowieka - co możemy przeczytać na wielu portalach czy stronach - jest oczywistą bzdurą i uproszczeniem. Podobnie jednak nieprawdziwe jest twierdzenie, że działalność człowieka nie ma wpływu na zamiany klimatyczne w odpowiedniej (nazwijmy to ludzkiej) skali czasu. Niestety nasz przyczynek do procesów naturalnych może okazać się kluczowy w kwestii przekroczenia pewnych granicznych wartości uruchamiających procesy, zmieniające klimat jeszcze bardziej. Pamiętajmy, że są to procesy nieodwracalne, mogące w sposób drastyczny zmienić środowisko i może się okazać, że brak śniegu aby sobie pojeździć to naprawdę najmniejsze ze zmartwień. Niestety proszę zdać sobie sprawę, że przedstawienie sprawy w sposób realny jest praktycznie niemożliwe ze względu na paranoiczne zachowania gawiedzi, która te dane interpretuje - tak z jednej jak i z drugiej strony. Patrzenie na dane i interpretowanie faktów przez pryzmat politycznych zapatrywań to wyraz totalnej głupoty ale głupia jest niestety większość! Każdy wykres zmian jest wykresem prawdziwym - tak ten w skali setek lat jak i setek milionów -tylko pokazuje zmienność w innej skali. Wykres z ostatniego miliona lat, który przytoczyłeś, będzie mocno fałszował sytuację gdyż pokaże fluktuacje temperatury odpowiedzialne za zlodowacenia oraz interglacjały i w tej skali ocieplenie obecne nawet się nie uwidoczni. Natomiast gdy weźmiemy cały kenozoik to otrzymamy krzywą obrazującą stały spadek temperatury przez praktycznie cały okres ostatnich 65 mln lat. Okres, w którym żyjemy jest dość nietypowym w dziejach Ziemi okresem niskich temperatur i związanych z tym zlodowaceń oraz utrzymującej się stałej pokrywy śnieżnej. Z punktu widzenia narciarskiego można być szczęśliwym, że jest nam dany a płacze i lamenty, że znika są dziecinne i śmieszne. Jeżeli stać nas na to aby realizować narciarstwo opierając je na niezwykle energochłonnym sztucznym naśnieżaniu czy halach to należy się tylko cieszyć, że stać nas na to aby marnować tak gigantyczne ilości energii dla zabawy. Z drugiej strony jak ideami nadrzędnymi jest ciągłe napierdalanie się bo ktoś ma inną flagę czy z tak irracjonalnych powodów jak religia to spożytkowanie środków na narciarstwo jest wspaniałym pomysłem. Pozdro
-
Nie powinno być zle, to jest okres między Świętami a Sylwestrem. Ekipa, co przyjechała na Święta już pojechała do domu, a świętujący Nowy Rok jeszcze się nie pojawili. Kreskowo dla mojego pobytu na CG wygląda to zacnie, do -16 st C. Plus chmury 😍
