Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Jan

    Ku przestrodze

    a tak to niewinnie wygląda
  3. Dzisiaj
  4. Cze Żeby nie było o mnie - czego Jaś się nie nauczy, tego JAN nie będzie umiał 🙂 pozdro
  5. Jan

    Włochy - Livigno

    to wszystkie czarne zaliczone ?
  6. AdrianW

    Włochy - Livigno

    Z tej perspektywy jeszcze nie było 😉
  7. Ty? Myślę, że to był najwyżej 1% z 10-ciu.
  8. Cześć Mamy setki, jeżeli nie tysiące już w tej chwili modeli nart. Przeciętna firma ma w ofercie rocznej ponad 300 różnych nart a kiedyś było np.6 - i to w zupełności wystarczało do obsłużenia narciarzy na każdym poziomie. To tak aby rozjaśnić minimalnie sprawę nadprodukcji rodzajów nart. Jaką konkretną nartę wybrać - to jest loteria ale czym się kierować i czego oczekiwać? Narta słabszej konstrukcji, krótsza, szersza - będzie w jeździe nieco łatwiejsza ale mnie stabilna. gorzej się będzie spisywała na lodzie, będzie miała krótszy czas życia. Czyli... na początku będzie fajnie ale gdy się rozjeździsz i opanujesz le[piej technikę jazdy będzie wymagała (wbrew pozorom) więcej siły do opanowania jej drżenia i niestabilności, natomiast łatwo ją będzie obrócić siłowo. Narta dłuższa, sztywniejsza będzie mniej manewrowa w sensie siłowego obracania i będzie wymagała lepszej techniki skrętu, świadomości odciążenia itd. Ja bym zawsze brał nartę nieco "na wyrost" zakładając postęp techniczny i nabieranie doświadczenia w jeździe oraz tzw. objeżdżenie czyli pewne pozatechniczne aspekty operowania nartami, psychika, podświadome czytanie terenu itd. W każdym razie idea jest taka aby jeździć a nie deliberować czy lepiej jest mieć 72 czy 76 pod butem bo to nie ma tak naprawdę (praktycznie) żadnego znaczenia. Pozdro
  9. A te dla Mikoskiego chyba będą właściwe 😉 pozdro ps. Bawcie się dobrze.
  10. Myślisz że trafiłem na te 10%? pozdro
  11. Jan

    Sezon 2025/2026

    aż szkoda wracać
  12. dziękuję za cenną informację
  13. Bardzo dziękuję. Będzie w czym szukać 🙂
  14. Z tych - to Magnum, Forza v-60 nie niżej. Bardzo dobre narty. pozdro
  15. Mam na myśli narty określane bardziej jako Allround z tym że rdzeń drewniany i dwie blach czyli klasyczna kanapka .. tak jak napisał Mitek raczej nie nary sportowe choć i takie nikogo nie zabiją tylko mogą być mniej komfortowe.....przykłady.. hmm nie lubie polecać czegoś co znam z prasy i nie miałem pod butem a miałem niewiele w porównaniu z innymi którzy na forum się udzielają ale dla przykładu: Salomon ADDIKT PRO 76... albo już z mojego podwórka Kastle MX 75 MX 74, Blizzard - któreś starsze RS Quatro albo obecne THUNDERBIRD - wszystkie one pięknie spisują sie przy technikach "szuranych" ...Salomon S/max 10.. generalnie jest tego taka masa że dobierzesz do koloru skarpek..
  16. Witam. Bardzo dziękuję za kolejną porcję cennych informacji. Powoli dochodzimy do sedna sprawy, bo właśnie chodzi mi o to, że ciągle mam dylemat - z jednej strony jestem początkującym narciarzem i narty sztywne typu Sl czy GS nie są dla mnie, a z drugiej strony wszyscy mi mówią, że ze mnie jest kawał chłopa więc powinienem szukać nart bardziej sztywnych z podwójną warstwą Titanalu (czy jak to się nazywa) no i bądź tu mądry. Jakie narty wybrać, żeby nie były zbyt ambitne jak dla mnie. No i teraz konkretne pytanie - która opcja będzie najwłaściwsza? 1. https://www.skionline.pl/sprzet/narty,23-24,rossignol,forza-30-v-ca-xpress,14650.html 2. https://www.skionline.pl/sprzet/narty,23-24,rossignol,forza-50-v-cam-konect,14649.html A może: 3. https://www.skionline.pl/sprzet/narty,23-24,head,shape-e-v5-pr-11-gw,14255.html 4. https://www.skionline.pl/sprzet/narty,23-24,head,supershape-e-magnum-protector-pr-13-gw,14250.html Albo jeszcze: 5. https://www.skionline.pl/sprzet/narty,23-24,atomic,redster-x5-blue-m-10-gw,14330.html
  17. Jan

    Sezon 2025/2026

    +5 stopni na 2000 idzie wiosna
  18. Cześć Andrzej, każde narty są do każdego skrętu w sensie amatora. Profile nart są podporządkowane czystej jeździe ciętej, czyli na krawędzi. Ale na każdej z tych nart możesz pojechać dowolną techniką. Nawet na narcie DH 215cm sztywnej jak szyna pojedziesz śmigiem tylko będzie to wymagało więcej siły i uwagi. Dla osoby uczącej się, poczatkującej parametry typu promień, szerokość pod butem i co tam jeszcze mają mniejsze znaczenie. Ważniejsza jest sztywność narty bo ona w prosty sposób przekłada się na jej zdolność do siłowego przesuwania na boki co jest techniką dominującą na początku narciarskiej drogi. Narciarz amator o niedoskonałej technice nie powinien kupować nart dedykowanych typu SL czy GS o charakterze sportowym bo to narty sztywne. Pozdro
  19. Jan

    Sezon 2025/2026

    Trasa zielona-dobra na poranny rozruch
  20. tomkly

    Sezon 2025/2026

    Autentycznie wolałbym jeździć cały dzień na Czarnym Groniu, w odległości 30 minut od domu aniżeli jechać na Chopok. Ani jedno ani drugie z narciarstwem wiele wspólnego nie ma, natomiast w Rzykach bliżej, taniej i znacznie sympatyczniej. Słowacja to stan umysłu - filozofia z czasów komuny, brać pieniądze za nic.
  21. tomkly

    Ku przestrodze

    To jest kolejny przykład debilizmu organizatorów ruchu. Jak komuś może przyjść do zakutego łba zajęcia na to pasa na drodze ekspresowej. Tylko w chorej głowie może się taki pomysł narodzić. Podziękowania dla radnego: https://www.portalsamorzadowy.pl/osoba/sebastian-gut,299231.html
  22. Ok, ale tak łopatologicznie - jakie to są narty "hybrydowe"? Jakie są najważniejsze parametry, które kwalifikują nartę jako hybrydową? O ile rozumiem, że narty slalomowe są do krótkich skrętów a gigantowe do dłuższych to jednak nazwa "hybrydowe" sprawia mi kłopot :). Przepraszam, że może pytam o rzeczy oczywiste dla Was ale chciałbym to wiedzieć po prostu (możesz podać jakiś przykładowy model narty hybrydowej?) Tyle jest na rynku rodzajów nart, tyle różnych nazw, określeń, że ciężko się w tym gąszczu odnaleźć
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...