Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. tomkly

    Ku przestrodze

    Robię około 120 tys. km rocznie i widzę co się dzieje na drogach. Generalnie poziom umiejętności jazdy w społeczeństwie jest bardzo niski, przy czym faceci jeżdżą mimo wszystko zauważalnie lepiej technicznie. Owe mityczne bezpieczeństwo jazdy kobiet wynika z tego, że jeżdżą statystycznie dużo wolniej. Można zauważyć też następujące prawidłowości: a) mężczyźni jeżdżą bardziej agresywnie, dynamicznie ale lepiej odnajdują się w większości sytuacji, w których należy podjąć szybką decyzję; b) kobiety jeżdżą wolniej, ale co do zasady nie zwracają uwagi na innych uczestników ruchu, na zasadzie ja jadę i jestem na drodze najważniejsza. Dla mnie jest to pochodna pewnych zjawisk natury kulturowej, społecznej ale to temat na inną rozmowę.
  3. tomkly

    Ku przestrodze

    Z tym Louisem Hamiltonem to przesadziłeś. To znaczy zapewne nie Ty, ale panowie ze sponsorowanej audycji. Średni czas reakcji kierowcy F1 wynosi 0,2 sekundy. Jakby Hamilton miał 0,456 sek. to jeździłby koparką a nie w Ferrari. Czas reakcji - 0,5 sekundy dotyczy przeciętnego kierowcy. Ślamazarni mają 0,7 sekundy. Kolejny raz media szczują ludzi idiotycznym przekazem, z góry ustaloną tezą. Nie słucham takich audycji, bo szkoda czasu i nerwów. No i jeszcze jedna, warta wzmianki rzecz, obecnie w większości samochodów można aktywować urządzenia wspomagające hamowanie. U mnie jest tak, że mogę ustawić adaptacyjny tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu, asystent układu kierowniczego z funkcją omijania przeszkód, hamowania awaryjnego oraz manewrowego i iść dosłownie pójść spać. Przetestowałem - samochód radzi sobie w każdej sytuacji, niezależnie od tego jaki czas reakcji wymyślą opłacani panowie w radio, w dowolnym zakresie prędkości. Odnośnie kobiet za kierownicą --> znam kilka, które jeżdżą fantastycznie, podobnie jak znam dużo facetów, którzy nie powinni siadać za kółkiem. Ale nic z tego statystycznie nie wynika. Polemizować nie tyle można, co nawet należy - z każdą idiotyczną, demagogiczną tezą. Idąc torem rozumowania przywołanej audycji należy nie wychodzić z domu, bo może w nas uderzyć przykładowo spadający meteoryt albo piorun, szczególnie kulisty.
  4. jurek_h

    Ku przestrodze

    Kilkanaście dni wcześniej jechałem pond trzy godzinną trasę . W samochodzie raczej nie słucham muzyki. Mogę w aucie słuchać radia Trzy, pięć, siedem , Nowego Świata ale już jakiś czas temu złapałem się na tym, że najchętniej znów słucham Trójki. Muzycznej poczty UKF nie znoszę i przełączam na inne rozgłośnie. Poza tym jest całkiem OK. Lubię jak gadają mądrzy ludzie. Ale. Była późno wieczorna audycja z dwoma Panami na temat organizacji ruchu drogowego w Polsce. Właściwie oni chcieli zatrzymać ruch pojazdów 😉 Za mało radarów, za mało odcinkowych pomiarów prędkości, za niskie mandaty. Coś potwornego. Z biegiem minut Panowie zaczęli przedstawiać rzetelne badania, statystyki. Powoływali się na doświadczenia krajów skandynawskich i innych. Dlaczego o tym piszę? Po pierwszych 15-stu minutach chciałem zadzwonić i wyzwać ich od ekstremistów. Po dwudziestu, słuchałem z zainteresowaniem a po pięćdziesięciu przyjąłem ich sposób myślenia. Czy wiecie np. dlaczego w miastach jeździmy 50 km/h a nie 60 lub 30 ? Pomiędzy 30 a 50 różnice w skutkach wypadków są znikome. 60 km/h skutkuje drastycznym wzrostem dramatycznych efektów wypadków. Naprawdę od tej pory staram się dla własnego komfortu nie przekraczać 50km/h w mieście. Przykładów i argumentów było mnóstwo. Jeżdżenie autostradą na zderzaku powinno być zagrożone utratą prawa jazdy. Czas reakcji przeciętnego kierowcy wynosi ok. 1 sek ( Mistrz świata F1, Louis Hamilton - 0,456 setnych sekundy) Zatem zanim po dostrzeżeniu zagrożenia dotkniemy pedału hamulca nasz samochód przy prędkości 140 km/h pokona blisko 40m . Czterdzieści metrów zanim zareagujemy na sytuację na drodze a potem nie jest wcale lepiej. Dużo by o tym pisać. Jeszcze raz. Lubię jak dyskusja poparta jest rzetelnymi argumentami i nie mam problemu z weryfikacją mojego zdania. To nie dotyczy nart bo tu jestem najmundrzejszy 🤪 😉 p.s. Panowie nie denerwujcie się 😉 Panie są naprawdę bezpieczniejszymi kierowcami. Można przyjąć różne modele badań i zawsze wychodzi tak samo. Jeśli przyjmiemy ludzkie życie za najwyższą wartość to nie da się z tym polemizować. Są lepszymi kierowcami.
  5. Dzisiaj
  6. grimson

    Sezon 2025/2026

    Jak dobrze usiądziesz za kierownicą to w 1 dzień zrobisz trasę.
  7. zając

    Sezon 2025/2026

    Chodzi za mną ta Francja, ale 2 dni jazdy w jedną stronę studzą zapał...
  8. Jan

    Sezon 2025/2026

    W kasie 6 dniowy skipass w okresie od 6 do 19 grudnia na cale 3 Doliny kosztuje 368 euro a od 20 grudnia 409 euro
  9. PaVic

    Sezon 2025/2026

    Dokładnie tak apartament jest na 6 osób czyli dwie oddzielne sypialnie i salon z kuchnią a w budynku basen,sauna i jakaś siłownia a była opcja za 340€ za studio po drugiej stronie w Auris os cośtam w budynku również basen podgrzewany.. w AT ITA czy Swiss można zapomnieć o takiej ofercie cenowej nawet w PL ciężko znaleźć tydzień w podobnej monecie 🤷‍♂️ Ze wszystkich ofert francuskich ośrodków które sprawdzałem ostatnio tylko Tignes było droższe od reszty ( ale tu na cały ON 6 dniowy skipass jest w cenie 450€ czyli chyba najdroższy dziś na rynku europejskim- nie wiem jak Zermatt tu może być podobnie ) Tomek , warto sobie odpowiedzieć czy jedziemy na narty czy jedziemy na kwaterę bo ja jadę na narty a kwatera jest mi bez różnicy (wielkość ) oby było sucho,ciepło i dało się coś ugotować a jak nie to są knajpy oczywiście bez jakiegoś syfu ogólnego. Z tych kilku sezonów nie widzę dużej różnicy między FR a Austrią np , dlatego, że jeżdżę sam lub max we dwóch lub z rodziną a standard jest wszędzie podobny. Oczywiście Ty jedziesz w grupie i masz dużo osób wiec oczekujesz dużej przestrzeni która już na starcie jest dużo droższa a która mi jest zbędna bo m2 mam w domu . Choć teraz ma być to 50/60m2 czyli jak na FR metry mieszkalne naprawdę duży apartament i w tej cenie nie oczekuje, że dostanę złoty tron 😅
  10. tomkly

    Sezon 2025/2026

    Czyli płacisz 420 Euro na osobę jak rozumiem za 6 dni jazdy i 7 noclegów? Jeśli tak, to rzeczywiście cena zabija zarówno Austrię jak i Włochy. W Austrii musiałbyś realnie liczyć minimum 150% tej kwoty - liczę 420 Euro + 7 x 30 Euro nocleg (standard podobnie niski jak we Francji) = 630 Euro. Trudno jest tu znaleźć tego typu promocje jak we Francji, ośrodki nie są tak zintegrowane z kwatermistrzami. P.S. Kwestii jakości oferty co do zasady nie poruszam, plusy Francji są oczywiste - lokalizacja na stoku, minusy takoż - ciasnota i niski standard. Austria dokładnie odwrotnie - tanie kwatery o dobrym standardzie znajdują się 20-30 km od stoków.
  11. tomkly

    Sezon 2025/2026

    A ile o tej porze roku kosztowałby 6-dniowy skipass? W Austrii to jest około 420 Euro. Czyli tak licząc noclegi wyszłyby 60 Euro za 7 dni.
  12. PaVic

    Sezon 2025/2026

    Żaden kierunek obecnie nie przebije ofert cenowych Francji. My wzięliśmy również większą opcję mieszkalną choć jedziemy we dwóch i tańsze studio wystarczyło by w zupełności ale przy tych cenach na osobę ten apartament wyjdzie 90€ za tydzień bo sam skipass kosztuje 330 € SuperD mieliśmy za 170€ tydzień gdzie sam skipass 220€ 🤷‍♂️
  13. PaVic

    Sezon 2025/2026

    Jest plan żeby na dzionek odwiedzić 🤷‍♂️ wyjdzie w praniu .
  14. Jan

    Sezon 2025/2026

    3318 to Pic Blanc w Alpe d’Huez
  15. Jan

    Sezon 2025/2026

    6 dni skipas 3V i 7 noclegów w 5 osobowym apartamencie, mogło być trochę taniej w 4 osobowym studio
  16. Mikoski

    Sezon 2025/2026

    Czyli Les Du Alps?
  17. PaVic

    Sezon 2025/2026

    Kiedyś odwiedzę bankowo to miejsce teraz widziałem kilka ciekawych ofert z tego kierunku ale udało mi/nam się zrobić zamianę oferty z tego SuperD na końcu świata z lekką dopłatą na coś wyżej bo zapowiada się wiosenna pogoda więc będzie zdecydowanie wyżej choć sama kwatera chyba na 1250 plus gondola pod nosem na 3330 🕺za 420€ ze skipasem czyli całe 250 trzeba było dopłacić 🤣
  18. tomkly

    Sezon 2025/2026

    Janek, co obejmuje ta oferta - iludniowy nocleg i skipass?
  19. A ja myślałem że Ty też na szkolenie...🤣🤣🤣 Po mnie ratrak musi dwa razy kursować... i to nie dlatego że się wywracam😆 Eee no to zdjęcie w kombozonie pożądane 😎👌
  20. Beata, to trza coś zorganizować 😉 Ja już mam pewien pomysł ale nie chcę zapeszać...😉
  21. Pamiętaj,że dzień jest długi a kto rano wstaje temu … tak wiec można wygospodarować godzinę/dwie żeby samemu spokojnie poćwiczyć. Reszta to szkolenie i zwiedzanie tarasowe które przecież też uczy . pozdro
  22. Do Włochów jadę, nie tych pod Warszawą, oczywiście😀. pozdro trzymać tam pogodę, nie wywracać się i dbać o stan tras.
  23. To bardzo miłe z Twojej strony, że dajesz się podciągnąć Żanecie. Jesteście na wypadzie „urlopowym”, z bardzo dobrym instruktorem na kilka osób, na różnych poziomach. Zdaje się, że trudno to wszystko pogodzić. Jeśli chcecie się szkolić, to wyjazd ewidentnie szkoleniowy, w grupkach, dopasowanych do każdego z Was poziomów i potrzeb. 🙂
  24. Tak, masz rację. Ja rozumiem, że to trzeba przepracować. Trochę jestem rozbity bo chciałbym wszędzie wjechać/ zjechać, wszystko zwiedzić. Z drugiej strony chciałbym jak najwięcej się nauczyć. Jeszcze inny temat że ja tu nie jestem sam i nie mogę się skupiać tylko na sobie. Zobaczymy co przyniesie jutro. Może jakoś uda się wszystko pogodzić 😉 Pozdro Victor
  25. MarioJ

    Ku przestrodze

    Wogóle nie bierzesz pod uwagę argumentów, np. tych dotyczących ograniczeń przestrzeni w Kraków city. Napisaliśmy ileś tam treściwych zdań, a Ty swoje: ma być autostrada do rynku. To co piszesz, kwalifikuje Cię jako BETONOWY KLOC nie podlegający żadnej chęci zmiany. Bez odzewu.
  26. i niech za tydzień będą z Was Kristffersyny
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...