Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. @Mikoski Broniąc dotacji od panstwa to jestes co najwyzej jebanym komunista.
  3. Dzisiaj
  4. Marek, było o mitach więc czas o faktach. Będę pisał z perspektywy miejsca zamieszkania . 15 lat temu kiedy przyjechałem do Belgi był już bum na panele. Koszt takiej inwestycji na gosp.domowe był między 28-35 tys € i nikt nie dostawał najmniejszego centa dofinansowania. Każdy brał kredyt lub gdy miał kasę w skarpecie to płacił gotówką ale …można było je ( fotowolt..) odpisać od podatku jak dobrze pamiętam tu mogę się mylić-pisze z pamięci, był to okres chyba 7 lat. Taka inwestycja zwracała się między 7-9 lat w zależności od ceny zakupu itd . Liczniki były stare czyli produkowali a nadwyżkę oddawali i zimą odbierali za friko . Dziś wiemy jak to działa po przymusowej zamianie na podwójny licznik. Oddajemy i odbieramy razy 3 choć sami wyprodukowaliśmy. W między czasie pojawiały się elektryki ( fascynacja bo to coś nowego ) a z czasem nikt do tego wałku się już nie przekonał choć prądu jest tyle,że osiedla jak i autostrady świecą za dnia bo gdzieś ten prąd trzeba wyrzucać a ja ciągle słyszę,że go brakuje i będzie drożej . Jedz na południe Europy to nikt nigdzie tego nie ma bo prąd wszędzie jest śmiesznie tani choć słońca cała masa przez cały rok 😉 Teraz,moja żona dawno temu kupiła Audi a3 1.9tdi rocznik 2009 euro6 którym jeździ do dziś dnia ,wjedzie do każdego dużego miasta europejskiego a tankuje raz w miesiącu za jakieś 60€ i jeździ wkoło komina więc po jakiego jej elektryk ? Podatek to 300€ rocznie ubezpieczenie kwartalnie 180€ ? Po co ten elektryk ? Dla wielkiego monitora ? To się kupy nie trzyma ! My jako społeczeństwo za bardzo przyzwyczailiśmy się do szybkiej zmiany np 3/4 lata i kolejny nowy lub 200tys i panika że już się rozpadnie ! po co ? Jak klekoty czy beznynki nawet zagazowane latają po pół bańki km nawet więcej na wielkim luzie pod warunkiem dobrego i na czas serwisu . Zobacz na rynek busów-wszystkie elektryki każdej marki są tańsze od klekota i chętnych brak na te elektryki bo każdy kupuje klekota to są fakty Marku a nie mity ! Do miasta najlepszy jest rower plus super dobre połączenia komunikacyjne i one mogą być w eko klimacie tak jak i każdy „złotówa” powinien jeździć elektrykiem a przynajmniej hybryda . Reszta niech jeździ czym chce chyba,że zakręcamy kurek jeźdźcom wielbłądów to już inny temat . Choć oni byli na tyle mądrzy,że na piaskach zdążyli wybudować miasta przyszłości 🤷‍♂️ bo nasze europejskie są w ruinie to też są fakty Marku ! Będziesz jechał do roboty zwróć uwagę czym jeżdżą służby ratunkowe ( wszystkie) tu elektryków również ja nie widzę 🤷‍♂️ Dopóki mi nie zabronią jazdy klekotem będę nim jeździł . pozdro
  5. Mikoski

    Lido di Jesolo

    Po co ? Jak wolę cię ruchać tu 😁🤣
  6. Nawet nie wiesz jak mnie Twoje słowa cieszą 😁 że to roszczeniowa cipa która boi się wszystkiego w koło. Lepiej narzekać i napiredalać tego który ma więcej, jaki to ebany kapitalista i wyzyskiwacz.
  7. grimson

    Lido di Jesolo

    Stwórz w Hyde Park swój autobiograficzny temat „o tym jak wyruchal mnie pies sąsiada”, pośmiejemy się razem frajerze.
  8. grimson

    Lido di Jesolo

    Nie do końca. W tamtym sezonie weszła po raz pierwszy Fuerta a potem Lido. W tym sezonie po raz pierwszy Capo Verde a potem Lido. Zima po raz pierwszy odwiedzona Góra Kamieńsk oraz Val di Sole.
  9. Mikoski

    Sezon 2025/2026

    Czego oczekiwać po ciulu który ma niemieckie pochodzenie po owczarku który był w rodzinie 🤪
  10. Jak się jest nieudacznikem to się nie udaje po prostu. Trzeba się z tym pogodzić, grzbiecik po sobie i cisza. Ale można być oczywiście nieudacznikem i mieć do tych wszystkich, którzy dają radę pretensje. Jednoznaczny przekaz. Spotkałem takich gości dziesiątki przez ostatni rok na rekrutacjach,
  11. Mitek

    Lido di Jesolo

    Musieli by mi sporo zapłacić abym tam się bawił. Racje Damian. No cóż - wiesz kto pisze. A... i mamy sporo znawców warszawskich knajp... ciekawe. Fajnie się porównuje opinie jednorazowych klientów z wyglądam kuchni lub zaplecza. 😉 Pozdro
  12. Ty mogles zalozyc, byc moze ja tez moge, ale wiekszosc nie moze. Inaczej juz by zalozyli zamiast zasuwac za minimalna lub niewiele wiecej. Nie rodzimy sie z takimi samymi zdolnosciami ani psychika. Ja nie musze daleko szukac. Moja siostra z mezem zyli przez dluzszy czas z tarcz covidowych. Wujek tez jakies zgarnal a pracownikow nie zatrudnia. W jaki sposob sie to odbylo i czy legalnie to nie wiem. Nawet bez przekretow bylo pelno dofinansowan na rozwijanie firm. Niekoniecznie bezposrednie na auto choc i te sie zdazaly. Sam zauwazyles ze nowe auta kupuja glownie firmy choc jest ich duzo mniej niz osob fizycznych. To chyba cos w tej ukladance nie gra? 100 lat temu robotnik w fabryce forda kupowal sobie nowego forda T a jak na tamte czasy to byl bardzo dobry samochod. Dzis robotnik w fabryce w automotive a czesto nawet jego kierownik jezdzi kilkunastoletnim gratem. Czyli nie doszlismy nawet do poziomu usa z przed 100lat.
  13. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Nie płacz nad lodowcami tylko zacznij myśleć dlaczego tak się dzieję. Ciekaw jestem odpowiedzi. A z lewactwem nie wyskakuj bo samo użycie tego p[jęcia definiuje cie jako totalnego cioła. Dlaczego lodowce nikną, proszę... coś konstruktywnego:
  14. Jan

    Szwajcaria Saas Fee (Magic Pass)

    Dolina Saas to nie tylko narciarska zima, ale także bardzo ciekawa oferta dla turystów letnich. Poczynając od łatwych spacerów po asfaltowych dróżkach w dolinie, poprzez liczne znakowane szlaki, via ferraty, trasy MTB, narciarstwo na lodowcu po wycieczki na 4 tysięczniki, których jest tutaj aż 14. Najłatwiejsze to Allalinhorn 4027, Alphubel 4206, Weissmies 4017 i Lagginhorn 4010. Korzystając z kolejek linowych, można je zdobyć w ramach jednodniowej wycieczki. Pozostałe są znacznie trudniejsze i wymagają co najmniej jednego noclegu w wysokogórskich schroniskach. Jako ciekawostka to mieszkając w całej dolinie w ramach opłaty klimatycznej (7 CHF na dzień) otrzymuje się kartę gościa upoważniającą do korzystania z bardzo dobrze działającej komunikacji autobusowej i prawie wszystkich kolejek linowych. Wyjątkiem jest metro pomiędzy 3000 a 3450 m, tu trzeba dopłacić 45 CHF za cały pobyt. Jedynie, jeśli chcemy uprawiać narciarstwo alpejskie na lodowcu należy wykupić skipass za 82 CHF na dzień albo 389 za tydzień. Jako ciekawostka to cały teren ma powierzchnię ok. 205 km kwadratowych, czyli mniej więcej tyle co całe Polskie Tatry.
  15. Mikoski

    Lido di Jesolo

    Większej chujni na włoskim wybrzeżu nie widziałem
  16. Jan

    Lido di Jesolo

    i tak podziwiam że nie ciągnie Was w inne destynacje tak zimą jak i latem
  17. Mikoski

    Sezon 2025/2026

    Teraz to ski bus pełną gębą 🤪 dzięki @Marcos73 👍
  18. grimson

    Lido di Jesolo

    Zgadza się, znowu to samo. Za każdym razem inne lokum, ale znowu to samo. 14 godzin to brutto, ze wszystkimi przerwami na fizjologię, tankowania i inne takie. 11 godz z minutami to czysta jazda.
  19. Jan

    Lido di Jesolo

    znowu to to samo ? a 14 godzin na 1270 km to jednak mniej niż 100 km/h średnia
  20. grimson

    Lido di Jesolo

    No i cyk, dojechaliśmy. Wchodzą statsy trasy, widoki, zdjęcie jaszczurki z drzewa w Lido, oraz to, co Belgia umie produkować najlepszego @Victor
  21. Piotrek, każdy Polak może założyć firmę. Nie stanowi to żadnego problemu. Na dzień dzisiejszy to nie ma dofinansowań do samochodów osobowo- "prywatnych", zasady rozliczania są tak pojebane, ze bardziej korzystają na tym pracownicy którzy z nich korzystają niż firmy. Nawet jeśli dostaniesz dotację np. na elektryka, to masz limit km który musisz przejechać aby ta dotację dostać. No kurde z opowieści to nie taka prosta sprawa, nawet jak faktycznie używasz samochodu do pracy. Kumpel ma busa i się musi spuszczać, żeby limit zrobić - na kurierce. Bo go trzeba 2x dziennie ładować, a w zimie to i 3x dziennie. Samochód dostawczy. Tarcze były na utrzymanie pracowników - nie na firmy. Wiem miałem i część oddałem, bo się 2 pracowników zwolniło w trakcie. Część proporcjonalną trzeba było oddać. Po roku była kontrola i rozliczenie dotacji. Na pewno na tym nie zarobiłem. W Polsce wśród klientów indywidualnych królują używane samochody, a używane elektryki to towar wysokiego ryzyka, stąd mała ich popularność. Dopóki nie zdobędą renomy bezawaryjności i ogólnodostępności napraw, dopóty nikt używanych nie będzie kupował. Może pionierzy, ale tych jest mało. Ale to jeszcze musi minąć trochę czasu. pozdro
  22. Chyba nie do końca zrozumiałeś co napisałem ;). Też nie mam wygórowanych oczekiwań, aczkolwiek jadąc także z dzieciakami 6-7-8 lat wolałbym uniknąć przygód ze smrodem czy grzybem na ścianach. SPA ani jakichś łóżek z baldachimem nie poszukujemy.
  23. bubol.T

    Sezon 2025/2026

    Poprzednią meganke miałem 8 lat, a kupiłem jako 6 letnią. Była tak zajebista, że żal było sprzedawać. Poza naprawami typowo eksploatacyjnych części nie zepsuło się nic, a wersją była bogata i mnóstwo elektroniki. Jak ją wystawiłem na otomoto za cenę rynkową, to za 4 godziny była sprzedana, telefonów miałem kilkadziesiąt. Później żałowałem,że nie dałem wyższej. Nie ma reguły.
  24. Jan

    Sezon 2025/2026

    na Marmoladzie to już prawie nic nie zostało , w Saas Fee pewnie za 20 lat też znikną
  25. mlodzio

    Pasje

    Kolejny raz Pilica (Spała - Gostomia) foto - Paweł.
  26. A jak jest odpowiednio wąsko to i się kimniesz oparty o ścianę...
  27. Lexi

    Sezon 2025/2026

    ..że są niepowtarzalnie?.. 😄
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...