Skocz do zawartości



Zdjęcie
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rhotax

Rhotax

    Użytkownik

  • PipPip
  • 181 postów
  • Na forum od: 12.2010
32
  • dolnyśląsk

Napisano 10 styczeń 2019 - 23:30

Chciałem się dopytać o taką kwestię techniczną w związku z parowaniem gogli.
Jeśli chodzi o ten efekt, że jadąc, gogle powiedzmy nie parują, zatrzymuję się i zaczynają momentalnie parować, ale potem wystarczy znowu ruszyć 'z kopyta' i za chwilę odparowują...
...to odparowanie, dzieje się dlatego, że gdy już jedziemy następuje intensywny przepływ powietrza przez te otwory przy dolnej i przy górnej krawędzi gogli.
I nie ważne czy ten przepływ jest z góry do dołu czy z dołu do góry, ważne że ten przepływ powietrza przyśpiesza gwałtowanie parowanie, tak jak dmuchanie na siebie wiatrakiem w upały przyśpiesza parowanie potu z naszej skóry.
Tak tutaj przepływ powietrza przez szybkę odparowywuje tę ... no parę z szybki, taK?
 
No i teraz są te gogle z wiatraczkiem w górnej krawędzi gogli.
I ja myślałem, że ten wiatraczek ma zastępować ten przepływ powietrza, gdy stoimy (ew. potęgować go podczas jazdy) — czyli powinien dmuchać do środka.
Ale w jakimś rysuneczku poglądowym gogli Smith jest narysowane i opisane, że ten wiatraczek ma wysysać powietrze z gogli na zewnątrz.
 
Czy przekierowanie tego wiatraczka na dmuchanie do środka gogli nie było by bardziej efektywniejsze i sensowniejsze?
 
 
----------------------------------------------------------------
Wyjaśnienia dla wszystkich nowopiszących
GŁÓWNE ZAGADNIENIA ZOSTAŁY JUŻ WYJAŚNIONE :D

Teraz to już toczy się taka dyskusja...rekreacyjna :D Taka w amoku :D Taka na fali słów :D Nie związana z technicznymi aspektami zagadnienia parowania :D
To już ZOSTAŁO ROZWIĄZANE i porady PADŁY czekają na sprawdzenie w terenie :)
 
Jeśli nie chcecie męczyć się klasyczną forumową "gównoburzą" - nie czytajcie.

#2 Deco79

Deco79

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 327 postów
  • Na forum od: 10.2017
152
  • Umiejętności: 1
  • Gdańsk

Napisano 11 styczeń 2019 - 07:24

Sensowniejsze jest nienoszenie kominiarki pod kaskiem :)

 

Nigdy nie miałem gogli, które parowały gdy jeździłem bez kominiarki lub z chustą założoną tak by powietrze wydychane przez usta nie dostawały się pod gogle.



#3 Rhotax

Rhotax

    Użytkownik

  • PipPip
  • 181 postów
  • Na forum od: 12.2010
32
  • dolnyśląsk

Napisano 11 styczeń 2019 - 20:11

No tak.

Rzeczywiście jak mam gogle na huście to na postoju powietrze wydychane nosem od razu idzie pod gogle.

Ale nawet jak mam hustę poniżej, to u mnie na postoju gogle parują od...spoconego czoła :)

 

Ja mam tak jak na rowerze, póki jedziesz wszystko jest fajnie, czujesz chłód owiewającego cię powietrza, ale ciało pracuje i się nagrzewa.

To nagrzewanie jest równoważone przez chłodzenie owiewającym powietrzem...ale jak się zatrzymam, to już nie ma tego chłodzenia i wtedy wyskakuje pot.

 

Zastanawiam się czy proste by było w takim wiatraczku zmienić kierunek obrotu. Czy wystarczyło by coś przy montażu baterii czy jednak trzeba by gdzieś kabelki przelutowywać.



#4 lobo

lobo

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPip
  • 1927 postów
  • Na forum od: 11.2007
1097
  • Umiejętności: 1
  • Trójmiasto

Napisano 11 styczeń 2019 - 21:02

No tak.

Rzeczywiście jak mam gogle na huście to na postoju powietrze wydychane nosem od razu idzie pod gogle.

Ale nawet jak mam hustę poniżej, to u mnie na postoju gogle parują od...spoconego czoła :)

 

Ja mam tak jak na rowerze, póki jedziesz wszystko jest fajnie, czujesz chłód owiewającego cię powietrza, ale ciało pracuje i się nagrzewa.

To nagrzewanie jest równoważone przez chłodzenie owiewającym powietrzem...ale jak się zatrzymam, to już nie ma tego chłodzenia i wtedy wyskakuje pot.

 

Zastanawiam się czy proste by było w takim wiatraczku zmienić kierunek obrotu. Czy wystarczyło by coś przy montażu baterii czy jednak trzeba by gdzieś kabelki przelutowywać.

Proponuję zaopatrzyć się w dobre gogle, tak skonstruowane by zapewnić odpowiednią cyrkulację - i po problemie.


Pozdrawiam

Początek sezonu 09.01.2019 20 dni na nartach. 

Nie ma to jak w Gardenie! Moja jazda https://youtu.be/0rRTc2geWOI  


#5 Rhotax

Rhotax

    Użytkownik

  • PipPip
  • 181 postów
  • Na forum od: 12.2010
32
  • dolnyśląsk

Napisano 11 styczeń 2019 - 21:32

Jak by to było takie proste, to bym nie miał z tym problemów od lat :)

 

To by 'inni' ludzie nie mieli z tym problemów do tego stopnia, że producenci wymyślają wiatraczki czy ostatnio nawet widziałem 'podgrzewane' szybki, jak tylna w samochodzie :)

 

Bo NAJWAŻNIEJSZE (jak i ostatnio we wszystkim, od żywienia po choroby itd.), że jak ktoś powie "mi nie parują" to to wcale nie oznacza, że automatycznie każdemu osobnikowi z populacji nie będą parować.

 

Bez osobistego przetestowania (przed zakupem) gogli, ryzykowanie płacenia niedorzecznych pieniędzy na kolejne gogle, które są "dobre" — jest nieracjonalne.

 

A pewnie nie powstanie procedura 'wypożyczania gogli przed zakupem' ;)


  • Wujot podziękował za tę wiadomość

#6 Rhotax

Rhotax

    Użytkownik

  • PipPip
  • 181 postów
  • Na forum od: 12.2010
32
  • dolnyśląsk

Napisano 05 luty 2019 - 23:47

I jeszcze mnie dzisiaj taka refleksja naszła.
Bo mijam sklepik "z pamiątkami" (w jakimś tam ośrodku narciarskim).
I w tym sklepiku są gogle, firmy nie znam (Cambell ?) za 140 zł.
I mają otwory w ramce do wentylacji, mają otwory na górze w szybce, mają podwójne szyby, i mają powierzchnię "anti-fog".

I taki nagły 'przebłysk' ;) Przecież te wszystkie sposoby na 'parowanie' są już stare i ZNANE. To są właśnie te 3 wymienione: podwójne szyby, wentalacja w ramce/szybie, powierzchnia anti-fog.
I koniec.
3 znane, standardowe 'patenty'.
To co różni w kwestii tych trzech elementów gogle za 140 zł od gogli za 400 zł :D ?
Że jeśli chodzi o podwójne szyby to ci od gogli za 400 zł dzięki zaawansowanej matematyce/fizyce itd. wyliczli optymalną odległość tych dwóch szybek od siebie?
Że jeśli chodzi o otwory wentylacyjne w ramce czy szybce to ci od gogli za 400 zł, dzięki zaawansowanej matematyce/fizyce wyliczyli optymalne wielkości otworów, ich umiejscowienie przez to wentylacja w ich goglach jest 300% skuteczniejsza?
Że jeśli chodzi o powierzchnię anti-fog...no dobra, tutaj mogę uwierzyć, że jest jakaś receptura na odpowiedni płyn, albo wykonanie odpowiedniej powierzchni wymaga drogiego zaawansowanego sprzętu...

Rzeczywiście jakieś minimalne różnice w wielkości i ułożeniu otworów wentylacyjnych w ramce mogą spowodować, że gogle za 140 zł będą parować, a te za 400 zł - czary mary i nie będą?

#7 Deco79

Deco79

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 327 postów
  • Na forum od: 10.2017
152
  • Umiejętności: 1
  • Gdańsk

Napisano 06 luty 2019 - 09:45

Mam gogle za 250 zł i takie za 600 zł, jedne i drugie nie parują, te drugie są droższe bo mają wymienne (dwie w komplecie) szybki marki Zeiss i fajny futerał.

 

Dobre nowe gogle spokojnie można kupić od 200 zł (może i taniej, ale tu nie mam za dużego doświadczenia). Jak bym miał teraz kupować gogle to raczej nie kupowałbym jakiś "no name" a szukałbym przecenionych produktów firm znanych z robienia dobrych gogli.



#8 Szabir

Szabir

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 3794 postów
  • Na forum od: 09.2006
7060
  • Umiejętności: 7
  • Katowice

Napisano 06 luty 2019 - 10:21

Kup markowe gogle, ogranicz kominiarkę & buff w okolicach nosa  i ust i na 95% zapomnisz o  parowaniu.

 

Pamiętaj  też, że gogle muszą przylegać do twarzy, więc naciąg  gumki  jest ważny.

 

Gdy jesteś zgrzany nie dźwigaj ich na kask  np. na wyciągu czy w kolejce

 

Podczas dużego opadu, trzeba strzepać z nich śnieg co jakiś czas, by otwory  były drożne i to wszystko. 

 

Przy ew. wyborze kasku zwróć uwagę, czy ma lekki daszek nad goglami,- to duża zaleta

 

Do czyszczenia szyb, nigdy nie używaj  ani typowych środków do ich mycia ani irchy

 

O silniczkach zapomnij.


  • Rhotax podziękował za tę wiadomość

Całe życie z wariatami    facebook     [email protected]

 

 


#9 mig12345

mig12345

    Stary maruda

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6619 postów
  • Na forum od: 02.2008
4849
  • Umiejętności: 2
  • Rybnik, Ustroń

Napisano 06 luty 2019 - 12:14

Chciałem się dopytać o taką kwestię techniczną w związku z parowaniem gogli.

Jeśli chodzi o ten efekt, że jadąc, gogle powiedzmy nie parują, zatrzymuję się i zaczynają momentalnie parować, ale potem wystarczy znowu ruszyć 'z kopyta' i za chwilę odparowują...

...to odparowanie, dzieje się dlatego, że gdy już jedziemy następuje intensywny przepływ powietrza przez te otwory przy dolnej i przy górnej krawędzi gogli.

I nie ważne czy ten przepływ jest z góry do dołu czy z dołu do góry, ważne że ten przepływ powietrza przyśpiesza gwałtowanie parowanie, tak jak dmuchanie na siebie wiatrakiem w upały przyśpiesza parowanie potu z naszej skóry.

Tak tutaj przepływ powietrza przez szybkę odparowywuje tę ... no parę z szybki, taK?

 

No i teraz są te gogle z wiatraczkiem w górnej krawędzi gogli.

I ja myślałem, że ten wiatraczek ma zastępować ten przepływ powietrza, gdy stoimy (ew. potęgować go podczas jazdy) — czyli powinien dmuchać do środka.

Ale w jakimś rysuneczku poglądowym gogli Smith jest narysowane i opisane, że ten wiatraczek ma wysysać powietrze z gogli na zewnątrz.

 

Czy przekierowanie tego wiatraczka na dmuchanie do środka gogli nie było by bardziej efektywniejsze i sensowniejsze?

No niezupełnie tak. Istotne jest  bardziej, że zimne powietrze jest z natury rzeczy mniej wilgotne (raczej należałoby napisać - zawiera mniej pary wodnej-  wilgotnośc bezwzględna) niż ogrzane wewnątrz gogli. Wprowadzając zimne powietrze niejako osuszamy wnętrzę gogli... (powietrze ogrzewa się, jego wilgotność względna maleje, i umożliwia szybkie odparowanie potu) Oczywiście wpływ ma tu też intensywnośc parowania wody(potu) na twarzy wewnątrz gogli i sporo innych czynników. 

 

Dla osuszenia gogli kierunek wiatraczka jest obojętny, dla użytkownika dmuchanie zimnym powietrzem po oczach - juz jakby mniej.... (gdy wiatrak działa na zewn, to ta sama ilość powietrza napłynie przez szczeliny wentylacyjne- inaczej powstałoby wewn gogli podciśnienie, ale strumieniem rozproszonym, znacznie przyjemniejszym dla oka-.. )

 

Moim (oczywiscie zupełnie prywatnym zdaniem) parowanie gogli to szukanie dziury w całym. Podwójne szyby i sprawna wentylacja załatwiły temat.  Parować to mogą okulary pod goglami - w chwili , gdy sie zdejmie gogle na chwile z twarzy i okulary zdążą wystygnąć)


  • Rhotax podziękował za tę wiadomość

#10 Marxx74

Marxx74

    Nowy użytkownik

  • PipPip
  • 140 postów
  • Na forum od: 01.2012
129

Napisano 06 luty 2019 - 12:23

... "antifog" do nabycia u optyków lub niektórych sportowych (ze wskazaniem na okularki pływackie) w znacznym stopniu rozwiązuje temat parowania okularów pod goglami a i starsze gogle potrafi przywrócić do życia. Koszt w porównaniu z nowymi goglami pomijalny.

Pozdrawiam,
M.



#11 Rhotax

Rhotax

    Użytkownik

  • PipPip
  • 181 postów
  • Na forum od: 12.2010
32
  • dolnyśląsk

Napisano 06 luty 2019 - 18:05

Gdy jesteś zgrzany nie dźwigaj ich na kask  np. na wyciągu czy w kolejce

Ale przecież właśnie jak po zjeździe się zatrzymam zgrzany i siadam na wyciągu to właśnie wtedy dopiero zaczynają parować.
I wtedy szybko je zdejmuję na kask, żeby nie zaparowały całkiem. A jeśli wiaterek wieje to nawet się uda, że te gogle odparują szybko.
Bo jak nie odparują to, już raz próbowałem na wyciągu przetrzymać zaparowanie gogli, jechałem i wstrzymywałem się żeby ich nie podnieść na kask.
Zaparowały całkowicie w połowie drogi, a potem, a potem przy schodzeniu z wyciągu i krótkiej jazdy stwierdzam, że obraz się nie rozjaśnia i coś nie odparowują, zdejmuję, patrzę a tam para zamieniła się w ... szron! :)
I co teraz?
No niestety wziąłem paluchem i coś tam 'szurałem' żeby ten szron zdjąć i możliwe, że naruszyłem tę warstwę anti-fog.

Podsumowując ten punkt, niezdejmowanie gogli podczas postoju, jazdy mam już sprawdzone w praktyce, więc musiałbyś mi teraz chociaż jakoś teoretycznie uzasadnić dlaczego niezdejmowanie miałoby w tej sytuacji poprawić nieparowanie?
 

Do czyszczenia szyb, nigdy nie używaj  ani typowych środków do ich mycia ani irchy

Co do konserwacji gogli trafiłem na taki krótki poradnik
https://4f.com.pl/bl...onserwacjagogli
I jeszcze co do zdejmowania gogli:
https://4f.com.pl/bl...eganieparowaniu
pkt 3. "[..]trzymaj je z dala od czoła[..]" wydaje mi się gogle generalnie zachodzą na czoło 'standardowo' (no, to nad brwiami to już chyba czoło).
 

Przy ew. wyborze kasku zwróć uwagę, czy ma lekki daszek nad goglami,- to duża zaleta

A czy taki daszek nie zablokuje od góry tych otworów wentylacyjnych w goglach i nie będzie to miało tego samego efektu co zablokowanie przez śnieg?

Generalnie w moim przypadku chodzi o to, że te ostatnie 2 może 3 lata to jest jeżdżenie "w ciepłym". Ja już nie pamiętam jak to jest czuć zimno na stoku.
Jak się zatrzymuję to czuję 'zgrzanie'. Siadam na wyciąg i przecieram rękawicami wilgoć z oczodołów.
Kiedyś pamiętam jeździło się z hustą na głowie pod kaskiem, żeby nie było zimno, teraz jeżdżę bez, a i tak się zgrzewam (o, a może gdy miałem tę hustę to ona wchłaniała pot z czoła i nie parowało tak intensywnie do gogli? Jak to jest z fizycznego/naukowego punktu widzenia?).

I wydaje mi się, że to już jest tak duża ilość wilgoci na twarzy, że nie ma bata, żeby tymi tradycyjnymi technikami to ogarnąć.
Zresztą w ostatni poniedziałek tam gdzie jeździłem było jakby zimniej i gogle parowały jakby mniej.

No, ale interesuje mnie uzasadnienie niezdejmowania gogli przy zatrzymaniu i jeździe na wyciągu? U mnie jak stanę to momentalnie pojawiają się 'mgiełki' na szybie. I właśnie idą 'od góry' czyli wydaje się, że to nie od wydychania pary z nosa/ust pod gogle (z powodu husty na twarzy).
 

... "antifog" do nabycia u optyków lub niektórych sportowych (ze wskazaniem na okularki pływackie) w znacznym stopniu rozwiązuje temat parowania okularów pod goglami a i starsze gogle potrafi przywrócić do życia. Koszt w porównaniu z nowymi goglami pomijalny.
Pozdrawiam,
M.

Właśnie przed chwilą kupiłem, żeby sprawdzić :)

#12 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9407 postów
  • Na forum od: 09.2006
3657
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 06 luty 2019 - 18:19

jezeli sie tak pocisz, to dlaczego jeszcze uzywasz ocieplenia dodatkowego pod kaskiem I na szyji??

dobry kask powinioen miec regulowane otwory wentylaycjne

jest duza szansa, ze  razem ze szronem, zdrapales wartswe przecimgielna.....


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#13 Szabir

Szabir

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 3794 postów
  • Na forum od: 09.2006
7060
  • Umiejętności: 7
  • Katowice

Napisano 06 luty 2019 - 18:49

Ale przecież właśnie jak po zjeździe się zatrzymam zgrzany i siadam na wyciągu to właśnie wtedy dopiero zaczynają parować.
I wtedy szybko je zdejmuję na kask, żeby nie zaparowały całkiem. A jeśli wiaterek wieje to nawet się uda, że te gogle odparują szybko.
Bo jak nie odparują to, już raz próbowałem na wyciągu przetrzymać zaparowanie gogli, jechałem i wstrzymywałem się żeby ich nie podnieść na kask.
Zaparowały całkowicie w połowie drogi, a potem, a potem przy schodzeniu z wyciągu i krótkiej jazdy stwierdzam, że obraz się nie rozjaśnia i coś nie odparowują, zdejmuję, patrzę a tam para zamieniła się w ... szron! :)
I co teraz?
No niestety wziąłem paluchem i coś tam 'szurałem' żeby ten szron zdjąć i możliwe, że naruszyłem tę warstwę anti-fog.

Podsumowując ten punkt, niezdejmowanie gogli podczas postoju, jazdy mam już sprawdzone w praktyce, więc musiałbyś mi teraz chociaż jakoś teoretycznie uzasadnić dlaczego niezdejmowanie miałoby w tej sytuacji poprawić nieparowanie?
 
Co do konserwacji gogli trafiłem na taki krótki poradnik
https://4f.com.pl/bl...onserwacjagogli
I jeszcze co do zdejmowania gogli:
https://4f.com.pl/bl...eganieparowaniu
pkt 3. "[..]trzymaj je z dala od czoła[..]" wydaje mi się gogle generalnie zachodzą na czoło 'standardowo' (no, to nad brwiami to już chyba czoło).
 
A czy taki daszek nie zablokuje od góry tych otworów wentylacyjnych w goglach i nie będzie to miało tego samego efektu co zablokowanie przez śnieg?

Generalnie w moim przypadku chodzi o to, że te ostatnie 2 może 3 lata to jest jeżdżenie "w ciepłym". Ja już nie pamiętam jak to jest czuć zimno na stoku.
Jak się zatrzymuję to czuję 'zgrzanie'. Siadam na wyciąg i przecieram rękawicami wilgoć z oczodołów.
Kiedyś pamiętam jeździło się z hustą na głowie pod kaskiem, żeby nie było zimno, teraz jeżdżę bez, a i tak się zgrzewam (o, a może gdy miałem tę hustę to ona wchłaniała pot z czoła i nie parowało tak intensywnie do gogli? Jak to jest z fizycznego/naukowego punktu widzenia?).

I wydaje mi się, że to już jest tak duża ilość wilgoci na twarzy, że nie ma bata, żeby tymi tradycyjnymi technikami to ogarnąć.
Zresztą w ostatni poniedziałek tam gdzie jeździłem było jakby zimniej i gogle parowały jakby mniej.

No, ale interesuje mnie uzasadnienie niezdejmowania gogli przy zatrzymaniu i jeździe na wyciągu? U mnie jak stanę to momentalnie pojawiają się 'mgiełki' na szybie. I właśnie idą 'od góry' czyli wydaje się, że to nie od wydychania pary z nosa/ust pod gogle (z powodu husty na twarzy).
 
Właśnie przed chwilą kupiłem, żeby sprawdzić :)

 

masz jakiś badziew, dlatego jeszcze raz zacznijmy od samego początku:

 

  1. Kup markowe gogle
  2. ogranicz kominiarkę & buff w okolicach nosa
  3. i ciesz się życiem, jak inni :)

Całe życie z wariatami    facebook     [email protected]

 

 


#14 Rhotax

Rhotax

    Użytkownik

  • PipPip
  • 181 postów
  • Na forum od: 12.2010
32
  • dolnyśląsk

Napisano 06 luty 2019 - 19:28

masz jakiś badziew, dlatego jeszcze raz zacznijmy od samego początku:

Aaaaa, jak od początku to jeszcze raz :)
Czym się TECHNICZNIE I KONKRETNIE różni badziew od niebadziewia?
Użyciem zaawansowanej matematyki przy projektowaniu otworów wentylacyjnych?
Jakiejś konkretnej odległości między podwójnymi szybami? Czy zaawansowanych chemicznie środkiem anit-fog?
Jak ci dam do ręki dwie pary gogli i ZAKEJĘ "MARKĘ" i cenę...to będziesz potrafił powiedzieć, który to niebadziew i nie będzie parował?

Chyba, że mówisz tylko z takiego ogólnego doświadczenia, że miałeś tanie gogle z podwójną szybą, wentylacją i powierzchnią anti-fog i ci parowały, ale jak kupiłeś z tymi samymi rozwiązaniami gogle drogie to już nie parowały?
To wtedy ja jako kontrę podam kolegę, który jeździ ze mną i on ubierze gogle z Lidla czy Biedronki i mu nie parują.
Widzę na stoku pełno ludzi, którzy mają gogle z Decathlona (chyba to się pisze Weedz'e) i siedzą obok mnie na wyciągu i im nie parują.

Oczywiście spróbuję bez husty na nosie i jeszcze sprawdzę ten anti-fog dla pływaków.
Ale...od piątku znowu ma być powyżej 0, w sobotę deszcze :/ Znowu będzie jeżdżenie "w ciepłym" :/

#15 Szabir

Szabir

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 3794 postów
  • Na forum od: 09.2006
7060
  • Umiejętności: 7
  • Katowice

Napisano 06 luty 2019 - 19:53

Aaaaa, jak od początku to jeszcze raz :)
Czym się TECHNICZNIE I KONKRETNIE różni badziew od niebadziewia?
Użyciem zaawansowanej matematyki przy projektowaniu otworów wentylacyjnych?
Jakiejś konkretnej odległości między podwójnymi szybami? Czy zaawansowanych chemicznie środkiem anit-fog?
Jak ci dam do ręki dwie pary gogli i ZAKEJĘ "MARKĘ" i cenę...to będziesz potrafił powiedzieć, który to niebadziew i nie będzie parował?

Chyba, że mówisz tylko z takiego ogólnego doświadczenia, że miałeś tanie gogle z podwójną szybą, wentylacją i powierzchnią anti-fog i ci parowały, ale jak kupiłeś z tymi samymi rozwiązaniami gogle drogie to już nie parowały?
To wtedy ja jako kontrę podam kolegę, który jeździ ze mną i on ubierze gogle z Lidla czy Biedronki i mu nie parują.
Widzę na stoku pełno ludzi, którzy mają gogle z Decathlona (chyba to się pisze Weedz'e) i siedzą obok mnie na wyciągu i im nie parują.

Oczywiście spróbuję bez husty na nosie i jeszcze sprawdzę ten anti-fog dla pływaków.
Ale...od piątku znowu ma być powyżej 0, w sobotę deszcze :/ Znowu będzie jeżdżenie "w ciepłym" :/

 

jak Ci parują a innym nie tzn., że masz badziew :)


Całe życie z wariatami    facebook     [email protected]

 

 


#16 mlodzio

mlodzio

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 553 postów
  • Na forum od: 11.2011
432
  • Umiejętności: 6
  • Siedlce (Mazowieckie)

Napisano 06 luty 2019 - 20:09

jak Ci parują a innym nie tzn., że masz badziew :)

lub w jakiś sposób przyczyniasz się do zaparowania


Pozdrawiam -Włodek


#17 Rhotax

Rhotax

    Użytkownik

  • PipPip
  • 181 postów
  • Na forum od: 12.2010
32
  • dolnyśląsk

Napisano 06 luty 2019 - 20:15

jak Ci parują a innym nie tzn., że masz badziew :)

  :D
 

lub w jakiś sposób przyczyniasz się do zaparowania

Czyli rozwijając tok rozumowania kolegi wcześniej, można spuentować: mam badziewną twarz :D

A nie, czekaj!

jak Ci parują a innym nie tzn., że masz badziew :)

Czyli jeśli kupię "markowe" i będą na mnie parować to przestaną być markowe i staną się badziewiem?????? :P



#18 Szabir

Szabir

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 3794 postów
  • Na forum od: 09.2006
7060
  • Umiejętności: 7
  • Katowice

Napisano 06 luty 2019 - 20:19

  :D
 

Czyli rozwijając tok rozumowania kolegi wcześniej, można spuentować: mam badziewną twarz :D

A nie, czekaj!

Czyli jeśli kupię "markowe" i będą na mnie parować to przestaną być markowe i staną się badziewiem?????? :P

 

za ten czas co  piszesz  te  posty, to już byś wrócił ze sklepu z nowym badziewiem :)


Całe życie z wariatami    facebook     [email protected]

 

 


#19 Rhotax

Rhotax

    Użytkownik

  • PipPip
  • 181 postów
  • Na forum od: 12.2010
32
  • dolnyśląsk

Napisano 06 luty 2019 - 20:29

za ten czas co  piszesz  te  posty, to już byś wrócił ze sklepu z nowym badziewiem :)

Ooo, unik przed odpowiedzią wskazujący na walkowera? ;)

#20 Szabir

Szabir

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 3794 postów
  • Na forum od: 09.2006
7060
  • Umiejętności: 7
  • Katowice

Napisano 06 luty 2019 - 20:37

Ooo, unik przed odpowiedzią wskazujący na walkowera? ;)

 

Rhotax zlituj się nad nami i kup jak Twoi koledzy nieparujące gogle z Biedronki, Lidla czy Decathlonu.

 

 

albo zainwestuj w plecak, akumulator, wąż  i silnik elektryczny o słusznym nadmuchu :)


  • Kaem podziękował za tę wiadomość

Całe życie z wariatami    facebook     [email protected]

 

 




Podobne tematy Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Gogle narciarskie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych