Jump to content

Używane Rossignol - wątpliwości co do stanu technicznego - prośba o pomoc


wapniakos
 Share

Recommended Posts

Witam,

szukam używanej narty przed zbliżającym się sezonem i nawet udało mi się wytypować kilka mniej lub bardziej ciekawych ofert.

 

Jedną z tych ciekawszych (cenowo) są narty Rossignol. Z opisu i zapewnień sprzedającego wynika, że ślizgi i krawędzie mają się bardzo dobrze, narty były regularnie serwisowane, a w tej chwili stoją od zakońćzenia poprzedniego sezonu odpowiednio zabezpieczone smarem.

 

Cena niby okazyjna, jednak na przesłanych zdjęciach (jedno załączam) moje wątpliwości wzbudziły poprzeczne, krókie rowki w okolicach krawędzi widoczne na obu nartach - czy to może być oznaka "wychodzącej" krawędzi i mimo wszystko niewielkiej ilości krawędzi/ślizgu?

 

Będę wdzięczny za Wasze sugestie

Załączone miniatury

  • R14_1.jpg
Link to comment
Share on other sites

Witam,

szukam używanej narty przed zbliżającym się sezonem i nawet udało mi się wytypować kilka mniej lub bardziej ciekawych ofert.

 

Jedną z tych ciekawszych (cenowo) są narty Rossignol. Z opisu i zapewnień sprzedającego wynika, że ślizgi i krawędzie mają się bardzo dobrze, narty były regularnie serwisowane, a w tej chwili stoją od zakońćzenia poprzedniego sezonu odpowiednio zabezpieczone smarem.

 

Cena niby okazyjna, jednak na przesłanych zdjęciach (jedno załączam) moje wątpliwości wzbudziły rowki w okolicach krawędzi - czy to może być oznaka "wychodzącej" krawędzi i mimo wszystko niewielkiej ilości krawędzi/ślizgu?

 

Będę wdzięczny za Wasze sugestie

To raczej zacieki smaru niż rowki. I raczej o niczym to nie świadczy, zwyczajnie przy smarowaniu stalowa krawedź się zagdzała i dłużej stygła niż reszta ślizgu.

Link to comment
Share on other sites

Ustal wysokość krawędzi w milimetrach. Dowiedz się z jakiego sezonu jest narta i czy ma rentalowe wiązanie. Niech przyśle Ci fotkę z boku krawędzi i szaty graficznej z wierzchu. Generalnie im więcej fotek tym lepiej ( w dobrej jakości) Pamiętaj, że narta moze być zadbana ale wyklepana, czyli coś, czego nie sprawdzisz gołym okiem. W takiej sytuacji pozostaje organoleptyczna ocena "stażu"narty na podstawie właśnie fotek. Zmniejszysz w ten sposób prawdopodobieństwo zakupu wyklepanych desek.
Link to comment
Share on other sites

Ustal wysokość krawędzi w milimetrach. Dowiedz się z jakiego sezonu jest narta i czy ma rentalowe wiązanie. Niech przyśle Ci fotkę z boku krawędzi i szaty graficznej z wierzchu. Generalnie im więcej fotek tym lepiej ( w dobrej jakości) Pamiętaj, że narta moze być zadbana ale wyklepana, czyli coś, czego nie sprawdzisz gołym okiem. W takiej sytuacji pozostaje organoleptyczna ocena "stażu"narty na podstawie właśnie fotek. Zmniejszysz w ten sposób prawdopodobieństwo zakupu wyklepanych desek.

 

Dzięki. Wszystko co napisałęś jest oczywiście istotne, jednak już poza mną. Fotki, info o gr. krawędzi, wiązanie na płycie (rentalowe niekoniecznie jest zawsze takie OK), szata graficzna (dla mnie akurat najmniej istotna) - to wszystko teoretycznie się zgadza z moimi oczekiwaniami. 

 

Kiedyś obiło mi się o uszy, że przy smarowaniu na gorąco po zastygnięciu smaru, przy niewielkiej ilości ślizgu czy krawędzi wychodzą jakieś ślady czy wybrzuszenia. Jestem ciekaw opinii kogoś doświadczonego, mającego praktykę w serwisowaniu nart, czy to co widać na fotce może być właśnie objawem takiego zjawiska bo jest to dość regularne na obu nartach.

Link to comment
Share on other sites

Nie zrozumiałeś mnie chyba. Rentalowe jako zwiększające prawdopodobieństwo pochodzenia z wypożyczalni a szata graficzna i jej stan zdradza intensywosć użytkowania ale tak jak pisałem, gwarancji żadnych. Fajnie kupić od kogoś znajomego kto zagwarantuje historię. W tym sezonie kupiłem na aukcji Fischery z austriackiej wypożyczalni w rewelacyjnym stanie, mucha nie siada, ale i cena była relatywna.
Link to comment
Share on other sites

 

Kiedyś obiło mi się o uszy, że przy smarowaniu na gorąco po zastygnięciu smaru, przy niewielkiej ilości ślizgu czy krawędzi wychodzą jakieś ślady czy wybrzuszenia

Tak wygląda narta po smarowaniu  gdy ślizgi  są bardzo cienkie, nie chodzi tu o "ślady " tylko o ekspozycje mocowania krawędzi w narcie,  tak się również dzieje jak przegrzejemy nowe ślizgi podczas smarowania. Ja obstawiam, że narta była co najmniej dwukrotnie grubo planowana co  przy współczesnych grubościach ślizgu uniemożliwia skuteczną trzecią,  z drugiej strony już trzeci sezon będę śmigał na  jednej podobnej :) . 

 

Upraszczając jeśli narta z domniemanym cienkim ślizgiem wielokrotnie planowana  ( bo przecież jest używana) nie ma większej ilości grubych rys to jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Hej.


Jeśli cena atrakcyjna i wiązania dedykowane są do tego modelu (wiązanie powinno być też Rossignola)to warto taką parę kupić.
Stan ślizgu, bardzo trafnie i fachowo opisał Wort, mogę jedynie dodać od siebie, że krawędzie wyłażą też tak podczas smarownia w przypadku gdy ktoś jeździ dobrze na krawędziach. Ślizg wytarty jest wtedy przy krawędziach a na środku narty jest go dużo więcej.

Wapniakos jeśli kupisz te narty to pamiętaj żeby je użytkować kiedy na stoku jest dużo śniegu.
Unikaj początku i końca sezonu, chodzi o kamienie, które mogą wyrwać krawędź ze ślizgu.


Posdrawiam.
Link to comment
Share on other sites

Hej.


Jeśli cena atrakcyjna i wiązania dedykowane są do tego modelu (wiązanie powinno być też Rossignola)to warto taką parę kupić.
Stan ślizgu, bardzo trafnie i fachowo opisał Wort, mogę jedynie dodać od siebie, że krawędzie wyłażą też tak podczas smarownia w przypadku gdy ktoś jeździ dobrze na krawędziach. Ślizg wytarty jest wtedy przy krawędziach a na środku narty jest go dużo więcej.

Wapniakos jeśli kupisz te narty to pamiętaj żeby je użytkować kiedy na stoku jest dużo śniegu.
Unikaj początku i końca sezonu, chodzi o kamienie, które mogą wyrwać krawędź ze ślizgu.


Posdrawiam.

będę pamiętał, ale to narty dla córy - przekażę jej, ale raczej sezon rozpocznie prędzej niż później.

pozdr...także widzewiak...i także z gór :-)

Link to comment
Share on other sites

wyjściowo oferta na +-5 stów z przesyłką 

 

bez sensu

 

że krawędzie wyłażą też tak podczas smarownia w przypadku gdy ktoś jeździ dobrze na krawędziach. Ślizg wytarty jest wtedy przy krawędziach a na środku narty jest go dużo więcej.
 

 

ze co? jeszcz jakies teorie? (:

jak jduzo wiecej fo tam jest na srodku/ (:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...