Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. A kogo to obchodzi? Kupując nowe auto liczę się z tym, że z każdym rokiem będzie tracić na wartości. Chodzi o to aby traciło mniej niż konkurencja. Czasy, gdy kupiłem roczne cinquecento drożej niż sprzedający, który pracował w fabryce Fiata mógł sobie kupić kolejne nowe auto i jeszcze mu zostało, bezpowrotnie minęły. I bardzo dobrze, że minęły.
  3. Meldunek ma znaczenie dla samorządu, to jest plus dla różnych zasobów, które dostaje samorząd. To jest też kwestia planowania przez gminę czy przez inne samorządy. Więc jeśli nie meldujesz się w miejscu w którym mieszkasz, a korzystasz z infrastruktury, to szkodzisz swojej miejscowości. I sam sobie szkodzisz, bo np. nie możesz kupić tańszego abonamentu na płatne miejsce parkingowe.
  4. Też jestem przeciwny ułatwieniom dla elektryków. To auto które zabiera dużo przestrzeni w mieście, tak jak spalinowy. Co do buspasów to po prostu nie rozumiesz idei. Byłem w Krakowie na konferencji, mieszkałem w hotelu kawałek od centrum. Jeździłem autobusem i byłem mile zaskoczony. Jechał bez większych opóźnień, a obawiałem się korków. Albo była droga szersza albo był buspas. Auta stały w korkach. Rozumiesz? Nie wybiorę autobusu jeśli on będzie stał w korku razem z auatami. Wielu ludzi chce jeździć autobusem, dla nich miasto robi buspas. To jest dobra polityka. Na skrzyżowaniu stała policja i łapał sprytnych kierowców, którzy jechali buspasem. Było to świetne. A ty patrzysz na to egoistycznie z punktu widzenia swojej puszki metalowej. Pomyśl o kobietach, którzy jeżdżą w tych autobusach. Klientami komunikacji publicznej w większości są młodzież, studenci i kobiety.
  5. Nie rozumiem tego przepychania. Jakie ma znaczenie ile w zł czy procentach Toyota traci. Pewnym jest, że traci mało w relacji do konkurentów i jest zdecydowanie dobrym wyborem. Bardzo ich szanuję za konsekwencję i osiągnięcia w rozwoju hybryd. Ich największą "wadą" 😉 jest to, że znakomicie się sprzedają. Przez to są takie popularnie i nie wyjątkowe 🙃
  6. Ale ja nie uważam że to wina Tuska. Jeśli jest tak dużo prądu, że nie ma go kto zużywać, to trudno żeby mi ktoś za niego płacił. To jest chyba logiczne. Oczywiście wiadomo że za mało jest linii przesyłowych, i tu jest pole do popisu dla rządu,
  7. Dzisiaj
  8. @kordiankw To ile procent wyszlo? Porownanie pokazuje ze Twoje auto stracilo realnie znacznie na wartosci i tylko wydaje Ci sie ze nie. A ile dokladnie stracilo to tego nie okreslimy bo zalezy do czego sie odniesc. Porownanie z oficjalna inflacja tez jest nieadekwatne bo jej koszyk nijak sie ma do rzeczywistych wydatkow kowalskiego.
  9. Przecież cały czas o tym piszę, że Toyota mniej traci na wartości niż Koreańczyki, a z utratą wartości chińczyka pewnie będzie podobnie jak z elektrykami.
  10. Gorzej jak tnie produkcję bo sieć nie odbiera. Wtedy nie naprodukujesz na zapas...
  11. Wystarczy porównać cenę sprzedaży Rav4 obecnie i jak kupowałeś. Berlingo przez 7 lat podrożało z ok 70 tyś do 130 tyś. Stąd wysokie ceny używek, dodatkowo Toyota wolniej traci na wartości tak jak i VW. pozdro
  12. Porównanie z dupy. Ja porównuję utratę wartości porównywalnych aut, a ty cenę gruszek do melonów uwzględniając inflację. Jak bym zainwestował 6 lat temu w złoto, to byłby dopiero deal 🤣. A do Szczyrku dojeżdżałbym z rodziną na hulajnodze albo rowerze.
  13. W wysokości tak, podatek idzie za podatnikiem do miejsca jego zameldowania z automatu. Podatnik to jedyny pewny i stały dochód dla miasta/gminy. Dlatego miasta walczą o rezydentów. Firmy? Niekoniecznie. Nie mówiąc już o aparatach państwowych, które obligatoryjnie są zwolnione z podatku dochodowego. Dlatego propagandowe zwolnienie z podatku do 26 roku życia czy obniżenie podatku dochodowego uderza przede wszystkim w miasta/gminy. Czemuż to rządzący nie ruszają VAT-u? Bo najlepiej wydaje się czyjeś pieniądze. pozdro
  14. Więc zawęziłeś grupę docelową do bardzo wąskiego grona ludzi.
  15. I jeszcze odnośnie Chin: 1. Produkcja stali - więcej niż reszta świata 2. Produkcja aluminium - więcej niż reszta świata 3. Produkcja baterii do elektrykow - 2x więcej niz reszta świata. Na prawdę myślicie, że mamy z nimi jakieś szanse?
  16. Od d.. strony podszedłeś do tych paneli. One sie bardzo oplacaja. Niektorzy kasowali po 10 tys dniowki przy ich montazu a jeszcze klient byl dumny i sie znajomym chwalil ile zaoszczedzi. 😉
  17. Albo pracować zdalnie lub w innych niż standardowe godzinach. Lub mieć te panele w firmie.
  18. No wlaśnie, elektryki są najbardziej potrzebne tam, gdzie mieszkańcy nie mają ich jak naładować.. Choć może niekoniecznie. Wszyscy co mieszkają na przedmieściach w domach naładują. Blokersi zwykle mają bliżej więc wystarczy hulajnoga/rower który doładują w domu. A dwa auta niepotrzebne. Na codzień nie robi się niewiadomo ile km. Zazwyczaj do 100km, wyjazd weekendowy to 200-300km w jedną stronę. Na wakacje 2x w roku można by dostosować się do stacji ładowania. A jak ktoś jeździ non stop w trasy to tylko wtedy spalinowy.
  19. Jak siedzisz na dupie przez 20 lat to nie rozumiesz problemu. Młodzi ludzie przeprowadzają się często a zameldowani są u rodziców. nie będziesz co pół roku wymieniał dokumentów i zmieniał meldunków. Zresztą sam meldunek to relikt socjalizmu. W podatkach chyba nie ma różnicy.
  20. Twój ironiczny przekaz w Japonii mogłby zadziałać. Mieszkający bliżej ułatwiają życie, tym którzy mają dalej. Bardzo szlachetne podejście i do tego logiczne Mieszkając niedaleko mogę pojechać rowerem czy hulajnogą a jak mam daleko to tylko autem. Komunikajcą nie mogę jeździć z uwagi na tłok. Pozbycie sie trupów z ulic to nie problem, byle nie zaczeli przeginać z normami promując najbogatszych. Za to jestem przeciwny wszelkim ułatwieniom dla elektryków i najdurniejszym z ekopomysłów czyli buspasom.
  21. Pewnie podobnie. Policz jaki % Twojego apartamentu w sCyrku mogłeś kupić 6 lat temu za 139k a jaki dzisiaj za 110k.
  22. Spiochu

    Trochę humoru

    Rozumiem, że jak napiszesz klientowi aplikacje i ona będzie sie co chwila zawieszać tuż po wdrożeniu to nie będzie to problem? Podobnie 10 lat opóźnienia w projekcie i paraliż firmy klienta na kilka lat. To przecież drobiazg bo klient nie potrzebuje dwóch serwerów jednocześnie, więc po co byłoby to stawiać osobno? Same straty czasu kierowców to są dziesiątki milionów roboczo godzin. Do tego kilkaset a może kilka tysięcy zabitych i rannych w wypadkach. Zniszczone mienie, opóźnienia w transporcie towarów. Spadek konkurencyjności regionu. Tu nie chodzi nawet o to że rządzący popełniają błędy, bo każdy je popełnia. Tylko dla nich straty społeczne, czy ogólne dla gospodarki nie istnieją. Liczy się jedynie skarbonka której pilnują a i tam bardziej patrzą jak najwięcej z niej wyciągnąć niż jak nią sensownie rozporządzać.
  23. Spiochu

    Wykres upadku

    Trafiłem na ciekawy wykres pokazujący jaki kierunek ma zachodni świat. Dane dla USA ale u nas będzie podobna tendencja. Wykres pokazuje dwa najważniejsze problemy społeczne: 1. Kumulacja majątku (przez korporacje i osoby starsze). Tutaj dotyczy domów, ale można to rozumieć bardziej ogólnie. 2. Zanik powstawania trwałych związków a przez to spadek dzietności. https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2F7948a7jyy0hf1.jpeg
  24. Wczoraj
  25. grimson

    Trochę humoru

    do pieca z siniakiem
  26. To oznacza że Twoje dzieci nie chcą płacić podatków w Krakowie bo poza miastem są podatki niższe? Czy o co im chodzi?
  27. Ustaw panele tak, żeby pracowały rano i po południu, kiedy możesz sprzedać prąd za lepszą cenę. Pewnie masz ustawione na południe???
  28. To są zupełnie dwie różne sytuacje, pomiędzy którymi nie można stawiać znaku równości.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...