Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Oczywiście są osoby co jeżdżą z nosem na szybie, ale większość kierowców popada w drugą skrajność. Pozycja leżąca za daleko od kierownicy. Potem mają taki luz, że jak ktoś im zajedzie drogę to tylko klakson umieją wcisnąć a ze sprawnym hamowaniem/omijaniem juz znacznie słabiej.
- 485 odpowiedzi
-
- samochody
- motoryzacja
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
@Jan Muszę wstawiać cokolwiek i potem edytować posta by móc napisać pierwsza wiadomość. Inaczej to gówniane forum się zawiesza.
-
@DYNAMICskiPolska Jurek Ci wystarczająco dokładnie wyjaśnił, że ta gówniana płyta nie ma prawa dobrze ddziałać. Idź reklamować to badziewie gdzie indziej. Wiem, że większość ludzi jest głupich i nie rozumie fizyki, ale my się na tą marketingową papkę nie łapiemy.
-
Powrót legendy DYNAMIC.
DYNAMICskiPolska odpowiedział DYNAMICskiPolska → na temat → Sprzęt narciarski
Jutro obcykam te narty VR 17 wsadzę na forum a sa na prawdę ładne. - Dzisiaj
-
Powrót legendy DYNAMIC.
DYNAMICskiPolska odpowiedział DYNAMICskiPolska → na temat → Sprzęt narciarski
My z moim tatą kiedyś jeździliśmy na Dynamicach VR 35 i 27 dlatego też miałem szczególny sentyment do tych nart. Janek jak będziesz gdzieś obok Pawłowic zapraszam. -
różnica zasadnicza, jeszcze nie słyszałem aby małe dziecko zagryzło człowieka W Gruzji jest problem z całymi hordami zdziczałych psów.
-
podziwiam szczerze, narty Dynamic były w latach 70ych niespełnionym marzeniem mojego wujka
-
Powrót legendy DYNAMIC.
DYNAMICskiPolska odpowiedział DYNAMICskiPolska → na temat → Sprzęt narciarski
Nad płytą z stopu Alu myślałem od dłuższego czasu chyba 2008 pierwsze rysunki jakieś notatki, ale obawiałem się że coś nie wypali. zacząłem tak jak Wy na forum rysunki , jakieś niuanse które były opisywane a po zastosowaniu podkładek teflonowych w ogóle nie miały znaczenia. W 2020 odebrałem pierwszą płytę do prób. I zaczęło się myślenie , wpierw ośki są dwie zastosowałem ośki nierdzewne. Dobra dokręcam do moich nart GS LUSTI 185 jakieś wiązania ( chyba Salomon ) pierwsze próby na stoku i wrażenia w miarę ok ale szału nie ma. Dobra rozkręcam cały set widzę błędy i poprawiam. Zamawiam następne płyty poprawione ale kłopoty dopiero się zaczynają. Najpierw kasuję wszelkie luzy pomiędzy pierwszym elementem a drugim jaki drugim i trzecim daję podkładki poliamidowe i teflonowe. Dodam że ośka druga jest pływająca ale na zewnątrz tego nie widać wyfrezowanie jest w 3 elemencie płyty czyli w tylnym klocku. Znów testy przy okazji wychodzi że polskie wkręty nie trzymają a się wykręcają , muszę zastosować 5.5 mm wkręty wzmocnione radełkowane. Dobra kolejny kłopot by wykonać z materiały nierdzewnego tuleje które zapewniają posuw jak narta się ugina. W miedzy czasie pomiędzy 2 a 3 elementem stosuję gumę silikonową która pomaga się szybciej narcie wyprostować tzw. kop przy wyjściu ze skrętu, guma przykryta jest tabliczką nitowaną. Kolejne testy i wychodzi że ośki które były punktowo zaklepane i tak się wysuwają więc ustalam je nitami nierdzewnymi. Zabawa trwa, w miedzy czasie zamawiam Stoeckli GS FIS 188 dziewicze bez dziur ( wtedy to ma sens ) montuję je i na testy , narta konkret ale o dziwo bardzo fajnie skręca i jakże szybko dla mnie rewelka. Piszę maila do PZN ale sekretariat mnie olewa. Kolejne testy ale już z kumplami ustawiamy GS i kuźwa wszyscy jednogłośnie stwierdzamy set z RS aluplate najlepiej się zachowuje na gigancie a jest lodowo itd. Dalej piszę do Marcina Blautha maila o RS aluplate, o dziwo dostaję maila zwrotnego że powiadomił swoich trenerów że taka płyta jest o dał im mój nr tel. Za jakiś czas dzwoni trener naszych dziewuch kadry B i on by chciał potestować. Umawiamy się u mie na spotkanie i Janusz wpada busem z nartami od Maryny kilkanaście par. Oprawiam wybraną parę dodaję wiązania narty to Atomic GS 188 R30 (choć mogły to być i 193 głowy nie stawiam) W czasie roboty Janusz opowiada że ma dziewczynę Hankę która jeździ jak facet i nie boi się niczego i ona to będzie testować. Proszę trenera o info zwrotne co wyjdzie na testach. Z nart Atomic zdemontowałem aluminiową płytę Atomica która miała właśnie luzy. Czekam z niecierpliwością co wyjdzie na testach i dostaję info że narty z RS aluplate jeżdżą tak samo i ile nie lepiej niż na płytach Atomica. Bardzo się cieszę z opinii co by nie mówić nie byle jakich testerów. Po jakimś czasie dowiaduję się że Hanka robi Mistrza Polski w GS open przez co dostaje możliwość wyjazdu na Olimiadę do Pekinu. Janusz mi pisze RS aluplate leci na olimpiadę z Hanką. W Pekinie na 3 dni przed startem Hanka podczas treningu łapie kontuzję i koniec końców nie startuje. Dlatego też by montować RS aluplate do nart potrzebowałem dziewiczych nart i pojawia się Dynamic. Napisałem do Pani Ingrid że jestem pasjonatem i chciałbym kupować od niej narty. I cisza myślę nie pierwszy raz ktoś mnie olał trudno będę brał nary od Stoeckli do RS aluplate. wybieram się na Piztal w marcu na kolejne testy a tu dostaję z Francji maila że współpraca jest możliwa, dostałem zaproszenie do siedziby. W maju biorę kumpla translatora jedziemy do Dynamica tam sprawdzam jakość nart i ciężkie rozmowy biznesowe. Wynik ustaleń widzicie, jestem dystrybutorem. -
Cześć Jednak Dzikowiec stromy... Boguszów-Gorce. Chciał wjechać terenówką na stok narciarski. Auto stoczyło się ze zbocza, kierowca ranny - TVN24
-
- 485 odpowiedzi
-
- samochody
- motoryzacja
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Andrzej Bargiel i Śnieżna Pantera.
brachol odpowiedział polm → na temat → Biegówki / Skitury / Ski-alpinizm
Cześć W ramach przygotowania przez sezonem warto obejrzeć pozdro -
Do tej pory nie napisałem ani jednego zdania o RS alucośtam. RS Aluplate jest zwykłym badziewiem stojącym w sprzeczności z logicznym inżynierstwem. Pomijając jego szkodliwe działanie i ewidentne błędy konstrukcyjne napis na nim "hand made" jest zwykłym oszustwem. Piłujesz je pilnikiem z klocka alu? Nie. To maszynowo wykonane ( zresztą bardzo źle ) elementy. Udział ręcznej roboty jest w tym poniżej 3 % a to nie wyczerpuje definicji "hand made"
-
Genialne 🙂 Proponuję opatentować. Miękkie ślizgi poddające się kamieniom. Nie ma już potrzeby planować nart. Wystarczy zrobić "gumowe ślizgi" 🤪 Obawiam się, że to nie jest właściwa droga do budowania legendy. Tak wygląda konstrukcja Dynamic naprawdę. Nad krawędziami a pod titanalem, czarne paski to tłumiąca guma zabezpieczająca przed wypadaniem krawędzi. Warto by było aby importer i konstruktor płyt 😉 miał pojęcie o budowie nart. To nic nowego. Wystarczy poszukać przekrojów różnych nart. Wszystkie przyzwoite tak wyglądają a guma jest wąskimi paskami pomiędzy blachą a krawędziami. pierwszy rysunek ze strony Dynamic a drugi ze strony Blossom 🙂 Niezłe 😉
-
Powrót legendy DYNAMIC.
DYNAMICskiPolska odpowiedział DYNAMICskiPolska → na temat → Sprzęt narciarski
Po za tym uważam że złośliwie i krzywdząco wypowiadasz się i o RS aluplate i o Dynamic, zdaję sobie sprawę że początki sa zawsze trudne choć entuzjastyczne przyjęcie nart na NTN mnie pokrzepiło. Wszystkich chętnych zapraszam do mie na serwis gdzie można zerknąć jak są do porównania z konstruowane narty popularnych firm. -
Powrót legendy DYNAMIC.
DYNAMICskiPolska odpowiedział DYNAMICskiPolska → na temat → Sprzęt narciarski
To o czym Ty mówisz jest taka cieniutka guma która jest widoczna pomiędzy krawędzią a blachą , ale proszę powiększ i pod ślizgiem zobaczysz te grubszą warstwę gumy. -
Ależ się ubawiłem. Co to za brednie i nieudolne "tłumaczenie" Cienka guma jest przede wszystkim między dolną blachą a krawędziami. Zapobiega ona, tłumiąc drgania wypadaniu krawędzi z żywicy która wszystko łączy. To jest właśnie wynalazek Pana Caputy który pierwszy na ziemi był zastosowany w Jantarach. Dziś stosowany we WSZYSTKICH nartach. Pomysł zainspirowany łączeniem laminatu epoksydowego z metalem w szybowcach. Brednie o zabezpieczeniu ślizgu przed kamieniami są zdecydowanie żałosne. p.s. nie napisałem niczego czego nie powiedziała Pani Ingrid. Legendę się buduje a nie wymyśla !!!
-
Powrót legendy DYNAMIC.
DYNAMICskiPolska odpowiedział DYNAMICskiPolska → na temat → Sprzęt narciarski
Witam, cała historia Dynamic została opisana przez Pana Tomasza Kurdziela w NTN na sezon 2024/2025. polecam warto przeczytać. Pani Ingrid po nabyciu praw do marki Dynamic skontaktowała się z rodzinami związanymi z Dynamic, przyjaciółmi którzy pracowali w firmie oraz z starymi zawodnikami którzy jeździli na nartach Dynamic w Francji odbiło się to wielkim echem i radością w środowisku narciarskim. Także pomysł na konstrukcję nart (jak mają być wykonane opracował dla Pani Ingrid Menet, Pan Paul Michel niestety nie żyjący już dyrektor zacnej francuskiej szkoły narciarskiej który był związany z Dynamic) została przekazana do fabryki. Dodaję przekrój nart Dynamic VR Evolution gdzie jadąc od góry mamy poliamid z efektem szczotkowanym, potem jest szata graficzna, następnie gruba blacha titanalowa (stop aluminium z tytanem), potem mamy elastomer w formie czarnego cienkiego płatu gumy, po bokach mamy dwa żółte kloce fenolowe frezowane a nie cienkie listewki jak bywa dość często w tańszych konstrukcjach, dalej mamy rdzeń drewniany widać sklejenia listew jesion i topola, te ciemne kropki i "zabrudzenia" w rdzeniu to żywica użyta do sklejenia rdzenia z fenolem i blachą która weszła w głąb struktury drewna pod naciskiem prasy, dalej mamy kolejną warstwę a mianowicie blachę titanalowa pod nią jest cienka warstwa gumy która zapobiega przy wjechaniu na kamień to ślizg troszkę się podda wraz z tą gumą a i jest też i elastomerem który nie usztywnia nart, Pod gumą mamy już gruby szybki ślizg grafitowy i po bokach krawędzie o znacznej grubości pozwalające na wiele serwisów. Narty są bardzo dobrej jakości na piętkach zamiast plastykowych zakończeń mamy tak jak kiedyś stop aluminiowy, dodatkowo w nartach VRace GS FIS 186cm R25 na dziobach także jest blacha aluminiowa która wzmacnia dziób by nie wyrwać krawędzi. Narty sa solidnie wykonane widać gołym okiem że są inne niż reszta oraz co najważniejsze jeżdżą świetnie, a szczególnie GSki z płytą RS aluplate. Zapraszam na odwiedziny pokaże narty przekroje jak i płytę, wyjaśnię aspekty techniczne przy kawie. Można oczywiście testować. Pozdrawiam Marcin. ps. jak mi się coś jeszcze przypomni to dodam -
Cześć Chciałem tylko zaznaczyć, że pozycja wysoko i do przodu to pozycja bardzo bliska ideału położenia fotela w czasie jazdy. Z resztą nie dyskutuje bo się nie znam. Jeżdżę tylko ze skrzynią manualną od zawsze. Pozdro
- 485 odpowiedzi
-
- samochody
- motoryzacja
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Turbo:
- 485 odpowiedzi
-
- samochody
- motoryzacja
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Cześć I to jest pomysł!! Z Rajczy spod wyciągu jest do Halki dokładnie troszkę ponad 12km. Droga łatwa, cały czas chyba nawet asfalt jest. Więc... bawimy się w Rajczy w opór a jak zamkną to kto pierwszy do Halki. Pozdro
-
A co za różnica? Czyli rozumiem - stosując twoja logikę, że minimum sto psów = jedno dziecko czy jak?
-
Co tam Pani Ingrid do nas mówi? Po pierwsze całe dotychczasowe, zawodowe życie pracowała jako kierowniczka dwóch sklepów Auchan. Czyli zajmowała się sprzedawaniem kurczaków, pampersów i innych tego typu produktów jakie możemy kupić w sklepie wielkopowierzchniowym. Nigdy nie miała kontaktu z narciarskim światem więc prawdopodobnie na nartach nie umie jeździć i nie zna ich specyfiki. Jest amatorską alpinistką na wysokim poziomie i zdobywała wysokie szczyty. Zdobyła nawet Manaslu bez tlenu a to przecież ośmiotysięcznik. Szacun. Wielki szacun za pomoc humanitarną i zbiórkę pieniędzy oraz pomoc w tamtym rejonie podczas trzęsienia ziemi. Podczas jednej z wypraw, przypadkiem dowiedziała się o istnieniu marki Dynamic i, że jest na sprzedaż. Niech to solidnie wybrzmi: 47-letnia wtedy obywatelka Francji pierwszy raz w życiu usłyszała o nartach Dynamic jakieś 9 lat temu!!! Ponieważ postanowiła zmienić swoje życie kupiła prawa do logo brandu. Znalazła małą włoską firmę ( skądinąd wiemy, że to Blossom) i oni produkują dla niej narty. Ciekawostka polega na tym, że Dynamic przy dodatkowym ogniwie do utrzymania w porównaniu do Blossom są tańsze. Więcej ludzi chętnych do zysku a narty tańsze. Gdzieś chyba musiały nastąpić oszczędności. To wszystko budzi we mnie cały szereg pytań. Jakie zaplecze techniczne, badawcze i innowacyjne ma Pani Ingrid. Jak chce poza marketingiem budować legendę Dynamic skoro to tak naprawdę inne, znane od wielu lat narty na dodatek nie osiągające spektakularnych sukcesów. Obecny Dynamic ski to ....jednoosobowa firma człowieka który o nartach wie bardzo mało. Jak ma się stary Dynamic do nowego? Wszystko wskazuje na to, że to zwykły marketingowy skok na kasę a nie kontynuacja legendarnej marki. Nie twierdzę, że nowe Dynamic nie mogą być przyzwoite, w końcu to Blossom. Ale pisanie o powrocie legendy to gruba przesada. NA TO TRZEBA SOBIE ZAPRACOWAĆ. Musimy więc poczekać wiele lat aby słowo LEGENDA było uprawnione.
-
Nie zauwazylem literki "y" w pierwszym slowie twojej wypowiedzi. Wtedy calosc brzmi dokladnie jak krytyka sitn.
-
Wpływ płyty na zachowanie się narty na trasie.
jurek_h odpowiedział DYNAMICskiPolska → na temat → Sprzęt narciarski
Mirek. Nie dość dokładnie przeczytałeś moje wypociny albo są trudno czytelne 🙂 Ten metalowy złom ma pływające śruby ale konstrukcja reszty powoduje, że mogą nie działać. -
To chyba oczywiste ale jak widać logika kuleje u ciebie .
