Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

Szybkość bezpieczna


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#21 kordiankw

kordiankw

    W życiu nie ma stopklatki.

  • PipPipPipPipPip
  • 3045 postów
  • Na forum od: 10.2011
8923
  • Umiejętności: 7

Napisano 08 luty 2019 - 18:36

W takim razie kapsuła musiałaby być jednocześnie ultralekkim śmigłowcem. To już będzie spore wyzwanie nawet dla rosyjskich inżynierów.  :)

Pracując jakiś czas temu w Krakowie, miałem podgląd aut monitorowanych przez system GPS. Na mapie Europy widać było gdzie auto w danej chwili się znajduje i z jaką prędkością się przemieszcza. Kilka razy zdarzyło mi się zuważyć Audi A6 z silnikiem 1.9 TDI poruszające się z prędkością ponad 300 km/h gdzieś w Finlandii, a za chwilę było już w Obwodzie Kaliningradzkim :)


Lubię ludzi ale nie wszystkich. Wiele wybaczam ale nie wszystko. Szybko zapominam, ale nie zawsze. Ci których lubię już o tym wiedzą. Ci, których nie lubię, to zauważą. Dla prawdziwych przyjaciół mogę przejść przez piekło. Wrogom wskażę tam drogę .....

#22 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2732 postów
  • Na forum od: 05.2006
1827
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 08 luty 2019 - 18:37

Ja mam bardziej przyziemne doświadczenia, ale zdarzało mi się truchtać w tempie szybszym niż Bolt na zawodach. ;)

 

Co do 300km/h dla A6 1.9 TDI to pewnie jest to wykonalne po zaawansowanych przeróbkach.


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#23 oloss

oloss

    Użytkownik

  • Pip
  • 34 postów
  • Na forum od: 02.2018
12
  • Umiejętności: 6
  • Rybnik

Napisano 08 luty 2019 - 19:58

Jeśli już jest wątek o szybkości bezpiecznej - czy wg Was na tym filmiku jechałem bezpiecznie i miałem kontrolę prędkości? Czy jechałem 'jak wariat' i powodowałem zagrożenie?
Chciałbym wiedzieć, jakie macie odczucia.
 
https://youtu.be/CA_eRGK9A8o

 

Jeśli to ma jakieś znaczenie, to wg ski trackera max prędkość chwilowa była około 65 km/h, a przez większą ilość czasu prędkość była około 45 km/h.

 
P.S. Jadę za tą samą osobą, bo filmowałem syna :-)



#24 Gabrik

Gabrik

    Użytkownik

  • PipPip
  • 229 postów
  • Na forum od: 02.2018
40
  • Umiejętności: 2
  • Okolice stolicy

Napisano 09 luty 2019 - 09:12



Nie mam pojęcia natomiast dlaczego ludziom sprawia przyjemność szybka jazda bez pełnej kontroli. Pęd w uszach, wiatr we włosach i rosyjska ruletka ? No i statystyki w smartfonie : ((


To są egoiści, samoluby i dodatkowo nie mają wyobraźni i kultury. Podczas ostatniego wyjazdu widziałem takich niestety dużo. Odniosłem wrażenie,że wyższa prędkość jest w ich mniemaniu oznaką ich kunsztu.
Widziałem jedno zderzenie, po którym kobieta odjechała do szpitala. Drugi przypadek, nawet bardziej mnie poruszył...kobietka jadąca ustalonym torem jazdy, została przez szaleńca minięta na milimetry. Gdyby ją ściął skutki byłyby bardzo poważne.
Jako szczypior w jeździe, dosyć często sprawdzam, patrząc przez ramię czy z góry ktoś na mnie nie jedzie,zwłaszcza gdy mam zamiar pojechać dłużej w skos stoku.

#25 mig12345

mig12345

    Stary maruda

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6581 postów
  • Na forum od: 02.2008
4783
  • Umiejętności: 2
  • Rybnik, Ustroń

Napisano 09 luty 2019 - 09:27

To są egoiści, samoluby i dodatkowo nie mają wyobraźni i kultury. Podczas ostatniego wyjazdu widziałem takich niestety dużo. Odniosłem wrażenie,że wyższa prędkość jest w ich mniemaniu oznaką ich kunsztu.
Widziałem jedno zderzenie, po którym kobieta odjechała do szpitala. Drugi przypadek, nawet bardziej mnie poruszył...kobietka jadąca ustalonym torem jazdy, została przez szaleńca minięta na milimetry. Gdyby ją ściął skutki byłyby bardzo poważne.
Jako szczypior w jeździe, dosyć często sprawdzam, patrząc przez ramię czy z góry ktoś na mnie nie jedzie,zwłaszcza gdy mam zamiar pojechać dłużej w skos stoku.

Może to co uważasz za szaleństwo jest poprawną w pełni kontrolowana jazdą? Może wystarczy przyzwyczaić się, że narty to nie tylko majestatyczne zsuwanie z prędkością tłumu.... W środę widziałem kilku osobników jeżdżących mniej więcej 2-3razy szybciej od innych i jakoś tak dziwnie zawsze mieli pusto przed sobą. Cuda jakie czy co? A może po prostu umiejętność wyboru toru jazdy i pełna kontrola.....


#26 Gabrik

Gabrik

    Użytkownik

  • PipPip
  • 229 postów
  • Na forum od: 02.2018
40
  • Umiejętności: 2
  • Okolice stolicy

Napisano 09 luty 2019 - 20:53

Jestem jeszcze słabym narciarzem,to fakt. Jednak chcesz 49 facetowi powiedzieć,że przejazd na otarcie kurtką lub max 5 cm od innego narciarza oznacza kontrolowany tor jazdy? Gdyby ta Pani tylko zachwiała się w tym momencie lub zapoczątkowała skręt 1 sekundę później....

#27 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2436 postów
  • Na forum od: 01.2017
906
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 09 luty 2019 - 20:59

Jestem jeszcze słabym narciarzem,to fakt. Jednak chcesz 49 facetowi powiedzieć,że przejazd na otarcie kurtką lub max 5 cm od innego narciarza oznacza kontrolowany tor jazdy? Gdyby ta Pani tylko zachwiała się w tym momencie lub zapoczątkowała skręt 1 sekundę później....


Może być pełna kontrola na mm, choć przy tym sianie strachu i zamętu wśród pozostałych. Czego warto unikać.

#28 nikon255

nikon255

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 323 postów
  • Na forum od: 01.2016
63
  • Umiejętności: 6
  • Poznań

Napisano 09 luty 2019 - 21:03

Może być pełna kontrola na mm, choć przy tym sianie strachu i zamętu wśród pozostałych. Czego warto unikać.

10 razy sie uda, 11 nie wyjdzie. Ludzie na stoku sa nieprzewidywalni. Jedzie, nagle stoi albo lezy. Najlepiej mijac ludzi robiac skret w przeciwnym kierunku. Wtedy nie zdarzy zaskoczyc :D



#29 mig12345

mig12345

    Stary maruda

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6581 postów
  • Na forum od: 02.2008
4783
  • Umiejętności: 2
  • Rybnik, Ustroń

Napisano 09 luty 2019 - 21:46

Jestem jeszcze słabym narciarzem,to fakt. Jednak chcesz 49 facetowi powiedzieć,że przejazd na otarcie kurtką lub max 5 cm od innego narciarza oznacza kontrolowany tor jazdy? Gdyby ta Pani tylko zachwiała się w tym momencie lub zapoczątkowała skręt 1 sekundę później....

Przeczytaj co napisałem. Goście mieli wolna drogę. Takie zachowanie jak piszesz jest naganne.

#30 Veteran

Veteran

    Veteran

  • PipPipPipPip
  • 1375 postów
  • Na forum od: 01.2015
1504
  • Umiejętności: 1

Napisano 10 luty 2019 - 20:15

Witam

 

Nie jest łatwo mieć zawsze wolna drogę. Nie może to być stok, gdzie na metr  kwadratowy, przypada średnio jeden zjeżdżający narciarz. Gdy jest luźniej  da się z tą droga coś zrobić. Po pierwsze nie należy być nerwowym i koniecznie  bić rekordy w liczbie zjazdów na godzinę.  Trzeba odczekać,  aż się nieco rozluźni, z jakiegoś boku.  Wtedy ruszyć do przodu. Trzymając się ściśle tego boku. Jechać z taką szybkością, by nadlatujący z góry nie mieli szans nas dogonić. Ale też nie przesadzać, ponieważ można dogonić, jakąś zwartą grupę "blokującą" przejazd. Jak się już ją czasem dogoni, to dobrym obyczajem jest wyraźne zwolnienie, aż nieraz do zatrzymania.  Złym obyczajem jest traktowanie zawartości grupy, jako tyczki slalomowe. Mimo, że to wzbudza niewątpliwy podziw  u stojących w kolejce do wyciągu.

 

Pozdrawiam


  • oloss podziękował za tę wiadomość

#31 Mitek

Mitek

    uprzywilejowany cwaniaczek

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 13012 postów
  • Na forum od: 11.2007
7921
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 10 luty 2019 - 20:49

Witam

 

Nie jest łatwo mieć zawsze wolna drogę. Nie może to być stok, gdzie na metr  kwadratowy, przypada średnio jeden zjeżdżający narciarz. Gdy jest luźniej  da się z tą droga coś zrobić. Po pierwsze nie należy być nerwowym i koniecznie  bić rekordy w liczbie zjazdów na godzinę.  Trzeba odczekać,  aż się nieco rozluźni, z jakiegoś boku.  Wtedy ruszyć do przodu. Trzymając się ściśle tego boku. Jechać z taką szybkością, by nadlatujący z góry nie mieli szans nas dogonić. Ale też nie przesadzać, ponieważ można dogonić, jakąś zwartą grupę "blokującą" przejazd. Jak się już ją czasem dogoni, to dobrym obyczajem jest wyraźne zwolnienie, aż nieraz do zatrzymania.  Złym obyczajem jest traktowanie zawartości grupy, jako tyczki slalomowe. Mimo, że to wzbudza niewątpliwy podziw  u stojących w kolejce do wyciągu.

 

Pozdrawiam

Cześć

Po stokach gdzie jest takie zagęszczenie jak piszesz w drugim zdaniu normalny narciarz nie jeździ.

Ruch na stokach zawsze odbywa się falami - to reguła, którą warto znać i stosować.

Jak kogoś doganiasz to zwalniasz i - moim zdaniem - nie jest to dobry obyczaj, tylko obowiązek, chyba, że można objechać grupę bezpiecznie w odległości, która przynajmniej 5 razy przekracza naszą strefę buforową.

Podziw dla opisanych zachowań, świadczy jedynie o głupocie podziwiających.

Pozdrowienia



#32 AndRand

AndRand

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 415 postów
  • Na forum od: 03.2015
187
  • Umiejętności: 1

Napisano 10 luty 2019 - 21:15

Jeśli chodzi o mnie to używam Google Earth do ogólnego zapoznania się z terenem - jednak na trójwymiarowym modelu pracuje się znacznie łatwiej jak na płaskim z warstwicami. A co jeszcze ważniejsze widać przecinki leśne, coś tam można domyślać się o charakterze koryt rzecznych, większych urwisk, widać za to dobrze ścieżki i podejścia. Czasem jest to zasłonięte chmurami, czasem rozmyte. Ale ogólnie to doskonała pomoc. Teraz przechodzę na gpsies.com (otwieram to na sąsiednim monitorze) i rysuje sobie planowane tracki, które przenoszę do telefonu. Pozwala mi to skutecznie jeździć w nieznanym terenie. Oczywiście niespodzianki są (typu płoty) ale zasadniczo to świetnie działa. Na nartach świetnie a na rowerze znakomicie.

 

Pytanie techniczne - jak odróżniasz zielone przykrywane śniegiem (kosodrzewina) od nieprzykrywanego (gęsty lasek sosnowy)?



#33 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2732 postów
  • Na forum od: 05.2006
1827
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 10 luty 2019 - 21:49

 

Cześć

Po stokach gdzie jest takie zagęszczenie jak piszesz w drugim zdaniu normalny narciarz nie jeździ.

Ruch na stokach zawsze odbywa się falami - to reguła, którą warto znać i stosować.

Jak kogoś doganiasz to zwalniasz i - moim zdaniem - nie jest to dobry obyczaj, tylko obowiązek, chyba, że można objechać grupę bezpiecznie w odległości, która przynajmniej 5 razy przekracza naszą strefę buforową.

Podziw dla opisanych zachowań, świadczy jedynie o głupocie podziwiających.

Pozdrowienia

 

 

Jest jeszcze inna reguła. Powiedziałbym, że nawet bardziej istotna. " Narciarstwo kończy się, tam gdzie zaczyna się tłum"


  • Mitek podziękował za tę wiadomość

Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#34 Wujot

Wujot

    głosss rozsądku

  • PipPipPipPipPip
  • 2858 postów
  • Na forum od: 11.2008
3606
  • Umiejętności: 1
  • Wrocław

Napisano 13 luty 2019 - 01:52

Pytanie techniczne - jak odróżniasz zielone przykrywane śniegiem (kosodrzewina) od nieprzykrywanego (gęsty lasek sosnowy)?

 

Piętro kosodrzewiny jest przejściowe między lasem a halami. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że strefa poniżej hali nadaje się do jazdy. Nawet gdy jest to las (bo jest tam przeważnie rzadki).

 

Ale aby była jasność Google Earth jest zbyt niedokładne aby dokładnie zaplanować linię. Dla mnie to jednak świetne narzędzie do wyrobienia sobie ogólnej orientacji. Dokładające do tego dostępne tracki innych, ślady w terenie i obserwację ukształtowania można się w miarę szybko skutecznie po nim poruszać.

 

Pozdro

Wiesiek


Aby było 5 cm śniegu pod nartą, Blogi: fotograficzny i turystyczny




Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych