Skocz do zawartości

Narciarski zegar(dot. smigu)


fredowski

Rekomendowane odpowiedzi

Zakladam nowy temat nawiazujacy do owocnej dyskusji na temat smigu.
Kiedy smig sie zaczyna a kiedy sie konczy. Czy to juz jest smig a moze na tej stromizmie smig juz nie dziala.
Chwilowo pomijam technike a skupmy sie na nachyleniu zbocza.
Przyblizajac znajomym, kolegom arkana narciarskie zachecam do poslugiwania sie zegarem.
Ten wirtulany zegar szczegolnie przy krotkich skretach, smigu a wiec ewolucjach w lini spadku stoku
ukladamy tak ze godz. 12.00 to linia spadku.
Zadaniem smigu jest utrzymanie najwiekszej frekfencji przy najwiekszej predkosci przejazdu.

1. dzioby nart  na 12.00 to jazda na wprost. trasy niebieskie do czerwonych (juz niebezpiecznie)
2. dzioby nart  od  11:30 do 12:30 delikatne skrety, proby smigu, skret wezowy trasy niebieskie do czerwonych(moze juz niebezpiecznie)
3. dzioby nart  od  11:00 do 13:00 pelen smig,  trasy niebieskie, czerwone (szybko), na czarnych duze przspieszenia (niebezpiecznie)
4. dzioby nart  od  10:30 do 13:30 pelen smig,  trasy niebieskie smig trudny (za duze opory sniegu) na czerwonych pelnia szczescia, czarne (za szybko)
5. dzioby nart  od  10:00 do 14:00 pelen smig,  trasy niebieskie smig nie do zrobienia (za wolno) czerwone pelnoia szczescia, czarne smig mozliwy, duze obslizgi bardzo trudno.
6.  dzioby nart  od  9:30   do 14:30 pelen smig  trasy niebieski smig nie do zrobienia, czerwone trudno (za duze opory, jechac na bezdechu, delikatnie) czarne smig nie wystepuje za mala czestotliwosc skretow.

Na przykladzie filmu Mitka mozna powiedziec ze: zbocze jest strome bo dzioby nart wedruja od 10:00 do 14:00, mala czastotliwosc skretow, duze obsuwy tym samym nie ma smigu tylko jest to jazda krotkim skretem na stromym zboczu.

 

Ktos tez wstawil film z jazda na stromym zboczu. To zbocze jest strome. Dlaczego dzioby wedrujac miedzy godz. 10:30 a 13:30 nie przyspieszaja jazdy?
Odpowiedz widac na zdjeciu. Jadacy nie chcac/nie umiejac operowac dziobami miedzy 9:30 a 14:30 broni sie przed przyspieszaniem przerywajac jazde po 3-4 skretach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A propos częstotliwości skrętów w śmigu - kiedyś z nudów wymyśliłem pewnego rodzaju rywalizację, która w każdym z jej uczestników budziła wielką wolę walki a i śmiechu było co nie miara. Dodatkowo konkurencja ta nie daje żadnej przewagi "demonom prędkości" i dlatego znajduje uznanie  także u płci pięknej.

Otóż - na dość stromym stoku (idealna do tego okazała się środkowa część Dzikowca) wyznaczamy sobie dwa punkty - górny i dolny, a następnie rywalizujemy kto na tym odcinku wykręci jak największą ilość skrętów. Wszyscy uczestnicy liczą skręty aktualnie startującego zawodnika (co by nie było kombinowania), natomiast takie ewolucje jak chwilowe zatrzymanie lub przejście do pługa (niektórzy próbowali :) ) oznaczają natychmiastową dyskwalifikację.

Nigdy nie sądziłem, że tak się można spocić na  głupich 100 metrach... Próbujcie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos częstotliwości skrętów w śmigu - kiedyś z nudów wymyśliłem pewnego rodzaju rywalizację, która w każdym z jej uczestników budziła wielką wolę walki a i śmiechu było co nie miara. Dodatkowo konkurencja ta nie daje żadnej przewagi "demonom prędkości" i dlatego znajduje uznanie  także u płci pięknej.

Otóż - na dość stromym stoku (idealna do tego okazała się środkowa część Dzikowca) wyznaczamy sobie dwa punkty - górny i dolny, a następnie rywalizujemy kto na tym odcinku wykręci jak największą ilość skrętów. Wszyscy uczestnicy liczą skręty aktualnie startującego zawodnika (co by nie było kombinowania), natomiast takie ewolucje jak chwilowe zatrzymanie lub przejście do pługa (niektórzy próbowali :) ) oznaczają natychmiastową dyskwalifikację.

Nigdy nie sądziłem, że tak się można spocić na  głupich 100 metrach... Próbujcie !

Próbowaliśmy!

Podczas II Memoriału Niko130 na Chopoku (2 sezony temu) to była główna konkurencja. :)

Tadek

 

PS. Dzika walka o największą ilość skrętów niestety powoduje utratę stylu - te odbicia z dolnego oporu... fujjj - ochyda!!! Tego nie należy filmować! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytawszy tytuł myślałem,że będzie o częstotliwości skrętów,proponuje dodatkowo "metronom narciarski" :)
Myśle ,że od ok. 2 skrętów na 1s to śmig.

To troche za duzo. Dla mnie optymalnie to 3 skr. na 2 s. W smigu nalezy dac z siebie wszystko tz max ilosc skretow w wybranej jednostce czasu. Dobrzy amatorzy dochodza do 100 skretow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To troche za duzo. Dla mnie optymalnie to 3 skr. na 2 s. W smigu nalezy dac z siebie wszystko tz max ilosc skretow w wybranej jednostce czasu. Dobrzy amatorzy dochodza do 100 skretow.

Nigdy nie liczyłem ,wyobraziłem sobie rytm(skręty) .......raz...dwa...raz...dwa........ ,gdzie na dwa mija 1s i tak mi wyszło.

Popatrzyłem teraz na filmik zapodany przez Radcoma i zgadza mi się,natomiast 1skręt na ok.1s wydaje mi się nie podlegać

rytmice śmigu ,tak jakbym wydłużył jakąś faze, to moje subiektywne odczucia, oczywiście to 0,5s  tolerancji może być,zbyt wolno licze :D

 

Ps.

W "Mocnym Finale 2015" B)  193cm ,też mi się zgadza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos częstotliwości skrętów w śmigu - kiedyś z nudów wymyśliłem pewnego rodzaju rywalizację, która w każdym z jej uczestników budziła wielką wolę walki a i śmiechu było co nie miara. Dodatkowo konkurencja ta nie daje żadnej przewagi "demonom prędkości" i dlatego znajduje uznanie  także u płci pięknej.

Otóż - na dość stromym stoku (idealna do tego okazała się środkowa część Dzikowca) wyznaczamy sobie dwa punkty - górny i dolny, a następnie rywalizujemy kto na tym odcinku wykręci jak największą ilość skrętów. Wszyscy uczestnicy liczą skręty aktualnie startującego zawodnika (co by nie było kombinowania), natomiast takie ewolucje jak chwilowe zatrzymanie lub przejście do pługa (niektórzy próbowali :) ) oznaczają natychmiastową dyskwalifikację.

Nigdy nie sądziłem, że tak się można spocić na  głupich 100 metrach... Próbujcie !

Cześć

Też robiliśmy takie zawody nie raz. Założenie musi być takie, ze narty są cały czas równoległe - inaczej skręt nie jest zaliczony lub dyskwalifikacja - ale wtedy nikt nie kończy. No i musi być widoczny postęp w jeździe bo inaczej ktoś o dobrej technice i kondycji będzie skakał w miejscu wieczność. ;)

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazda rywalizacja jest dobra nawet w internecie. Najlepsza to jazda na ilosc skretow. Albo na czas albo na dlugosc przejazdu. Smig jest najszybszy przez to najwiecej wykorzystywany. To prowadzi do jego nauki. W klasyfikacji open, 300 skretow powinno byc pryszczem. Caly czas jazda bez zatrzymania. Znany mi wynik do pobicia to 740 skretow. Ciezko znalesc taka dluga trase.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie konkurencja na ilość śmigowych skretów powinna zostać koronną dyscypliną w IV Memoriale Niko,o ile takowy się w tym sezonie odbędzie, a mam szczerą nadzieję, że tak. Dzikowiec idealny do tego. Biorąc natomiast pod uwagę ilość posiadanych przez forumowiczów kamerek, zarejestrowany podczas takich zawodów materiał zapewni nam bazę do rozważań o smigu na długie lata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie konkurencja na ilość śmigowych skretów powinna zostać koronną dyscypliną w IV Memoriale Niko,o ile takowy się w tym sezonie odbędzie, a mam szczerą nadzieję, że tak. Dzikowiec idealny do tego. Biorąc natomiast pod uwagę ilość posiadanych przez forumowiczów kamerek, zarejestrowany podczas takich zawodów materiał zapewni nam bazę do rozważań o smigu na długie lata :)

Cześć

Jak w końcu uda mi się przyjechać to zapewniam, że wszystko okaże się proste. ;)

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowaliśmy!
Podczas II Memoriału Niko130 na Chopoku (2 sezony temu) to była główna konkurencja. :)
Tadek

PS. Dzika walka o największą ilość skrętów niestety powoduje utratę stylu - te odbicia z dolnego oporu... fujjj - ochyda!!! Tego nie należy filmować! :D


Tadeuszu, II Po polmie teoretyku forumowym(ostatnio). Skret z oporu narta dolna to najwlasciwsza ewolucja na stromych przylodzonych zboczach a wiec srodkowy Dzikowiec.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Co to znaczy skręt? Od śladu(prostego!) nart w linii spadku stoku,  do śladu nart od dziewiątej do piętnastej(wg. Freda) jest skrętów(śladów na śniegu) niepoliczalna ilość. Jedyna możliwością, żeby to uściślić i zdefiniować skręt, jest ustawienie tyczek dokładnie w linii prostej(na dwunastej). Objechanie ich oboma nartami, w dowolnym przybliżeniu do tyczki, przez delikwenta jest skrętem. Odstawiane tyczek zmusza do bardziej pogłębionych skrętów  w stronę 9 i 15-tej. Bez  tyczek będą oszustwa, przy minimalnych skrętach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem od spelniania prosb. Raz piszesz o smigu sensownie a drugim razem teoretyzujesz. Ile lat jezldzisz na nartach? bo jezeli tyle co ja to wiesz, ze smigiem w trawersie nie mozna pojechac. W kazdym jezyku wystepuje nazwa smig i dobrze dedukujesz. Teraz prosze o analize zegara.

Gienek, zeby pojechac na 9:30 musi byc predkosc a ta daje nam tylko duze nachylenie (teoretykom smiglo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jezeli tyle co ja to wiesz, ze smigiem w trawersie nie mozna pojechac. 

Skoro zabroniono, będę pamiętał, żeby tego nigdy nie robić... ;)

 

Ale tak na poważnie, to na stromym, OK, jest kłopot, ale na wypłaszczeniach w trawersie śmigiem, byle nie hamującym, można jechać do woli. A jak jeszcze trasa ma ukośny profil, to łohoho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...