Skocz do zawartości

Maciej S

Members
  • Liczba zawartości

    1 355
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana Maciej S w dniu 24 Lipca

Użytkownicy przyznają Maciej S punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Maciej S's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • Very Popular Rare
  • Dedicated
  • Reacting Well
  • First Post
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

555

Reputacja

  1. Maciej S

    Kask z szybą

    Jakie to ma znaczenie? Krótkowzroczność starcza jako naturalny proces pojawia się od 40-45 roku życia.
  2. Maciej S

    Kask z szybą

    Obsługa telefonu i analizowanie mapki z trasami. Generalnie rozwiązanie " babcinych" okularów dwuogniskowych w moim przypadku 0 i +2 sprawdza się w dobrze. Alternatywą są okulary progresywne ale trzeba się do nich przyzwyczaić i raczej nosić na stałe. Co do laserowej korekcji wzroku. Krótkowzroczność starcza nie jest wadą wzroku ale naturalnym procesem związanym z wiekiem. Chętnie skoryguje sobie PESEL może być laserowo.
  3. Maciej S

    Kask z szybą

    Używam wyłącznie " okularów do czytania" +2. Przykleiłem w dolnej części szyby nakładki silikonowe. Powstała szyba dwuogniskowa. Działa. Kaski z szybą są różne, takie co to zasłaniają twarz ze szparą z dołu i takie z pianką przyklejoną do szyby przylegającą lepiej lub gorzej do twarzy. Używam od lat kasku z szybą. Jest dobrze dopasowany nie kolebie się na głowie a szyba 2 warstwowa pianką przylega do kości policzkowych. Jest lekki przewiew dla mnie całkowicie akceptowany. Myślę, że kluczem jest dopasowanie kasku i nie chodzi tylko o obwód głowy. Co pewien czas trzeba dokupić nową szybę i wymienić.
  4. Maciej S

    Sezon 2025/2026

    Każde narty mogą być wspaniałe w wielu miejscach. Wiele miejsc jest wspaniałych nawet bez nart. 6 grudnia jadę do Val Thorens autobusem. Samolotem byłem rok temu i ma to może sens jak trafisz na samolot z Krakowa. Koszty samolotu dużo, dużo większe a czas podobny do samochodu. Znajomi jeżdżą samochodami, bez noclegów dwaj kierowcy. Potem planuje krótkie wyjazdy do Austrii, zawiozą mnie busem. Wyjazd wiosną do Francji, z noclegiem nie powinen być zbyt męczący. A wysoko będzie śnieg. Żonie zaproponuj Maderę, Byłem w styczniu 2024. Tam zobaczysz jak wygląda ogród rajski a potem wrócisz do doczesności i pojedziesz na narty. Staram się słuchać nauk Spinozy.
  5. Maciej S

    Sezon 2025/2026

    Andrzeju! Twój ostani wpis zdecydowanie nie pasuje do tematu sezon 2025/2026 🙂
  6. Maciej S

    Sezon 2025/2026

    Nie ma przesłanek, nie ma dowodów jest WIARA. Nie oczekuj dowodów weryfikujących słuszność wiary, nie dowodzimy prawdziwości wiary w procesie dedukcji czy rozumowania probabilistycznego.
  7. Poprzednie rysunki bardzo poprawne i oddające istotę problemu. Dodam coś do tego: zobacz co stanie się z równowagą w plaszczyźnie strzałkowej, jeśli po pierwszej fazie skrętu nastąpi rotacja stóp a następuje w 90 % przypadków. Ten rysunek to taki karvingowy jest a tam nieco inne mechanizmy prowadzenie skrętu mają zastosowanie.
  8. Ten rysunek jest wyjątkowo niepoprawny: sugeruje że rzut środka ciężkości SC na płaszczyznę narty/śniegu po kierunku sił grawitacji znajduje się gdzieś 30 cm za punktem neutralnym nary. W rzeczywistości narciarz w skręcie przenosi SC do środka skrętu aby zrównoważyć odśrodkową siłę bezwładności ( pozycja w płaszczyźnie czołowej) tz inklinacja, a rzut SC powinien być narysowany gdzieś za tyłem wiązania wewnętrznej narty. ( niewidoczny w tym ujęciu) Zakładając że linia ciągła jest poprawnie poprowadzona tz jest prostopadła do płaszczyzny narty, odchylenie możemy szacować jako szerokość E plus A w napisie HEAD. Reasumując: pozycję wyznacza rzut ( prostokątny)SC na płaszczyznę nart, to ta ciągła linia. Ta przerywana jest nieistotna i nie powinna się znaleźć na rysunku.
  9. Facet mówi że pozycję w płaszczyźnie strzałkowej budujemy nogami a nie tułowiem, wysuwając i chowając pod siebie stopy. Bardzo słusznie. Przedtem jednak zrobił animację dość kiepską, sugerującą, że rzut środka ciężkości ( w kierunku grawitacji) ten przerywany wektor ma jakieś znaczenie w jeździe i decyduje o pochyleniu/ odchyleniu. Skutecznie zasugerował Mitka. Kawa na ławę: na wszystkich rysunkach narciarz jest nad stopami a amplituda balansu jest na poziomie pewnie 5 cm. Przerywana linia nie jest istotna, liczy się tylko ta ciągła. Warto sobie uświadomić, gdzie jest nasza oś równowagi bo jesteśmy bardzo ale to bardzo przyzwyczajeni do grawitacji i pionu ( tego wyznaczonego siłami grawitacji) .
  10. Czy za kierunek rzutu środka ciężkości przyjmiemy tę przerywaną linię ze strzałką na końcu? Zakładam, że Pan jedzie a nie stoi bo na filmie jechał.
  11. Nie to raczej podstawy: Gdzie jest punkt neutralny, inaczej gdzie jest oś równowagi, wokoło jakiego punktu balansujemy jeśli brać pod uwagę położenie środka ciężkości. Pozycja narciarza czy jak kto woli stanie na nartach w ruchu w płaszczyźnie strzałkowej.
  12. Tak pilnujmy przyjętej terminologii, poprawiłem.
  13. Ciekawy film: takie pytanko kiedy Pan jest w równowadze, kiedy odchylony a kiedy pochylony. I może dlaczego tak?
  14. ŁUKI PŁUŻNE I. Jadąc łukiem płużnym lub z poprzedniego skrętu, przejdź do pługu, przenieś ciężar ciała na nartę zewnętrzną skrętu, zwiększaj obciążenie narty zewnętrznej skrętu kierując kolano w przód, do środka skrętu. II. W końcowej fazie sterowania powtarzaj cykl w drugą stronę. Amen!
  15. Maciej S

    Pasje

    Nie zbieram grzybów, nie jadam chityny, ale kiedyś zbierałem figi. W Chorwacji w sierpniu spadały na skały na brzegu i tam schły. Zbierałem toto, Żona kroiła i na elektryczną patelnię na kampingu. Po przesmażeniu trafiały do plastykowych opakowań po lodach i do zamrażalki na kempingu. Dowiozłem do Polski w stanie zamrożonym i do słoików. Podawałem znajomym z paletą serów pokazując na google maps drzewa na których figi wyrosły. Smakowały zupełnie inaczej od kupionego w klepie dżemu figowego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...