WojtaS Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 Za wykop.pl: https://www.wykop.pl...mulec-na-wycia/ https://www.wykop.pl...adek-w-gudauri/ https://youtu.be/B_cmw2bIJEw Podobno bez ofiar śmiertelnych, ale ciężko w to uwierzyć. Na pewno mnóstwo innych obrażeń. Masakra. I nauka - na wszelki wypadek chyba lepiej skakać niż dać się na końcu wystrzelić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WojtaS Posted March 16, 2018 Author Share Posted March 16, 2018 UPDATE: https://1tv.ge/en/ne...-gudauri-grave/ 8 10 rannych. Prawdopodobnie 2 ofiary śmiertelne /w ciężkim stanie. Poszkodowani są z Ukrainy, Rosji, Szwecji i Gruzji. Materiał z Gruzińskiej TV: Widok z bliska z szybką akcją pomocową: https://youtu.be/B_cmw2bIJEw I więcej info: At least ten people were injured in a ski-lift crush in Georgia’s mountain resort of Gudauri. The citizens of Georgia, Ukraine, Russia and Sweden were reportedly taken to a hospital with minor injuries. A ski lift malfunction was reported at Sadzele mountain ski trail in Gudauri in the morning on 16 March. There was an emergency stop after which the ski lift chairs started sliding back. The riders had to jump off the ski lift to survive. According to the Georgian Healthcare Minister, David Sergeenko, 8 people turned to the Gudauri-based medical emergency clinic. “Luckily no one was killed or seriously injured. There are two patients, the nationals of Ukraine and Sweden, who still need to be paid particular attention,” said David Sergeenko. According to the Georgian Healthcare Minister, the Ukrainian citizen has an open fracture of a forearm, while another injured person, a Swedish national, is a pregnant woman. Both of them have been transported from Gudauri to Tbilisi by helicopter. The Georgian Ministry of Interior has instituted criminal proceedings under Article 275 of the Criminal Code of Georgia – “violation of safety regulations or procedures for the operation of the railway, water, air or cableway transport traffic”. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas63 Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 Po takim wypadku większość zagranicznych turystów przestanie tam jeździć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radcom Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 Dozór techniczny, to po (...) mają. Tak to się kończy, gdy w nieskończoność przedłuża się resus starych krzeseł... Pozdrawiam, radcom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelw Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 Dozór techniczny, to po (...) mają. Tak to się kończy, gdy w nieskończoność przedłuża się resus starych krzeseł... Pozdrawiam, radcom to krzesło miało raptem 10 lat - to był "nowowczesny " full wypas doppelmayer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... grimson Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 Nie można z hebla zatrzymać napędu? Przecież taki wyciąg to nie perpetum mobile. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... mig Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 Nie można z hebla zatrzymać napędu? Przecież taki wyciąg to nie perpetum mobile.Jesli lina niezrownowazona to prawie ze jest. ... ;-) Byłoby interesujące poznać przyczyny. Przewiduje ze media juz o tym nie napiszą. Przegląd i próba hamulców należy do obsługi codziennej. ( tak przypuszczam, bo podobne wymogi są w dźwigach kopalnianych-tez czasem 2 i więcej km liny i to w pionie- i nawet trywialnych wyciągach i zurawiach budowlanych). Co musi się stać by 2 niezależne urządzenia hamujace nie zadziałały? Może się dowiemy. Samoloty tez nie mają prawa spadać. .... :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... bubol.T Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 Jesli lina niezrownowazona to prawie ze jest. ... ;-) Byłoby interesujące poznać przyczyny. Przewiduje ze media juz o tym nie napiszą. Przegląd i próba hamulców należy do obsługi codziennej. ( tak przypuszczam, bo podobne wymogi są w dźwigach kopalnianych-tez czasem 2 i więcej km liny- i nawet trywialnych wyciągach i zurawiach budowlanych). Co musi się stać by 2 niezależne urządzenia hamujace nie zadziałały? Może się dowiemy. Samoloty tez nie mają prawa spadać. .... :-( Niestety ,ale oglądając choćby program katastrofy w przestworzach ,widać ,że w większości przypadków zawodzi czynnik ludzki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... kulikowski Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 sytuacja przypomina Szrenicę z 1994 ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... galczych Posted March 19, 2018 Share Posted March 19, 2018 Ja tak sobie myślę jakie by były skutki tej awarii na automatycznie zamykanej osłonie.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Kuba99 Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 O tym samym pomyślałem. Widać na filmie ze wyciąg się rozpędza i kręci się do tyłu coraz szybciej. Zastanawiam się co go w końcu wyhamowało? Bo w dół ciągnął go ciężar ludzi na krzesełkach, w tym przypadku w góre jechały puste krzesełka. A do dołu pełne. Tak ze bardziej by tu pasowało porównanie do koła młymu wodnego, niż do perypetum mobile. Ale wracając do pytania - co ten wyciąg w końcu zatrzymało? bo nie mogły być to uszkodzone hamulce. Wg. mnie, masa ciągnąca wyciąg w dól sukcesywnie malała, z każdym pasażerem który zdecydował sie zeskoczyć z krzesełka. Po drugie, krzesełka które sie zablokowały na dolnej stacji stawiały opór. Co do samego wyciągu, to gdzieś czytałem, ze wyciągi w Gudauri budowała jakaś doswiadczona szwajcarska firma i że należą one do najnowocześniejszych. Tak czy inaczej wygląda to przerażająco. Z perspektywy monitorowego obserwatora, łatwo teraz mówić co należy zrobić, Że lepiej skakać niż dać się wystrzelić. Ale siedząc na krzesełku w dalekim kraju, gdzie ludzie podpowiadają co robić w innym języku i do namysłu jest kilka sekund to nie jest już takie proste. Ąbsolutnie nie czepiam sie autora tych słów, tylko stwierdzam fakt. Zgadzam sie z opinia że wystraszy ten wypadek zagranicznych turystów. Najwięksi miłośnicy Gudauri z tego forum, pewnie powiedzą, że takie wypadki mogą się zdarzyć wszędzie i prawdopodobieństwo ich wystąpienia gdzieś w Szwajcarii, w Rosji, czy Gruzji jest takie samo. Ale mysle że ci sami miłośnicy Gruzji przyznają, Jak często Gruzini jeżdżą samochodami pijani. A co jak zsuwają się wagoniki ? Były też i takie wypadki / np. w Tatrzańskiej Łomnicy/. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... jan koval Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Bubol - ja mam wrecz odwrotne zdanie - "w przestworzach" jest niesamowicie bezpiecznie. A to ,ze w Rosji I poradzieckich krajach spade tak malo w sumie samolotow, jest niewyobrazalne wszyscy wiemy, jak sie "dba" o narzedzia pracy w bylym CCCP. wiec w sumie powinni miec nieskonczenie wiecej wypadkow samolotowych. Tylko czesc z nich mozna ukryc...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Veteran Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Witam Na tym filmie z Gruzji wyraźnie widać, że kto zeskoczył na dole, przez wjazdem na koło wyciągu, to raczej nie zrobił sobie krzywdy. Krzesełka na kole zrywały się z zaczepów. To są takie stalowe szczęki dociskane śrubą i pozwalające linie przetoczyć się po kółeczkach, na podporach, czy "objechać" koło napędowe i zwrotne. Wagoniki kolejek też są mocowane podobnymi szczękami. Z tym, że tutaj mają bardzo mocną sprężynę, która w pewnym momencie mocno dociska te "szczęki'. Wagonik wtedy gwałtownie startuje. Wcześniej, ten mechanizm jest luzowany, przy dojeździe do dolnej i górnej stacji. Wagonik w Tatrzańskiej Łomnicy(wystarczy jeden) miał może za słaby docisk przez ww. sprężynę. To jest cały mechanizm. I zaczął się ślizgać ten zaczep po linie jadąc w dół. Uderzając następny wagonik. Wystarczyło, że wzrosło nachylenie liny. Wszystkie tego typu kolejki mają taki luzowany i blokowany zaczep na linie. Która "niesie" wagonik i ciągnie go do góry. Podobnie kolejki z krzesłami, które zwalniają do wsiadania i wysiadania. Duże kabiny(np. Kasprowy) mają dwie(trzy liny) Jedną ciągnącą i pozostałe jezdne. Każdy mechanizm może się zepsuć. I każdy trzeba sprawdzać, ściśle wg. instrukcji eksploatacji, którą każdy producent dostarcza. Ale nieraz instrukcje sobie, a życie sobie. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... bubol.T Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Bubol - ja mam wrecz odwrotne zdanie - "w przestworzach" jest niesamowicie bezpiecznie. A to ,ze w Rosji I poradzieckich krajach spade tak malo w sumie samolotow, jest niewyobrazalne wszyscy wiemy, jak sie "dba" o narzedzia pracy w bylym CCCP. wiec w sumie powinni miec nieskonczenie wiecej wypadkow samolotowych. Tylko czesc z nich mozna ukryc...... Pisząc czynnik ludzki miałem na myśli też ludzkie zaniedbania ,niedopełnienie obowiązków , przeglądów,stan narzędzi itd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Veteran Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Witam Film z rosyjskiego portalu. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0 Go to topic listing All Activity Home Ski Forum Multimedia Gudauri - Gruzja. Co się dzieje, gdy hamulce (?) wyciągu zawiodą.
grimson Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 Nie można z hebla zatrzymać napędu? Przecież taki wyciąg to nie perpetum mobile. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 Nie można z hebla zatrzymać napędu? Przecież taki wyciąg to nie perpetum mobile.Jesli lina niezrownowazona to prawie ze jest. ... ;-) Byłoby interesujące poznać przyczyny. Przewiduje ze media juz o tym nie napiszą. Przegląd i próba hamulców należy do obsługi codziennej. ( tak przypuszczam, bo podobne wymogi są w dźwigach kopalnianych-tez czasem 2 i więcej km liny i to w pionie- i nawet trywialnych wyciągach i zurawiach budowlanych). Co musi się stać by 2 niezależne urządzenia hamujace nie zadziałały? Może się dowiemy. Samoloty tez nie mają prawa spadać. .... :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubol.T Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 Jesli lina niezrownowazona to prawie ze jest. ... ;-) Byłoby interesujące poznać przyczyny. Przewiduje ze media juz o tym nie napiszą. Przegląd i próba hamulców należy do obsługi codziennej. ( tak przypuszczam, bo podobne wymogi są w dźwigach kopalnianych-tez czasem 2 i więcej km liny- i nawet trywialnych wyciągach i zurawiach budowlanych). Co musi się stać by 2 niezależne urządzenia hamujace nie zadziałały? Może się dowiemy. Samoloty tez nie mają prawa spadać. .... :-( Niestety ,ale oglądając choćby program katastrofy w przestworzach ,widać ,że w większości przypadków zawodzi czynnik ludzki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... kulikowski Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 sytuacja przypomina Szrenicę z 1994 ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... galczych Posted March 19, 2018 Share Posted March 19, 2018 Ja tak sobie myślę jakie by były skutki tej awarii na automatycznie zamykanej osłonie.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Kuba99 Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 O tym samym pomyślałem. Widać na filmie ze wyciąg się rozpędza i kręci się do tyłu coraz szybciej. Zastanawiam się co go w końcu wyhamowało? Bo w dół ciągnął go ciężar ludzi na krzesełkach, w tym przypadku w góre jechały puste krzesełka. A do dołu pełne. Tak ze bardziej by tu pasowało porównanie do koła młymu wodnego, niż do perypetum mobile. Ale wracając do pytania - co ten wyciąg w końcu zatrzymało? bo nie mogły być to uszkodzone hamulce. Wg. mnie, masa ciągnąca wyciąg w dól sukcesywnie malała, z każdym pasażerem który zdecydował sie zeskoczyć z krzesełka. Po drugie, krzesełka które sie zablokowały na dolnej stacji stawiały opór. Co do samego wyciągu, to gdzieś czytałem, ze wyciągi w Gudauri budowała jakaś doswiadczona szwajcarska firma i że należą one do najnowocześniejszych. Tak czy inaczej wygląda to przerażająco. Z perspektywy monitorowego obserwatora, łatwo teraz mówić co należy zrobić, Że lepiej skakać niż dać się wystrzelić. Ale siedząc na krzesełku w dalekim kraju, gdzie ludzie podpowiadają co robić w innym języku i do namysłu jest kilka sekund to nie jest już takie proste. Ąbsolutnie nie czepiam sie autora tych słów, tylko stwierdzam fakt. Zgadzam sie z opinia że wystraszy ten wypadek zagranicznych turystów. Najwięksi miłośnicy Gudauri z tego forum, pewnie powiedzą, że takie wypadki mogą się zdarzyć wszędzie i prawdopodobieństwo ich wystąpienia gdzieś w Szwajcarii, w Rosji, czy Gruzji jest takie samo. Ale mysle że ci sami miłośnicy Gruzji przyznają, Jak często Gruzini jeżdżą samochodami pijani. A co jak zsuwają się wagoniki ? Były też i takie wypadki / np. w Tatrzańskiej Łomnicy/. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... jan koval Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Bubol - ja mam wrecz odwrotne zdanie - "w przestworzach" jest niesamowicie bezpiecznie. A to ,ze w Rosji I poradzieckich krajach spade tak malo w sumie samolotow, jest niewyobrazalne wszyscy wiemy, jak sie "dba" o narzedzia pracy w bylym CCCP. wiec w sumie powinni miec nieskonczenie wiecej wypadkow samolotowych. Tylko czesc z nich mozna ukryc...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Veteran Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Witam Na tym filmie z Gruzji wyraźnie widać, że kto zeskoczył na dole, przez wjazdem na koło wyciągu, to raczej nie zrobił sobie krzywdy. Krzesełka na kole zrywały się z zaczepów. To są takie stalowe szczęki dociskane śrubą i pozwalające linie przetoczyć się po kółeczkach, na podporach, czy "objechać" koło napędowe i zwrotne. Wagoniki kolejek też są mocowane podobnymi szczękami. Z tym, że tutaj mają bardzo mocną sprężynę, która w pewnym momencie mocno dociska te "szczęki'. Wagonik wtedy gwałtownie startuje. Wcześniej, ten mechanizm jest luzowany, przy dojeździe do dolnej i górnej stacji. Wagonik w Tatrzańskiej Łomnicy(wystarczy jeden) miał może za słaby docisk przez ww. sprężynę. To jest cały mechanizm. I zaczął się ślizgać ten zaczep po linie jadąc w dół. Uderzając następny wagonik. Wystarczyło, że wzrosło nachylenie liny. Wszystkie tego typu kolejki mają taki luzowany i blokowany zaczep na linie. Która "niesie" wagonik i ciągnie go do góry. Podobnie kolejki z krzesłami, które zwalniają do wsiadania i wysiadania. Duże kabiny(np. Kasprowy) mają dwie(trzy liny) Jedną ciągnącą i pozostałe jezdne. Każdy mechanizm może się zepsuć. I każdy trzeba sprawdzać, ściśle wg. instrukcji eksploatacji, którą każdy producent dostarcza. Ale nieraz instrukcje sobie, a życie sobie. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... bubol.T Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Bubol - ja mam wrecz odwrotne zdanie - "w przestworzach" jest niesamowicie bezpiecznie. A to ,ze w Rosji I poradzieckich krajach spade tak malo w sumie samolotow, jest niewyobrazalne wszyscy wiemy, jak sie "dba" o narzedzia pracy w bylym CCCP. wiec w sumie powinni miec nieskonczenie wiecej wypadkow samolotowych. Tylko czesc z nich mozna ukryc...... Pisząc czynnik ludzki miałem na myśli też ludzkie zaniedbania ,niedopełnienie obowiązków , przeglądów,stan narzędzi itd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Veteran Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Witam Film z rosyjskiego portalu. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0 Go to topic listing All Activity Home Ski Forum Multimedia Gudauri - Gruzja. Co się dzieje, gdy hamulce (?) wyciągu zawiodą.
kulikowski Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 sytuacja przypomina Szrenicę z 1994 ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
galczych Posted March 19, 2018 Share Posted March 19, 2018 Ja tak sobie myślę jakie by były skutki tej awarii na automatycznie zamykanej osłonie.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba99 Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 O tym samym pomyślałem. Widać na filmie ze wyciąg się rozpędza i kręci się do tyłu coraz szybciej. Zastanawiam się co go w końcu wyhamowało? Bo w dół ciągnął go ciężar ludzi na krzesełkach, w tym przypadku w góre jechały puste krzesełka. A do dołu pełne. Tak ze bardziej by tu pasowało porównanie do koła młymu wodnego, niż do perypetum mobile. Ale wracając do pytania - co ten wyciąg w końcu zatrzymało? bo nie mogły być to uszkodzone hamulce. Wg. mnie, masa ciągnąca wyciąg w dól sukcesywnie malała, z każdym pasażerem który zdecydował sie zeskoczyć z krzesełka. Po drugie, krzesełka które sie zablokowały na dolnej stacji stawiały opór. Co do samego wyciągu, to gdzieś czytałem, ze wyciągi w Gudauri budowała jakaś doswiadczona szwajcarska firma i że należą one do najnowocześniejszych. Tak czy inaczej wygląda to przerażająco. Z perspektywy monitorowego obserwatora, łatwo teraz mówić co należy zrobić, Że lepiej skakać niż dać się wystrzelić. Ale siedząc na krzesełku w dalekim kraju, gdzie ludzie podpowiadają co robić w innym języku i do namysłu jest kilka sekund to nie jest już takie proste. Ąbsolutnie nie czepiam sie autora tych słów, tylko stwierdzam fakt. Zgadzam sie z opinia że wystraszy ten wypadek zagranicznych turystów. Najwięksi miłośnicy Gudauri z tego forum, pewnie powiedzą, że takie wypadki mogą się zdarzyć wszędzie i prawdopodobieństwo ich wystąpienia gdzieś w Szwajcarii, w Rosji, czy Gruzji jest takie samo. Ale mysle że ci sami miłośnicy Gruzji przyznają, Jak często Gruzini jeżdżą samochodami pijani. A co jak zsuwają się wagoniki ? Były też i takie wypadki / np. w Tatrzańskiej Łomnicy/. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... jan koval Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Bubol - ja mam wrecz odwrotne zdanie - "w przestworzach" jest niesamowicie bezpiecznie. A to ,ze w Rosji I poradzieckich krajach spade tak malo w sumie samolotow, jest niewyobrazalne wszyscy wiemy, jak sie "dba" o narzedzia pracy w bylym CCCP. wiec w sumie powinni miec nieskonczenie wiecej wypadkow samolotowych. Tylko czesc z nich mozna ukryc...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Veteran Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Witam Na tym filmie z Gruzji wyraźnie widać, że kto zeskoczył na dole, przez wjazdem na koło wyciągu, to raczej nie zrobił sobie krzywdy. Krzesełka na kole zrywały się z zaczepów. To są takie stalowe szczęki dociskane śrubą i pozwalające linie przetoczyć się po kółeczkach, na podporach, czy "objechać" koło napędowe i zwrotne. Wagoniki kolejek też są mocowane podobnymi szczękami. Z tym, że tutaj mają bardzo mocną sprężynę, która w pewnym momencie mocno dociska te "szczęki'. Wagonik wtedy gwałtownie startuje. Wcześniej, ten mechanizm jest luzowany, przy dojeździe do dolnej i górnej stacji. Wagonik w Tatrzańskiej Łomnicy(wystarczy jeden) miał może za słaby docisk przez ww. sprężynę. To jest cały mechanizm. I zaczął się ślizgać ten zaczep po linie jadąc w dół. Uderzając następny wagonik. Wystarczyło, że wzrosło nachylenie liny. Wszystkie tego typu kolejki mają taki luzowany i blokowany zaczep na linie. Która "niesie" wagonik i ciągnie go do góry. Podobnie kolejki z krzesłami, które zwalniają do wsiadania i wysiadania. Duże kabiny(np. Kasprowy) mają dwie(trzy liny) Jedną ciągnącą i pozostałe jezdne. Każdy mechanizm może się zepsuć. I każdy trzeba sprawdzać, ściśle wg. instrukcji eksploatacji, którą każdy producent dostarcza. Ale nieraz instrukcje sobie, a życie sobie. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... bubol.T Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Bubol - ja mam wrecz odwrotne zdanie - "w przestworzach" jest niesamowicie bezpiecznie. A to ,ze w Rosji I poradzieckich krajach spade tak malo w sumie samolotow, jest niewyobrazalne wszyscy wiemy, jak sie "dba" o narzedzia pracy w bylym CCCP. wiec w sumie powinni miec nieskonczenie wiecej wypadkow samolotowych. Tylko czesc z nich mozna ukryc...... Pisząc czynnik ludzki miałem na myśli też ludzkie zaniedbania ,niedopełnienie obowiązków , przeglądów,stan narzędzi itd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Veteran Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Witam Film z rosyjskiego portalu. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0 Go to topic listing
jan koval Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Bubol - ja mam wrecz odwrotne zdanie - "w przestworzach" jest niesamowicie bezpiecznie. A to ,ze w Rosji I poradzieckich krajach spade tak malo w sumie samolotow, jest niewyobrazalne wszyscy wiemy, jak sie "dba" o narzedzia pracy w bylym CCCP. wiec w sumie powinni miec nieskonczenie wiecej wypadkow samolotowych. Tylko czesc z nich mozna ukryc...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veteran Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Witam Na tym filmie z Gruzji wyraźnie widać, że kto zeskoczył na dole, przez wjazdem na koło wyciągu, to raczej nie zrobił sobie krzywdy. Krzesełka na kole zrywały się z zaczepów. To są takie stalowe szczęki dociskane śrubą i pozwalające linie przetoczyć się po kółeczkach, na podporach, czy "objechać" koło napędowe i zwrotne. Wagoniki kolejek też są mocowane podobnymi szczękami. Z tym, że tutaj mają bardzo mocną sprężynę, która w pewnym momencie mocno dociska te "szczęki'. Wagonik wtedy gwałtownie startuje. Wcześniej, ten mechanizm jest luzowany, przy dojeździe do dolnej i górnej stacji. Wagonik w Tatrzańskiej Łomnicy(wystarczy jeden) miał może za słaby docisk przez ww. sprężynę. To jest cały mechanizm. I zaczął się ślizgać ten zaczep po linie jadąc w dół. Uderzając następny wagonik. Wystarczyło, że wzrosło nachylenie liny. Wszystkie tego typu kolejki mają taki luzowany i blokowany zaczep na linie. Która "niesie" wagonik i ciągnie go do góry. Podobnie kolejki z krzesłami, które zwalniają do wsiadania i wysiadania. Duże kabiny(np. Kasprowy) mają dwie(trzy liny) Jedną ciągnącą i pozostałe jezdne. Każdy mechanizm może się zepsuć. I każdy trzeba sprawdzać, ściśle wg. instrukcji eksploatacji, którą każdy producent dostarcza. Ale nieraz instrukcje sobie, a życie sobie. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubol.T Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Bubol - ja mam wrecz odwrotne zdanie - "w przestworzach" jest niesamowicie bezpiecznie. A to ,ze w Rosji I poradzieckich krajach spade tak malo w sumie samolotow, jest niewyobrazalne wszyscy wiemy, jak sie "dba" o narzedzia pracy w bylym CCCP. wiec w sumie powinni miec nieskonczenie wiecej wypadkow samolotowych. Tylko czesc z nich mozna ukryc...... Pisząc czynnik ludzki miałem na myśli też ludzkie zaniedbania ,niedopełnienie obowiązków , przeglądów,stan narzędzi itd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Veteran Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Witam Film z rosyjskiego portalu. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0
Veteran Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Witam Film z rosyjskiego portalu. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Browse
Activity