Skocz do zawartości



Zdjęcie
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#21 mig12345

mig12345

    Stary maruda

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 7194 postów
  • Na forum od: 02.2008
5739
  • Umiejętności: 2
  • Rybnik, Ustroń

Napisano 28 styczeń 2015 - 08:22

Eee..... to niepotrzebnie sie produkowałem - jest całkiem ok.



#22 jacek-1210

jacek-1210

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 646 postów
  • Na forum od: 04.2013
709
  • Radomsko

Napisano 28 styczeń 2015 - 08:49

Przecież nikt tam slalomu jechać nie będzie bo ustawienie bramek inne a i zbić taką "tykę" nie byłoby łatwo  ;)  Czy to czasem nie jest tak, że linia latarni wydziela odrębną, wąską część stoku na której jest spokojniej, na którą nie wjedzie jadący pełnym gwizdkiem "ryzykant i pędziwiatr", po której w razie potrzeby można bez nerwów zjechać z osobą słabo jeżdżącą albo śmig poćwiczyć bo akurat na to jest miejsce  


  • mig12345 podziękował za tę wiadomość

#23 Wujot

Wujot

    głosss rozsądku

  • PipPipPipPipPip
  • 3191 postów
  • Na forum od: 11.2008
4070
  • Umiejętności: 1
  • Wrocław

Napisano 28 styczeń 2015 - 13:31


Jeżdżę dość ryzykownie, bardzo często na granicy przyczepności narty, z bardzo dużymi przechyleniami, a każdy obiekt na stoku jest dla mnie zagrożeniem przy ewentualnej wywrotce.

 

Masz całkowicie rację - słup możemy porównać na przykład do pojedynczego drzewa pozostawionego na środku trasy. Przy szybkiej jeździe muszę założyć 0.2 s na ewentualne błędy lub niespodzianki czyli minimum 4 m. Takie drzewo zawęża de facto stok o 8 m. Dla mnie to idiotyzm. Argument (ekonomiczny) o niższym koszcie instalacji oświetlenia jest naciągany bo można przenieść słupy na brzeg trasy i dać oprawy kierunkowe. Prawa Lamberta oczywiście się nie oszuka ale na 3/4 stoku warunki oświetleniowe się nie pogorszą a na tej 1/4 będzie ciemniej (ale rysunek znakomity).

Jest szansa i to niezerowa, ze na tym słupie ktoś się uszkodzi, pogarsza też codzienne (conocne też) funkcjonowanie stoku. Skórka nie warta wyprawki - dojdzie do wypadku to cała Polska się nad tym pochyli i powie "co za głupota".

 

Możesz do właściciela wysłać swoją opinie w tej sprawie - kiedyś zrobiłem tak w Cz.G. w podobnym przypadku. Odpisali mi, że GOPR wydał im pozytywną opinię a ja im, że w takim razie jak dojdzie do wypadku to zgłoszę się na świadka i dołączę tę korespondencję do dowodów, tak aby nie wykpili się polisą OC (pewnie wykupioną), tylko odpowiadali z KK za stworzenie zagrożenia. I na tym się skończyło, mimo, że byłaby to zmiana praktycznie bezinwestycyjna... Nie należy jednak zrezygnować z prób wpływania na rzeczywistość - stok może podlegać pod instytucje kontrolne choćby UDT - zawsze możemy je zainteresować, jeśli właściciel nas olewa. (a głosowanie nogami nie ma tu nic do rzeczy). Może radcom nam pomoże i podpowie???

 

Pozdro

Wiesiek


  • bakkz podziękował za tę wiadomość

Aby było 5 cm śniegu pod nartą, Blogi: fotograficzny i turystyczny


#24 bakkz

bakkz

    Jadziu

  • PipPipPipPip
  • 1108 postów
  • Na forum od: 11.2014
842
  • Umiejętności: 7
  • Bielsko-Biała/ Nowy Sącz

Napisano 28 styczeń 2015 - 15:15

Dostałem odpowiedź z biura Jaworzyny:

Chciałbym Pana poinformować uprzejmie że trasa nr 6 była zawsze w tym kształcie a to co jest za słupami zostało zrobione w tym roku. Nie było to trasa i nie będzie. Jest tam inna koncepcja na ten teren.

W kwestii trasy nr 6 na Jaworzynie mamy w takim razie jasność.
 
Ta koncepcja póki co oznacza rozstawiony slalom w tamtym miejscu. Opis ze strony Jaworzyny:
 

Przy trasie nr 6 jest udostępniony profesjonalnie przygotowany teren do trenowania jazdy na tyczkach. Codziennie będzie świetnie przygotowana trasa, pomiar czasu i trenerzy którzy służą pomocą. Slalom gigant jest zorganizowany przy użyciu bezpiecznego i profesjonalnego sprzętu renomowanych firm. Możecie doskonalić techniki jazdy na nartach a w praktyce nic tak nie rozwija naszych umiejętności narciarskich jak jazda po slalomie wymuszonym torem jazdy. Przejazd na tyczkach będzie odpłatny. Koszt jednego przejazdu to 5 zł. Zapraszamy od 9:00 do 14:30.
 
Można skorzystać z opcji treningów z instruktorem.
Treningi 9:00 – 11:00 i lub 15:00 – 17:00 zapisy na stronie lub telefonicznie


http://www.jaworzyna...uj-na-tyczkach/

Użytkownik bakkz edytował ten post 27 luty 2015 - 08:58




Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych